Ja wel, meneer van de KMarepolitie.quote:
Is ook niet mijn quote, maar ik vond het wel de 'dekking laden'! Wanneer wed je op het 'verkeerde paard?quote:Op vrijdag 10 december 2010 03:56 schreef Cobra4 het volgende:
Ik vind de vergelijking met Nederlanders die diende bij de SS veel te ver gaan. De "oude stompen" die dat roepen mogen zich best wel gaan schamen.
Het is bijna drukker dan overdag.quote:
Ten eerste, ik wil hier niet tussen staan ( al doe ik het wel )quote:Op vrijdag 10 december 2010 03:59 schreef Sine_Pari het volgende:
@Clan, als men Amerikaanse defensie met de Duitse Wehrmacht ten tijde van de NSDAP gaat vergelijken, kan men beter zijn schoolgeld gaan terug eisen, of in ieder geval het deel wat in geschiednis werd gestoken, want dan hebben ze dus geen hol geleerd. Dat men mij niet (meer) als Nederlander ziet kan ik echter maar al te goed begrijpen. Ook ik zie me niet meer als zulke, al hoe wel er altijd een band met het oude "vaderland" zal blijven bestaan. Tenslotte heb ik ook een eed afgelegt ter verdediging van de Constitution, en niet ter verdedigong van de Nederlandse grond wet (heb nooit in Nederland gediend). Het begrip hoer vind ik dan ook een slechte keuze, ik leen me namelijk niet uit aan iedereen (elk land) maar ben enkel een (land) trouw.
Die vraag kan ik pas volgende keer stellen, maar die kunnen jullie ook stellen, maar ik noemde trouwens niet de SS, maar de Waffen SS!quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:10 schreef Cobra4 het volgende:
Maar wat vinden de "oude stompen" dan van (ex) Nederlanders die in andere landen dienen? Er zijn er zat die dienen in bv België, Canada, Australië of Nieuw-Zeeland. Zijn dat dan landverraders?
Ik kan mij heel goed indenken dat bv een zoon van een geemigreerde familie gaat dienen in het land waar hij woont.
Ik dacht gelezen te hebben dat je in Nederland dienst had gedaan, dwz dat je minstens voor dienstplicht verantwoord was, maar ik kan me vergissen!quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:12 schreef Sine_Pari het volgende:
Nee Ik heb nooit voor Nederland gediend, en zou me dan ook een lands verarder vinden als ik eerst trouw had gezworen om de Nederlandse grondwet te verdedigen, en dan later huichelachtig de eed had afgelegt om die van Amerika te verdedigen. Ik geef ze dan ook enkel gelijk dat ik mijzelf niet als Nederlander kan bestempelen, maar zoals erder geschreven blijft er altijd een sterke band met Nederland. Ik zou het echter interresant vinden hou deze "oude stompen" vinden van bv. diegene die naar hun dienst bij het vreemdelingen legion gaan dienen omdat hun BBT er op zit. Want ik heb zo het gevoel dat het meer te doen heeft dat ik voor Amerika dien dan dat ik in het buitenland dien.
Bij mij is het niet anders, men kan namelijk niet als buitenlander dienen in bepaalde functies. Toen ik voor SF ging kon ik zelfs geen dubbele nationaliteit hebben.quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:13 schreef Clan het volgende:
Ik heb een familielid die Officier is geweest in het Australische leger, maar die is danook geen Nederlander meer, hij heeft compleet afstand gedaan van de Nederlandse nationaliteit., Dus hij is Australiër.
Maar Cobra, De VS is een ander land dan wat je noemt!? En dienst doen is ook wat anders!quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:10 schreef Cobra4 het volgende:
Maar wat vinden de "oude stompen" dan van (ex) Nederlanders die in andere landen dienen? Er zijn er zat die dienen in bv België, Canada, Australië of Nieuw-Zeeland. Zijn dat dan landverraders?
Ik kan mij heel goed indenken dat bv een zoon van een geemigreerde familie gaat dienen in het land waar hij woont.
Nee Ik ben zelfs geen dienstplichtig militair geweest.quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:15 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik dacht gelezen te hebben dat je in Nederland dienst had gedaan, dwz dat je minstens voor dienstplicht verantwoord was, maar ik kan me vergissen!
Maar wat vind je van de verwerping van Wapenbroeders in Nederland dat je als een soort 'verrader wordt gezien' dwz geen Nederlander, of ben je daarvoor teveel Amerikaan om dat enige 'betekenis' te geven?quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:16 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Bij mij is het niet anders, men kan namelijk niet als buitenlander dienen in bepaalde functies. Toen ik voor SF ging kon ik zelfs geen dubbele nationaliteit hebben.
Dus ligt het toch aan het land (Amerika) en niet aan het dienen in het buitenland? Want ik zie het verschil niet tussen dienen in het buitenland in België, Canada, Australië,Nieuw-Zeeland of Amerika.quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:17 schreef Clan het volgende:
[..]
Maar Cobra, De VS is een ander land dan wat je noemt!? En dienst doen is ook wat anders!
Eens.quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:20 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Dus ligt het toch aan het land (Amerika) en niet aan het dienen in het buitenland? Want ik zie het verschil niet tussen dienen in het buitenland in België, Canada, Australië,Nieuw-Zeeland of Amerika.
Blijkbaar is het de VS, en dat speelt ook bij mij, de VS niet meer dat land van....waar het voorheen voor stond.quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:20 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Dus ligt het toch aan het land (Amerika) en niet aan het dienen in het buitenland? Want ik zie het verschil niet tussen dienen in het buitenland in België, Canada, Australië,Nieuw-Zeeland of Amerika.
Daar heb ik geen probleem mee, een ieder mag/moet zo denken als hij dat wil. Ik kan me er niet druk over maken, En ja waarschijnlijk komt dat ook omdat ik zoveel Amerikaan ben dat het mij aan me reet kan roesten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:20 schreef Clan het volgende:
[..]
Maar wat vind je van de verwerping van Wapenbroeders in Nederland dat je als een soort 'verrader wordt gezien' dwz geen Nederlander, of ben je daarvoor teveel Amerikaan om dat enige 'betekenis' te geven?
Dat had ik me al gedacht, maar zou het voor de verduidelijking interresant vinden waarom je schrijft dat de lak er af is. Wat moet ik onder lak verstaan, en waarom is hij er af?quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:23 schreef Clan het volgende:
[..]
Blijkbaar is het de VS, en dat speelt ook bij mij, de VS niet meer dat land van....waar het voorheen voor stond.
Ik heb altijd omhoog gekeken naar de VS, zelfs als peuter in 1944 keek ik op naar een Ameikaanse militair in Zuid Limburg, ik kan het me no herinneren. Maar di lak is er van af. en blijkbaar niet bij mij.
Maar kun je begrijpen dat Wapenbroeders, die tegen de belangen van Amerika hebben moeten vechten zo denken, en hoe denken Amerikaanse burgers daar over?quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:25 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Daar heb ik geen probleem mee, een ieder mag/moet zo denken als hij dat wil. Ik kan me er niet druk over maken, En ja waarschijnlijk komt dat ook omdat ik zoveel Amerikaan ben dat het mij aan me reet kan roesten.
Gek dat je zo denkt, ik denk toch dat men hier zonder problemen zijn mening kan zeggen, en anders dan in Nazi Duitsland waar door de regering propaganda gemaakt werd, word de door jou ondervonden propaganda door de vrije pers gemaakt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:31 schreef Clan het volgende:
De lak is er vanaf, daarmee wil ik zeggen, De Vs is niet meer het land van de 'vrijheid' maar het land waar de 'leugen regeert', De propaganda van de VS, de afgelopen 60 jaar was hetzelfde als de nazi propaganda machine, maar de afgelopen jaren, onder Bush en Wikileaks is die 'glans' verloren?
Ja om het goed te kunnen onderdrukken heeft de US dan ook het Marshall plan gehad om Europa en in het bijzonder Nederland te kunnen onderdrukken. Daarom heeft men ook een Europese Unie met geen inmenging van de US. Of overzie ik hier hoe Nederland of haar belangen onderdrukt worden door de US?quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:38 schreef Clan het volgende:
..sinds 1945 heeft de VS een 'onderdrukking rol' vervult tav Het kon. Nederlanden.
Maar het is te zot voor woorden dat ze dat projecteren op Nederlanders die in het Amerikaanse leger dienen. Zij moeten juist weten dat dat een politiek iets is.quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:46 schreef sp3c het volgende:
nu ja indie en nieuw guinea veteranen zijn begrijpelijkerwijs niet blij met Amerika
Idem.quote:
Deels kan ik mij dat maar al te goed voorstellen, maar als ik de naam van President Bush voorbij zie komen, weet ik al in ruime maten waar de schoen wringt. En heb dan ook het gevoel dat er andere (politieke) zaken meespelen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 04:46 schreef sp3c het volgende:
nu ja indie en nieuw guinea veteranen zijn begrijpelijkerwijs niet blij met Amerika
Ik lust er wel een.quote:
Leuk om uit te delen onder je collega'squote:Op vrijdag 10 december 2010 05:09 schreef Sine_Pari het volgende:
Had mijn moeder vandaag aan de telephone en hoorde dat er een pakketje met onderandere dubbel zoute drop onder weg is.
Oh lekker, dat is een van de eerste zaken die ik in mijn mond duw als ik weer eens in Nederland ben. En natuurlijk Hollandse niuewe, bloedworst, etc.quote:
Ja dat komt waarschijnlijk net zo goed aan als een Nederlander dip te geven.quote:Op vrijdag 10 december 2010 05:10 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Leuk om uit te delen onder je collega's
quote:Op vrijdag 10 december 2010 05:13 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja dat komt waarschijnlijk net zo goed aan als een Nederlander dip te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |