Mooi toch, hun kinderen is hun levenquote:Op donderdag 9 december 2010 13:25 schreef Pien85 het volgende:
"Hey, hoe is het?"
"Ja, prima, de kinderen doen het goed op school!"
"Nee, hoe is het met JOU?"
Leg uit.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Als ik een man was geweest zou ik wellicht wel kinderen willen.
Hij kan niet omgaan met verandering. Dat past dan wel weer prima in KLB.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:08 schreef Ripley het volgende:
ow, dus je vrienden moeten geen kinderen nemen omdat JOUW leven dan slechter wordt?
Het kost tienduizenden euro's per kilo om iets in een baan om de aarde te lanceren.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:05 schreef Kattenkop het volgende:
[..]
We veroveren binnenkort heus wel ergens een planeet en dan verkassen er een boel daarnaartoe.
Ik heb de lichamelijke ongemakken er niet voor over.quote:
En adoptie?quote:Op donderdag 9 december 2010 14:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb de lichamelijke ongemakken er niet voor over.
Haha wat de norm op KLB is weet ik ook wel.quote:
Ja dat zou kunnen, maar is een kostbare zaak.quote:
Proest! We kunnen op het moment niet eens meer op de maan komenquote:Op donderdag 9 december 2010 14:05 schreef Kattenkop het volgende:
[..]
We veroveren binnenkort heus wel ergens een planeet en dan verkassen er een boel daarnaartoe.
Het is een absurd idee maar ik zie het toch standaard voorbij komen in discussies over overbevolking.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Proest! We kunnen op het moment niet eens meer op de maan komen
misschien ooit zo, maar tegenwoordig heeft de mens wel meer doelen.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:21 schreef Chilled het volgende:
Voortplanten is het voornaamste doel van je bestaan. Mensen krijgen die gevoelens nou eenmaal en kunnen op een bepaalde leeftijd niet begrijpen dat het voor sommige mensen niet is weg gelegd omdat die gevoelens nou eenmaal heel sterk zijn. Dat jij er geen behoefte aan hebt, dat is prima, maar heb er ook respect voor dat de meerderheid van de mens hun doel willen vervullen. Als zij erover beginnen, kan jij toch gewoon normaal aangeven dat jij hier geen behoefte aan hebt.
Alsof we dat ook echt in een raket met enorme hoeveelheid brandstof aan boord zouden doen. De technologie staat toch niet stil. Maar als er een manier is ontdekt dan moet het nog wel gebruikt worden.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:16 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Het kost tienduizenden euro's per kilo om iets in een baan om de aarde te lanceren.
Veel succes met miljarden mensen naar een ander planeet krijgen.
De bemande ruimtevaarttechniek staat wel stil lief. Maar dat is totaal off-topic en blijkbaar niet iets waar jij sowieso kaas van hebt gegeten.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:34 schreef Kattenkop het volgende:
[..]
Alsof we dat ook echt in een raket met enorme hoeveelheid brandstof aan boord zouden doen. De technologie staat toch niet stil. Maar als er een manier is ontdekt dan moet het nog wel gebruikt worden.
Okee.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:36 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De bemande ruimtevaarttechniek staat wel stil lief. Maar dat is totaal off-topic en blijkbaar niet iets waar jij sowieso kaas van hebt gegeten.
Dat is zo irritant,quote:Op donderdag 9 december 2010 14:37 schreef penny-wise het volgende:
Vind het ook irritant als mensen zeggen; Oh kinderen, nee nu niet, die nemen we volgend jaar wel een keer. Alsof kinderen krijgen voor iedereen voorbestemd is......niet dus..![]()
Spreek uit ervaring helaas..
Dat zal ook verschillen per persoon.quote:Op donderdag 9 december 2010 13:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dan misschien nog erger, maar het geluksgevoel gaat sowieso naar beneden na het krijgen van kinderen
Hypothetisch gesteld.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:34 schreef Kattenkop het volgende:
[..]
Alsof we dat ook echt in een raket met enorme hoeveelheid brandstof aan boord zouden doen. De technologie staat toch niet stil. Maar als er een manier is ontdekt dan moet het nog wel gebruikt worden.
Dat mensen tegenwoordig wel meerdere doelen hebben, betekent niet dat het biologisch bepaald is dat vrouwen en mannen op een gegeven moment het gevoel krijgen dat ze hun generatie willen voortzetten. Dat is nu niet anders dan 1000 jaar geleden.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
misschien ooit zo, maar tegenwoordig heeft de mens wel meer doelen.
Ik kan het idd aangeven, maar tenzij het een 1op 1 gesprek is, wordt de kans klein dat het onderwerp veranderd wordt.
Omdat het de 500ste keer bloedirritant begint te worden. Zeker nadat je gewoon eerlijk en open hebt gezegd: ik wil geen kinderen.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat zal ook verschillen per persoon.
En dat gelul over dat kinderen krijgen niet zo vanzelfsprekend is... Voor de meeste mensen is het dat wel en voor de meeste mensen is zeggen dat 'dat nog wel een keer komt' ook heel logisch e vanzelfsprekend, waarom zou je dat niet mogen zeggen? Omdat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is?
Aan de ene kant geef je toe dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is en tegelijk zeg je dat het gelul is en je het best mag ontkennen/tegenspreken als iemand zegt dat het voor hem of haar niet vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat zal ook verschillen per persoon.
En dat gelul over dat kinderen krijgen niet zo vanzelfsprekend is... Voor de meeste mensen is het dat wel en voor de meeste mensen is zeggen dat 'dat nog wel een keer komt' ook heel logisch e vanzelfsprekend, waarom zou je dat niet mogen zeggen? Omdat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is?
Ja, maar gelukkig hebben mensen het verstand om biologische behoeftes te kunnen onderdrukken.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:49 schreef Chilled het volgende:
[..]
Dat mensen tegenwoordig wel meerdere doelen hebben, betekent niet dat het biologisch bepaald is dat vrouwen en mannen op een gegeven moment het gevoel krijgen dat ze hun generatie willen voortzetten. Dat is nu niet anders dan 1000 jaar geleden.
Ik had t niet over als mensen blijven vragen wanneer je er nou een keer aan begint, dat lijkt me idd irritant.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Omdat het de 500ste keer bloedirritant begint te worden. Zeker nadat je gewoon eerlijk en open hebt gezegd: ik wil geen kinderen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |