abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89675115
quote:
FNV, CNV eisen maximaal 2.300 ontslagen bij TNT

AMSTERDAM (Dow Jones)--De vakbonden Abvakabo FNV en CNV Publieke Zaak eisen dat het aantal gedwongen ontslagen bij TNT nv (TNT.AE) niet uitkomt boven de 2.300, terwijl postvakbond BVPP akkoord zou willen gaan met het voorstel van TNT van 2.800 ontslagen.

Dat meldt de BVPP woensdag. De bond doet niet mee aan de nieuwe staking die woensdag is begonnen, omdat de bond niet verwacht dat TNT nog veel zal toegeven in de onderhandelingen.

TNT Post is bezig met een ingrijpende reorganisatie vanwege dalende postvolumes. Het bedrijf schrapt 11.000 voltijdbanen, waarvan oorspronkelijk 4.500 gedwongen. Onder druk van dreigende stakingen verlaagde TNT dat aantal naar 3.100, maar dat voorstel werd verworpen door de vakbonden.

Wat de BVPP betreft accepteren de bonden wel het laatste bod van TNT, om het aantal gedwongen ontslagen te verlagen naar 2.800. "Verder dan dat gaat TNT niet bewegen", zegt bestuurder Paul Jekkers van de BVPP tegen Dow Jones Nieuwsdienst. "Bovendien wordt in het laatste voorstel de onvrede aangepakt en komen er aanvullende maatregelen om mensen uit de WW te houden."

Volgens Jekkers waren ook de andere bonden, Abvakabo FNV en CNV Publieke Zaak, aanvankelijk akkoord met dit aanbod, maar zijn de onderhandelaars teruggefloten door hun kaderleden.

Vervolgens eisten deze twee bonden dat er maximaal 2.300 ontslagen zouden vallen, beweert Jekkers. "Dat gaan ze absoluut niet redden. Het is een irreele eis."

Zowel Abvakabo FNV als CNV Publieke Zaak was woensdag niet direct bereikbaar voor commentaar. Ook TNT, dat dinsdag het voorstel van 300 minder ontslagen bevestigde, was niet direct bereikbaar.
quote:
3-daagse staking begonnen
De driedaagse staking van het personeel van TNT is begonnen. Gisteravond legden de postbodes hun werk neer. De directie van TNT noemt de staking "onverantwoord" en zegt dat de actie er juist toe kan leiden dat het bedrijf nog verder moet inkrimpen.

Het postbedrijf heeft dinsdag nog aangeboden aan om het aantal gedwongen ontslagen van ruim 3000 met 300 te verminderen, maar de leden van twee vakbonden gingen daarmee niet akkoord.
Verdeeld

De bonden zijn onderling verdeeld over de staking. FNV en CNV steunen de actie, maar BVPP, de op één na grootste bond, vindt dat staken geen zin heeft. De nieuwe staking duurt tot vrijdagavond 23 uur. Tot die tijd brengen de postbodes van TNT geen post rond.

De leden van Akvakabo FNV vinden dat TNT meer kan en moet doen voor de duizenden mensen die een uitkering in het vooruitzicht hebben. "Vooral bij de pakketservice moet volgens onze leden nog ruimte zitten om meer banen te creëren", zei Abvakabo FNV-bestuurder Peter Wiechmann.

Gisteren waren de vakbonden uitgenodigd om met TNT te onderhandelen, maar dat leverde niets op.

"Wij zijn teleurgesteld als je kijkt naar onze inzet en de inspanningen die we al gedaan hebben", zei TNT-directeur Pieter Kunz in het Radio 1 Journaal. "De grens is bereikt en dat hebben we duidelijk gemaakt. Dit is het, er is niet meer te halen."

Kunz zei dat de staking slecht is voor het bedrijf en slecht voor de mensen, want klanten stappen nu al over naar concurrenten. TNT was het liefst samen met de bonden naar Den Haag gegaan om de liberalisering van de postmarkt aan te kaarten. Die is er volgens Kunz mede de oorzaak van dat TNT moet reorganiseren. "Wij vinden dat de overheid daar ook een verantwoordelijkheid heeft, maar nu wordt het weer ieder voor zich in plaats van gezamenlijk naar Den Haag."
November

Het is niet de eerste keer dat de postbodes hun werk neerleggen. Eind november stopten ze twee dagen met werken, eerder die maand werd er ook al een dag gestaakt. Toen was er een manifestatie in Den Haag.
Vorige deel
Postbodes staken waarschijnlijk 16 november

Het lijkt dus nog lang niet opgelost. Er lijkt echter al een zichtbare breuk bij de vakbonden. Vraag me dan ook af of we na woensdag nog meer stakingen gaan zien, want TNT lijkt ook niet verder te willen toegeven. De pakketpost werkt dus wel, de briefpost niet.
pi_89675182
hier kwam vandaag gewoon de post van TNT, ook de laatste keer, toen ze twee dagen aan het staken waren, hadden wij op beide dagen post of een tijdschrift ...wel vreemd, want als ze niet sorteren, waar komt dan de post vandaan...moet dan toch `liggengebleven zijn`
pi_89675186
Heel erg jammer, het is logisch dat TNT niet verder kan dan dit. Het is jammer dat de postbodes daar niet mee akkoord gaan. Vooral voor de klanten. Hoop niet dat ze het met kerst ook doen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_89675198
Ik heb hier overigens in Nijmegen al 2 postbode's zien lopen.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_89675250
BVPP *O*

Hier gewoon post :D

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2010 14:04:15 ]
pi_89675303
Hier helaas niet, oooh wellicht is dat de reden waarom we gister de DD al kregen....
pi_89675386
De postbodes zijn ook medeschuldig.

Zij versturen ook emails terwijl dat eigenlijk ook gewoon via de post kan ;)
  woensdag 8 december 2010 @ 14:09:11 #8
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89675445
Gewoon post ontvangen vandaag, wacht nog wel op een pakketje :(.
  woensdag 8 december 2010 @ 14:34:27 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89676539
Ik ben nog niet thuis geweest vandaag, dus kan nog niets zeggen over wel of geen post. Eerlijk gezegd denk ik dat postbodes het hiermee niet beter maken en zichzelf alleen minder populair maken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 8 december 2010 @ 14:36:43 #10
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89676642
In ons gehucht zijn er van de 29 wijken 7 blijven staan.
pi_89676810
TNT weer in handen van de staat en geen concurrentie toestaan....kunnen alle postbodes weer een menswaardig bestaan krijgen, met een normaal loon en hoeft er niet meer gestaakt te worden.
  woensdag 8 december 2010 @ 14:41:58 #12
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89676844
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:40 schreef Kingstown het volgende:
TNT weer in handen van de staat en geen concurrentie toestaan....kunnen alle postbodes weer een menswaardig bestaan krijgen, met een normaal loon en hoeft er niet meer gestaakt te worden.
Dan nog zullen er mensen ontslagen moeten worden hoor.
  woensdag 8 december 2010 @ 14:46:33 #13
152789 karr-1
pi_89677021
quote:
Of gewoon meegaan met de tijd en leren dat er niet meer zoveel werk is als pakweg 10 jaar geleden.
pi_89677074
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Of gewoon meegaan met de tijd en leren dat er niet meer zoveel werk is als pakweg 10 jaar geleden.
Dat helaas inderdaad.....
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 8 december 2010 @ 14:51:48 #15
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_89677242
Ik zag een postbode fietsen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_89677456
quote:

[..]

Ik geloof dat ze dat ook wel snappen. Het gaat er juist om dat al die postbodes vervangen worden door uitzendkrachten die hun werk niet goed doen. En dat merk je ook echt als je bijvoorbeeld een bedrijf hebt.
pi_89677659
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:56 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze dat ook wel snappen. Het gaat er juist om dat al die postbodes vervangen worden door uitzendkrachten die hun werk niet goed doen. En dat merk je ook echt als je bijvoorbeeld een bedrijf hebt.
En mensen die een weinig betaald krijgen en slecht opgeleid worden.
De BVPP zal niet meer lang de 2e vakbond bij TNT blijven. Gisteren hoorde ik veel collega's die BVPP lid zijn/waren al zeggen dat ze overstapten naar de ABVA/KABO. Landelijk zijn dit zoveel dat de ABVA van het weekend zelfs extra telefonisten heeft moeten inzetten. Het zou me niks verbazen als de reden van het niet doorzetten van de staking door de BVPP een financiele is. De BVPP heeft altijd erg weinig contributie gevraagd, dus hebben ze een erg kleine stakingskas. De bodem daarvan zou best wel eens in zicht gekomen kunnen zijn.
pi_89677742
Opflikkeren met dat gestaak. Ik als zaterdagwerker kan dan weer voor 4 dagen rond gaan brengen.
Dit, dus.
pi_89677855
quote:
13s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:03 schreef Buitendam het volgende:
Opflikkeren met dat gestaak. Ik als zaterdagwerker kan dan weer voor 4 dagen rond gaan brengen.
Wat zouden wij toch zonder je moeten... O+ :6
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 8 december 2010 @ 15:06:32 #20
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89677900
quote:
13s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:03 schreef Buitendam het volgende:
Nee hoor dat ben je helemaal niet verplicht, meerwerk kun je gewoon laten staan al zullen de collega's van de maandag en dinsdag daar weer niet vrolijk van worden. :+
  woensdag 8 december 2010 @ 15:08:00 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_89677960
quote:

[..]

Dat dus. Probleem is dat er teveel mensen daar nog rondlopen met salarissen uit de tijd dat het nog een staatsbedrijf was i.c.m goedkopere concurrentie en lagere volume..

Simpele marktwerking me dunkt.

En laat ze maar eens pakketjes bezorgen in de avonduren. Vroeger deden ze dat wel, toen het ook nog eens minder nodig was omdat er destijds veel minder tweeverdieners waren die overdag niet thuis zijn... tsjah..... onbegrijpelijk.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_89678061
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:06 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Nee hoor dat ben je helemaal niet verplicht, meerwerk kun je gewoon laten staan al zullen de collega's van de maandag en dinsdag daar weer niet vrolijk van worden. :+
Zaterdag is de staking voorbij en moet je gewoon de post bezorgen die er ligt. Als ik de helft niet meeneem is het werkweigering en ben ik mijn bijbaantje kwijt.
Dit, dus.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:11:56 #23
152789 karr-1
pi_89678133
quote:
12s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Zaterdag is de staking voorbij en moet je gewoon de post bezorgen die er ligt. Als ik de helft niet meeneem is het werkweigering en ben ik mijn bijbaantje kwijt.
Dat zouden ze moeten doen met de mensen die nu staken...
pi_89679861
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:08 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat dus. Probleem is dat er teveel mensen daar nog rondlopen met salarissen uit de tijd dat het nog een staatsbedrijf was i.c.m goedkopere concurrentie en lagere volume..

Simpele marktwerking me dunkt.

En laat ze maar eens pakketjes bezorgen in de avonduren. Vroeger deden ze dat wel, toen het ook nog eens minder nodig was omdat er destijds veel minder tweeverdieners waren die overdag niet thuis zijn... tsjah..... onbegrijpelijk.
Dan heb jij weer eens niet gevolgd hoe het werkelijk in elkaar zit. Vroeger werkte PTT Post als een geintegreerd bedrijf waar iedereen alles deed. Zowel post als paketten. Alleen het vervoermiddel voor je dienst bepaalde het formaat van wat je meenam. Maar in het kader van herstructureringen is pakket en briefpost uit elkaar gehaald. Gedachte hierachter was dat een pakketchauffeur meer moet kunnen dus een hogere rang moet hebben dan een postbode. Dit is dus een bewuste zet van het management geweest. Het is juist de door jou (en een aantal andere gelovigen hier) bewierookte marktwerking die de slechte service veroorzaakt heeft.

@Buitendam: De FNV roept ook op om geen extra werk te doen. We staken trouwens niet alleen tegen de ontslagen maar ook voor een fatsoenlijke manier waarop met de mensen wordt omgegaan. O.a. het normaal uitbetalen van gewerkte overuren. Dat is dus ook in jouw belang.
pi_89680050
Van de Abva-Kabo site:

quote:
Geen sprake van onderhandelaarsakkoord
8 december 2010
De leden van Abvakabo FNV binnen TNT hebben gisteren besloten om de 72-uursstaking door te laten gaan, omdat er ruimte is om het aantal gedwongen ontslagen te verminderen. Abvakabo FNV-bestuurder Peter Wiechmann benadrukt dat er geen sprake was van een onderhandelaarsakkoord met TNT.
Wiechmann: TNT heeft een voorstel gedaan om het aantal gedwongen ontslagen te verminderen met 300. Met dat voorstel zijn we teruggegaan naar onze achterban. Samen met de leden hebben we daarna de conclusie getrokken dat er meer ruimte moet zijn om mensen uit de WW te houden. Vooral bij Pakketservice moet ruimte zitten.
Waarbij Wiechmann overigens waarschuwt voor al teveel optimisme. De marges worden kleiner. Dat weten onze leden ook, maar we moeten er wel uithalen wat er in zit en daar staken we nu voor.
Dat een van de vakbonden tijdens deze staking is afgehaakt, noemt Wiechmann ongelofelijk dom. Dit ondermijnt onze eigen onderhandelingspositie als vakbonden. Ik kan hier dan ook weinig begrip voor opbrengen, maar waarschijnlijk hebben ook heel andere motieven dan inhoudelijke afwegingen de doorslag om niet mee te doen.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:56:00 #26
152789 karr-1
pi_89680208
quote:
Samen met de leden hebben we daarna de conclusie getrokken dat er meer ruimte moet zijn om mensen uit de WW te houden. Vooral bij Pakketservice moet ruimte zitten.
Is dat aantoonbaar zo?

quote:
maar we moeten er wel uithalen wat er in zit en daar staken we nu voor
Oftewel, doorstaken tot er niets meer over is? Hoeveel mensen stappen over naar de concurrent door deze onbezonnen acties?

quote:
Dat een van de vakbonden tijdens deze staking is afgehaakt, noemt Wiechmann ongelofelijk dom. Dit ondermijnt onze eigen onderhandelingspositie als vakbonden. Ik kan hier dan ook weinig begrip voor opbrengen, maar waarschijnlijk hebben ook heel andere motieven dan inhoudelijke afwegingen de doorslag om niet mee te doen.
Blijkbaar vind deze ene vakbond het aanbod wel goed genoeg en hoeft niet perse door te gaan tot het gaatje.

Zoals ik al eerder zei, juist in deze tijd maak je geen vrienden door dit soort rare acties.
pi_89680219
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:48 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

@Buitendam: De FNV roept ook op om geen extra werk te doen. We staken trouwens niet alleen tegen de ontslagen maar ook voor een fatsoenlijke manier waarop met de mensen wordt omgegaan. O.a. het normaal uitbetalen van gewerkte overuren. Dat is dus ook in jouw belang.
Inhoudelijk weet ik er ook bar weinig van. Ik weet dat er 2 weken terug op (donderdag en) vrijdag is gestaakt en toen had ik veel meer post op zaterdag. Ik ben/was dus bang dat er zaterdag weer zo'n belachelijk grote berg op me ligt te wachten.
Dit, dus.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:59:44 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_89680370
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Het is juist de door jou (en een aantal andere gelovigen hier) bewierookte marktwerking die de slechte service veroorzaakt heeft.
Ja, het is mijn schuld. ROFL. _O-

Wat mij betreft had het een staatsbedrijf mogen blijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gunner op 08-12-2010 16:18:19 ]
pi_89680969
quote:
15s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Inhoudelijk weet ik er ook bar weinig van. Ik weet dat er 2 weken terug op (donderdag en) vrijdag is gestaakt en toen had ik veel meer post op zaterdag. Ik ben/was dus bang dat er zaterdag weer zo'n belachelijk grote berg op me ligt te wachten.
Vreselijk ja, een grote stapel post. Veel erger dan geen werk hebben of weinig salaris....
pi_89681472
Ik herhaal mijn standpunt uit het vorige topic:

Kutpostbodes, stelletje zeikerds. Die lui denken nog als ambtenaar ("ik heb niet eens meer tijd om bij Ome Piet en tante Truus koffie te drinken tijdens de ronde...") terwijl ze in een commercieel bedrijf werken.

Ik stuur mijn kerstpost dit jaar wel per e-mail. Hopelijk doen nog veel meer mensen dat, dan is er nog minder werk!
  woensdag 8 december 2010 @ 16:32:23 #31
152789 karr-1
pi_89681897
quote:
Volgens schattingen van de vakbonden hebben
woensdag een kleine vierduizend postmedewerkers het werk
neergelegd. Dat is een vijfde van het aantal mensen dat op de
afdelingen werkt waar TNT Post wil saneren. Ondanks de staking
wordt veel post deze week dan ook gewoon thuisbezorgd. ,,Mensen
moeten niet verbaasd zijn als zij post op de mat krijgen'', zei een
woordvoerster van TNT.

Hoeveel post er precies blijft liggen in de verschillende
sorteercentra en TNT-kantoren, kon de woordvoerster niet zeggen.

Vakbond BVPP doet deze keer niet mee met de staking. De bond heeft
niet het idee dat de omvang van de reorganisatie die TNT wil
doorvoeren nog verder beperkt kan worden. Woordvoerders van FNV
Abvakabo en CNV Publieke Zaak zeggen dat zij de afgelopen dagen
veel nieuwe leden hebben gekregen, die afscheid hebben genomen van
BVPP.
pi_89681910
Hulde voor de opstelling van vakbond BVPP. Jammer dat TNT hen niet kan belonen voor deze opstelling omdat arbeidsovereenkomsten nog steeds collectief bindend worden verklaard in Nederland.
pi_89684822
Het gerucht onder de postbodes gaat dat BVPP best langer door zou willen gaan maar nu al door haar stakingskas heen is :')
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_89685198
quote:
Tuurlijk, en via de belastingen dan maar een hele bedrijfstak onderhouden die jaar op jaar verlies draait (want dat zal zeker gebeuren als het weer een bedrijf is waar alleen maar ambtenaren werken). :')
pi_89687080
Die 300 banen die behouden zouden worden door overgang naar pakketpost, daar is iets mee aan de hand. Want met deze 300 banen verdwijnt ook een stukje werk naar pakketpost, namelijk de aangetekenden. Zo wordt de functie van postbode nog meer uitgekleed. Deze mensen volgen werk dat verplaatst wordt, dit zou dus buiten deze discussie moeten staan. Wanneer komt TNT eens met een serieus aanbod?
Aantallen stakers zegt niet veel, het aantal mensen dat per dag post rondbrengt varieert enorm (door veel mensen die op kleine contracten werken). 70-90% van de postbodes staakten vandaag. Dat zegt meer (het percentage varieert per vestiging). Nogal wat BVPP'ers staken gewoon mee. Ondanks wat hun bond zegt.
pi_89687190
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:13 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Vreselijk ja, een grote stapel post. Veel erger dan geen werk hebben of weinig salaris....
:')__! Ik ben een zaterdagwerker die geen zin heeft in héél veel extra werk, probeer me niet te lynchen hè?
Dit, dus.
  woensdag 8 december 2010 @ 18:55:52 #37
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89687739
Staken als je baan langzaam overbodig wordt. Héél slim. Zaken als bol.com merken nu nog maar eens hoe afhankelijk ze waren van TNT, en zullen op zoek gaan naar een alternatief. Nog minder inkomsten, nog minder werk, nog minder banen. Goed werk, Pieter Post.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_89687885
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:55 schreef Pinterman het volgende:
Staken als je baan langzaam overbodig wordt. Héél slim. Zaken als bol.com merken nu nog maar eens hoe afhankelijk ze waren van TNT, en zullen op zoek gaan naar een alternatief. Nog minder inkomsten, nog minder werk, nog minder banen. Goed werk, Pieter Post.
Bol.com heeft geen alternatief. De goedkope concurrentie bezorgt niet iedere dag. De buspakjes verzenden als gewone pakketten (belstukken ipv busstukken) is veel duurder. Bol.com heeft juist baat bji de staking. Laat je het TNT management hun gang gaan dan bezorgt TNT straks ook nog maar 3x per week. Dan kan bol.com niet meer haar buspakjes iedere dag bezorgd krijgen.
pi_89687945
quote:
Als we niks doen worden we zeker ontslagen. Staken we en voeren we actie dan heb je de kans dat tenminste nog een deel van de collega's werk blijven houden en de afvloeiingsregeling wat minder uitgekleed is. Verliezen doen we toch, het gaat hem er nu om het verlies te beperken. Dat kan alleen door het management pijn te doen.
pi_89688099
quote:
Ja net zoals in Frankrijk, Italie en Griekenland, lekker iedereen ambtenaar, lekker voor 3500 euro per maand mongolenwerk laten doen. Gelukkig zien we dat dit prima werkt :') :') :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_89688171
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:59 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Bol.com heeft geen alternatief. De goedkope concurrentie bezorgt niet iedere dag. De buspakjes verzenden als gewone pakketten (belstukken ipv busstukken) is veel duurder. Bol.com heeft juist baat bji de staking. Laat je het TNT management hun gang gaan dan bezorgt TNT straks ook nog maar 3x per week. Dan kan bol.com niet meer haar buspakjes iedere dag bezorgd krijgen.
Mooi, dan begin ik gelijk een dienst die 7 dagen per week bezorgt, en ook s'avonds.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 8 december 2010 @ 19:15:42 #42
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_89688613
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:59 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Geen enkel bedrijf ter wereld wil 'geen alternatief' hebben. Dan heb je een ontzettend slechte onderhandelingspositie. Enerzijds zal dit dus bol.com alleen maar verder aan TNT doen twijfelen, en anderzijds zal dit concurrenten aanmoedigen om ook een dergelijke dienst te starten.

Dan mag je misschien wel bij de concurrentie gaan werken, vast en zeker ook heel leuk.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_89689145
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja net zoals in Frankrijk, Italie en Griekenland, lekker iedereen ambtenaar, lekker voor 3500 euro per maand mongolenwerk laten doen. Gelukkig zien we dat dit prima werkt :') :') :') :') :')
Hahaha, alleen begrijpen Nederlandse postbodes het wel en zijn loyaal gebleven. Laatste staking in 1984 en al 20 jaar op de nullijn. Er is nog genoeg werk voor alle overgebleven postbodes aangezien er al heel veel weg gegaan zijn via het interne reintegratiebureau.
De reden waarom er nu zoveel mensen weg moeten is dat ze het anders willen organiseren, waarbij alle post snachts word gesorteerd en daarna via duizenden bestelbusjes vanuit Zwolle naar Lelystad/Kampen/Emmeloord etc etc. Er zal alleen maar meer werk komen alleen dan voor uitzendkrachten en Polen
Het hele plan is ingewikkeld en er zijn veel vragen te stellen naar de uitvoerbaarheid van dit plan. Als medewerker heb ik zelf al heel veel geld gespendeerd zien worden aan plannen waar je al ver van te voren kan zien dat het gewoon onuitvoerbaar, geld verkwistend en de kwaliteit negatief beinvloed. Bijvoorbeeld is de opstelling van de voorbereidingskasten nu al 3 keer gewijzigd in 1 jaar, worden er miljoenen gespendeerd aan opleiding en werving van tijdelijke medewerkers die soms al de dag erop de brui eraan geven.
Ook zijn ze bezig met het vernieuwen van de sorteercentra die misschien al volgend jaar eruit gaan.
Oh en als klap op de vuurpijl gaan we weer van naam veranderen voor de 4e keer in 10 jaar tijd.

Oh en de BVPP is opgericht door (oud-) TNT managers met een laag contributie om zo veel mogelijk mensen te lokken. Een van de BVPP onderhandelaars is ook directeur bij Pakketservice
Je zou er een samenzwering in kunnen zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door carboni op 08-12-2010 19:34:33 ]
pi_89691450
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:15 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Geen enkel bedrijf ter wereld wil 'geen alternatief' hebben. Dan heb je een ontzettend slechte onderhandelingspositie. Enerzijds zal dit dus bol.com alleen maar verder aan TNT doen twijfelen, en anderzijds zal dit concurrenten aanmoedigen om ook een dergelijke dienst te starten.

Dan mag je misschien wel bij de concurrentie gaan werken, vast en zeker ook heel leuk.
Leuk mischien, betalen doet 't zo goed als niet.
De concurrenten starten niet met zo'n service, die willen alleen de goedkope krenten uit de pap pikken. En TNT wil zich verlagen tot het niveau van de concurrenten. Het algehele serviceniveau gaat dus omlaag. De gewone consument is het slachtoffer, bol.com ook.
pi_89692251
Net op het NOS-Journaal al beelden van bedrijven die naar een concurrerend postbedrijf overstappen.
pi_89693244
quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Net op het NOS-Journaal al beelden van bedrijven die naar een concurrerend postbedrijf overstappen.
Een bedrijf dat dus ook de wetten schendt, betalen per stuk. Staat je goed als zorgverzekeraar. :r
pi_89693878
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:23 schreef Nielsch het volgende:
Ik herhaal mijn standpunt uit het vorige topic:

Kutpostbodes, stelletje zeikerds. Die lui denken nog als ambtenaar ("ik heb niet eens meer tijd om bij Ome Piet en tante Truus koffie te drinken tijdens de ronde...") terwijl ze in een commercieel bedrijf werken.
Dat dus. Iedereen kan post bezorgen, het werk is eenvoudiger dan vakkenvullen en dan is het niet vreemd dat ze voor postbezorgen dezelfde soort mensen zoeken als voor vakkenvullen (scholieren die voor weinig willen/mogen werken en flexibel inzetbaar zijn). Voor zo'n functie heb je geen overbetaalde semi-ambtenaren nodig :)
pi_89694042
http://nos.nl/artikel/203(...)t-volledig-stil.html

Eenvijfde van het personeel op de afdelingen waar gesaneerd gaat worden heeft het werk neergelegd, dan moet TNT toch wel aardig door kunnen blijven draaien deze dagen lijkt me.
pi_89695984
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat dus. Iedereen kan post bezorgen, het werk is eenvoudiger dan vakkenvullen en dan is het niet vreemd dat ze voor postbezorgen dezelfde soort mensen zoeken als voor vakkenvullen (scholieren die voor weinig willen/mogen werken en flexibel inzetbaar zijn). Voor zo'n functie heb je geen overbetaalde semi-ambtenaren nodig :)
Nah blijkbaar is er niet veel enthousiasme om post te gaan bezorgen in sneeuwstormen aan het aantal radiospotjes/flyers/advertenties te zien, ook het verloop van medewerkers is hoog.
En vrije markt werking is ook vraag en aanbod.
pi_89696076
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:56 schreef MrBadGuy het volgende:
http://nos.nl/artikel/203(...)t-volledig-stil.html

Eenvijfde van het personeel op de afdelingen waar gesaneerd gaat worden heeft het werk neergelegd, dan moet TNT toch wel aardig door kunnen blijven draaien deze dagen lijkt me.
TNT telt ook de postbezorgers en zaterdagwerkers mee die helemaal niet zijn opgeroepen om mee te staken en soms zelfs worden gedwongen te werken. Zo hebben ze ook alle verloven ingetrokken deze week
pi_89696109
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:32 schreef carboni het volgende:

[..]

TNT telt ook de postbezorgers en zaterdagwerkers mee die helemaal niet zijn opgeroepen om mee te staken en soms zelfs worden gedwongen te werken.
gedwongen om te werken :')
pi_89696132
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gedwongen in de vorm van ontslag ivm werkweigering.
pi_89696160
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:33 schreef carboni het volgende:

[..]

Gedwongen in de vorm van ontslag ivm werkweigering.
tsja, dat kan... ik zou ook geen medewerkers willen die werk weigeren, dan gaan ze maar ergens anders werken...
pi_89696243
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

:D

wel een QFT
pi_89696470
quote:
bedrijven als Bol.com hebben geen alternatief, want de concurrenten bezorgen maar 2 dagen.

Dus werknemers (die er zeker uit moeten) moeten rekening houden met de grote bazen ? Haha

Overigens is het kolder van TNT dat de postbezorging gewoon doorgaat, mijn post is niet gekomen (krijg altijd VI bv) en de laatste weken komt hij al pas om 6 uur savonds ipv gewoon om 1 uur. Nee dat is lekkere service. Wordt ook bezorgd door zon tijdelijke medewerker, wordt je ook niet vrolijk van
pi_89696599
quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Welke concurrent ? Die bedrijven die pakjes opsparen totdat ze er een auto vol mee hebben in een dorpje (Sand) ???
pi_89696634
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

bedrijven als Bol.com hebben geen alternatief, want de concurrenten bezorgen maar 2 dagen.

Dus werknemers (die er zeker uit moeten) moeten rekening houden met de grote bazen ? Haha

Overigens is het kolder van TNT dat de postbezorging gewoon doorgaat, mijn post is niet gekomen (krijg altijd VI bv) en de laatste weken komt hij al pas om 6 uur savonds ipv gewoon om 1 uur. Nee dat is lekkere service
Is ook bullshit. Sommige vestigingen zullen misschien volledig gedraaid hebben maar andere zullen misschien volledig plat hebben gelegen. Het kan ook overigens lijken dat er post is bezorgd omdat er een postbezorger (geen postbode) door de straat is gegaan met de machinepost en/of folders maar daar zal jouw VI (geen machinepost) niet tussen zitten.
Overigens is er op heel veel plaatsen personeelstekort en blijven er normaal al wijken staan dus een staking van een paar mensen is al genoeg voor een schep zand in de tandwielen.
pi_89696797
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:43 schreef carboni het volgende:

[..]

Is ook bullshit. Sommige vestigingen zullen misschien volledig gedraaid hebben maar andere zullen misschien volledig plat hebben gelegen. Het kan ook overigens lijken dat er post is bezorgd omdat er een postbezorger (geen postbode) door de straat is gegaan met de machinepost en/of folders maar daar zal jouw VI (geen machinepost) niet tussen zitten.
Overigens is er op heel veel plaatsen personeelstekort en blijven er normaal al wijken staan dus een staking van een paar mensen is al genoeg voor een schep zand in de tandwielen.
Zeker ja. TNT zegt dat het gewoon is doorgegaan, maar dat is niet zo. Soms lijkt dat inderdaad zo door de postbezorgers die ze hebben aangenomen. Bij ons loopt er ook 1 maar die er op zijn zachts gezegd erg traag met brieven in een gleuf gooien

In Rotterdam blijven al hele wijken staan ja, ken er toevallig 1 die daar werkt
pi_89696912
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:46 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zeker ja. TNT zegt dat het gewoon is doorgegaan, maar dat is niet zo. Soms lijkt dat inderdaad zo door de postbezorgers die ze hebben aangenomen. Bij ons loopt er ook 1 maar die er op zijn zachts gezegd erg traag met brieven in een gleuf gooien

In Rotterdam blijven al hele wijken staan ja, ken er toevallig 1 die daar werkt
Oh ja postbezorgers kunnen erg traag zijn. Doen soms 3 keer zo lang over een wijk en krijgen ook nog betaal ook daarvoor terwijl een postbode alleen in extreme gevallen overuren betaald krijgt
pi_89700421
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gedwongen om meer te werken dan je contract. Andersom accepteert TNT dat dus niet.
Als ik kijk naar m'n eigen afdeling, daar zijn 2 van de vaste fulltimers komen werken. Als ik alle zaterdagwerkers (die vaak door de week niet kunnen ivm studie), en tijdelijke hulpkrachten meetel dan kan nog niet eens de helft van het maximaal aantal beschikbare mensen ingezet kunnen zijn. Het specialistischere werk kan maar door een enkeling gedaan worden. Daar loopt het op spaak. Ik noem maar de Huisnummersorteermachine. Die mag je alleen bedienen als je er een opleiding voor gehad hebt. Het is ook geen success als je dat doet zonder te weten wat je doet. Dan levert het alleen maar een puinhoop op.
pi_89703177
quote:
13s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]

:')__! Ik ben een zaterdagwerker die geen zin heeft in héél veel extra werk, probeer me niet te lynchen hè?
Je bent postbode! Dat had ik even niet door. Dan heb ik niets gezegd.... :D
pi_89703337
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar als je dus dat soort types aannneemt dan heb je al gauw dat als het een keer te hard regent ze geen zin hebben en de post in de sloot flikkeren. Dit gebeurt echt
  woensdag 8 december 2010 @ 23:58:19 #63
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89703635
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:51 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Maar als je dus dat soort types aannneemt dan heb je al gauw dat als het een keer te hard regent ze geen zin hebben en de post in de sloot flikkeren. Dit gebeurt echt
Dat zie je regelmatig ja, van die dikke pakketten reclameblaadjes die in de bosjes liggen :').
pi_89705639
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:41 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dan nog zullen er mensen ontslagen moeten worden hoor.
Ze nemen gewoon nieuwe mensen aan hoor. Alleen ook mensen met een handicap etc. Zelfs een jongen een zak met ongesorteerde post meegegeven...zoek het maar uit bij je moeder thuis die haar kleinkinderen ook rond had lopen, dus zie die kleuters maar eens bij al die post weg te houden.

Maar er worden nog dagelijks nieuwe mensen aangenomen. Dan wel niet voor veertig uur, maar zo'n contract dat je geen tweede baan kan nemen en ook niet naar een toekomst kan kijken. Ik heb zo'n 80 kaarten klaarliggen dus die post ik nog, maar de brieven stel ik uit.

Mochten ze toch besluiten die duizenden werknemers te ontslaan en enorm veel postagenten weg te halen bij die kleine zaakjes en ze naar grote supermarkten te verhuizen? Gaan er bij mij alleen nog maar kaarten en brieven via de mail. De kaarten voor de ouderen zoek ik dan wel een ander bedrijf voor.

Het zal misschien maar een paar honderd euro per jaar schelen qua aangetekende brieven etc, maar misschien volgen bepaalde bedrijven wel. Ik wacht dus nog even af.

Wat mij dus voornamelijk dwars zit is het liegen. Het is dus niet zo dat ze minder personeel willen. Ze willen gewoon goedkoop personeel wat opgeleid moet worden door het personeel wat ontslagen gaat worden. Wanneer je dus mensen gaat ontslaan omdat je er echt geen werk voor hebt? Begrijp ik dat. Dat is hier gewoon niet aan de orde.Velen van jullie hebben vast de folder al door de bus gehad met de zoektocht naar nieuwe bezorgers.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_89705727
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:58 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dat zie je regelmatig ja, van die dikke pakketten reclameblaadjes die in de bosjes liggen :').
Dat heeft niets met postbezorgers te maken. die vind ik hier ook. Jongelui die wel geld willen vangen maar geen folders willen bezorgen. Gaat soms wel een paar maand overheen voordat het bedrijf door heeft dat de folderbezorgers geen folders bezorgen. Maar heeft dus niets met de post te maken, want die hebben de vriendjes nog wel op bepaalde functies zitten die controles uitvoeren. Managers zijn ook nog niet in de gevarenzone. Dat komt na deze stap wanneer er geen stap meer te zetten is.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_89705914
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:47 schreef carboni het volgende:

[..]

Oh ja postbezorgers kunnen erg traag zijn. Doen soms 3 keer zo lang over een wijk en krijgen ook nog betaal ook daarvoor terwijl een postbode alleen in extreme gevallen overuren betaald krijgt
Een postbode/bezorger krijgt geen overuren op straat. Een wijk is berekend. Doe je er langer over? Zal het wel aan jou liggen. Zo denken de werkvoorbereiders dan.

Ik denk trouwens wel dat het een beroep gaat worden waar het nieuwe personeel niet lang blijft hangen.
  donderdag 9 december 2010 @ 08:10:54 #67
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_89707816
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 01:09 schreef paddy het volgende:
Mochten ze toch besluiten die duizenden werknemers te ontslaan en enorm veel postagenten weg te halen bij die kleine zaakjes en ze naar grote supermarkten te verhuizen? Gaan er bij mij alleen nog maar kaarten en brieven via de mail. De kaarten voor de ouderen zoek ik dan wel een ander bedrijf voor.
Je bent niet de enige

'TNT Post veel klanten kwijt door staking'
pi_89708633
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 01:09 schreef paddy het volgende:Wat mij dus voornamelijk dwars zit is het liegen. Het is dus niet zo dat ze minder personeel willen. Ze willen gewoon goedkoop personeel wat opgeleid moet worden door het personeel wat ontslagen gaat worden. Wanneer je dus mensen gaat ontslaan omdat je er echt geen werk voor hebt? Begrijp ik dat. Dat is hier gewoon niet aan de orde.Velen van jullie hebben vast de folder al door de bus gehad met de zoektocht naar nieuwe bezorgers.
De staking gaat niet alleen om arbeidsplaatsen maar ook om hoe je met elkaar omgaat. Als een bedrijf in de pers al liegt kun je je voorstellen hoe ze omgaan met hun eigen werknemers.
pi_89709556
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 09:15 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De staking gaat niet alleen om arbeidsplaatsen maar ook om hoe je met elkaar omgaat. Als een bedrijf in de pers al liegt kun je je voorstellen hoe ze omgaan met hun eigen werknemers.
Zeker, veel mensen begrijpen dat hier niet en lullen dan maar wat raak.
  donderdag 9 december 2010 @ 11:22:22 #70
152789 karr-1
pi_89711707
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 09:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zeker, veel mensen begrijpen dat hier niet en lullen dan maar wat raak.
Veel mensen boeit het ook verder niet hoe een interne kwestie opgelost word, ze ondervinden alleen de gevolgen zonder enige inspraak gehad te hebben. Ik vind het persoonlijk behoorlijk asociaal om je meningsverschil met de directie uit te vechten over de rug van de burger die er geen rol in speelt.
  donderdag 9 december 2010 @ 11:27:39 #71
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_89711892
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:47 schreef carboni het volgende:

[..]

Oh? Toen ik bezorger was stond er een x aantal uur voor een wijk.
Ging ik daar overheen was het voor mijn rekening.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_89711934
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Veel mensen boeit het ook verder niet hoe een interne kwestie opgelost word, ze ondervinden alleen de gevolgen zonder enige inspraak gehad te hebben. Ik vind het persoonlijk behoorlijk asociaal om je meningsverschil met de directie uit te vechten over de rug van de burger die er geen rol in speelt.
Probleem is hierbij dat de burger jarenlang bepaalde partijen aan de macht heeft geholpen die maar raak privatieseerden. Speel dus niet de vermoorde onschuld.
pi_89714846
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

dus niemand heeft meer het recht om te staken volgens jou ?
Hoe wil je de huidige problemen dan oplossen bij TNT ?

Zijn de postbodes schuldig of het management ? ALs je er last van hebt, moet je klagen bij TNT, hoe meer klachten, hoe eerder het opgelost is
  donderdag 9 december 2010 @ 12:49:53 #74
152789 karr-1
pi_89714852
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:29 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Probleem is hierbij dat de burger jarenlang bepaalde partijen aan de macht heeft geholpen die maar raak privatieseerden. Speel dus niet de vermoorde onschuld.
Dat een burger niet altijd het beste kiest, zal best. Een burger kiest wat voor hem of haar het beste is op dat moment. Er is op zich weinig mis met privatisering, het is alleen in sommige gevallen te ver of niet goed doorgevoerd.

Er is dus geen sprake van het spelen van de vermoorde onschuld, het is een feit dat mensen nu betrokken worden in een conflict zonder daar een rol in te spelen.
  donderdag 9 december 2010 @ 12:51:54 #75
152789 karr-1
pi_89714932
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus niemand heeft meer het recht om te staken volgens jou ?
Hoe wil je de huidige problemen dan oplossen bij TNT ?
Iedereen heeft volgens de wet het recht om te staken, mijn persoonlijke mening telt daar niet in mee. Het nadeel van staken is alleen dat je per definitie mensen treft die weinig tot niets kunnen doen.
Problemen kunnen opgelost worden door bv praten, maar ook door bv gratis post te bezorgen (geen postzegels plakken etc) in plaats van helemaal geen post te bezorgen.

quote:
Zijn de postbodes schuldig of het management ? ALs je er last van hebt, moet je klagen bij TNT, hoe meer klachten, hoe eerder het opgelost is
Beide partijen zijn schuldig in mijn ogen. Postbodes omdat ze vasthouden aan oude werkzaamheden en weigeren aan te passen. Management omdat ze veranderingen te snel en te ver doorvoeren.
pi_89715525
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:51 schreef karr-1 het volgende:

Beide partijen zijn schuldig in mijn ogen. Postbodes omdat ze vasthouden aan oude werkzaamheden en weigeren aan te passen. Management omdat ze veranderingen te snel en te ver doorvoeren.
Er is in de afgelopen jaren al veel gematigd qua loon. Nog niet zo heel lang geleden leverden we 3u per week in ivm het behoud van arbeidsplaatsen. Dat betekent niet dat we ook 8%minder werk kregen. Nee gewoon minder verlofuren dus langer werken voor hetzelfde salaris en meer productie leveren.
pi_89718526
quote:
Problemen kunnen opgelost worden door bv praten, maar ook door bv gratis post te bezorgen (geen postzegels plakken etc) in plaats van helemaal geen post te bezorgen.
Als je jarenlang praat en het enige wat gebeurt is dat de arbeidsomstandigheden verslechteren, loon omlaag gaat en er banen verdwijnen, dan ben je een keer uitgepraat.

TNT is een kutbedrijf sinds het geprivatiseerd is en dat moet keihard aangepakt worden. Bij voorkeur weer terug in de handen van de staat, zodat mensen voor een normaal loon hun werk kunnen doen.
pi_89718569
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:06 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Er is in de afgelopen jaren al veel gematigd qua loon. Nog niet zo heel lang geleden leverden we 3u per week in ivm het behoud van arbeidsplaatsen. Dat betekent niet dat we ook 8%minder werk kregen. Nee gewoon minder verlofuren dus langer werken voor hetzelfde salaris en meer productie leveren.
En dan de lonen die een paar jaar zijn bevroren?
quote:
TNT is een kutbedrijf sinds het geprivatiseerd is en dat moet keihard aangepakt worden. Bij voorkeur weer terug in de handen van de staat, zodat mensen voor een normaal loon hun werk kunnen doen.
Denk niet dat ze dat gaan doen. Aandeelhouders etc voor de rest heb je helemaal gelijk
pi_89720217
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:20 schreef Kingstown het volgende:

Asjeblieft niet zeg. Dan zijn we als belastingbetaler honderden miljoenen euro's per jaar kwijt aan een inefficiente ambtenarenorganisatie waar steeds minder mensen op zitten te wachten.
pi_89720303
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Asjeblieft niet zeg. Dan zijn we als belastingbetaler honderden miljoenen euro's per jaar kwijt aan een inefficiente ambtenarenorganisatie waar steeds minder mensen op zitten te wachten.
Wat dacht je van een bedrijf dat een constante winst boekt (mag wat bescheidener dan nu) en die winst naar de staatskas gaat ipv buitenlandse investeringsfirma's?
Jij denkt ook alleen maar in extremen.
  donderdag 9 december 2010 @ 15:13:41 #81
152789 karr-1
pi_89721243
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als je jarenlang praat en het enige wat gebeurt is dat de arbeidsomstandigheden verslechteren, loon omlaag gaat en er banen verdwijnen, dan ben je een keer uitgepraat.

Een keer uitgepraat prima maar als TNT een voorstel doet en dit door een paar vakbondsbobo's word afgewezen omdat ze denken dat er nog meer te halen valt ben ik er ook wel klaar mee.

Als je TNT een kutbedrijf vind ga dan ergens anders werken, er zijn vast mensen die wel willen voor een dergelijk loon.
pi_89721620
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:53 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Wat dacht je van een bedrijf dat een constante winst boekt (mag wat bescheidener dan nu) en die winst naar de staatskas gaat ipv buitenlandse investeringsfirma's?
Jij denkt ook alleen maar in extremen.
Die constante winst wordt alleen maar behaald als je het bedrijf zo commercieel runt zoals TNT doet. Als je er weer een ambtenarenbedrijf van maakt met alle luxe waar de ambtenaren gebruik van kunnen maken, zal er echt geen winst worden behaald.
pi_89721943
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:27 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Oh? Toen ik bezorger was stond er een x aantal uur voor een wijk.
Ging ik daar overheen was het voor mijn rekening.
Nu ze heel erg veel postbezorgers nodig hebben zijn de regels voor de postbezorgers wat lakser geworden.Van die mensen die er 3keer zo lang over doen worden er overigens wel geen contractverlenging aangeboden hoor maar als er echt een tekort is pikken ze heel veel maar niet van de voltijdwerkers
pi_89722031
Er is geen constant loon. Er is een gemiddelde voor wat je wijk opbrengt bij TNT Ze betalen je in feite per stuk...niet per handeling. . Ze hanteren 8 euro bruto per uur (vanaf 23 jaar), maar je hebt dus nooit een vast aantal uren. Voor een huidige postbode met een gezin dus niet te doen. Vanaf januari moet alles bijgesteld worden want hanteren ze een nettosalaris van
quote:
Per 1 januari 2011 wordt het volwassen minimumloon (voor 23 jaar en ouder) verhoogd met 8,40 euro van 1.416 euro naar 1.424 euro
Of TNT daar nog in mee gaat weet ik niet. Is niet voor het eerst dat ze lonen bevriezen.

Ow, en een fiets moet jezelf voor zorgen. Ik heb in tien jaar wel een stuk of drie fietsen (volledig op) weg kunnen gooien. En ik werkte er niet eens fulltime. Maar het was toen nog gezellig daar. Vooral tijdens de nachtdiensten enorm veel lol gehad.
pi_89722195
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Die constante winst wordt alleen maar behaald als je het bedrijf zo commercieel runt zoals TNT doet. Als je er weer een ambtenarenbedrijf van maakt met alle luxe waar de ambtenaren gebruik van kunnen maken, zal er echt geen winst worden behaald.
Winst was er altijd in de tijd voor de privatisering volgens mij. Zo slecht was het niet want er was nauwelijks tot geen concurrentie.
  donderdag 9 december 2010 @ 15:44:51 #86
152789 karr-1
pi_89722596
1400 per maand? Ik ken mensen die er zo voor zouden tekenen.
pi_89722598
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:36 schreef paddy het volgende:

[..]

Winst was er altijd in de tijd voor de privatisering volgens mij. Zo slecht was het niet want er was nauwelijks tot geen concurrentie.
en er was toen nog weinig e-mailverkeer.
pi_89722612
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

en er was toen nog weinig e-mailverkeer.
is wel bruto neem ik aan.
pi_89723594
Goed dat ze staken, mijn support hebben ze.

Maar staakt de pakketservice ook? Ik wacht op een pakketje, maar ik heb wel geduld hoor :)
  † In Memoriam † donderdag 9 december 2010 @ 16:07:59 #90
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89723637
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:07 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Maar staakt de pakketservice ook?
Nee.
Carpe Libertatem
  donderdag 9 december 2010 @ 16:08:44 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89723674
En net als gisteren, ook vandaag gewoon post ontvangen via TNT.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_89724101
Ach en nu stapen we complete bestelbusjes vol met alleen al de retourpakketen van H&M en Wehkamp en andere internetbestelsites die worden afgeleverd bij de servicepunten. Ook zitten fietstassen vol met Bol.com buspakketten enH&M zakken. Die hebben we allemaal te danken aan de opkomst van het internet. Pakketten is een enorme groeimarkt en TNT heeft dat opgesplitst en uitbesteed. En nu zitten ze te doodleuk te verkondigen dat er geen werk meer is, zeg dan gewoon dat het goedkoper moet.
pi_89724663
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:44 schreef karr-1 het volgende:
1400 per maand? Ik ken mensen die er zo voor zouden tekenen.
Je weet dat dat bruto is he?
  donderdag 9 december 2010 @ 16:35:46 #94
152789 karr-1
pi_89724875
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:30 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Je weet dat dat bruto is he?
Dan nog zijn er genoeg mensen die meteen zouden tekenen
pi_89725014
Pfft. Hier komt niks. Geen pakket en geen post.
pi_89725098
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ze adverteren nogal publiekelijk maar nog steeds personeelstekort hoor. Geloof dat voor de 1400 door sneeuwstormen banjeren niet echt populair is, zelfs in de zomer is de animo niet groot genoeg om elke wijk weg te brengen.
pi_89726051
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

daarom adverteren ze op de publieke omroep ? Weggegooid geld, kan je beter een uitzendbureau inschakelen toch ?

Serieus wat voor last heb jij er nu van als je post een dag later komt ? Vraag anders of de afzenders Sandd kunnen gebruiken, dan krijg je het altijd op tijd......
pi_89726519
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Volgens mij besef jij niet dat er tussen de uitersten van een door roofkapitalisten geleid bedrijf aan de ene kant en een Zuid-Europees staatsbedrijf met ambtenaren die op de verwarming zitten toch heel wat tussenvarianten zijn. De privatisering is te ver doorgeslagen. Gewoon een bedrijf met duidelijke doelstellingen (die meer bedragen dan alleen maar zoveel mogelijk winst maken) waarvan de aandelen in handen van de staat zijn en de dividenden en andere extraatjes die nu naar de aandeelhouders gaan aan de staat worden afgedragen. Dan heb je een mooie tussenweg waarbij kwaliteit en menselijkheid via de politieke weg gegarandeerd kunnen worden.
pi_89727731
quote:
Volgens mij besef jij niet dat er tussen de uitersten van een door roofkapitalisten geleid bedrijf aan de ene kant en een Zuid-Europees staatsbedrijf met ambtenaren die op de verwarming zitten toch heel wat tussenvarianten zijn. De privatisering is te ver doorgeslagen. Gewoon een bedrijf met duidelijke doelstellingen (die meer bedragen dan alleen maar zoveel mogelijk winst maken) waarvan de aandelen in handen van de staat zijn en de dividenden en andere extraatjes die nu naar de aandeelhouders gaan aan de staat worden afgedragen. Dan heb je een mooie tussenweg waarbij kwaliteit en menselijkheid via de politieke weg gegarandeerd kunnen worden.
De winsten gaan nu naar de zakken van institutionele beleggers in Verweggistan....heerlijk toch dat prachtige vrije kapitalisme waar de mensen die voor de winst zorgen worden uitgezogen en de investeerders dmv speculatie in lucht miljoenen opstrijken.
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:09:51 #100
152789 karr-1
pi_89751865
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

daarom adverteren ze op de publieke omroep ? Weggegooid geld, kan je beter een uitzendbureau inschakelen toch ?

Serieus wat voor last heb jij er nu van als je post een dag later komt ? Vraag anders of de afzenders Sandd kunnen gebruiken, dan krijg je het altijd op tijd......
Wat ik er voor last van heb? Simpel, ik krijg mijn post niet op de dag dat ik het zou moeten krijgen. Misschien niet levensbedreigend, maar wel ontzettend irritant en vooral onnodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')