Er is in de afgelopen jaren al veel gematigd qua loon. Nog niet zo heel lang geleden leverden we 3u per week in ivm het behoud van arbeidsplaatsen. Dat betekent niet dat we ook 8%minder werk kregen. Nee gewoon minder verlofuren dus langer werken voor hetzelfde salaris en meer productie leveren.quote:Op donderdag 9 december 2010 12:51 schreef karr-1 het volgende:
Beide partijen zijn schuldig in mijn ogen. Postbodes omdat ze vasthouden aan oude werkzaamheden en weigeren aan te passen. Management omdat ze veranderingen te snel en te ver doorvoeren.
Als je jarenlang praat en het enige wat gebeurt is dat de arbeidsomstandigheden verslechteren, loon omlaag gaat en er banen verdwijnen, dan ben je een keer uitgepraat.quote:Problemen kunnen opgelost worden door bv praten, maar ook door bv gratis post te bezorgen (geen postzegels plakken etc) in plaats van helemaal geen post te bezorgen.
En dan de lonen die een paar jaar zijn bevroren?quote:Op donderdag 9 december 2010 13:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er is in de afgelopen jaren al veel gematigd qua loon. Nog niet zo heel lang geleden leverden we 3u per week in ivm het behoud van arbeidsplaatsen. Dat betekent niet dat we ook 8%minder werk kregen. Nee gewoon minder verlofuren dus langer werken voor hetzelfde salaris en meer productie leveren.
Denk niet dat ze dat gaan doen. Aandeelhouders etc voor de rest heb je helemaal gelijkquote:TNT is een kutbedrijf sinds het geprivatiseerd is en dat moet keihard aangepakt worden. Bij voorkeur weer terug in de handen van de staat, zodat mensen voor een normaal loon hun werk kunnen doen.
Asjeblieft niet zeg. Dan zijn we als belastingbetaler honderden miljoenen euro's per jaar kwijt aan een inefficiente ambtenarenorganisatie waar steeds minder mensen op zitten te wachten.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:20 schreef Kingstown het volgende:
TNT is een kutbedrijf sinds het geprivatiseerd is en dat moet keihard aangepakt worden. Bij voorkeur weer terug in de handen van de staat, zodat mensen voor een normaal loon hun werk kunnen doen.
Wat dacht je van een bedrijf dat een constante winst boekt (mag wat bescheidener dan nu) en die winst naar de staatskas gaat ipv buitenlandse investeringsfirma's?quote:Op donderdag 9 december 2010 14:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Asjeblieft niet zeg. Dan zijn we als belastingbetaler honderden miljoenen euro's per jaar kwijt aan een inefficiente ambtenarenorganisatie waar steeds minder mensen op zitten te wachten.
Een keer uitgepraat prima maar als TNT een voorstel doet en dit door een paar vakbondsbobo's word afgewezen omdat ze denken dat er nog meer te halen valt ben ik er ook wel klaar mee.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als je jarenlang praat en het enige wat gebeurt is dat de arbeidsomstandigheden verslechteren, loon omlaag gaat en er banen verdwijnen, dan ben je een keer uitgepraat.
TNT is een kutbedrijf sinds het geprivatiseerd is en dat moet keihard aangepakt worden. Bij voorkeur weer terug in de handen van de staat, zodat mensen voor een normaal loon hun werk kunnen doen.
Die constante winst wordt alleen maar behaald als je het bedrijf zo commercieel runt zoals TNT doet. Als je er weer een ambtenarenbedrijf van maakt met alle luxe waar de ambtenaren gebruik van kunnen maken, zal er echt geen winst worden behaald.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat dacht je van een bedrijf dat een constante winst boekt (mag wat bescheidener dan nu) en die winst naar de staatskas gaat ipv buitenlandse investeringsfirma's?
Jij denkt ook alleen maar in extremen.
Nu ze heel erg veel postbezorgers nodig hebben zijn de regels voor de postbezorgers wat lakser geworden.Van die mensen die er 3keer zo lang over doen worden er overigens wel geen contractverlenging aangeboden hoor maar als er echt een tekort is pikken ze heel veel maar niet van de voltijdwerkersquote:Op donderdag 9 december 2010 11:27 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Oh? Toen ik bezorger was stond er een x aantal uur voor een wijk.
Ging ik daar overheen was het voor mijn rekening.
Of TNT daar nog in mee gaat weet ik niet. Is niet voor het eerst dat ze lonen bevriezen.quote:Per 1 januari 2011 wordt het volwassen minimumloon (voor 23 jaar en ouder) verhoogd met 8,40 euro van 1.416 euro naar 1.424 euro
Winst was er altijd in de tijd voor de privatisering volgens mij. Zo slecht was het niet want er was nauwelijks tot geen concurrentie.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die constante winst wordt alleen maar behaald als je het bedrijf zo commercieel runt zoals TNT doet. Als je er weer een ambtenarenbedrijf van maakt met alle luxe waar de ambtenaren gebruik van kunnen maken, zal er echt geen winst worden behaald.
en er was toen nog weinig e-mailverkeer.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:36 schreef paddy het volgende:
[..]
Winst was er altijd in de tijd voor de privatisering volgens mij. Zo slecht was het niet want er was nauwelijks tot geen concurrentie.
is wel bruto neem ik aan.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en er was toen nog weinig e-mailverkeer.
Nee.quote:Op donderdag 9 december 2010 16:07 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Maar staakt de pakketservice ook?
Je weet dat dat bruto is he?quote:Op donderdag 9 december 2010 15:44 schreef karr-1 het volgende:
1400 per maand? Ik ken mensen die er zo voor zouden tekenen.
Dan nog zijn er genoeg mensen die meteen zouden tekenenquote:
Ze adverteren nogal publiekelijk maar nog steeds personeelstekort hoor. Geloof dat voor de 1400 door sneeuwstormen banjeren niet echt populair is, zelfs in de zomer is de animo niet groot genoeg om elke wijk weg te brengen.quote:Op donderdag 9 december 2010 16:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan nog zijn er genoeg mensen die meteen zouden tekenen
daarom adverteren ze op de publieke omroep ? Weggegooid geld, kan je beter een uitzendbureau inschakelen toch ?quote:Op donderdag 9 december 2010 16:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan nog zijn er genoeg mensen die meteen zouden tekenen
Volgens mij besef jij niet dat er tussen de uitersten van een door roofkapitalisten geleid bedrijf aan de ene kant en een Zuid-Europees staatsbedrijf met ambtenaren die op de verwarming zitten toch heel wat tussenvarianten zijn. De privatisering is te ver doorgeslagen. Gewoon een bedrijf met duidelijke doelstellingen (die meer bedragen dan alleen maar zoveel mogelijk winst maken) waarvan de aandelen in handen van de staat zijn en de dividenden en andere extraatjes die nu naar de aandeelhouders gaan aan de staat worden afgedragen. Dan heb je een mooie tussenweg waarbij kwaliteit en menselijkheid via de politieke weg gegarandeerd kunnen worden.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die constante winst wordt alleen maar behaald als je het bedrijf zo commercieel runt zoals TNT doet. Als je er weer een ambtenarenbedrijf van maakt met alle luxe waar de ambtenaren gebruik van kunnen maken, zal er echt geen winst worden behaald.
De winsten gaan nu naar de zakken van institutionele beleggers in Verweggistan....heerlijk toch dat prachtige vrije kapitalisme waar de mensen die voor de winst zorgen worden uitgezogen en de investeerders dmv speculatie in lucht miljoenen opstrijken.quote:Volgens mij besef jij niet dat er tussen de uitersten van een door roofkapitalisten geleid bedrijf aan de ene kant en een Zuid-Europees staatsbedrijf met ambtenaren die op de verwarming zitten toch heel wat tussenvarianten zijn. De privatisering is te ver doorgeslagen. Gewoon een bedrijf met duidelijke doelstellingen (die meer bedragen dan alleen maar zoveel mogelijk winst maken) waarvan de aandelen in handen van de staat zijn en de dividenden en andere extraatjes die nu naar de aandeelhouders gaan aan de staat worden afgedragen. Dan heb je een mooie tussenweg waarbij kwaliteit en menselijkheid via de politieke weg gegarandeerd kunnen worden.
Wat ik er voor last van heb? Simpel, ik krijg mijn post niet op de dag dat ik het zou moeten krijgen. Misschien niet levensbedreigend, maar wel ontzettend irritant en vooral onnodig.quote:Op donderdag 9 december 2010 17:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
daarom adverteren ze op de publieke omroep ? Weggegooid geld, kan je beter een uitzendbureau inschakelen toch ?
Serieus wat voor last heb jij er nu van als je post een dag later komt ? Vraag anders of de afzenders Sandd kunnen gebruiken, dan krijg je het altijd op tijd......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |