abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89715525
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:51 schreef karr-1 het volgende:

Beide partijen zijn schuldig in mijn ogen. Postbodes omdat ze vasthouden aan oude werkzaamheden en weigeren aan te passen. Management omdat ze veranderingen te snel en te ver doorvoeren.
Er is in de afgelopen jaren al veel gematigd qua loon. Nog niet zo heel lang geleden leverden we 3u per week in ivm het behoud van arbeidsplaatsen. Dat betekent niet dat we ook 8%minder werk kregen. Nee gewoon minder verlofuren dus langer werken voor hetzelfde salaris en meer productie leveren.
pi_89718526
quote:
Problemen kunnen opgelost worden door bv praten, maar ook door bv gratis post te bezorgen (geen postzegels plakken etc) in plaats van helemaal geen post te bezorgen.
Als je jarenlang praat en het enige wat gebeurt is dat de arbeidsomstandigheden verslechteren, loon omlaag gaat en er banen verdwijnen, dan ben je een keer uitgepraat.

TNT is een kutbedrijf sinds het geprivatiseerd is en dat moet keihard aangepakt worden. Bij voorkeur weer terug in de handen van de staat, zodat mensen voor een normaal loon hun werk kunnen doen.
pi_89718569
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:06 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Er is in de afgelopen jaren al veel gematigd qua loon. Nog niet zo heel lang geleden leverden we 3u per week in ivm het behoud van arbeidsplaatsen. Dat betekent niet dat we ook 8%minder werk kregen. Nee gewoon minder verlofuren dus langer werken voor hetzelfde salaris en meer productie leveren.
En dan de lonen die een paar jaar zijn bevroren?
quote:
TNT is een kutbedrijf sinds het geprivatiseerd is en dat moet keihard aangepakt worden. Bij voorkeur weer terug in de handen van de staat, zodat mensen voor een normaal loon hun werk kunnen doen.
Denk niet dat ze dat gaan doen. Aandeelhouders etc voor de rest heb je helemaal gelijk
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_89720217
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:20 schreef Kingstown het volgende:

Asjeblieft niet zeg. Dan zijn we als belastingbetaler honderden miljoenen euro's per jaar kwijt aan een inefficiente ambtenarenorganisatie waar steeds minder mensen op zitten te wachten.
pi_89720303
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Asjeblieft niet zeg. Dan zijn we als belastingbetaler honderden miljoenen euro's per jaar kwijt aan een inefficiente ambtenarenorganisatie waar steeds minder mensen op zitten te wachten.
Wat dacht je van een bedrijf dat een constante winst boekt (mag wat bescheidener dan nu) en die winst naar de staatskas gaat ipv buitenlandse investeringsfirma's?
Jij denkt ook alleen maar in extremen.
  donderdag 9 december 2010 @ 15:13:41 #81
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89721243
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als je jarenlang praat en het enige wat gebeurt is dat de arbeidsomstandigheden verslechteren, loon omlaag gaat en er banen verdwijnen, dan ben je een keer uitgepraat.

Een keer uitgepraat prima maar als TNT een voorstel doet en dit door een paar vakbondsbobo's word afgewezen omdat ze denken dat er nog meer te halen valt ben ik er ook wel klaar mee.

Als je TNT een kutbedrijf vind ga dan ergens anders werken, er zijn vast mensen die wel willen voor een dergelijk loon.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_89721620
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:53 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Wat dacht je van een bedrijf dat een constante winst boekt (mag wat bescheidener dan nu) en die winst naar de staatskas gaat ipv buitenlandse investeringsfirma's?
Jij denkt ook alleen maar in extremen.
Die constante winst wordt alleen maar behaald als je het bedrijf zo commercieel runt zoals TNT doet. Als je er weer een ambtenarenbedrijf van maakt met alle luxe waar de ambtenaren gebruik van kunnen maken, zal er echt geen winst worden behaald.
pi_89721943
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:27 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Oh? Toen ik bezorger was stond er een x aantal uur voor een wijk.
Ging ik daar overheen was het voor mijn rekening.
Nu ze heel erg veel postbezorgers nodig hebben zijn de regels voor de postbezorgers wat lakser geworden.Van die mensen die er 3keer zo lang over doen worden er overigens wel geen contractverlenging aangeboden hoor maar als er echt een tekort is pikken ze heel veel maar niet van de voltijdwerkers
pi_89722031
Er is geen constant loon. Er is een gemiddelde voor wat je wijk opbrengt bij TNT Ze betalen je in feite per stuk...niet per handeling. . Ze hanteren 8 euro bruto per uur (vanaf 23 jaar), maar je hebt dus nooit een vast aantal uren. Voor een huidige postbode met een gezin dus niet te doen. Vanaf januari moet alles bijgesteld worden want hanteren ze een nettosalaris van
quote:
Per 1 januari 2011 wordt het volwassen minimumloon (voor 23 jaar en ouder) verhoogd met 8,40 euro van 1.416 euro naar 1.424 euro
Of TNT daar nog in mee gaat weet ik niet. Is niet voor het eerst dat ze lonen bevriezen.

Ow, en een fiets moet jezelf voor zorgen. Ik heb in tien jaar wel een stuk of drie fietsen (volledig op) weg kunnen gooien. En ik werkte er niet eens fulltime. Maar het was toen nog gezellig daar. Vooral tijdens de nachtdiensten enorm veel lol gehad.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_89722195
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Die constante winst wordt alleen maar behaald als je het bedrijf zo commercieel runt zoals TNT doet. Als je er weer een ambtenarenbedrijf van maakt met alle luxe waar de ambtenaren gebruik van kunnen maken, zal er echt geen winst worden behaald.
Winst was er altijd in de tijd voor de privatisering volgens mij. Zo slecht was het niet want er was nauwelijks tot geen concurrentie.
  donderdag 9 december 2010 @ 15:44:51 #86
152789 karr-1
pi_89722596
1400 per maand? Ik ken mensen die er zo voor zouden tekenen.
pi_89722598
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:36 schreef paddy het volgende:

[..]

Winst was er altijd in de tijd voor de privatisering volgens mij. Zo slecht was het niet want er was nauwelijks tot geen concurrentie.
en er was toen nog weinig e-mailverkeer.
pi_89722612
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

en er was toen nog weinig e-mailverkeer.
is wel bruto neem ik aan.
pi_89723594
Goed dat ze staken, mijn support hebben ze.

Maar staakt de pakketservice ook? Ik wacht op een pakketje, maar ik heb wel geduld hoor :)
  † In Memoriam † donderdag 9 december 2010 @ 16:07:59 #90
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89723637
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:07 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Maar staakt de pakketservice ook?
Nee.
Carpe Libertatem
  donderdag 9 december 2010 @ 16:08:44 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89723674
En net als gisteren, ook vandaag gewoon post ontvangen via TNT.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_89724101
Ach en nu stapen we complete bestelbusjes vol met alleen al de retourpakketen van H&M en Wehkamp en andere internetbestelsites die worden afgeleverd bij de servicepunten. Ook zitten fietstassen vol met Bol.com buspakketten enH&M zakken. Die hebben we allemaal te danken aan de opkomst van het internet. Pakketten is een enorme groeimarkt en TNT heeft dat opgesplitst en uitbesteed. En nu zitten ze te doodleuk te verkondigen dat er geen werk meer is, zeg dan gewoon dat het goedkoper moet.
pi_89724663
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:44 schreef karr-1 het volgende:
1400 per maand? Ik ken mensen die er zo voor zouden tekenen.
Je weet dat dat bruto is he?
  donderdag 9 december 2010 @ 16:35:46 #94
152789 karr-1
pi_89724875
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:30 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Je weet dat dat bruto is he?
Dan nog zijn er genoeg mensen die meteen zouden tekenen
pi_89725014
Pfft. Hier komt niks. Geen pakket en geen post.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_89725098
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ze adverteren nogal publiekelijk maar nog steeds personeelstekort hoor. Geloof dat voor de 1400 door sneeuwstormen banjeren niet echt populair is, zelfs in de zomer is de animo niet groot genoeg om elke wijk weg te brengen.
pi_89726051
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

daarom adverteren ze op de publieke omroep ? Weggegooid geld, kan je beter een uitzendbureau inschakelen toch ?

Serieus wat voor last heb jij er nu van als je post een dag later komt ? Vraag anders of de afzenders Sandd kunnen gebruiken, dan krijg je het altijd op tijd......
pi_89726519
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Volgens mij besef jij niet dat er tussen de uitersten van een door roofkapitalisten geleid bedrijf aan de ene kant en een Zuid-Europees staatsbedrijf met ambtenaren die op de verwarming zitten toch heel wat tussenvarianten zijn. De privatisering is te ver doorgeslagen. Gewoon een bedrijf met duidelijke doelstellingen (die meer bedragen dan alleen maar zoveel mogelijk winst maken) waarvan de aandelen in handen van de staat zijn en de dividenden en andere extraatjes die nu naar de aandeelhouders gaan aan de staat worden afgedragen. Dan heb je een mooie tussenweg waarbij kwaliteit en menselijkheid via de politieke weg gegarandeerd kunnen worden.
pi_89727731
quote:
Volgens mij besef jij niet dat er tussen de uitersten van een door roofkapitalisten geleid bedrijf aan de ene kant en een Zuid-Europees staatsbedrijf met ambtenaren die op de verwarming zitten toch heel wat tussenvarianten zijn. De privatisering is te ver doorgeslagen. Gewoon een bedrijf met duidelijke doelstellingen (die meer bedragen dan alleen maar zoveel mogelijk winst maken) waarvan de aandelen in handen van de staat zijn en de dividenden en andere extraatjes die nu naar de aandeelhouders gaan aan de staat worden afgedragen. Dan heb je een mooie tussenweg waarbij kwaliteit en menselijkheid via de politieke weg gegarandeerd kunnen worden.
De winsten gaan nu naar de zakken van institutionele beleggers in Verweggistan....heerlijk toch dat prachtige vrije kapitalisme waar de mensen die voor de winst zorgen worden uitgezogen en de investeerders dmv speculatie in lucht miljoenen opstrijken.
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:09:51 #100
152789 karr-1
pi_89751865
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

daarom adverteren ze op de publieke omroep ? Weggegooid geld, kan je beter een uitzendbureau inschakelen toch ?

Serieus wat voor last heb jij er nu van als je post een dag later komt ? Vraag anders of de afzenders Sandd kunnen gebruiken, dan krijg je het altijd op tijd......
Wat ik er voor last van heb? Simpel, ik krijg mijn post niet op de dag dat ik het zou moeten krijgen. Misschien niet levensbedreigend, maar wel ontzettend irritant en vooral onnodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')