Ik ben anders kei-gemiddeld hoor! T is mijn hij die verticaal gehandicapt isquote:Op woensdag 8 december 2010 12:16 schreef miss_sly het volgende:
UIteraard huup. Ik had dat niet meegekregen van die curves, vandaar mijn vraag. GEzien jullie lengte is het niet vreemd idd, maar het is wel goed om zeker te weten dat er niet iets anders aan de hand is.
Waarom zou dat geen goede combo zijn?quote:Op woensdag 8 december 2010 12:28 schreef mefke79 het volgende:
Konijnen en kleine kinderen zijn geen goede combi las ik laatst....nou, tegendeel bewezen. Er heeft er hier al een kwartier eentje lol op zijn knietjes voor de konijnenkooi. En de konijnen, die doen helemaal niets! Dus waarom hij zo'n lol heeft, geen idee. Maar komisch is het wel.
maillot aan onder zn broekquote:Op woensdag 8 december 2010 12:50 schreef mefke79 het volgende:
sokken zou een idee zijn, ware het niet dat hij die ook uittrekt en dat ie op sokken ook weigert te lopen (niet dat ie dat op schoenen wel veel doet, we hebben nog steeds los-loop-staking)
Voor zijn arm moet hij deze maand nog 1x terug.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:10 schreef mefke79 het volgende:
Ingrid, ik had helemaal niet meegekregen dat ie weer was opgenomen. Of bedoel je dat ie niet meer terug hoeft te komen met zijn arm?
Hirschsprung heet het. Heel kort gezegd kon hij niet poepen. Daaraan is hij geopereerd toen hij ca 4 maanden was. Toen lukte het wel. Wel blijft hij altijd last van zijn darmen houden. Met soms laxeermiddel erbij.quote:Op woensdag 8 december 2010 13:23 schreef mikoxx het volgende:
Ingrid, da's balen zeg... .bah! Ik heb helemaal gemist welke 'ziekte' hij heeft, maar t klinkt niet fijn iig. Beterschap! En natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je beide kids!
Ja, ik ga de kinderwagen maar als rollator gebruiken danquote:Op woensdag 8 december 2010 13:43 schreef oeke het volgende:
Oh, hier waren ze net aan het strooien voor het kdv. Dat ligt aan een parkeerplaatsje een de ene kant en een groot park aan de andere kant. Beide kanten zijn net ijsbanen.![]()
Hopelijk lukt het vanmiddag met de kar wel. Ik vind dat soms zo handig dan, zo'n kar. Net zo'n stoel die je vroeger had bij het schaatsen.![]()
Ze passen hier een combinatie van methoden toe. Maar allemaal vanuit het kind zeg maar.
Grappig dat je dat zegt. Ik snap het ook hoor.quote:Op woensdag 8 december 2010 13:49 schreef Takkembah het volgende:
Kohet valt niet mee op deze leeftijd te wennen he. Hopelijk heeft hij het snel naar zijn zin op het KDV.
T was Driekus van mefke die het snel te warm heeftquote:Op woensdag 8 december 2010 13:49 schreef Takkembah het volgende:
Ingrid gefeliciteerd met Tyler en een dikke kus voor jullie
huup, misschien zijn kniesokken een tussenoplossing??? Alexa heeft het ook te warm met malliots, en sokken trekt ze uit. Kniesokken zijn hier de ideale oplossing.
Kohet valt niet mee op deze leeftijd te wennen he. Hopelijk heeft hij het snel naar zijn zin op het KDV.
B. trekt ook graag een lekkere maillot aan???quote:Op woensdag 8 december 2010 14:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
T was Driekus van mefke die het snel te warm heeft![]()
Amélie vindt het wel lekker geloof ik die maillotkind van dr papa...
Vervelend Miss zulke dingen
Die trekt Stef ook gewoon uit, hij moet alleen wat harder trekkenquote:Op woensdag 8 december 2010 13:49 schreef Takkembah het volgende:
Ingrid gefeliciteerd met Tyler en een dikke kus voor jullie
huup, misschien zijn kniesokken een tussenoplossing??? Alexa heeft het ook te warm met malliots, en sokken trekt ze uit. Kniesokken zijn hier de ideale oplossing.
Leah en sokken gaan ook niet samen dus die draagt ook alleen maillots. En ook daar gaat ze aan trekken zodat ze een heel stuk maillotstof aan haar tenen over heeft.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:24 schreef Incantrix het volgende:
Maar ik heb vandaag toevallig ook 2 maillots gekocht omdat Stef en sokken niet goed samengaan![]()
hahahahaquote:Op woensdag 8 december 2010 14:23 schreef Kersjes het volgende:
[..]
B. trekt ook graag een lekkere maillot aan???
Het wennen ging bij Senna iig wel gemakkelijker toen ze voor het eerst ging en dus een week of 16 was. Nu ziet ze het verschil, andere leidsters, andere kindjes, andere ruimte, toch een klein verschil in routines...Het is dus in zoverre een voordeel dat ze gemakkelijker wennen, omdat ze niet echt een idee hebben wat er gebeurt. Nu went ze veel bewuster, en dat is moeilijker.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:11 schreef oeke het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt. Ik snap het ook hoor.
Aan de andere kant denk ik dat juist doordat hij nu pas echte interesse heeft in andere kinderen het makkelijker kan gaan.
Vanochtend lag er zo'n klein baby'tje heel erg hard te huilen. En er moest van alles geregeld dus het kon niet meteen opgetild worden en getroost.
Dat wennen leek mij daardoor juist moeilijker voor zo'n heel kleintje. Alleen maakt ze het minder bewust mee, maar of dat nou een voordeel is?
Arme Senna, gelukkig kan Schaap haar halen. Ik begrijp dat wel hoor, wat je zegt Miss.
Vandaagquote:Op woensdag 8 december 2010 14:52 schreef Chan het volgende:
Timo trok tot een tijd terug zn sokken constant uit, maar sinds hij het concept zoeken begrijpt doet hij het niet meer en gaat hij juist op zoek naar zn sok als die uit is. Althans, als ik hem vraag waar zn sok is, want uit zichzelf heeft hij het nog niet door als hij er een mist. En als ie m dan gevonden heeft, heeft ie zo'n big smile op zn gezichtje met van die twinkel oogjes en krijg ik de sok van hem, komt ie bij me zitten en wacht keurig netjes tot ik zeg dat het klaar is![]()
![]()
Och Senna ook niet helemaal lekker in dr velletje, dat zijn echt de momenten dat je inderdaad gewoon helemaal niet aan het werk wilt zijn.
Tess met duidelijke meningen nog een
voor 1,5 jaar, weet niet meer wanneer ik dat nou zag, vandaag of gisteren? Maar ik was het in elk geval helemaal vergeten!
Laura klinkt herkenbaar..
Kan, rond 15 en 17 maanden zitten de laatste twee sprongetjes, hoorde ik laatst!quote:Op woensdag 8 december 2010 14:44 schreef McLaura het volgende:
Ik dacht ook nog aan een 'sprong'
Hij is de laatste dagen zoveel aan het leren (doet toettoet op zijn neus, brabbelt steeds meer duidelijke woorden) dat zijn lontje wat kort is denk ik.
Dat doe ik ook niet... Overdag ga ik ook geen verhaaltje voorlezen voor Jen, dat is alleen 's avonds.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:24 schreef Twinkly het volgende:
Pff Sorbootje, heftig was dat
Bij Niels ging het ook niet, maar ik had gelukkig geen baan. Ik vind het zwangerschapsverlof ook echt te kort.
Hoe brengen ze op een KDV een kindje eigenlijk naar bed. Hebben ze voor ieder kindje een eigen slaapritueeltje of worden ze gewoon in bed gelegd? Ze zullen vast geen tijd hebben om voor ieder kind een liedje te zingen ofzo?
Haha, héél toevallig heb ik ook een paar slof-gympjes-achtie dingetjes gekocht toen ik toch al bij de Hema was en die heeft hij nu al de hele middag aanquote:Op woensdag 8 december 2010 14:26 schreef lily het volgende:
[..]
Leah en sokken gaan ook niet samen dus die draagt ook alleen maillots. En ook daar gaat ze aan trekken zodat ze een heel stuk maillotstof aan haar tenen over heeft.
Als ze haar babypaws niet aanheeft tenminste. Met de paws aan laat ze haar voeten met rust.
Dat is zo schattigquote:Op woensdag 8 december 2010 15:30 schreef Sorbootje het volgende:
Maar goed, wij hebben zelf ook geen vast bedritueel meer. Isabeau vindt alles best. Die leg ik in bed, ze roept 10 keer DOEI en gaat slapen.
Bij ons is het afhankelijk van de groep. De babygroep gaat gewoon naar bed, geen ritueel ofzo en volgens mij worden de peuters wel voorgelezen. De dreumessen is een beetje afhankelijk van dag en humeur en drukte enzo, geloof ik.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:24 schreef Twinkly het volgende:
Pff Sorbootje, heftig was dat
Bij Niels ging het ook niet, maar ik had gelukkig geen baan. Ik vind het zwangerschapsverlof ook echt te kort.
Hoe brengen ze op een KDV een kindje eigenlijk naar bed. Hebben ze voor ieder kindje een eigen slaapritueeltje of worden ze gewoon in bed gelegd? Ze zullen vast geen tijd hebben om voor ieder kind een liedje te zingen ofzo?
Ja heel schattig. Ik moet ook altijd halverwege de trap nog even doei roepen, daar rekent ze op. Dan volgt er nog één harde DOEI uit haar bedje en dan draait ze zich om en slaapt.quote:
Ik zag dat ook op dat filmpje dat je daarvan postte en ik denk daar vaak aan, met een soort van diepe zucht. Zoooo heerlijk lijkt het me om je kindje zo naar bed te kunnen brengen.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:48 schreef Sorbootje het volgende:
Ja heel schattig. Ik moet ook altijd halverwege de trap nog even doei roepen, daar rekent ze op. Dan volgt er nog één harde DOEI uit haar bedje en dan draait ze zich om en slaapt.
wat schetigquote:Op woensdag 8 december 2010 16:09 schreef Sorbootje het volgende:
Als Isabeau wakker is en ik haal haar uit bed, dan gooit ze 'Lapje' terug in bed en zwaait ze en zegt doei... Ook zo schattig.
Ik ook. Maar wat voor andere manieren zijn er dan nog?quote:Op woensdag 8 december 2010 16:24 schreef miss_sly het volgende:
Maar is controlled crying dan de enige manier, denk je? Je meot het natuurlijk doen zoals jullie denken dat het goed is, hoormaar misschien kan het ook wel zonder dat controlled crying.
maar goed, ik ben gewoon echt heel erg slecht in Senna horen huilen, dus voor mij gaat dat nooit niet werken, vrees ik
Nou ja, ik heb dus dat boekje lekker slapen zonder huilen en daar staan allerlei tips en ideeen in om zelf een slaapplan te maken om je kind zonder te laten huilen te leren zelf in een eigen bedje te slapen.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:28 schreef Xenia het volgende:
[..]
Ik ook. Maar wat voor andere manieren zijn er dan nog?
Wat eigenlijk inhoudt, elke nacht..quote:Op woensdag 8 december 2010 16:29 schreef Twinkly het volgende:
Xenia, het lijkt mij ook enorm moeilijk om haar te laten huilen terwijl ze juist zo goed slaapt in jullie bed.
Hebben jullie al geprobeerd wat er gebeurd als je haar in een campingbedje naast jullie legt? Misschien kun je dan stapje voor stapje het bedje verplaatsten tot haar slaapkamer en dan oefenen met in haar eigen bedje slapen. Misschien is het dan de eerste tijd nog nodig er zelf op een matras naast te liggen.
In het boek "Lekker Slapen Zonder Huilen" (kom ik weer aanzetten met dat boek) wordt een heel stappenplan beschreven (uitgebreider dan dit).
Eigenlijk geloof ik niet zo dat het niet af te leren is na 3 jaar. De dochter van GWS is er nu ook al aan toe om in haar eigen bedje te slapen en de dochter van Ticootje slaapt volgens mij alleen nog als ze wakker wordt 's nachts in het bed van haar ouders. Ze blijft vast niet tot haar 18e in jullie bed liggen
Tess deed/doet het regelmatigquote:Op woensdag 8 december 2010 18:15 schreef Sorbootje het volgende:
Hmm... zijn er meer kindjes die zo rond 14 maanden vre-se-lijk gingen smeren met hun eten? Isabeau zit ónder de pastasaus... of nee, ze ís pastasaus!
uhhh lees dit maar even....quote:Op woensdag 8 december 2010 20:07 schreef mefke79 het volgende:
Ik hoop maar dat het morgen niet meer glad is, dan durf ik zelf Driekus nog wel weg te brengen. En dan durft mijn zusje hier weer heen te komen, is dat probleem ook opgelost.
Nou, precies. Ko slaapt in zijn eigen bedje tot hij wakker word, en dan komt hij lekker tussen ons in liggen. Afhankelijk van hoe laat, meestal tussen 4 en 6 ergens.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:03 schreef miss_sly het volgende:
Zoals ik al zei: het ligt ook aan de ouders en het kindEn zie hier hoeveel verschillende voorbeelden er zijn
quote:Op woensdag 8 december 2010 20:07 schreef Vicky het volgende:
Tess ligt wel eens bij ons in bed maar alleen omdat ik echt geen zin heb om de halve nacht naast haar bed te gaan zitten. Nu moet ik zeggen dat het nu bijna niet meer gebeurd.. Ze ligt nu alleen s ochtends nog bij ons als ze net wakker is. Dat vindt ze (en wij ook) gezellig maar slapen doet ze niet meer. Gewoon ff lekker knuffelen en gek doen tot ze het zat is.
BE, heeft het pyamapapje geholpen?
Welke smaak had je? Ik heb voor Tess de biscuit en die is binnen een minuut op. Ik vind m ook wel lekkerquote:Op woensdag 8 december 2010 20:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Hij vond het heel vies en weigerde dus. Geen wonder, want het is ook echt smerig!
Ik probeerde nog een fles Brinta, maar ook die hoefde hij niet. Dus toen maar een fles melk en toen was hij zo weg.
Errrrg herkenbaarquote:Op woensdag 8 december 2010 22:11 schreef Stiemie het volgende:
Ja hoor, bord met avondeten kiepert ze zo van tafel en als je dan zegt dat dat niet mag, gaat de antilekbeker er gewoon achteraan.Ik vind het dan zo moeilijk wat ik moet doen... Uiteindelijk hebben we haar nu maar van de tafel weggeschoven met haar stoel. Eens kijken of dat doordringt...
Tess laat ze gewillig knippen. Ik ga altijd vingertjes tellen tijdens het knippen. Tess zit meestal op de commode en ik hou haar hand vast. Geen problemen hier. Ze vindt het wel grappig geloof ik.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:12 schreef wickie het volgende:
Hoe knippen jullie de nagels van jullie dreumesjes. Hier is het echt moord en brand als ik dat wil doen (ze heeft vooral een probleem met het feit dat ik haar handje vasthoud). Eerst deden we het als ze Pocoyo keek, maar dat helpt niet meer. Niks helpt, zelf papa die gek danst.
En haar nagels worden steeds langer en ze heeft zich inmiddels al lekker ermee verwond en ik ben ook vaak slachtoffer van haar nagels...
Nee, ik zit op mijn werk.quote:Op donderdag 9 december 2010 09:35 schreef Sorbootje het volgende:
Wat goed BE! Moet je werken vandaag? Of kun je thuis brak zijn?
Het verklaart mss wel waarom hij gisterenochtend niet zo in zijn hum was daar.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:14 schreef oeke het volgende:
Heb ik ook gehoord hoor Miss, aan de andere kant krijgt Ko al 18 maanden bv dus zijn weerstand is sowieso best goed volgens mij.
Alhoewel hij ook vaak genoeg een snotneus heeft. Blijkbaar komt hij zelfs zonder kdv genoeg in contact met kindjes om rondvliegende virussen op te vangen.
Maar ik denk niet dat je van 2 uurtjes in de ochtend 's avonds al zo'n koorts kan krijgen, of wel?
Ik ben eerder bang dat het die laatste kiezen zijn die door moeten komen.
Ik dacht dat die pas doorkwamen op je tweede maar hij heeft alles al zo lang, dat ook deze misschien wel sneller komen.![]()
Ik mis Sserpente ook! Kom je gauw eens updaten?
quote:Op donderdag 9 december 2010 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
Het verklaart mss wel waarom hij gisterenochtend niet zo in zijn hum was daar.Toen broeide het wrsch al.
Ja, als ze open zijn werkt het als een trein bij ons, maar ik kan me voorstellen dat het ook helpt als het schraal is. Het zorgt ervoor dat de billetjes niet vochtig blijven.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:32 schreef Kersjes het volgende:
Hoe zat het ook alweer met Maizena op de billetjes? Helpt alleen als ze open zijn toch? Wat ik ook smeer, het lijkt niet te helpen. Knalrode en schrale billen, elke poepluier (4 per dag ofzo) is een drama
Nou, gister dus niet zoveel hoorde ik.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:33 schreef Kersjes het volgende:
Oeke, wat een leuk kado!
Wat vindt Ko het leukst aan Artis? Er valt zoveel te zien en te doen!
quote:Op donderdag 9 december 2010 11:49 schreef mefke79 het volgende:
Ja hee, Huup, maar zo herken ik je toch niet meer...da kannie hoor!
Nou... ik heb nog geen geheugenkaartje en ik moet blijkbaar nog updaten naar 2.1 ofzo dus ik wacht nog met al teveel installerenquote:Op donderdag 9 december 2010 12:12 schreef Twinkly het volgende:
lol wat een coole avatar Huup![]()
Heb je al leuke dreumes-appjes gevonden? Hier is 's morgens Toddler Lock een succes als ik nog wat aan het wakker worden ben en Niels al hyperdrukwakker is
Inderdaadquote:Op donderdag 9 december 2010 13:13 schreef Kersjes het volgende:
Goed zo Xeentje, blijf maar lekker gezond!
Niels aan de koemelk![]()
Voor het eerst melk uit de borst van een andersoortige mama... raar idee is dat.
Dat is wel idd ook wat ik al tegen F. verzuchtte, dat hij maar snel zindelijk moet worden.quote:Op donderdag 9 december 2010 13:16 schreef Estrys het volgende:
Seb draait al-tijd met luiers verschonen. Al vanaf het moment dat hij kan rollen. En dan dat je dus zijn voeten nog beet hebt en Seb op zijn buik ligt, vanaf de eerste seconde dat je hem neerlegt. Dus dat je ook geen kans hebt om zijn billen schoon te maken. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd. Afleiden: met gekke bekken trekken (compleet met dingen op mijn kop zetten etc) dingen in zijn hand geven, voor de televisie, boos worden, niet boos worden, hem even af laten koelen, staand luiers verschonen. Het is en blijft een groot drama. Als ik hem met blote billen en romper in bed zet dan gaat hij met veel gelach op bed springen tot ik terug kom.
Zindelijk maken, is denk ik bij ons de enige oplossing.![]()
Tja, Jen heeft er een houtje van dat als ik haar wil pakken en meenemen aan haar hand dat ze zich ter aarde stort terwijl ik haar net vastpak.. Ja, dan houdt ze ook wel eens een pijnlijk handje aan over.quote:Op donderdag 9 december 2010 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is wel idd ook wat ik al tegen F. verzuchtte, dat hij maar snel zindelijk moet worden.
Soms staat Oscar zo ongeveer op zijn kop omdat ik hem vast hou en hij draait.
En zo kneusde ik dus ook zijn enkeltje afgelopen zondag in een worsteling om zijn billen schoon te maken.Arme kind liep helemaal mank aan het eind van de dag, wilde niet op zijn voetje staan eigenlijk. Naar de HAP geweest, gekneusd. En die 'worsteling' is het enige dat ik me kan bedenken waar dat door gekomen is.
Die zeep stinkt!! Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar de zeepjes in doosjes werden gedaan..quote:Op donderdag 9 december 2010 21:07 schreef mefke79 het volgende:
ah, de zeep gevonden:
[ afbeelding ]
O en Miss, ik zou ook gewoon even gaan hoor naar de huisarts. Maar ja, ik heb dan ook afspraken daarover. Ergens stukkie hout? Het gaat namelijk nu best goed met Driekus zijn huid, ik wil het even afkloppen.
Wij moeten morgen voor prikken
Ja he, en dan zeggen Oooooh! Steeds weer als hij het ziet.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:41 schreef mefke79 het volgende:
Ko, tuurlijk roep jij bal, die hangen er toch ook genoeg!? Grappig he Oeke, dat ze dat dan opvalt en ze er maar over bezig blijven.
Ligt weer met koorts en zetpil in bed. Hij duwde de zetpil steeds weer naar buiten. Ik moest hem een soort van tegenhouden tot hij het vergat. Vond ik zielig.quote:
Heb ik ook in huis.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:56 schreef Twinkly het volgende:
Kobus
Wat lief dat hij zo gek is op de kerstballen![]()
En Tess ook al ziekDie pcm vloeibaar klinkt voor haar ook wel handig, hopelijk poept ze de zetpil niet uit!
Hebben jullie kerstbomen in bed?quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:00 schreef Poppedein het volgende:
Mennnn..kiesjes zijn echt overratedLena heeft alles bij elkaar amper een uur geslapen en ze werd er zo gefrustreerd van dat ze dat op een gegeven moment maar op mij ging botvieren, dus ik mag t nu doen met een paar fijne scherpe nagel krassen in mn gezicht. Nu na dr papfles is ze gelukkig even een flinke inhaalslag aant maken, dus ik ga maar even met dr meedoen... En dat laat ik me lekker inspireren door jullie kerstkriebels, we gaan vanmiddag maar eens op bed om een mooi kerstboompje uit te zoeken samen zodat we er even uitzijn. Anders gaat t een hele lange dag worden vandaag vrees ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |