abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89582893
Het vorige deel
De dreumesen

08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
5 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89582936
Daar waren we weer! Aoraki, wil jij niet met je zoon in het lijstje?

Ik herhaal mijn laatste posting nog even:

quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
"De vroeglinguale fase begint wanneer het kind ongeveer een jaar oud is en duurt tot ongeveer twee en een halfjaar. In deze fase maken kinderen de overgang van expressief jargon (brabbelen) naar woordgebruik. Kenmerkend voor deze fase is ook de bewustwording van het feit dat taal gebruikt kan worden om betekenis over te dragen. Opvallend is dat er bij het gebruik van woorden vaak sprake is van overextensie (een kind zegt 'wafwaf' niet alleen tegen honden, maar tegen alle dieren) en onderextensie (alleen de eigen pop wordt 'pop' genoemd).

Binnen de vroeglinguale fase wordt een indeling gemaakt in de éénwoordfase, de tweewoordfase en de meerwoordzin. De woorden die een kind tijdens de éénwoordfase gebruikt, betreffen vooral zelfstandige naamwoorden en werkwoorden, maar ook een klasse van kwalificatoren die eigenschappen, toestanden of plaatsen weergeven. Uit het eerste woordgebruik ontwikkelt zich soms geleidelijk, soms plotseling, een woordenschatexplosie waaruit vrij snel de tweewoordzin ontstaat. Een kind van anderhalfjaar beschikt over een passieve woordenschat van ongeveer zeventig woorden; een kind van twee jaar beschikt echter over zon driehonderd woorden. "Het verschijnen van de tweewoordzin lijkt samen te hangen met het moment van de woordenschatexplosie en wordt gemiddeld gesitueerd rond vijftien a achttien maanden." (Goorhuis en Schaerlaekens, 1994, p. 53)

Het eindstadium van de vroeglinguale fase vormt de meerwoordzin. De zinnen bestaan meestal uit drie tot vijf woorden, maar kunnen ook langer zijn. Het taalgebruik in deze periode wordt ook wel als telegramstijl omschreven; de belangrijkste inhoud wordt met een minimum aan vormverfijning weergegeven."

Bron
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89583458
Interessant Claudia! ^O^

Isabeau maakt al wel eens 'zinnetjes' van twee woorden, maar ik denk niet dat ze echt als zinnetjes bedoeld zijn. Ze merkt gewoon iets op. Als ze een poes hoort mauwen en haar vader hoort mopperen op die poes dan zegt ze: "papa poes" bijvoorbeeld. En gisteren tegen haar broer die vroeg of ze bij hem kwam "Ja doei!" Dat laatste was vooral érg grappig, want ze liep heel demonstratief de andere kant op.

Miss, mooi is het hè, om mee te maken. Ik heb dat ook dat ik dit nog specialer vind dan de motorische ontwikkeling.

Ook een toppertje op het gebied van kletspraatjes afgelopen weekend; Isabeau heeft een ark van noach gekregen, van little people. Ze noemt Noach consequent 'Opa!'
pi_89583684
Zo, slaapt Kootje eindelijk, wil ik me in jullie interessante gesprek mengen, zijn jullie natuurlijk allemaal foetsie. ;(

Over treinen, we reizen best veel, al vanaf zijn geboorte. We hebben niet echt een gebruiksauto namelijk. Naar mijn moeder is het ongeveer anderhalf uur, naar mijn zus ook.
En inderdaad meestal in de boba.
Dat gaat ook best goed moet ik zeggen.
Met de buggy reizen vind ik lastiger, omdat ik het eruit halen ook meer gedoe vind. :D
Nu met de sneeuw reizen we met de buggy en gelijk voel ik me meer beperkt. Het tillen vanwege geen liften, altijd in dat gangpadje staan. En het entertainen.
Ik twijfelde door dat laatste gewoon aan het tijdstip waarop ik reis. Tijdens het wakker zijn wil hij natuurlijk zijn energie kwijt en dat gaat niet goed vastgesnoerd in de buggy, maar als hij eigenlijk moet slapen, blijft hij misschien lang wakker en schrikt misschien vaak wakker.
Ik moet het gewoon eens uit proberen, het zal vast elke keer wel weer anders zijn. :')
Ik wil er alleen niet tegen op gaan zien omdat ik het wel belangrijk vind om te kunnen reizen.

Het leren praten is inderdaad heel leuk om te volgen. Alhoewel Ko zijn woordenschat volgens mij nog erg passief is. ;)
Wel bijzonder vind ik het dan om te merken dat hij in een avond en een ochtend bij mijn moeder van mama naar oma gaat.
Hij noemde haar eerst mama, werd consequent verbeterd, 'nee, dat is oma' en de volgende ochtend was het eerste wat hij zei tegen mij, 'oma, woef woef, aai.'
En ik hoorde hem het woordje 'lekker' zeggen, maar dat is nu weer gewoon 'njam njam'. O+

Ik vind ook het sociale leren zo leuk om te zien. Iedereen mocht hem zaterdag een weltrustenzoen geven en kreeg als dank een lief zwaaitje en een lachje. De honden kregen precies evenveel aandacht.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89583849
Leuk om te lezen dat gebabbel (al dan niet verstaanbaar).
Wat ik wel maf vind is dat blijkbaar sommige klanken lastig zijn. Iris zegt tegen een sok: Lok, maar Iris is dan wel iisjjj dus dan zegt ze de S wel.
Het klinkt wel grappig. Ze begint veel meer te kletsen, voornamelijk nog taal waar ik geen touw aan vast kan knopen ;), maar ook steeds meer herkenbare woorden waar ze echt de betekenis van lijkt te weten.
Fake it till you make it...
pi_89583940
Niels begint nu met korte schreeuwklankjes te praten, zoals Isabeau in een bepaald filmpje ook doet. Dan zeg je iets tegen hem en antwoord hij met "AH!" bijvoorbeeld.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89583958
De S vindt Isabeau ook best moeilijk Nijna, ze slist er erg bij!

SJSJSJSlof!

En de P moet altijd héél nadrukkelijk uitgesproken worden 'oP' 'lamP', hetzelfde geldt voor de k aan het eind van een jaar, 'kloK' 'boeK'
pi_89583971
Grappig is dat Twinkly!
pi_89584050
Jeetje! Hoeveel woordjes kan Isabeau eigenlijk al zeggen Sorbootje?
pi_89584119
Kweenie... tussen de 20 en 30 denk ik?
  maandag 6 december 2010 @ 13:20:28 #11
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89584134
Alexa doet eigenlijk ook niet veel met de S-sen hier :D

Huis is dan Huitttttt, poes is poellll enzo.

ehmm tijd voor Isabeau video lijkt me ;)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_89584146
Jemig, Isabeau kan echt al veel woorden he?

En die schreeuwtjes zijn leuk he? Wij gaan dan altijd mee schreeuwen. :@
Vast niet verantwoord, maar het is zo aanstekelijk enthousiast.

Knap trouwens dat Iris al haar eigen naam kan. Ko heeft nog geen naam voor zichzelf volgens mij.
pi_89584226
bal,boek,papa,mama,boerderij (boejij), boer, hondje waf, doei, hoi, hallo, lapje, fles, slof, paard (paad), klok, lamp, op, poes, opa... dat is wat ik zo even kan bedenken.

Ze is er gewoon heel erg mee bezig..
pi_89584251
Isabeau noemt zichzelf papa :')

Oeke, dat terugschreeuwen doe ik ook :)
  maandag 6 december 2010 @ 13:28:56 #15
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89584387
hier word ook terug geschreeuwd :)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_89584420
Isabeau, papa is een goed woord voor jezelf hoor. O+
leuk dat ze er zo mee bezig is, en veel woorden al hoor. Poeh.
Ko is nog erg met klanken bezig. Tete is bv Teletubbies. Njam njam is lekker. Ei is eten in het algemeen en ei in het bijzonder.
Ooooh-ma is oma. Wuf is hond. krggrrr is welk willekeurig dier.

Haha, wij zijn niet de enige schreeuwers. Alhoewel die fase hier wel zo'n beetje voorbij is, nu ik erover nadenk.
  maandag 6 december 2010 @ 13:37:20 #17
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89584659
hier nog helemaal niks van dat alle, ja een zeldzame mama, maar verder nog helemaal niks.

Echt hoor ik doe niet aan snelle kinders, maar aan hele rustige.
Soms ook wel eens beangstigend Roy is dan qua karakter heel anders dan zijn broer, maar qua ontwikkeling gaan ze aardig gelijk op.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 6 december 2010 @ 13:40:42 #18
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89584771
Evie heeft een paar woordjes:
Papa, Mama, die, dat, bal, ete (eten),
en ze kopieert een zin:
' wat is dat dan?'
(maar dan minder gearticuleert ;))

haha

en ik ben aan het werk; en moeeeee... vanavond vroeg naar bed dus.
Maar leuk en gezellig weekend achter de rug gelukkig.

en Jeempie; Isabeau heeft een talenknobbel *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 6 december 2010 @ 13:52:29 #19
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89585180
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie heeft een paar woordjes:
Papa, Mama, die, dat, bal, ete (eten),
en ze kopieert een zin:
' wat is dat dan?'
(maar dan minder gearticuleert ;))

Dat gebeurt hier ook!!

Alexa heeft sowieso hele blokken van dagen dat ze bepaalde woorden of delen van zinnen de gehele dag kopieert.

Gisteren was alles "dit is"
of "deze uit"
en "nee nee nee doen"

en wij schreeuwen en gillen hier ook mee :')
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_89585269
Isabeau!! _O_

quote:
11s.gif Op maandag 6 december 2010 13:20 schreef oeke het volgende:
En die schreeuwtjes zijn leuk he? Wij gaan dan altijd mee schreeuwen. :@
Vast niet verantwoord, maar het is zo aanstekelijk enthousiast.
Doe ik ook hoor :P
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 13:56:22 #21
5428 crew  miss_sly
pi_89585345
Isabeau kletstante O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89585608
Meeschreeuwen doe ik ook wel eens ;). Gillende keukenmeiden.

Isabeau, zelfs boerderij O+ heldin!
Fake it till you make it...
pi_89585716
Ja boerderij. Lang leve little people :')
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 14:38:57 #24
5428 crew  miss_sly
pi_89586995
Ik denk dat Senna veel woordjes kent door de liedjes die we zingen. Zo kent ze ook al pagaai (papegaai) maar ze is dan ook dol op het liedje papegaaitje leef je nog.

Ik sta ook vaak versteld over het geheugen, of datgene waarvan ik denk dat het met geheugen te maken heeft, maar misschien is er wel een andere trigger. We stapten een keer uit de auto na een kdv-dag, dus dan is het 18.15 u ongeveer en donker inmiddels. Toevallig een hele mooie, heldere donkere lucht met een schitterende bijna volle maan en een paar sterren. Dus die wezen we aan. Maar de volgende keer toen we in het donker uitstapten begon ze dus meteen weer over 'maan' en 'ter' ondertussen naar boven wijzend.
En 'wammer' tegen 'warm' is iets dat veel kindjes doen, las ik eens ergens. De combinatie van die r en m is kennelijk nogal lastig. Het klinkt zo schattig, wammer O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89587384
Even zonder verder bijgelezen te zijn want ik ben wéér eens ziek :( : Evie nog van harte gefeliciteerd en welkom hier met je mama! *O* *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')