Nee dat zijn applicatie- en databasebeheerders.quote:Op woensdag 8 december 2010 10:04 schreef Biels het volgende:
Systeembeheerders zijn dan ook het laagste van het laagste.
Ja fuck, kom je nu meequote:
Ik ben ook gelijk de enige met 'verstand van compjoeters' hier, dus die rol vervul ik ookquote:Op woensdag 8 december 2010 10:09 schreef OEM het volgende:
Systeembeheerder? Je bedoelt helpdesker. Zelfs schoonmakers hebben nog meer respect.
Bij sommige mensen reageer ik sowieso al traag, zijn vooral mensen die niet luisteren of hun problemen alleen kunnen aanduiden als "Het werkt niet!" of "hij doet iets raars!"quote:Op woensdag 8 december 2010 10:13 schreef Garisson72 het volgende:
Als systeembeheerder kun je ze iig waarschijnlijk binnenkort terugpakken door extra traag te reageren met kastje-->muur-fratsen als ze om iets zeuren waarvoor ze wel bij jou moeten zijn.
Ja die hooghartige arrogantie krijg je automatisch als systeembeheerder, schijnt het.quote:Op woensdag 8 december 2010 10:14 schreef Keiichi het volgende:
Bij sommige mensen reageer ik sowieso al traag, zijn vooral mensen die niet luisteren of hun problemen alleen kunnen aanduiden als "Het werkt niet!" of "hij doet iets raars!"
Degene die me wel dankbaar zijn en ook alleen met ECHTE problemen bij mij komen, help ik graag. (En de baas, maar daar heb ik weinig keus bijquote:Op woensdag 8 december 2010 10:30 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ja die hooghartige arrogantie krijg je automatisch als systeembeheerder, schijnt het.
Mensen die zichzelf beter vinden dan de rest --> Fokker afzeikenquote:Op woensdag 8 december 2010 10:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat is een bekend verschijnsel in alle banen waar je veel rechtstreeks contact met je 'klanten' hebt.
De gemiddelde mens (ook zogenaamde 'hoogopgeleiden' als HBO'ers en economiestudentjes op de uni) zijn te dom om verder te kijken dan hun neus lang is.
Trein te laat --> NS personeel afzeiken
Donald Duck op vrijdag ipv donderdag --> postbode afzeiken
PC werkt niet --> systeembeheerder is een prutser
Moeten wachten op het gemeentehuis --> ambtenaren zijn lui.
Etc etc.
Ik had de Donald Duck gisteren al!quote:Op woensdag 8 december 2010 10:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Donald Duck op vrijdag ipv donderdag --> postbode afzeiken
Dat de PC's of servers niet werken, ok!quote:Op woensdag 8 december 2010 10:43 schreef ReV66 het volgende:
Als de voetbalclub niet functioneert is de trainer de lul
Als de stroomvoorziening niet functioneert is de systeembeheerder de lul.
Wen er maar aan TS.
Waarom zouden ze jouw lastig vallen als de koelkast of magnetron werkt?quote:Op woensdag 8 december 2010 10:46 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Dat de PC's of servers niet werken, ok!
Maar de stroomAls de koelkast of magnetron werkt komen ze mij toch ook niet lastig vallen (Nog niet gebeurd...)
Wacht maar tot een mobieltje van iemand iets raars doet.quote:Op woensdag 8 december 2010 10:46 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Dat de PC's of servers niet werken, ok!
Maar de stroomAls de koelkast of magnetron werkt komen ze mij toch ook niet lastig vallen (Nog niet gebeurd...)
Omdat het elektronisch is. Net zoals een PC. Weinig verschil eigenlijkquote:Op woensdag 8 december 2010 10:49 schreef ReV66 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze jouw lastig vallen als de koelkast of magnetron werkt?
Ik lul ook maar wat, tis maar een voorbeeldquote:Op woensdag 8 december 2010 10:38 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik had de Donald Duck gisteren al!![]()
Of pas... weet ik veel
Welke school heb jij genoten?quote:Op woensdag 8 december 2010 11:01 schreef Mopst3r het volgende:
Denken dat een UPS het probleem oplost bij een totale power outage.
Welke school heb jij genoten TS
het is een vrouw, ze kan er niks aan doenquote:Op woensdag 8 december 2010 11:07 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ga dan achter de computer vandaan als je er zo een hekel aan hebt
Users
Jawel, ze kan haar mening voor zich houdenquote:Op woensdag 8 december 2010 11:08 schreef Waaghals het volgende:
[..]
het is een vrouw, ze kan er niks aan doen
en die computer verruilen voor het aanrechtquote:Op woensdag 8 december 2010 11:08 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Jawel, ze kan haar mening voor zich houdenZoals het een goede vrouw betaamt.
kennis van mij is systeembeheerder en die lacht zich altijd rot om dit soort opmerkingen.quote:Op woensdag 8 december 2010 10:04 schreef Biels het volgende:
Systeembeheerders zijn dan ook het laagste van het laagste.
Wat zeggen ze tegen je dan? Waarom werkt de magnetron zo goed? Kun je hem misschien niet voor me kapotmakenquote:Op woensdag 8 december 2010 10:54 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Omdat het elektronisch is. Net zoals een PC. Weinig verschil eigenlijk
Ja, stel je ook eens voor dat je je werk, mensen helpen die geen hol van computers snappen, correct uit zou voerenquote:Op woensdag 8 december 2010 10:14 schreef Keiichi het volgende:
Bij sommige mensen reageer ik sowieso al traag, zijn vooral mensen die niet luisteren of hun problemen alleen kunnen aanduiden als "Het werkt niet!" of "hij doet iets raars!"
Wow! 2300! Tering hee!quote:Op woensdag 8 december 2010 11:10 schreef wise het volgende:
Deze mensen gaan meestal gewoon met een netto salaris van meer dan 2300 naar huis
Gast, je weet toch dat op fok het gemiddelde salaris bóven 3 keer modaal ligtquote:Op woensdag 8 december 2010 11:10 schreef wise het volgende:
[..]
kennis van mij is systeembeheerder en die lacht zich altijd rot om dit soort opmerkingen.
Deze mensen gaan meestal gewoon met een netto salaris van meer dan 2300 naar huis
Het cultiveren van die machtspositie is, hoe treurig ook, deel van je werk als systeembeheerder.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:29 schreef Catbert het volgende:
Ja, stel je ook eens voor dat je je werk, mensen helpen die geen hol van computers snappen, correct uit zou voeren
Ja, totdat uiteindelijk ongeveer iedereen in het bedrijf een teringhekel aan je heeft, zowel de developers als de gebruikers. Zijn vrijwel altijd een bepaald slag mensen, beheerders. Van die enorm oncreatieve burgerlijke mensen die alles in ambtelijke procedures willen gieten. "Schiet maar een ticket in". Rot op! Jij hebt het kapot gemaakt dan fix je het maar lekker NU.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:32 schreef Garisson72 het volgende:
Het cultiveren van die machtspositie is, hoe treurig ook, deel van je werk als systeembeheerder.
Ik ken het type wel waar TS op doelt hoor. Die zijn gewoon te lui en/of te dom om fatsoenlijk met zo'n ding om te kunnen gaan.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:29 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, stel je ook eens voor dat je je werk, mensen helpen die geen hol van computers snappen, correct uit zou voeren
Dat geldt overigens niet alleen bij systeembeheer, maar in alle bedrijfstakken en werk. Heel vaak volgt er geen antwoord of "Niets" op vragen als "Wat heb je zelf al geprobeerd?" of "Had je zelf al een idee?".quote:Op woensdag 8 december 2010 11:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik ken het type wel waar TS op doelt hoor. Die zijn gewoon te lui en/of te dom om fatsoenlijk met zo'n ding om te kunnen gaan.
Ze lezen niet, ze luisteren niet en ze roepen zaken als "hij doet het niet!" en "Ja, kan je even langskomen? Ik heb hem echt heel hard nodig!!". Dat is overigens uit mijn privé-leven, ik ben geen systeembeheerder. Ik kan ze dus in hun sop gaar laten koken als ze echt niet meewerken.
Van die types die zichzelf hebben aangeleerd om bij een willekeurig probleem eerst maar eens heel opzichtig te gaan zuchten "Nou, ik ga daar eens heel rustig de tijd voor nemen om dat probleem eens uitgebreid in mijn eigen tempo te gaan bekijken, en we zullen zien wanneer ik met een oplossing kom, want ik laat me dus door niemand opjagen.", liefst vooral als het een probleem met enige tijdsdruk is, en dat dan met zo'n pontificale blik erbij.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:34 schreef Catbert het volgende:
Ja, totdat uiteindelijk ongeveer iedereen in het bedrijf een teringhekel aan je heeft, zowel de developers als de gebruikers. Zijn vrijwel altijd een bepaald slag mensen, beheerders. Van die enorm oncreatieve burgerlijke mensen die alles in ambtelijke procedures willen gieten. "Schiet maar een ticket in". Rot op! Jij hebt het kapot gemaakt dan fix je het maar lekker NU.
Ja, met dat soort types heb ik het helemaal gehad. Als ik het idee heb dat ze de boel onnodig zitten te traineren dan ga ik ze "helpen" door hun manager vragen meer tijd voor ze vrij te maken (klinkt vriendelijker dan "ik ga dit bij je manager escaleren"). Heb een tijdje terug nog op een project een beheerder laten wisselen omdat hij incompetent was en ook nog eens weigerde een taak uit te voeren omdat dat "te veel tijd kostte", terwijl we met een behoorlijk productieprobleem zaten. Ook nog overheid, dus die knakkers gaan om 5 uur naar huis terwijl wij tot 8 uur problemen op zitten te lossen.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:41 schreef Garisson72 het volgende:
Van die types die zichzelf hebben aangeleerd om bij een willekeurig probleem eerst maar eens heel opzichtig te gaan zuchten "Nou, ik ga daar eens heel rustig de tijd voor nemen om dat probleem eens uitgebreid in mijn eigen tempo te gaan bekijken, en we zullen zien wanneer ik met een oplossing kom, want ik laat me dus door niemand opjagen.", liefst vooral als het een probleem met enige tijdsdruk is, en dat dan met zo'n pontificale blik erbij.
Gevalletje slecht management ook in zo'n geval. Die moeten beter op hun ondergeschikten letten en ingrijpen als er incompetente lamstralen tussen zitten. De praktijk leert dat dit echter zelden gebeurtquote:Op woensdag 8 december 2010 11:52 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, met dat soort types heb ik het helemaal gehad. Als ik het idee heb dat ze de boel onnodig zitten te traineren dan ga ik ze "helpen" door hun manager vragen meer tijd voor ze vrij te maken (klinkt vriendelijker dan "ik ga dit bij je manager escaleren"). Heb een tijdje terug nog op een project een beheerder laten wisselen omdat hij incompetent was en ook nog eens weigerde een taak uit te voeren omdat dat "te veel tijd kostte", terwijl we met een behoorlijk productieprobleem zaten. Ook nog overheid, dus die knakkers gaan om 5 uur naar huis terwijl wij tot 8 uur problemen op zitten te lossen.![]()
Ken ook een paar goeie beheerders hoor. Helaas zijn die slachtoffer van zichzelf; omdat ze wel behulpzaam zijn komt op een gegeven moment iedereen naar hen toe.
Overheid he, zelfs als je daar een collega neerhoekt vinden ze nog wel een reden om je aan te houden lijkt het. Management is bij die club net zo incompetent als de beheerders. Als we d'r niet zo veel geld weg zouden slepen zou ik boos worden dat daar ook mijn belastinggeld aan besteed wordt.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Gevalletje slecht management ook in zo'n geval. Die moeten beter op hun ondergeschikten letten en ingrijpen als er incompetente lamstralen tussen zitten. De praktijk leert dat dit echter zelden gebeurt
Vaker niet dan wel.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:10 schreef wise het volgende:
[..]
kennis van mij is systeembeheerder en die lacht zich altijd rot om dit soort opmerkingen.
Ik denk niet dat dat zich tot de overheid beperkt, bij mij op het werk is het management ook zo incompetent als de nete en doet het alles om maar de lieve vrede te bewaren. Resultaat: degenen met de grootste bek hebben de meeste privileges en voeren het minste uitquote:Op woensdag 8 december 2010 12:07 schreef Catbert het volgende:
[..]
Overheid he, zelfs als je daar een collega neerhoekt vinden ze nog wel een reden om je aan te houden lijkt het. Management is bij die club net zo incompetent als de beheerders. Als we d'r niet zo veel geld weg zouden slepen zou ik boos worden dat daar ook mijn belastinggeld aan besteed wordt.
Het is nou eenmaal een beroep dat pas opvalt als er dingen misgaan.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:34 schreef Swiffer het volgende:
Nooit dankbaarheid, altijd 'problemen'. dat is nu eenmaal je vak.
Handig als je dus wel veel met computers werkt (want je hebt er vragen over bij systeembeheer) maar eigenlijk dus geen hol van computers snaptquote:Op woensdag 8 december 2010 11:29 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Als gebruiker behoor je te weten hoe je de programmatuur gebruikt die je nodig hebt voor de taak die je er mee doet. Als gebruiker zou het echter niet nodig moeten zijn om te weten hoe je software installeert of verwijdert, dat is dan weer de taak van de systeembeheerder.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:54 schreef Mythik het volgende:
Handig als je dus wel veel met computers werkt (want je hebt er vragen over bij systeembeheer) maar eigenlijk dus geen hol van computers snaptAltijd leuk, mensen die constant vragen hebben over dingen waar ze zelf de hele dag mee werken maar er absoluut geen moeite in willen steken om er ook maar iets van te begrijpen.
Bij zo goed als alle beroepen is het normaal en vaak zelfs vereist dat je toch minimaal verstand hebt van de apparaten/materialen die je gebruikt voor je werk. Werken met computers schijnt hier vaak echter op een of andere manier een uitzondering in te zijn.
Los van het feit dat je zo'n beetje 55+ of zwakzinnig moet zijn om dat tegenwoordig niet te kunnen zal je dat normaal gesproken ook niet mogen als gebruiker in een bedrijfsnetwerk. Dat zou me een tyfuszooi wordenquote:Op woensdag 8 december 2010 17:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Als gebruiker behoor je te weten hoe je de programmatuur gebruikt die je nodig hebt voor de taak die je er mee doet. Als gebruiker zou het echter niet nodig moeten zijn om te weten hoe je software installeert of verwijdert, dat is dan weer de taak van de systeembeheerder.
Gebruikers die denken dat ze te belangrijk zijn voor het ticketsysteem zijn dan ook de voornaamste personen die worden genegeerd door systeembeheerders. Maar dan moeten de tickets wel fatsoenlijk worden afgehandeld, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:34 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, totdat uiteindelijk ongeveer iedereen in het bedrijf een teringhekel aan je heeft, zowel de developers als de gebruikers. Zijn vrijwel altijd een bepaald slag mensen, beheerders. Van die enorm oncreatieve burgerlijke mensen die alles in ambtelijke procedures willen gieten. "Schiet maar een ticket in". Rot op! Jij hebt het kapot gemaakt dan fix je het maar lekker NU.
Dat is toevallig, werk je toevallig in Breda? Bij ons viel vandaag ook de stroomk uit omstreeks 10.00.quote:Op woensdag 8 december 2010 10:03 schreef Keiichi het volgende:
Keer op keer blijkt dat systeembeheer een van de meeste ondankbare taken is.
Zojuist viel de stroom weg, kan wel eens gebeuren.
Maar het ergste is dat nu iedereen mij vies aankijkt en vraagt of ik er iets aan kan doen, terwijl als je simpel nadenkt dat mensen makkelijk kunnen bedenken dat systeembeheerders niet voor de stroomvoorziening zorgen!![]()
![]()
En als je zegt dat ze anders maar een UPS bij hun PC moeten zetten, dan hebben ze ook weer het nodige te klagen![]()
BAH!
Yup, zo'n dip als er was lijkt mij te komen van de grote spanningslijnen. Net zoals je ook brownouts krijgt als er veel op de hoogspanningslijnen ligt.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:17 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Dat is toevallig, werk je toevallig in Breda? Bij ons viel vandaag ook de stroomk uit omstreeks 10.00.
Dat past vaak niet in het bugdet van het bedrijf. Ik weet er alles van...quote:Op woensdag 8 december 2010 10:37 schreef DragonFire het volgende:
Maar TS jij bent toch de systeembeheerder.
Jij had dus die ups bij de pc's moeten neerzetten.
Hier in nederland niet. Wanneer valt de stroom nu uit? Alleen als er helikopters in hoogspanningskabels vliegen oid.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:06 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
Dat past vaak niet in het bugdet van het bedrijf. Ik weet er alles van...
Het is de vraag of je het risico wilt lopen (zoals vele verzekeringen), daarnaast moet er aan de medewerkers duidelijk gemaakt worden wie welke taken heeft. Vergaderingen over interne zaken worden onjuist gevoerd (te weinig en de benodigde informatie blijkt vaak achter) hierdoor weet niemand iets over het interne gebeuren van het bedrijf waar ze werken.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:12 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Hier in nederland niet. Wanneer valt de stroom nu uit? Alleen als er helikopters in hoogspanningskabels vliegen oid.
Als met regelmaat de stroom weg zou vallen, dan zouden UPS's weer wel kunnen gaan lonen
UPS'en zijn sowieso een goede investering, zeker voor servers.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:12 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Hier in nederland niet. Wanneer valt de stroom nu uit? Alleen als er helikopters in hoogspanningskabels vliegen oid.
Als met regelmaat de stroom weg zou vallen, dan zouden UPS's weer wel kunnen gaan lonen
En dat weet je na een stage??quote:Op woensdag 8 december 2010 21:21 schreef Warrick21 het volgende:
Systeembeheerder![]()
Dat is gewoon een mooi woord voor Helpdesker![]()
En je taak? Koffiedrinken en internetten tot het eens misgaat en altijd maar kluisjes van de baas opknappen.
Hoe weet ik dit? Tweemaal stage gelopen als 'Junior Systeembeheerder' en altijd mijn stagebegeleider zichzelf uit de naad zien werken terwijl het zelf niet eens doorheeft.
Daarom moet je ook doorleren jongeman
Ik snap sowieso niet waarom er alleen UPS'en aan servers hangen.quote:
Dan save je maar wat vaker.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom er alleen UPS'en aan servers hangen.
UPS moet aan:
- servers
- routers / modems
- switches
Als dan de stroom uitvalt werk je gewoon verder of kan je tenminste je AutoCAD tekening nog opslaan waar je net een paar uur aan hebt gewerkt.
Derhalve is de klacht dubbel terecht!quote:Op woensdag 8 december 2010 21:38 schreef j0rdiiii het volgende:
Iedereen die hier zit te haten op systeembeheerders
Ah dan werk je waarschijnlijk op hetzelfde bedrijf als ik!quote:Op woensdag 8 december 2010 21:06 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Yup, zo'n dip als er was lijkt mij te komen van de grote spanningslijnen. Net zoals je ook brownouts krijgt als er veel op de hoogspanningslijnen ligt.
Waar werk jij dan?quote:Op woensdag 8 december 2010 22:19 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Ah dan werk je waarschijnlijk op hetzelfde bedrijf als ik!
quote:Op woensdag 8 december 2010 21:57 schreef shintek het volgende:
ej lul me printer doet t' niej
fix ff ja
aju
Dat is wel zo denk ik. Aan de andere kant, dan zitten helpdeskers ook alleen maar uit hun neus te vreten.quote:Op woensdag 8 december 2010 17:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Los van het feit dat je zo'n beetje 55+ of zwakzinnig moet zijn om dat tegenwoordig niet te kunnen zal je dat normaal gesproken ook niet mogen als gebruiker in een bedrijfsnetwerk. Dat zou me een tyfuszooi worden.
Het gaat meer om dingen als de printer eens aan en uitzetten, zelf eens in de papierlade kijken. De client waarmee je aan het werk bent eens afsluiten en opnieuw opstarten als je problemen etc etc.
Als je mensen dat soort standaard ehbo kan aanleren kan je volgens mij minstens een kwart op je helpdeskbudget bezuinigen
Ik ga even alle switches resetten, dan moet jij zo zeggen of al je verbindingen wegvielen. Dan weten we of we ECHT bij hetzelfde bedrijf werkenquote:Op woensdag 8 december 2010 22:22 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
[..]
Doen onder andere Essent, Oxxio en SBL.
Bluf.quote:Op donderdag 9 december 2010 09:44 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik ga even alle switches resetten, dan moet jij zo zeggen of al je verbindingen wegvielen. Dan weten we of we ECHT bij hetzelfde bedrijf werken![]()
Als je niet overtuigt ben, kan ik ook nog wel een update van de firewall doen waarna ie opnieuw moet opstarten
Niet laatste versie -1?quote:Op donderdag 9 december 2010 09:48 schreef Keiichi het volgende:
[..]
De switches heb ik zojuist toch echt gedaanNu draaien ze tenminste gelijk de nieuwe IOS
Als die virusscanner die moet draaien op mijn laptop issues heeft, dan is dat aan onze systeembeheerder om dat op te lossen. Dat is zijn job namelijk. Als hij wil dat ik die problemen zelf op ga lossen, prima, mag hij naar de klant toe voor de meetings van die dag.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:54 schreef Mythik het volgende:
Handig als je dus wel veel met computers werkt (want je hebt er vragen over bij systeembeheer) maar eigenlijk dus geen hol van computers snaptAltijd leuk, mensen die constant vragen hebben over dingen waar ze zelf de hele dag mee werken maar er absoluut geen moeite in willen steken om er ook maar iets van te begrijpen.
Tja, als 9 van 10 klachten die je krijgt gewoon ongegrond zijn dan krijg je dat. Als iemand aan kan tonen dat het probleem echt is (Met wat heb je geprobeerd, wat heb je gevonden, wat de exacte klachten zijn) dan kunnen ze wel snel geholpen worden.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:50 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als die virusscanner die moet draaien op mijn laptop issues heeft, dan is dat aan onze systeembeheerder om dat op te lossen. Dat is zijn job namelijk. Als hij wil dat ik die problemen zelf op ga lossen, prima, mag hij naar de klant toe voor de meetings van die dag.
Het is je fucking baan. Doe hem dan ook gewoon. Het idee dat ik bij een hoop beheerders krijg is dat ze echt alles proberen af te schuiven. Je moet eerst lullen als brugman om aan te tonen dat het echt aan het systeem is, en dan pas mag je achteraan schuiven met "al" dat andere werk dat ze te doen hebben.
Wanneer is een klacht ongegrond? Wie bepaalt dat? Moeten gebruikers eerst uren spenderen iets op te lossen, wat niet tot hun kerntaken behoort, wat het bedrijf geld kost?quote:Op donderdag 9 december 2010 10:59 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Tja, als 9 van 10 klachten die je krijgt gewoon ongegrond zijn dan krijg je dat. Als iemand aan kan tonen dat het probleem echt is (Met wat heb je geprobeerd, wat heb je gevonden, wat de exacte klachten zijn) dan kunnen ze wel snel geholpen worden.
En logisch dat jke achteraan mag sluiten, waarom zou jij eerder geholpen moeten worden dan je collega?
Jouw taak om dat vast te stellen en jouw taak om te zorgen dat de gegronde klachten snel en effectief worden verholpen. Snel en effectief vanuit het oogpunt van de gebruiker, dus.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:59 schreef Keiichi het volgende:
Tja, als 9 van 10 klachten die je krijgt gewoon ongegrond zijn dan krijg je dat.
Omdat niet elk probleem een even hoge urgentie heeft.quote:En logisch dat jke achteraan mag sluiten, waarom zou jij eerder geholpen moeten worden dan je collega?
Dat hoort de servicedesk/helpdesk eruit te filteren als ze hun werk goed doen.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:11 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Wanneer is een klacht ongegrond? Wie bepaalt dat? Moeten gebruikers eerst uren spenderen iets op te lossen, wat niet tot hun kerntaken behoort, wat het bedrijf geld kost?
Waar ben jij systeembeheerderquote:Op woensdag 8 december 2010 11:07 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Welke school heb jij genoten?Je moet gebruikers net genoeg tijd geven om op control+s te rammen, dan word er al wat minder geklaagd.
Met een poweroutage van langer dan 15 minuten ga ik ook gewoon naar huis.
Zoals meerderen aangeven is dit de taak van de helpdesk.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jouw taak om dat vast te stellen en jouw taak om te zorgen dat de gegronde klachten snel en effectief worden verholpen.
Je bent te laat.quote:Op donderdag 9 december 2010 12:14 schreef Picchia het volgende:
Altijd weer gezeik met die systeembeheerders. Kunnen niet eens fatsoenlijk de stroomvoorziening regelen.
Jij maakt dus gewoon lekker een probleem van het management een probleem van je gebruikers. Goed bezig!quote:Op donderdag 9 december 2010 12:03 schreef Keiichi het volgende:
Zoals meerderen aangeven is dit de taak van de helpdesk.
En die hebben we niet![]()
(ja, dat ben ik ook....)
Heeft meer met de grootte van een bedrijf te maken. Een aparte helpdeskmedewerker hier zal vrij veel uit z'n neus eten vrees ik.quote:Op donderdag 9 december 2010 12:18 schreef Catbert het volgende:
[..]
Jij maakt dus gewoon lekker een probleem van het management een probleem van je gebruikers. Goed bezig!
Of ze nemen een helpdesker aan en besteden het systeembeheer uit.quote:Op donderdag 9 december 2010 12:43 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Heeft meer met de grootte van een bedrijf te maken. Een aparte helpdeskmedewerker hier zal vrij veel uit z'n neus eten vrees ik.
Ja, dan is het dus gewoon een onderdeel van je takenpakket. Soms heb je ook werk te doen dat minder leuk is. Tough luck.quote:Op donderdag 9 december 2010 12:43 schreef Keiichi het volgende:
Heeft meer met de grootte van een bedrijf te maken. Een aparte helpdeskmedewerker hier zal vrij veel uit z'n neus eten vrees ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |