abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89678084
Wat betreft portretrecht met het uitgeven van gemaakte beelden / snapshots, hier wordt over het algemeen geen rekening mee gehouden door de winkel eigenaren zelf, als jij iets jat bij een AH in Amsterdam west is de kans onwijs groot dat jouw foto ook hangt bij de AH amsterdam oost

En het bewaren van camerabeelden, dit wordt bij de meeste supermarkten, tankstations, hotels en winkelcentra gewoon 2-4 weken opgeslagen (gewoon tot het moment dat de schijfruimte op is :P), hier zijn verder niet echt richtlijnen voor volgens mij.
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
pi_89678950
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:07 schreef willemwaus het volgende:

[..]

Heb zelf als winkelsurveillant gewerkt en ook camera toezicht gedaan, dit werd meestal gehanteerd bij de meeste winkels en ook op stations.
Camerabewaking in winkels en stations kun je niet over één kam scheren.
quote:
Zo wordt het iig gedaan, qua wetten en bronnen weet ik alleen hoe het in de praktijk in zijn werk gaat, zo ging het toen ik het deed.
Dan ging het, toen jij het deed, onrechtmatig.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_89679154
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:10 schreef willemwaus het volgende:
Wat betreft portretrecht met het uitgeven van gemaakte beelden / snapshots, hier wordt over het algemeen geen rekening mee gehouden door de winkel eigenaren zelf, als jij iets jat bij een AH in Amsterdam west is de kans onwijs groot dat jouw foto ook hangt bij de AH amsterdam oost
Nou snijd je een heel ander aspect aan. Publicatie heeft in principe niks meer te maken met observatie en registratie van camerabeelden.
quote:
En het bewaren van camerabeelden, dit wordt bij de meeste supermarkten, tankstations, hotels en winkelcentra gewoon 2-4 weken opgeslagen (gewoon tot het moment dat de schijfruimte op is :P), hier zijn verder niet echt richtlijnen voor volgens mij.
Die richtlijnen zijn er wel en staan, zoals gezegd, vemeld in het Vrijstellingsbesluit WBP. Om precies te zijn in atikel 38 lid 6. Ik heb 'm eerder al gequote.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_89679390
Ok, daarom zei ik al, ik heb alleen de praktijk meegemaakt, zo ging het en nog steeds. Dus deze wetten worden dus totaal niet nageleefd.
pi_89679511
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:39 schreef willemwaus het volgende:
Ok, daarom zei ik al, ik heb alleen de praktijk meegemaakt, zo ging het en nog steeds. Dus deze wetten worden dus totaal niet nageleefd.
Daar kijk ik niet echt van op ;)
.
pi_89679538
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Daar kijk ik niet echt van op ;)
Nja goed, dan weet TS iig hoe het moet en hoe het gebeurt :P
  woensdag 8 december 2010 @ 22:02:21 #32
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_89697727
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:10 schreef willemwaus het volgende:

Digitaal bedoel je? Want anders moet je wel 10 prikborden hebben om alle winkeldieven foto's aan te bevestigen
  woensdag 8 december 2010 @ 22:55:43 #33
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_89700699
Van een vriend, die bedrijfsleider is geweest bij een elektronica-keten, heb ik begrepen dat ze voor het plaatsen van camera's in de winkel een of andere vergunning moesten hebben en dat ze daar ook nog eens voor moesten betalen. Jaja, lekker je eigen spullen bewaken en de overheid moet meeprofiteren in de vorm van een vergunning...
Ook hoi !
pi_89700861
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:02 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Digitaal bedoel je? Want anders moet je wel 10 prikborden hebben om alle winkeldieven foto's aan te bevestigen
Ja tuurlijk, de echte veelplegers hangen wel netjes op het prikbord

quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:55 schreef Inlognaam het volgende:
Van een vriend, die bedrijfsleider is geweest bij een elektronica-keten, heb ik begrepen dat ze voor het plaatsen van camera's in de winkel een of andere vergunning moesten hebben en dat ze daar ook nog eens voor moesten betalen. Jaja, lekker je eigen spullen bewaken en de overheid moet meeprofiteren in de vorm van een vergunning...
D'r was wel een wetsvoorstel voor, weet niet of het ook daadwerkelijk nodig is nu :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')