Camerabewaking in winkels en stations kun je niet over één kam scheren.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:07 schreef willemwaus het volgende:
[..]
Heb zelf als winkelsurveillant gewerkt en ook camera toezicht gedaan, dit werd meestal gehanteerd bij de meeste winkels en ook op stations.
Dan ging het, toen jij het deed, onrechtmatig.quote:Zo wordt het iig gedaan, qua wetten en bronnen weet ik alleen hoe het in de praktijk in zijn werk gaat, zo ging het toen ik het deed.
Nou snijd je een heel ander aspect aan. Publicatie heeft in principe niks meer te maken met observatie en registratie van camerabeelden.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:10 schreef willemwaus het volgende:
Wat betreft portretrecht met het uitgeven van gemaakte beelden / snapshots, hier wordt over het algemeen geen rekening mee gehouden door de winkel eigenaren zelf, als jij iets jat bij een AH in Amsterdam west is de kans onwijs groot dat jouw foto ook hangt bij de AH amsterdam oost
Die richtlijnen zijn er wel en staan, zoals gezegd, vemeld in het Vrijstellingsbesluit WBP. Om precies te zijn in atikel 38 lid 6. Ik heb 'm eerder al gequote.quote:En het bewaren van camerabeelden, dit wordt bij de meeste supermarkten, tankstations, hotels en winkelcentra gewoon 2-4 weken opgeslagen (gewoon tot het moment dat de schijfruimte op is), hier zijn verder niet echt richtlijnen voor volgens mij.
Daar kijk ik niet echt van opquote:Op woensdag 8 december 2010 15:39 schreef willemwaus het volgende:
Ok, daarom zei ik al, ik heb alleen de praktijk meegemaakt, zo ging het en nog steeds. Dus deze wetten worden dus totaal niet nageleefd.
Nja goed, dan weet TS iig hoe het moet en hoe het gebeurtquote:
Digitaal bedoel je? Want anders moet je wel 10 prikborden hebben om alle winkeldieven foto's aan te bevestigenquote:Op woensdag 8 december 2010 15:10 schreef willemwaus het volgende:
Wat betreft portretrecht met het uitgeven van gemaakte beelden / snapshots, hier wordt over het algemeen geen rekening mee gehouden door de winkel eigenaren zelf, als jij iets jat bij een AH in Amsterdam west is de kans onwijs groot dat jouw foto ook hangt bij de AH amsterdam oost
En het bewaren van camerabeelden, dit wordt bij de meeste supermarkten, tankstations, hotels en winkelcentra gewoon 2-4 weken opgeslagen (gewoon tot het moment dat de schijfruimte op is), hier zijn verder niet echt richtlijnen voor volgens mij.
Ja tuurlijk, de echte veelplegers hangen wel netjes op het prikbordquote:Op woensdag 8 december 2010 22:02 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Digitaal bedoel je? Want anders moet je wel 10 prikborden hebben om alle winkeldieven foto's aan te bevestigen
D'r was wel een wetsvoorstel voor, weet niet of het ook daadwerkelijk nodig is nuquote:Op woensdag 8 december 2010 22:55 schreef Inlognaam het volgende:
Van een vriend, die bedrijfsleider is geweest bij een elektronica-keten, heb ik begrepen dat ze voor het plaatsen van camera's in de winkel een of andere vergunning moesten hebben en dat ze daar ook nog eens voor moesten betalen. Jaja, lekker je eigen spullen bewaken en de overheid moet meeprofiteren in de vorm van een vergunning...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |