bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)aanslag__.html?p=2,1quote:BEVERWIJK - Door de geruchtmakende onthullingen van Wikileaks is Beverwijk sinds gisteren plotseling een potentieel terroristisch doelwit en lijkt het 'wachten op een aanslag'.
Onder de tot gisteren zo rustige gemeente ligt een cruciale communicatiekabel die Europa via een onderzeese datakabel met de Verenigde Staten verbindt. "Het is wachten tot Beverwijk het doelwit wordt van een aanslag", vertelt Mariska Seijs, die flink beangstigd is door de uitgelekte documenten.
"Het maakt me toch wel bang. In het openbaar vervoer was ik de afgelopen tijd al alerter en heb ik de neiging om vaker achterom te kijken”, vertelt de 20-jarige Beverwijkse. "Na deze onthullingen neemt de kans dat Beverwijk het doelwit wordt van een aanslag alleen maar toe.”
Andere inwoners van de Bazaar-stad nemen de mogelijke gevolgen van de publicaties met een korreltje zout: "Ik geloof niet dat we hier gevaar lopen”, stelt de tot moslim bekeerde Hans ‘Hassan’ de Roode. "Wikileaks wordt gebruikt om angst te zaaien. In de moskee waar ik kom wordt ons verteld dat we ons niet moeten laten ophitsen door deze bangmakerij. Ik geloof niet in dreiging van de Islam.”
De 16-jarige Jorrit Halff vond de onthullingen van Wikileaks tot dusverre wel amusant, tot plotseling Beverwijk opdook als mogelijk doelwit van terroristen, vanwege het belang voor de Verenigde Staten. "Daardoor wordt het allemaal toch wel een stukje minder ‘vet’”, meent hij.
De 64-jarige Piet Demoet volgt de berichtgeving rondom Wikileaks naar eigen zeggen op de voet: "Ik ken de inhoud van de documenten en ben voor de openheid die men ermee wil bereiken. Het is goed dat deze informatie niet alleen maar uitgewisseld wordt door ambtenaren, maar wij burgers ook weten wat er speelt.”
Loopt die kabel door de bus heen ofzo?quote:"Het maakt me toch wel bang. In het openbaar vervoer was ik de afgelopen tijd al alerter en heb ik de neiging om vaker achterom te kijken, vertelt de 20-jarige Beverwijkse
Wat moet ik me hierbij voorstellen?quote:Communicatiekabel die Europa via een onderzeese datakabel met de Verenigde Staten verbindt.
Internetkabel.quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:53 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Zoals het er staat. Een kabel voor communicatie die over de zeebodem gaat van europa naar amerikaquote:Op dinsdag 7 december 2010 16:53 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Dit artikel is toch niet serieus?quote:"Het is wachten tot Beverwijk het doelwit wordt van een aanslag", vertelt Mariska Seijs, die flink
beangstigd is door de uitgelekte documenten.
Krijgt Amerika dadelijk toch nog gelijk met:quote:
Hoe kom jij aan deze informatie???quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik snap het niet want dit was al langer bekend dat katwijk/beverwijk hele belangrijke communicatiekabels heeft liggen. En in Frankrijk ligt er ook een plaats waarvandaan kabels richting Amerika gaan maar dit is een backup lijn zeg maar omdat die niet de zelfde hoeveelheid als Nederland kan verwerken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |