abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:24:19 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89774962
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er nog echt goed geld mee te verdienen is tegen die tijd. Navigatie wordt imho toch een beetje een commodity, zeker ook gezien al die smartphones met gps en (gratis) software. Technologie van TT is wel goed, maar zeker niet dusdanig baanbrekend dat ze een "moat", zoals Buffett het zo mooi noemt, hebben.

Moet zeggen dat ik me niet heel erg in in het aandeel heb verdiept hoor, maar dit komt me zo even te boven bij TT.
Ik vind juist dat navigatie alles behalve een commodity is. Met algoritmes, extra diensten, samenvoegne van gebruikersdata etc, valt veel onderscheid te maken.
The End Times are wild
  vrijdag 10 december 2010 @ 20:22:59 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89777710
WS gaat weer als een speer.

Het zou me heel goed uitkomen wanneer as vrijdag (expiratiedag) de AEX nog een beetje hoger staat dan nu. Dan expireren mijn opties op de expiratiewaarde, en dat is gunstig ivm maximale verwachtingswaarde met doorrollen.
Voor BAM 5,08, ORD 4,00 en AEG 5,25 svp!
The End Times are wild
  vrijdag 10 december 2010 @ 20:34:00 #78
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_89778186
Ik kwam deze nog tegen:

Mooie chart :D
Please Move The Deer Crossing Sign
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 december 2010 @ 22:35:17 #79
862 Arcee
Look closer
pi_89784651
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:42 schreef Arcee het volgende:
S&P zet weer nieuwe highs voor na de crisis (september 2008) neer.
S&P sluit zelfs op year- en na crisis-high: 1.240.40. :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 10 december 2010 @ 22:37:03 #80
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_89784720
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

S&P sluit zelfs op year- en na crisis-high: 1.240.40. :s)
Wel grappig dat de ontwikkelde markten het de laatste weken stukken beter doen dan EM.
pi_89794613
Geen beren meer te bekennen, en euforische stieren. Een call/put ratio die ongekend is.
Ik gok op een forse correctie, zelfs al voor de 17e december, maar uiterlijk begin februari 2011.
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:38:31 #82
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_89796907
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 07:56 schreef Blandigan het volgende:
Een call/put ratio die ongekend is.
'ongekend'?

In other news:
http://www.bloomberg.com/(...)-interest-rates.html
http://www.bloomberg.com/(...)output-increase.html
(ik ben trouwens redelijk bullish op olie. Ik verwacht $100 binnen afzienbare tijd (ondanks de rate hike ja :P )).

[ Bericht 22% gewijzigd door JimmyJames op 11-12-2010 11:52:19 ]
pi_89798798
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:34 schreef JimmyJames het volgende:
Ik kwam deze nog tegen:
Mooie chart :D
:D
pi_89802087
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:56 schreef Mendeljev het volgende:
Het is misschien leuk om te vermelden hoe de verschillende sectoren daar aan bijgedragen hebben. Verschillende users voorspelden dat de financials het slechtst zouden presteren, die voorspelling is gedeeltelijk waar gebleken met een jaarlijkse groei van 5.03%. Health Care kwam het slechtst uit de bus met een krimp van -1.58%. Consumer Discretionary deed het het best met een groei van 25.25%. Zelf vind ik de stijging van materials wel weer opmerkelijk.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Om hier nog even op in te haken. Volgens de studie van J. Siegel en J. Schwartz hoef je niet zo bang te zijn voor enorm expanderende of krimpende sectoren op basis van een intiele investering aangezien er een zwakke correlatie is tussen de grootte van een sector en haar totale opbrengsten. Zie pagina 22 voor de conclusie op: http://finance.wharton.upenn.edu/~rlwctr/papers/0429.pdf
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zondag 12 december 2010 @ 20:08:32 #85
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_89845125
Ik ben benieuwd naar wat volgende week gaat brengen.

Expi vrijdag, waarschijnlijk een renteverhoging in China (of is die al geweest?),en een berg cijfers.
pi_89859788
Ik weet dat het niet echt relevant is voor het topic maar moet jammer genoeg tijdens mijn vakantie werken aan een school opdracht over de efficiënte markt en de internet bubble. Discussies over de EMH hebben we hier vaak genoeg gehad.

Ben wat oude kranten aan het doorspitten en gegevens over de overwaardering destijds en de knotsgekke IPO's die men destijds had. Bijna 1/4e van alle IPO's in 1999 verdubbelde qua waarde nadat ze op de beurs kwamen :') Hoe heeft men zo met hun kop in het zand kunnen zitten is me echt een raadsel. Ik heb echt wat gemist als groentje, sinds ik pas rond 2005 ben begonnen met beleggen en ik de internet crisis altijd niet erg interessant vond in vergelijking met andere bubbles.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89860618
Ik heb ook dat gevoel, dat veel kennis uit het verleden ontbreekt bij mij. Vraag me vaak af wat hoe het sentiment was bij soortgelijke situaties. Maar ach, we hebben een hele grote crisis doorgemaakt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 december 2010 @ 01:10:06 #88
862 Arcee
Look closer
pi_89860946
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben wat oude kranten aan het doorspitten en gegevens over de overwaardering destijds en de knotsgekke IPO's die men destijds had.
Heb je denk ik zelf ook wel gelezen, maar in de comments na ieder hoofdstuk in de recente uitgave van The Intelligent Investor van Benjamin Graham staan geweldige verhalen over de absurde getalllen uit die tijd. :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_89861162
Vrijdag heeft de Centale Bank van China haar banken voor de derde keer in vijf weken opgedragen de reserves te verhogen (0,5%), wat de sterk groeiende economie (9,6% in Q3) weinig zal afremmen. 19 oktober heeft China voor het eerst na drie jaar haar rente met 0,25 % laten stijden. Dit heeft weinig effect gehad op de economsiche groei en nu hoogste inflatie (5,1% in November) in 28 maanden. Daarom heeft China er voor gekozen de rente stabiel te houden.
Sommige analisten hadden een renteverhoging verwacht, maar deze is tot nu toe (naar ik weet) uitgebleven. Een mogelijke meevaller voor de beginnende beursweek.

Verder heeft de Opec dit weekend niet gekozen voor het opvoeren van de productie van de olie. Doel is de olieprijs te laten stijgen naar USD 100,- Goed voor de oliefondsen, maar stuwende werking op de inflatie en rentes.

De DJI futeres zijn boven het slot van vrijdag geopend, maar staan er nu iets onder.
De SP500 futeres zijn lager geopend. Het is nu afwachten wat de beurzen in Azie gaan doen. In Nieuw Zeeland staat de beurs een kleine 0,5% hoger. Japan opent zojuist vlak. Als de europese kredietzorgen wegblijven ziet het er naar uit dat we nog geen correctie krijgen.

Gaat de eindejaarsrally verder?
pi_89861695
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 01:19 schreef BeursBoer het volgende:
Verder heeft de Opec dit weekend niet gekozen voor het opvoeren van de productie van de olie. Doel is de olieprijs te laten stijgen naar USD 100,- Goed voor de oliefondsen, maar stuwende werking op de inflatie en rentes.
Interessant, dit was me ontgaan. Het koersdoel is bijzonder te noemen aangezien de OPEC eerder $70 handhaafde als een veilige marge. Dat $100 de nieuwe richtlijn wordt betekent dus dat de investeringen in duurzame energie doorgaan en duurzame energie in het algemeen concurrerender wordt. Opmerkelijk aangezien China hard op weg is om #1 te worden op het gebied van alternatieve energietechnologie en we straks genaaid worden door zowel de Saudi's als de Chinezen.

Wat betreft de inflatie, als de productie stagneert vanwege een toekomstig gebrek aan vraag (wie weet dat beter dan de OPEC?) dan is dat weer enorm deflatoir. Een prijsverhoging aankondigen kan dus ook strategisch zijn om te voorkomen dat de olieprijs keldert.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_89862951
Ja het ziet er naar uit dat we voorlopig vaarwel zeggen tegen de lage olie en bezineprijzen.

Inmiddels is de Nikkei 0,8% gestegen en de Hng Seng 0,3%. De beurzen in Azië zijn gestegen, terwijl de futures van DJI en SP500 niet zijn gestegen. Een solitaire actie uit het verre oosten.

Het ziet er naar uit dat de AEX licht hoger gaat openen. Ik ben benieuwd wat de rentes in Europa gaan doen na de forse stijgingen van afgelopen weken. Pas op de plaats doet de beurs geen verkeerd.

Vanaf AEX 350,8 ontstaat een gap. Technisch zullen we nog naar dat punt (terug) gaan.
pi_89863570
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 01:56 schreef Mendeljev het volgende:
Opmerkelijk aangezien China hard op weg is om #1 te worden op het gebied van alternatieve energietechnologie en we straks genaaid worden door zowel de Saudi's als de Chinezen.
Wat bedoel je hier mee ?
pi_89863756
Momenteel geven de futures een kleine 2 punten hogere opening aan.
  maandag 13 december 2010 @ 10:56:48 #94
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_89866515
S&P 500's Most Overbought Close in More Than a Year
http://www.bespokeinvest.(...)ore-than-a-year.html

OPEC heeft trouwens maar 40% van de olieproductie in handen. En niet alle leden zijn even gedisciplineerd (lees sommige landen houden zich niet aan de quota). Ze hebben wel een forse invloed op de olieprijzen maar bepalen ook niet alles. Verder geloof ik nog niet zo in duurzame energie (EROI is nogal laag) wel in het eind van de goedkope olie (niet peak oil). Duurzame energie is trouwens een ongelofelijk beroerde sector geweest de afgelopen 2 (?) jaar. Veel hoogvliegers van weleer (q-cells bijv, van +50 naar +2) zijn haast verworden tot penny stocks.

[ Bericht 18% gewijzigd door JimmyJames op 13-12-2010 11:17:04 ]
pi_89869555
Wow @ q-cells - dat heb ik nog een tijdje gehad in de buurt van de 12, maar verkocht met verlies wegens de heropstanding die niet kwam. 'T had op een echte ramp kunnen uitdraaien zowaar!
De reden waarom ik de laatste tijd aandelen koop met calls...

Anyway, 't is bijna eind 2010 en ik ben tevreden! Ben er minder op vooruit gegaan dan ik gehoopt had maar winst = winst en ik heb beter gedaan dan het spaarboekje. Mission accomplished.

Iedereen tevreden hoop ik?

[ Bericht 41% gewijzigd door tony_clifton- op 13-12-2010 12:37:54 ]
pi_89869751
quote:
Wat betreft de inflatie, als de productie stagneert vanwege een toekomstig gebrek aan vraag (wie weet dat beter dan de OPEC?) dan is dat weer enorm deflatoir. Een prijsverhoging aankondigen kan dus ook strategisch zijn om te voorkomen dat de olieprijs keldert.
Wat ook weer niet onmogelijk is - en zelfs niet onwaarschijnlijk - is dat de olieprijs samenhangt met die van goud.

Wat moeten de Arabieren met bedrukt papier en claims die niet ingelost gaan worden als ze tastbare welvaart (olie) in hun achtertuin hebben liggen?
pi_89869850
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:38 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Wat ook weer niet onmogelijk is - en zelfs niet onwaarschijnlijk - is dat de olieprijs samenhangt met die van goud.

Eerder dat dat soort commodities (Olie) een opzichzelfstaande "valuta" is
  maandag 13 december 2010 @ 12:56:24 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89870305
Dat Q-cells heeft zelfs op bijna 100 euro gestaan. Zou me niet verbazen als ze dat intraday ooit gehaald hebben begin 2008. Nota bene dat de koers van de beurs zelf toen bijna op een dieptepunt stond.

Maar goed, die duurzame energie was toen een hype en als je in zo'n hype investeert dan weet je wat de risico's zijn. Tegen die sector is toen hier op het forum ook genoeg gewaarschuwd.
The End Times are wild
pi_89870383
Het probleem van Q-Cells is niet zozeer de sector, ze hangen vast aan contracten voor silicium die 10x zo duur zijn als die van de chinese concurrentie. (toen ik 't verkocht toch) Maar idd, sinds 't aflopen van de groene stroom-subsidies is de hele sector bergaf aan't gaan. Heb zo ooit nog een mooie winst op Vestas gehaald.

Dan nog kan je je afvragen dat de koers van 2 euro niet een beetje té laag is...
  maandag 13 december 2010 @ 13:02:13 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89870457
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:59 schreef tony_clifton- het volgende:
Het probleem van Q-Cells is niet zozeer de sector, ze hangen vast aan contracten voor silicium die 10x zo duur zijn als die van de chinese concurrentie. (toen ik 't verkocht toch) Maar idd, sinds 't aflopen van de groene stroom-subsidies is de hele sector bergaf aan't gaan. Heb zo ooit nog een mooie winst op Vestas gehaald.
Maar waren de waarderingen (toen op 95) realistisch? Hoeveel keer de omzet of de winst betaalde je? Hoeveel zonnecellen per aardbewoner moesten er verkocht worden om die koers te rechtvaardigen?

Hetzelfde als toen bij WOL 25.000 euro per abonnee betaald werd. Nota bene, dat waren gratis inschrijvingen om te kunnen inbellen op hun internet! Je weet gewoon dat mensen niet voor 250.000 per jaar gaan internetten. Nog los van de bedrijfskosten. Je weet dan ook dat je in een bubble investeert, en bereid moet zijn om heel snel weg te wezen en je verlies te nemen, wordt die niet verder opgeblazen.

Verder zijn bubbles natuurlijk an sich helemaal niet verkeerd. Om te speculeren dan.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')