Afgestudeerden hebben doorgaans geen geld om er rijk van de worden.quote:Op vrijdag 17 december 2010 01:29 schreef SeLang het volgende:
Geen baan is toch ideaal voor een vers afgestudeerde.
Eindelijk tijd om fulltime aan een trading strategie te werken
Begin met $5000 startkapitaal en ontwerp een trading strategie waarmee je per dag slechts1 indexpunt (S&P500) winst maakt. Na 5 jaar zit je dan over de $1 miljard winst. Zo hard gaat dat.quote:Op vrijdag 17 december 2010 01:33 schreef Rejected het volgende:
[..]
Afgestudeerden hebben doorgaans geen geld om er rijk van de worden.
Of je moet de strategie kunnen verkopen.
We gaan het proberen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 01:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Begin met $5000 startkapitaal en ontwerp een trading strategie waarmee je per dag slechts1 indexpunt (S&P500) winst maakt. Na 5 jaar zit je dan over de $1 miljard winst. Zo hard gaat dat.
Allemaal Madoffs hier.quote:Op vrijdag 17 december 2010 06:12 schreef Blandigan het volgende:
Hoog studentengehalte hier.
Allemaal nieuwe Buffets ?
quote:
Overtrokken uitspraak en onzin.quote:Het is juist deze opvatting dat ons parten speelt omtrent politieke en maatschappelijke vraagstukken. Aandeelhouders zijn namelijk risicohouders en zijn om die reden nooit zielig.
Nouja jongens, de gouden tip wordt hier zomaar gratis uitgedeeld.quote:Begin met $5000 startkapitaal en ontwerp een trading strategie waarmee je per dag slechts1 indexpunt (S&P500) winst maakt. Na 5 jaar zit je dan over de $1 miljard winst. Zo hard gaat dat.
Ironie is niet aan jou besteed is het nietquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:04 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Nouja jongens, de gouden tip wordt hier zomaar gratis uitgedeeld.
Ik maar de hele tijd moeilijk doen, blijkht het gewoon gemakkelijk te zijn.
Wie $5000 heeft is eigenlijk al miljardair...
Ik heb er wel eens moeite mee inderdaad... er wordt hier zoveel over startegiën gekletst dat ik - en dat kan aan mij liggen - soms door de bomen het bos niet zie.quote:Ironie is niet aan jou besteed is het niet![]()
Ik denk dat een van de weinige beursgerelateerde fora is waar uitermate realistisch over strategien gesproken. Op IEX zie je die TA-fappers niks testen hoorquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:20 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ik heb er wel eens moeite mee inderdaad... er wordt hier zoveel over startegiën gekletst dat ik - en dat kan aan mij liggen - soms door de bomen het bos niet zie.
Maakt niet uit verder, leuk voor de mensen die er van houden, ik kan het alleen niet laten er soms een wat kritische opmerking bij te plaatsen, al dan niet terecht.
Beste geïnteresseerde in trackers,quote:Op donderdag 16 december 2010 16:29 schreef Unknown18 het volgende:
[..]
Mijn pa is het hier ook mee eens met dit statement... Dus ik denk dat ik gewoon in de Nederlandse Think tracker gaan investeren.
Hoewel ik me afvraag, als je puur en alleen naar het risico van de 2 fondsen kijkt, dus ongeacht rendement, welke is dan "Veiliger"?
Ene kant, Ierland staat er slechter voor dan NL op financiel gebied dus kiezen voor NL.
Andere kant, iShares is een groter bedrijf qua omvang dan het kleinere Think, dus zou je op bedrijfsniveau zeggen dat Think eerder onderuit kan gaan dan iShares.
Of praat ik nu onzin?
Welkom,quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:14 schreef BinckBank het volgende:
[..]
Beste geïnteresseerde in trackers,
Allereerst wil ik je bedanken voor je belangstelling in de trackers van ThinkCapital. Het klopt inderdaad dat de trackers van ThinkCapital een voordeel van een 0,5% bieden ten opzichte van de andere aanbieders, door de teruggaaf van de dividendbelasting.
Wat betreft de veiligheid is je redenatie niet juist. Het fondsvermogen is namelijk zowel bij ThinkCapital als iShares afgescheiden van de beheerorganisatie. Het ingelegde vermogen van de klanten is afgeschermd in een apart juridisch bedrijf. Overigens is met het meerdeheidsbelang dat we met BinckBank in ThinkCapital hebben genomen ook de continuïteit gewaarborgd.
Met vriendelijke groeten,
Harmen van der Schoor
quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:18 schreef flyguy het volgende:
Trouwens nog mensen die VICEX in hun bezit hebben? Vind hun principes wel leuk
Ja de prestaties zijn niet bijzonder want hun meeste posities zijn blue chips, maar je geld zetten op 'slechte' dingen is niet eens zo'n slecht idee.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:17 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Alhoewel ze volgens wiki het niet beter doen dan de index is het wel een mooie vorm van marketing. Ik dacht er al eens eerder aan een fonds te beginnen dat enkel belegt in bedrijven zonder vrouwen in het bestuur (dan blijft er natuurlijk nog steeds heel veel over). Zonder dat het fonds zichzelf dusdanig beperkt in de mogelijkheden om de index te volgen krijg je wel internationale aandacht. En negatieve aandacht is ook positief natuurlijk!
Zal er ook niet minder van slapen, maar dat iedereen op de hoogte is van de risico's is niet waar. Al al het in de afgelopen jaren wat veranderd zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:34 schreef Mendeljev het volgende:
[..]!
Er is overigens niets mis mee om poen te verdienen op de beurs. Iedere tegenpartij is namelijk op de hoogte van de risico's en handelt daar naar. Als ik veel knaken zou cashen op de beurs dan zou ik daar echt niet minder om gaan slapen. Echter, als ik dezelfde poen binnenhark door mensen een woekerpolis aan te smeren of deel te nemen aan ondoorzichtvolle transacties dan zou dat zeker wel op mijn geweten inspelen.
Het is juist deze opvatting dat ons parten speelt omtrent politieke en maatschappelijke vraagstukken. Aandeelhouders zijn namelijk risicohouders en zijn om die reden nooit zielig.
Geen ethische bezwaren?quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:18 schreef flyguy het volgende:
Trouwens nog mensen die VICEX in hun bezit hebben? Vind hun principes wel leuk
Zie hier de reden waarom Buffet de sigarettenbusiness wel ok vindt!quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:05 schreef JimmyJames het volgende:
Sigarettenfabrikanten? Ik zou niet graag mijn geld verdienen aan iets dat jaarlijks vele mensen het leven kost (ja ik weet dat ze er zelf voor kiezen om te roken). Enfin ik zal dan wel een linkse hippie zijn of zoiets. Principes, normen en waarden
quote:I'll tell you why I like the cigarette business. It costs a penny to make. Sell it for a dollar. It's addictive. And there's fantastic brand loyalty.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |