abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90004722
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

het is omgekeerd denk ik. Als je geen box 3 belasting betaalt kun je maar beter Nederlandse dividendbelasting om de oren krijgen, want die kun je terugkrijgen op je aangifte, ook als je geen belast box 3 inkomen hebt.

Ierse dividendbelasting krijg je in dat geval niet terug. Kun je wel verrekenen met box 3 belasting, maar niet netto terugkrijgen.
Mijn pa is het hier ook mee eens met dit statement... Dus ik denk dat ik gewoon in de Nederlandse Think tracker gaan investeren.

Hoewel ik me afvraag, als je puur en alleen naar het risico van de 2 fondsen kijkt, dus ongeacht rendement, welke is dan "Veiliger"?
Ene kant, Ierland staat er slechter voor dan NL op financiel gebied dus kiezen voor NL.
Andere kant, iShares is een groter bedrijf qua omvang dan het kleinere Think, dus zou je op bedrijfsniveau zeggen dat Think eerder onderuit kan gaan dan iShares.
Of praat ik nu onzin?
  donderdag 16 december 2010 @ 16:31:34 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90004828
Dus als ik het goed begrijp kan een ingezetene in de UK die daar niet "domiciled" is (en dus niet belast wordt op non-UK inkomen mits dat in het buitenland blijft) de dividendbelasting volledig ontwijken door iShares te kopen en die bij een Nederlandse bank onder te brengen ?

En dit alles volledig legaal.
Interessant....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_90005049
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:51 schreef Rejected het volgende:
Ik heb Starbucks weer mooi op de top gekocht. :')
Goldman Sachs *O*
quote:
Starbucks (SBUX): Goldman resumes Starbucks with a Buy and adds it to their Conviction Buy List.
+2% vandaag :)
pi_90005217
quote:
10s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:31 schreef SeLang het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kan een ingezetene in de UK die daar niet "domiciled" is (en dus niet belast wordt op non-UK inkomen mits dat in het buitenland blijft) de dividendbelasting volledig ontwijken door iShares te kopen en die bij een Nederlandse bank onder te brengen ?

En dit alles volledig legaal.
Interessant....
hoe ga jij de Ierse withholding tax terugkrijgen? :)

ik neem aan dat je die niet kan verrekenen in de UK (want onderliggende inkomsten niet belast), en je bent niet belastingplichtig in NL.

En waarom zou jij het risico willen lopen door vermogenswinsten door een Ierse vennootschap te laten lopen, veel mooier dan dat je het nu hebt kan toch niet? :)
  donderdag 16 december 2010 @ 16:45:10 #255
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90005504
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hoe ga jij de Ierse withholding tax terugkrijgen? :)
iShares houdt toch niks in zei je? Dus 100% gaat dan naar Binck. En Binck discrimineert niet tegen buitenlanders zoals ik. Het maakt hun niet uit of ik een UK adres of een NL adres heb (althans dat zeiden ze).
Mijn reisverslagen
pi_90005677
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

iShares houdt toch niks in zei je? Dus 100% gaat dan naar Binck. En Binck discrimineert niet tegen buitenlanders zoals ik. Het maakt hun niet uit of ik een UK adres of een NL adres heb (althans dat zeiden ze).
_O- Ik hoorde van een vriend die bij een Amerikaanse bank in Ierland zit dat ze een groot gedeelte van een divisie in Londen naar Ierland gaan verhuizen. De operations afdeling. Daar verbaasde ik me toch wel over.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90005746
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

het is omgekeerd denk ik. Als je geen box 3 belasting betaalt kun je maar beter Nederlandse dividendbelasting om de oren krijgen, want die kun je terugkrijgen op je aangifte, ook als je geen belast box 3 inkomen hebt.
Inderdaad. Dit had ik gemist, omdat ik blind aannam dat die boxen streng gescheiden blijven. Ik heb het echter nagezocht (o.a. in het eerder gelinkte artikel van mediaplanet) en je hebt gelijk. De nederlandse dividendbelasting kun je verrekenen met de totale belasting.
pi_90007347
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

AEX 1 bruto, netto 0,85
iShares krijgt 0,85 netto binnen, keert 1 bruto uit onder inhouding van 0,15 Ierse withholding tax, netto 0,85 uitkering.
iShares verrekent 0,15 NL withholding tax met 0,15 Ierse withholding tax, en draagt per saldo nihil af aan ierse overheid.

Maar jij krijgt nog steeds 100% -/- 15%, ongeacht waar het fonds zit :)
  donderdag 16 december 2010 @ 17:32:28 #259
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90007575
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Maar jij krijgt nog steeds 100% -/- 15%, ongeacht waar het fonds zit :)
Okee, dit is de kern van het verhaal: Je kunt iShares dus niet gebruiken om belasting te ontwijken.
Dit is consistent met wat ik een paar jaar geleden al concludeerde en consistent met de emails van Binck en iShares.
Mijn reisverslagen
pi_90008389
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Okee, dit is de kern van het verhaal: Je kunt iShares dus niet gebruiken om belasting te ontwijken.
Dit is consistent met wat ik een paar jaar geleden al concludeerde en consistent met de emails van Binck en iShares.
correct, ik zal er nog wel eens over nadenken hoe dat evt wel zou kunnen :D
  donderdag 16 december 2010 @ 18:16:08 #261
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90009097

Waarschijnlijk nieuwe dieptepunten in de huizenprijzen volgend jaar, mede met dank aan QE2 die leidt tot hogere (hypotheek)rente.
Mijn reisverslagen
pi_90014437
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:16 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Waarschijnlijk nieuwe dieptepunten in de huizenprijzen volgend jaar, mede met dank aan QE2 die leidt tot hogere (hypotheek)rente.
Ik zie de huizenprijzen in China ook nog wel even doordalen. We zijn daar al behoorlijk over het hoogtepunt heen. Al is 7.7% nog steeds behoorlijk.

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 16 december 2010 @ 20:33:46 #263
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90015246
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zie de huizenprijzen in China ook nog wel even doordalen. We zijn daar al behoorlijk over het hoogtepunt heen. Al is 7.7% nog steeds behoorlijk.

[ afbeelding ]
Dat plaatje is volgens mij de jaarlijkse stijging. Die vlakt af, maar het is dus nog geen daling (in elk geval nog geen year on year daling).

Maar dat ze helemaal gestoord zijn in China dat is wel duidelijk.
De bubble van Tokyo (waar we na >20 jaar nog steeds niet van zijn hersteld) piekte op 9x disposable income :X

Mijn reisverslagen
  donderdag 16 december 2010 @ 20:39:12 #264
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_90015572
Ik blijf de insider transactions ook fascinerend vinden:
(deze week en naar totale waarde gerangschikt)
http://www.finviz.com/ins(...)&o=-transactionValue

Wellicht verkopen ze alleen maar om hun kerstinkopen te betalen >:O
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 16 december 2010 @ 21:02:06 #265
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90017136
Net afgelopen op ITV1: een programma over kerst hier in de UK. Het blijkt dat veel mensen xmas cancelen en de creditcard is helemaal uit. Uitgaven gaan nu op de debit card, niet de creditcard zoals vroeger. En veel mensen cancelen kerst om schulden af te betalen. Heel verstandig allemaal, maar het gaat natuurlijk lijnrecht in tegen de wens van de regering en The Bank of England. :+
Mijn reisverslagen
pi_90019782
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:16 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Die geldpers gaat alleen harder lopen zo.
Thugh life.
pi_90020122
Ik geloof niks van het verhaal dat mensen meer gaan sparen en schuld afbouwen. Mensen vertrouwen dat papier niet meer, waarom dan meer sparen en schuld afbouwen? gewoon op ruime voet leven en defaulten.
Thugh life.
  donderdag 16 december 2010 @ 23:22:05 #268
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90024710
"This morning most major mortgage lenders were posting indicative quotes for a 60-day lock on a 30-year fixed-rate prime conventional conforming mortgage in the range of 5 1/8% and 1 point, reflecting the sharp runup in secondary mortgage market yields."

Terug boven de 5% :Y
Dat is een volle % stijging (=25% duurdere hypotheek) in minder dan 2 maanden.
Al blijft het niks natuurlijk, een hypotheek van 5 1/8%
Mijn reisverslagen
pi_90024914
Laat die resets maar komen volgend jaar ;) .
pi_90026326
quote:
12s.gif Op donderdag 16 december 2010 23:26 schreef piepeloi55 het volgende:
Laat die resets maar komen volgend jaar ;) .
Ik snap dat een boel mensen het financiele systeem graag nog een keer in elkaar zien donderen. Maar ik studeer in Juni af en begin hopelijk de maand er op bij een financiele instelling aan mijn werkcarriere. Mocht er dan een financiele crisis aan de gang zijn kan ik dat natuurlijk mooi vergeten :') :') Er zal het eerste worden gesneden op de nieuwe graduates.
pi_90028273
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 00:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik snap dat een boel mensen het financiele systeem graag nog een keer in elkaar zien donderen. Maar ik studeer in Juni af en begin hopelijk de maand er op bij een financiele instelling aan mijn werkcarriere. Mocht er dan een financiele crisis aan de gang zijn kan ik dat natuurlijk mooi vergeten :') :') Er zal het eerste worden gesneden op de nieuwe graduates.
Hedgen door met al je geld puts te kopen voor juni/juli? Dan heb je of een baan of heel veel geld. :P
pi_90028361
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 01:00 schreef Rejected het volgende:

[..]

Hedgen door met al je geld puts te kopen voor juni/juli? Dan heb je of een baan of heel veel geld. :P
Ik zit serieus aan zoiets te denken omdat ik de kansen op een baan niet heel groot inschat. 50/50. Ik kan eventueel doorstuderen maar dan blijf ik wel in dezelfde richting zitten en ben ik waarschijnlijk nog steeds de lul.
  vrijdag 17 december 2010 @ 01:14:08 #273
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_90028614
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 01:04 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik zit serieus aan zoiets te denken omdat ik de kansen op een baan niet heel groot inschat. 50/50. Ik kan eventueel doorstuderen maar dan blijf ik wel in dezelfde richting zitten en ben ik waarschijnlijk nog steeds de lul.
Ik studeer ook binnenkort af. Ik ben me ook aan het hedgen tegen een nieuwe crisis :7
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_90028864
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 01:14 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ik studeer ook binnenkort af. Ik ben me ook aan het hedgen tegen een nieuwe crisis :7
Hoe dat? Aan het werk bij de MacDonalds naast de schooluren en tijdens de pauzes op je telefoon je posities checken? :P Of 1 grote put positie die afloopt op het moment dat je je diploma hebt? :P
  vrijdag 17 december 2010 @ 01:29:03 #275
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90028873
Geen baan is toch ideaal voor een vers afgestudeerde.
Eindelijk tijd om fulltime aan een trading strategie te werken ^O^
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')