Mijn pa is het hier ook mee eens met dit statement... Dus ik denk dat ik gewoon in de Nederlandse Think tracker gaan investeren.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
het is omgekeerd denk ik. Als je geen box 3 belasting betaalt kun je maar beter Nederlandse dividendbelasting om de oren krijgen, want die kun je terugkrijgen op je aangifte, ook als je geen belast box 3 inkomen hebt.
Ierse dividendbelasting krijg je in dat geval niet terug. Kun je wel verrekenen met box 3 belasting, maar niet netto terugkrijgen.
Goldman Sachsquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:51 schreef Rejected het volgende:
Ik heb Starbucks weer mooi op de top gekocht.
+2% vandaagquote:Starbucks (SBUX): Goldman resumes Starbucks with a Buy and adds it to their Conviction Buy List.
hoe ga jij de Ierse withholding tax terugkrijgen?quote:Op donderdag 16 december 2010 16:31 schreef SeLang het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kan een ingezetene in de UK die daar niet "domiciled" is (en dus niet belast wordt op non-UK inkomen mits dat in het buitenland blijft) de dividendbelasting volledig ontwijken door iShares te kopen en die bij een Nederlandse bank onder te brengen ?
En dit alles volledig legaal.
Interessant....
iShares houdt toch niks in zei je? Dus 100% gaat dan naar Binck. En Binck discrimineert niet tegen buitenlanders zoals ik. Het maakt hun niet uit of ik een UK adres of een NL adres heb (althans dat zeiden ze).quote:Op donderdag 16 december 2010 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hoe ga jij de Ierse withholding tax terugkrijgen?
quote:Op donderdag 16 december 2010 16:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
iShares houdt toch niks in zei je? Dus 100% gaat dan naar Binck. En Binck discrimineert niet tegen buitenlanders zoals ik. Het maakt hun niet uit of ik een UK adres of een NL adres heb (althans dat zeiden ze).
Inderdaad. Dit had ik gemist, omdat ik blind aannam dat die boxen streng gescheiden blijven. Ik heb het echter nagezocht (o.a. in het eerder gelinkte artikel van mediaplanet) en je hebt gelijk. De nederlandse dividendbelasting kun je verrekenen met de totale belasting.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
het is omgekeerd denk ik. Als je geen box 3 belasting betaalt kun je maar beter Nederlandse dividendbelasting om de oren krijgen, want die kun je terugkrijgen op je aangifte, ook als je geen belast box 3 inkomen hebt.
AEX 1 bruto, netto 0,85quote:Op donderdag 16 december 2010 16:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
iShares houdt toch niks in zei je? Dus 100% gaat dan naar Binck. En Binck discrimineert niet tegen buitenlanders zoals ik. Het maakt hun niet uit of ik een UK adres of een NL adres heb (althans dat zeiden ze).
Okee, dit is de kern van het verhaal: Je kunt iShares dus niet gebruiken om belasting te ontwijken.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maar jij krijgt nog steeds 100% -/- 15%, ongeacht waar het fonds zit
correct, ik zal er nog wel eens over nadenken hoe dat evt wel zou kunnenquote:Op donderdag 16 december 2010 17:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Okee, dit is de kern van het verhaal: Je kunt iShares dus niet gebruiken om belasting te ontwijken.
Dit is consistent met wat ik een paar jaar geleden al concludeerde en consistent met de emails van Binck en iShares.
Ik zie de huizenprijzen in China ook nog wel even doordalen. We zijn daar al behoorlijk over het hoogtepunt heen. Al is 7.7% nog steeds behoorlijk.quote:Op donderdag 16 december 2010 18:16 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk nieuwe dieptepunten in de huizenprijzen volgend jaar, mede met dank aan QE2 die leidt tot hogere (hypotheek)rente.
Dat plaatje is volgens mij de jaarlijkse stijging. Die vlakt af, maar het is dus nog geen daling (in elk geval nog geen year on year daling).quote:Op donderdag 16 december 2010 20:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zie de huizenprijzen in China ook nog wel even doordalen. We zijn daar al behoorlijk over het hoogtepunt heen. Al is 7.7% nog steeds behoorlijk.
[ afbeelding ]
Die geldpers gaat alleen harder lopen zo.quote:Op donderdag 16 december 2010 18:16 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk nieuwe dieptepunten in de huizenprijzen volgend jaar, mede met dank aan QE2 die leidt tot hogere (hypotheek)rente.
Ik snap dat een boel mensen het financiele systeem graag nog een keer in elkaar zien donderen. Maar ik studeer in Juni af en begin hopelijk de maand er op bij een financiele instelling aan mijn werkcarriere. Mocht er dan een financiele crisis aan de gang zijn kan ik dat natuurlijk mooi vergetenquote:Op donderdag 16 december 2010 23:26 schreef piepeloi55 het volgende:
Laat die resets maar komen volgend jaar.
Hedgen door met al je geld puts te kopen voor juni/juli? Dan heb je of een baan of heel veel geld.quote:Op vrijdag 17 december 2010 00:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik snap dat een boel mensen het financiele systeem graag nog een keer in elkaar zien donderen. Maar ik studeer in Juni af en begin hopelijk de maand er op bij een financiele instelling aan mijn werkcarriere. Mocht er dan een financiele crisis aan de gang zijn kan ik dat natuurlijk mooi vergeten![]()
Er zal het eerste worden gesneden op de nieuwe graduates.
Ik zit serieus aan zoiets te denken omdat ik de kansen op een baan niet heel groot inschat. 50/50. Ik kan eventueel doorstuderen maar dan blijf ik wel in dezelfde richting zitten en ben ik waarschijnlijk nog steeds de lul.quote:Op vrijdag 17 december 2010 01:00 schreef Rejected het volgende:
[..]
Hedgen door met al je geld puts te kopen voor juni/juli? Dan heb je of een baan of heel veel geld.
Ik studeer ook binnenkort af. Ik ben me ook aan het hedgen tegen een nieuwe crisisquote:Op vrijdag 17 december 2010 01:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit serieus aan zoiets te denken omdat ik de kansen op een baan niet heel groot inschat. 50/50. Ik kan eventueel doorstuderen maar dan blijf ik wel in dezelfde richting zitten en ben ik waarschijnlijk nog steeds de lul.
Hoe dat? Aan het werk bij de MacDonalds naast de schooluren en tijdens de pauzes op je telefoon je posities checken?quote:Op vrijdag 17 december 2010 01:14 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik studeer ook binnenkort af. Ik ben me ook aan het hedgen tegen een nieuwe crisis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |