en jij hoeft niet zo bot te doen .. ik zoek contact met de gever, om de bonnen evt. terug te sturen. Het is een beetje zonde geld als ze ongebruikt blijven he? bijdehandje..quote:
sorry, ik weet niet eens waar dat ligtquote:Op dinsdag 7 december 2010 12:25 schreef DJMO het volgende:
Poortugaal, zoals in de OP te lezen isIk weet helaas niet wie de gever is, anders had ik wel via pm contact gezocht.
ligt onder rotterdamquote:Op dinsdag 7 december 2010 12:31 schreef brunette82 het volgende:
[..]
sorry, ik weet niet eens waar dat ligt(wel van gehoord, maar dat is dan ook alles)
even zien qua reistijd, anders wil ik het wel naar je toe brengen..
ff routenet inschakelen brb
Misschien ElisaB even pm'en? Zij weet het vast wel.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:25 schreef DJMO het volgende:
Poortugaal, zoals in de OP te lezen isIk weet helaas niet wie de gever is, anders had ik wel via pm contact gezocht.
Ik heb meat en meals een mail gestuurd, maar ben bang dat het laten bezorgen van vers vlees duurder is dan het stuk vlees zelfquote:Op dinsdag 7 december 2010 12:34 schreef brunette82 het volgende:
oeps verder dan ik gedacht had..
misschien een stomme vraag..maar laten bezorgen dan? moet je alleen de verzendkosten betalen
pff dat is balen danquote:Op dinsdag 7 december 2010 12:38 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik heb meat en meals een mail gestuurd, maar ben bang dat het laten bezorgen van vers vlees duurder is dan het stuk vlees zelf
ik ben er verder ook zeker blij ermeequote:Op dinsdag 7 december 2010 12:54 schreef CantFazeMe het volgende:
Toch lief dat een gulle gever ondanks dit gedaan heeft.
oma's rundvlees yvonne, met een uitje, wat altijd een halve dag staat te pruttelen en waar je hele huis naar ruiktquote:Op dinsdag 7 december 2010 13:09 schreef yvonne het volgende:
En voor iedereen in de stress schiet vertaal ik even wat DJMO bedoeld te zeggen.
( ik ken 'r al een poosje vandaar)
joepieik ben blij.
![]()
Helaas is de bon door mij niet te gebruiken (want te ver uit de buurt), maar ik wil er graag een ander plezier mee doen
En als DJMO nou even vertelt welk rundvlees ze dan precies bedoelt kunnen we daar ook vast een mouw aan passen.
En wat een ontzetten kick super gebaar
Je bedoelt ouderwets draadjesvlees? Voor hoeveel personen?quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
oma's rundvlees yvonne, met een uitje, wat altijd een halve dag staat te pruttelen en waar je hele huis naar ruikten idd, wat jij zegt
ouderwets draadjesvlees iddquote:Op dinsdag 7 december 2010 13:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je bedoelt ouderwets draadjesvlees? Voor hoeveel personen?
Ik bedoel eigenlijk dat het een van de goedkoopste vleesjes is. Een pondje voor 2 volwassen en een kind, 3,50.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:14 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ja en als je voor 30 euro per week moet leven met een heel gezin dan doe je dat niet. Al weet ik niet wat het budget is van DJMO maar dingen die in onze ogen niet zo gek duur zijn om af en toe te eten kunnen voor een ander al veel te veel zijn.
een goed stuk rundvlees kost al gauw een euro of acht voor drie personen die alledrie echte vleeseters zijn. Iets wat ik niet snel zal kopen dus, aangezien ik ook luiers, eten en drinken, wc-papier etc voor de rest van de week nodig heb.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:16 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk dat het een van de goedkoopste vleesjes is. Een pondje voor 2 volwassen en een kind, 3,50.
Maar wel gruwelijk lekker, als ze niet als schoenzolen uit de pan komen.
lusten ja, mogen? ik niet helaas, ben zwanger schat,quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:35 schreef Lottekoekkie het volgende:
RanThe Man![]()
Doe ik ook een duit in het zakje, voor één keer nog DJMO, lusten jullie rosbief?
je doet mequote:Op dinsdag 7 december 2010 18:44 schreef Lottekoekkie het volgende:
Onzin, rosbief is, mist je na het braden de handel in plakken snijdt en wat meer doorbakt tot het helemaal gaar is helemaal niet gevaarlijk (en als je het goed doet net zo lekker en mals, zegt deze kokkin.)
Ik hou zelf absoluut niet van rood vlees maar ben wel dol op rosbief dus zo doe ik dat en geloof me, was elk jaar, ook voor de ouders, altijd een smulmenu.
En als je het zo doet, met een zooi champignonetjes, rode ui (houdt het vlees mals tijdens het ietwat doorbraden) dan kun jij rustig rosbief eten, en dan zo mals als boter.
(en wij eten rosbief met kerst maar zo'n lompe bonk van een kilo vd slager is voordeliger dan zo'n zielig stukje voor twee personen en meer personen hebben we hier niet zoals je weet)
Denk er maar even over na
mijn gyn vind alles goed, zolang dr maar geen alcohol in zitquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:53 schreef Lottekoekkie het volgende:
Kwijl maar en vraag het even aan je verloskundigedinges, weet zeker dat die mijn betoog bevestigd.
En als die accoord gaat krijg jij rosbief.
Trouwens, algemene tip: Alle vlees wat moet stoven of een tijd moet pruttelen wordt megamals met een paar schijven rode ui.
Zelfs mijn eigen slager kende die tip niet, heeft het uitgeprobeerd en is helemaal óm.
Maar ja, ben ook geboren Limo dus ik hou de tips van opa en ome die heerlijk konden koken in mijn hart.
(ben alleen het unieke recept voor het ultieme zuurvlees kwijt , shame on me)
En DJMO, idd, gun die bonnen iemand anders, weet zeker dat de gulle gever daar alle begrip voor heeft
Mmm als je niks anders kan regelen, wil ik ze ook wel brengen vanuit Den Haagquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:31 schreef RanTheMan het volgende:
@dmjo 0mdat je de tv al bent misgelopen (die gaat nar vamp) wordt mijn kertcadeau aan jou echte sucadelappen. Ik ga ze niet brengen vanuit den haag, maar regel wel iets anders,,
wil je mij je gegevens even pm-en dan regel ik de aardappelen er ook wel bij!
Of een goed doorregen runder riblap nemen. en die heel laag en lekker lang laten sudderen. Teentje knoflook erbij maakt het nog lekkerderquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:29 schreef DJMO het volgende:
[..]
tip om rundvlees niet als een schoenzool uit de pan te laten komen: sudder één of twee plakjes ontbijtspek mee, blijft het vlees heerlijk mals
Het koken doet toch de alcohol verdampen? Volgens mij mag dat wel hoor?quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:17 schreef Lottekoekkie het volgende:
Eerst aanbraden in hete boter, rondom en in beweging houden tot er n;et een zacht korstje op komt. Uit de pan halen, nog wat boter in de pan schuimig laten worden.
Rosbief insmeren (insmeren dus, niet enkel strooien) met peper zout en wat mosterd (qua peper gebruik ik altijd pepermelange) en dat
even laten intrekken (en dus even inpakken tegen uitdrogen)
Na een kwartiertje vlees weer in de pan en met deksel erop eerst op iets meer dan halfhoog vuur rondom, dus regelmatig keren, even een "zetje"geven. Dikke ringen rode ui erbij doen tijdens het garen voor de malsheid.
En dan rustig gaar laten worden (wel ook dan regelmatig keren).
Zelf doe ik er voor laatstgenoemde fase jus smaakmaker van maggie bij, geeft net een heerlijk pruttellaagje en smaak (en doe er zelf ook rode wijn bij maar die laat jij weg)
Na ca een half uur haal ik het vlees eruit, pak het in alufolie in en laat het een half uurtje rusten. Daarna weer half uurtje heel zacht laten nagaren met eventueel champignons erbij.
Vraag me geen tijden want ik kook met een derde verstand, een derde eigen smaak en een derde intuitie en het smaakt altijd.
Moet hooguit roze zijn van binnen (veel liefhebbers willen het rood maar ik niet en jij mag dat dus niet)
Ah oke, dan heb ik niks gezegdquote:Op dinsdag 7 december 2010 22:23 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dat had ik er eerst bijgezet maar weer weggehaald, DJMO weet waarom
Maar tuurlijk mag het daarom dus wel![]()
Ik zag al eerder een reactie van jou.. Is een inboedelverzekering niet iets voor je broer? Ik heb bij interpolis een verzekering gehad. Kost 2 euro in de maand. En dat scheelt je dan een heel hoop gezeik. Hij zat in een woongroep toch?quote:Op woensdag 8 december 2010 02:34 schreef Alpha1Carlo het volgende:
Als de cadeaubonnen er nog zijn zou ik die wel willen hebben voor mijn broer.
Hij leeft zelf van een uitkering waarvan het meeste naar huur en gas en licht enzo gaat.
En nog geen 2 maanden geleden werden ook nog eens zijn computer, tv en dvd speler enzo gejat, gelukkig was iemand anders in FHFzo aardig om hem een laptop op te sturen
Ik wil de verzendkosten wel betalen en dan pak ik de bonnen ook nog even mooi in mocht ik ze krijgen.
Dan heeft hij ook weer een fijn kerstmaal!
Voor een inboedelverzekering komt hij niet in aanmerking omdat hij maar op 1 kamer woont ofzo, het is eigenlijk gewoon een normaal huis waar hij woont maar dan is van elke kamer een slaapkamer met keukentje gemaakt.quote:Op woensdag 8 december 2010 03:08 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ik zag al eerder een reactie van jou.. Is een inboedelverzekering niet iets voor je broer? Ik heb bij interpolis een verzekering gehad. Kost 2 euro in de maand. En dat scheelt je dan een heel hoop gezeik. Hij zat in een woongroep toch?
Klopt. Mijn stiefzoon heeft een tijdje in zo'n anti-kraak-pand gewoond en we konden hem daar gewoon verzekeren.quote:Op woensdag 8 december 2010 08:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Kamerbewoners kunnen ook gewoon een inboedelverzekering nemen hoor. Vaak is een voorwaarde dat je je eigen ruimte afsluit als je er niet bent.
Bedankt voor het aanbod, maar het komt goedquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:18 schreef GotC het volgende:
[..]
Mmm als je niks anders kan regelen, wil ik ze ook wel brengen vanuit Den Haag
Onze jongste woont ook op een studentenkamer en heeft ook een inboedelverzekering met daarbij een verzekering voor spullen waar ze nog al eens mee omsjouwt, zoals byvoorbeeld een laptop en telefoon.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:59 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ja toen ik bij de Interpolis zat, zat ik op kamers. En ik hoefde het niet eens perse af te sluiten.
Denk je dat al die studenten zonder inboedelverzekering door het leven gaan?
klopt dat had ik allemaal ook.. http://www.google.nl/#scl(...)&fp=485fdffc291474dd ts succesquote:Op woensdag 8 december 2010 12:16 schreef spuitje het volgende:
[..]
Onze jongste woont ook op een studentenkamer en heeft ook een inboedelverzekering met daarbij een verzekering voor spullen waar ze nog al eens mee omsjouwt, zoals byvoorbeeld een laptop en telefoon.
ik hoef geen inboedelverzekering hoorquote:Op woensdag 8 december 2010 12:25 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
klopt dat had ik allemaal ook.. http://www.google.nl/#scl(...)&fp=485fdffc291474dd ts succes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |