abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2010 @ 15:31:25 #176
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90585153
Tegan, Sylvana, ik heb het niet gezien (heb geen tv) maar denk niet dat deze discussie ooit zal eindigen. Want er is gewoon geen simpele oplossing. Pillen kunnen helpen maar ik geloof niet dat pillen echt beter kunnen maken. Denk dat het altijd in combinatie met praten moet. Maar ook dat helpt niet altijd. Het blijven toch 2 persoonlijkheden, moet maar net klikken met elkaar en het is ook niet dat je met twee fijne gesprekjes een oplossing hebt.
pi_90585900
Hey,

Ik vind nergens echt een topic over Anorexia, maar angst en depressie past er wel in eigelijk...

Tzit hem zo: heb al drie jaar een eetstoornis en ben in behandeling geweest. Maar het lijkst wel of ik er niet van af kom. Tblijft een moeiljik onderwerp om over te praten. Mensen snappen niet wat het is.
Tis niet van mager willen zijn, zo begint het niet.
Ik verloor mijn opa, mijn held, geraakte alle standvastigheid in mijn leven kwijt. Ik had me nog nooit zo eenzaam gevoeld. Nochtans ben ik sociaal en heb vele vrienden, mijn ouders en vrienden zagen het helemaal niet aankomen.
Anorexia hielp mij de pijn, de verwerking, niet te voelen. Ik had weer een doel, ik voelde mij veilig in de kooi van beenderen.

Ik mis opa nog elke dag. Hij is gestorven, op een maand tijd aan kanker. Niemand wist het, behalve hijzelf. Hij wist het al een jaar!! Maar zei niets, omdat hij niet naar het ziekenhuis wou en omdat hij ons van de 'last' wou besparen. Zo leerde ik later. 1maand, en hij was weg. Ik heb nooit de kans gehad afscheid te nemen, toen ik bij hem kwam was het al te laat. Hij kon niet meer spreken. Zijn geest was dood. 1 laatste blik en een poging om in mijn hand terug te knijpen, dat is het laatste dat ik van hem kreeg. Soms duikt hij op in mijn dromen, dan lijkt het of hij weer leeft.

Heeft iemand tips, om dit te verwerken?
pi_90589090
Heb net weer even bijgelezen hier. Ik heb daarstraks na ruim een jaar weer een super lichte angstaanval gehad. Had hem wel onder controle uiteindelijk, maar zal het straks wel even uitleggen.

En Closedwindow ik heb iets soortgelijks meegemaakt op mijn 12/13e en ik zal straks duidelijk reageren. Maar nu ben ik net binnen, en moet nog even bijkomen...
pi_90589660
quote:
Op woensdag 29 december 2010 15:20 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb de docu ook gezien, maar vond het maar een beetje vaag, omdat die mensen die er verstand van zouden moeten hebben het totaal niet met elkaar eens waren en steeds andere dingen zeiden.

En wat ik juist begreep was dat mensen juist niet meteen aan de pillen moesten gaan, maar eerst gewoon met praten het moesten proberen op te lossen. En dat alleen de hele zware gevallen nog aan de pillen moesten. Dan zouden er van de 800.000 mensen die aan de AD zitten nog 200.000 overblijven.
Zoiets kon ik er ook uithalen, Beetje krom eigenlijk. Nja je zag bij die beurs ook dat ze allemaal andere dingen zeiden :/
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_90589684
Tja, het is niet echt een exacte wetenschap dit.
pi_90590318
Ik heb denk ik ook een soort van innerlijke dip, ofzo iets want ik heb me er zelf nooit in verdiept.
Ik voel me laatste tijd gewoon kut, ik denk telkens over alles na wat me dwars zit en ik ga over elk negatief ding wat over me word gezegt nadenken. Maar het vreemde is als ik uiteindelijk met vrienden om ga, ben ik niet chagerijnig ofzo. Pas als ik alleen ben ga ik weer nadenken over alles wat me dwars zit, en me kut voelen.
Weet iemand wat er ongeveer bij mij dwars zit? Ik denk trouwens dat het geen winterdip is aangezien, ik al het hele jaar hier last van heb.
pi_90591776
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:31 schreef caroline88 het volgende:
Tegan, Sylvana, ik heb het niet gezien (heb geen tv) maar denk niet dat deze discussie ooit zal eindigen. Want er is gewoon geen simpele oplossing. Pillen kunnen helpen maar ik geloof niet dat pillen echt beter kunnen maken. Denk dat het altijd in combinatie met praten moet. Maar ook dat helpt niet altijd. Het blijven toch 2 persoonlijkheden, moet maar net klikken met elkaar en het is ook niet dat je met twee fijne gesprekjes een oplossing hebt.
mijn mening is, dat pillen je wel kunnen helpen maar het zijn meer korte termijn en tussentijdse oplossingen. Zo heb ik een hele poos geleden toen mijn depressei/angsten/pdd nos nog niet aan het licht waren gekomen maar ik niks anders kon dan thuiszitten achter de pc totaal afgesloten van alles(niet eens digitale contacte) van de Ha medicijnen gekregen om me een beetje tot rust te krijgen totdat de terapie begon. De eerste periode waarin ik mezelf echt wat aan kon doen en mijn ouder met die angst lipe heeft het wel geholpen. Maar echt een oplossing is het niet.
Want het zit in je "gevoel" en medicijnen kunnen daar niet bij.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:48 schreef ClosedWindow het volgende:
Hey,

Ik vind nergens echt een topic over Anorexia, maar angst en depressie past er wel in eigelijk...

-----------------knip ---------------------
Anorexia hielp mij de pijn, de verwerking, niet te voelen. Ik had weer een doel, ik voelde mij veilig in de kooi van beenderen.

Ik mis opa nog elke dag. Hij is gestorven, op een maand tijd aan kanker. Niemand wist het, behalve hijzelf. Hij wist het al een jaar!! Maar zei niets, omdat hij niet naar het ziekenhuis wou en omdat hij ons van de 'last' wou besparen. Zo leerde ik later. 1maand, en hij was weg. Ik heb nooit de kans gehad afscheid te nemen, toen ik bij hem kwam was het al te laat. Hij kon niet meer spreken. Zijn geest was dood. 1 laatste blik en een poging om in mijn hand terug te knijpen, dat is het laatste dat ik van hem kreeg. Soms duikt hij op in mijn dromen, dan lijkt het of hij weer leeft.

Hmm..ik heb jaren geleden ruim 12 jaar geleden iets soortgelijks meegemaakt. Een hele goede bekende van mij en mijn ma die is toen plots overleden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, kortom ik heb geen afscheid kunnen nemen, ben 2x naar haar graf geweest, maar ik kan dat nu nog niet aan..dus ik ga niet. Maar ik sta wel op haar verjaardag erbij stil.

Maar goed, pas vorig jaar heb ik het compleet kunnen afsluiten. En toen ze pas overleden was, heb ik tientallen brieven geschreven aan haar, welke ik later verscheurde en weggooide, allerlei gedichtjes ..enz. En pas nu kan ik wat beter over praten hoewel ik nog vaak genoeg dan in tranen uitbarst.

Maar verwerken doet ieder op zijn eigen manier, mischien heb jij geneog aan allles opschrijven, of een paar keer het graf te bezoeken(als hij begraven is), of gewoon te bidden...ieder zijn eigen manier. Maar het lijkt me wel dat jij woede hebt.
Maar het enige wat ik kan zeggen is het komt wel weer goed uiteindelijk het kan mischien jaren duren..of mischein wel 1 maandje maar....voor iedereen is het anders.
quote:
15s.gif Op woensdag 29 december 2010 17:16 schreef Moos. het volgende:
Ik heb denk ik ook een soort van innerlijke dip, ofzo iets want ik heb me er zelf nooit in verdiept.
Ik voel me laatste tijd gewoon kut, ik denk telkens over alles na wat me dwars zit en ik ga over elk negatief ding wat over me word gezegt nadenken. Maar het vreemde is als ik uiteindelijk met vrienden om ga, ben ik niet chagerijnig ofzo. Pas als ik alleen ben ga ik weer nadenken over alles wat me dwars zit, en me kut voelen.
Weet iemand wat er ongeveer bij mij dwars zit? Ik denk trouwens dat het geen winterdip is aangezien, ik al het hele jaar hier last van heb.
dit is maar mijn mening en ben geen deskundige ofzo. Maar niemand anders dan jou kan goed weten wat je dwarzit, wel een idee. Maar uit dit kleine stukje valt niet veel op te maken.
Mishcien gebruik je je vrienden/bekenden als een soort vluchtmehtode om niet te denken. Maar denk je telkens over hetzelfde of is dat ieder moment wat anders? want als het iets is dat zich herhaald dat is dat jou "probleem", maar als het telkens anders is, dan is het lastiger en zou je er evt. een profesional bij kunnen betrekken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou mijn verhaal doe ik in een andere post want deze wordt wel erg lang. :@
pi_90591923
Maar goed, nu mijn verhaal. Hier gaat het niet helemaal lekeer maar ook niet echt slecht. Alles hier gaat naar de maan eerst mijn mobiel, nu de baterij van mijn laptop en de aansluiting voor de adpater is ook beetje per beetje naar de maan aan het gaan. Dus ik zit met kosten die gewoon iets te ver beginnen op te lopen en het zijn voor mij toch ecenciele dingen.
maar goed, vandaag ging ik mobieltjes bekijken en vergelijken, en ik sta bij een metrohalte en er komen gigantische groepe buitenlanders(toeristen uit portugal, italie, spanje, en nog wat landen) echt in groepten van ruim 50 man per afkomst bij het perron staan en toevallig stond ik op ongeveer 1,5 meter van de stoeprand, en de toeristen waren zo druk en hadden gigantische tassen dat ik het gewoon als zag gebeuren dat een mij onver gooide en ik zo voor de metro kwam te liggen...en ik kreeg een lichte paniekaanval daarvan.En ik wilde echt gewoon wegrennen..wat ik niet heb gedaan maar mijn muziek even wat harder gezet en gewoon rustig naar de metrobaan blijven kijken...tot de angstgedachte weg was, maar ik zag mezelf al bijna sterven en liggen enzo..heel erg raar.

Maar goed het nu weer over ben tot rust aan het komen...maar ben wel bekaf, en ga gewoon weer verder met de strijd tegen de depressie waar ik de afegelopen tijd tegen vecht. want ik slaap de laatste tijd slecht of heel weinig. En des te minder ik slaap des te rustiger ik slaap. Maar er komen allerlei gevoelens en angsten in mijn dromen naar buiten, vanwege de vakatnie die eraan komt.en waar ik toch wel tegenop kijk.
pi_90595095
quote:
15s.gif Op woensdag 29 december 2010 17:16 schreef Moos. het volgende:
Het vreemde is, dat ik me meestal om m'n sociale aspecten druk maak, dus vrienden enzo. Maar ik maak nu bijvoorbeeld ook druk waarom ik me druk maak. Heel kut dus.
pi_90658974
*knip*

[ Bericht 96% gewijzigd door Tegan op 31-12-2010 03:13:56 ]
  vrijdag 31 december 2010 @ 20:55:03 #186
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90690919
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:48 schreef ClosedWindow het volgende:
Hey,

Tzit hem zo: heb al drie jaar een eetstoornis en ben in behandeling geweest. Maar het lijkst wel of ik er niet van af kom. Tblijft een moeiljik onderwerp om over te praten. Mensen snappen niet wat het is.
Tis niet van mager willen zijn, zo begint het niet.
Ik verloor mijn opa, mijn held, geraakte alle standvastigheid in mijn leven kwijt. Ik had me nog nooit zo eenzaam gevoeld. Nochtans ben ik sociaal en heb vele vrienden, mijn ouders en vrienden zagen het helemaal niet aankomen.

ClosedWindow, dit is wel een heel aparte combinatie. Heb je ook gezocht op rouwverwerking? Lijkt me dat je verdriet hebt gemengd met boosheid omdat opa er stiekem tussenuitkneep. Erg verwarrend moet dat zijn. :*
pi_90704361
Oudjaars avond weer eens uitgegaan fijn dat ik het heb gedaan :)

Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen jullie allemaal :Y)

[ Bericht 33% gewijzigd door ScarFace- op 01-01-2011 14:22:49 ]
pi_90706038
Gelukkig nieuwjaar iedereen hier *O* *O*

Hier gisterenavond rustig aan gedaan, want ik hebiets teveel gesnoept de afgelopen dagen en dus had ikg isterenavond lcihte hoofdpijn. Dus gewoon lekker thuis tv gekeken, vuurwerkkijken buiten, een paar buren gegroet. En rond 2 uur mijn nest ingekropen.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:17:59 #189
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90708090
Gelukkig nieuwjaar *O*
pi_90764510
Gelukkig nieuwjaar :)

Hier is het nieuwe jaar niet echt leuk begonnen. Ben echt al 2 dagen doodop, slaap de hele dag op de bank, mn hoofd is propvol met negatieve gedachten en voel me gewoon echt heel erg depressief -O-

De feestdagen zelf waren allemaal wel heel erg leuk en gezellig, maar het was toch iets teveel van het goede denk ik. En morgen ben ik nog jarig ook, al vier ik het zaterdag pas voor de familie, zie er toch wel erg tegenop.

Heb net gelukkig nog wel een uurtje aan een verslag voor school kunnen werken, wat ik echt al weken uitgesteld heb omdat ik me niet kon concentreren. Nu heb ik iig wat op papier staan, morgen moet ik het concept inleveren, dan vrijdag feedback en volgende week vrijdag definitieve versie inleveren. Dus heb gelukkig nog wel even :) Over 2 weken heb ik tentamenweek, dus hoop dat ik me tegen die tijd wel wat beter in mn vel voel en gewoon goed kan leren. Want dit schiet echt niet op.
  zondag 2 januari 2011 @ 21:27:39 #191
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_90765294
Oeh bah Sylvana veel sterkte alvast dan :*
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_90774803
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:18 schreef Sylvana het volgende:
Gelukkig nieuwjaar :)

Hier is het nieuwe jaar niet echt leuk begonnen. Ben echt al 2 dagen doodop, slaap de hele dag op de bank, mn hoofd is propvol met negatieve gedachten en voel me gewoon echt heel erg depressief -O-

De feestdagen zelf waren allemaal wel heel erg leuk en gezellig, maar het was toch iets teveel van het goede denk ik. En morgen ben ik nog jarig ook, al vier ik het zaterdag pas voor de familie, zie er toch wel erg tegenop.

Heb net gelukkig nog wel een uurtje aan een verslag voor school kunnen werken, wat ik echt al weken uitgesteld heb omdat ik me niet kon concentreren. Nu heb ik iig wat op papier staan, morgen moet ik het concept inleveren, dan vrijdag feedback en volgende week vrijdag definitieve versie inleveren. Dus heb gelukkig nog wel even :) Over 2 weken heb ik tentamenweek, dus hoop dat ik me tegen die tijd wel wat beter in mn vel voel en gewoon goed kan leren. Want dit schiet echt niet op.
Hoop dat het snel wat beter gaat met je.
En ach, ik zou zeggen als het echt niet gaat, verjaardag aflassen of inkrimpen.
Maar in ieder geval, je hebt nog wat daagjes om tot rust te komen.

Hier gaat het wel goed en slecht tegelijk. Aan de ene kant ben ik zo blij dat de feestdagen er weer op zitten. Wat zijn die lang zeg...en ik verveel me dan altijd te pletter. maar als het goed is gaat daar rustig aan verandering in komen dit jaar.

Verder nou, ja half wel en half niet verkouden..dus dat helpt niet echt mee.
Verder tja probeer ik zo veel mogelijk dingen te doen, vandaag alvast mobieltje besteld en begonnen rustig aan met de inkopen voor de vakantie..moet heel wat kleinigheden verzamelen voor familie.
En begin er zelfs een beetje tegenop te kijken, want het gaat niet zo goed met oma nu, die ik gevallen en heeft een soort scheurtje in een bot net niet gebroken. Maar die zit momenteel aan de afgrond emotioneel dan, en tja ik snap het en begrijp het, maar ze kan dan zo'n kreng worden.
En verder tja, komt er beetje per beetje ook de nodige stress bij kijken. En ik zoek altijd zekerheid en heb moeite met het onverwachte en ik weet dus totaal niet wat ik nu kan verwachten.
Maar goed ik wacht eerst tot ik weer hersteld ben van deze halve verkoudheid :{ en ga nu lekker slapen :W
pi_90789139
Goedemiddag :)

Heb vannacht wel redelijk geslapen, ben wel iets uitgeruster dan gisteren, maar voel me nog niet helemaal lekker. Heb van Peter een leuk verjaardagscadeautje gekregen, een foodprocessor van Philips :)

Straks nog even naar school toe en verder lekker rustig aan doen vandaag :)
  maandag 3 januari 2011 @ 14:22:52 #194
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90791945
Sylvana van harte gefeliciteerd met je verjaardag *O*
Fijn dat het toch al wat beter gaat.
pi_90802587
Gaat niet zo lekker hier.
Ik ben op. Leeg. Etc. :{ :{
pi_90803657
Gefeliciteerd Sylvana.

Tja hier niet echt een lekkere dag. Lijkt wel of de angst om weg te gaan steeds groter wordt. Niet leuk dus. Dus maar even naar mijn casemanager gemaild en er met de woonbegeleiding over gehad. Welllicht wordt de afspraak met de psychiater over 2 weken vervroegd, maar dat is nog niet zeker.

Ik ben wel even de stad in geweest vandaag en naar de supermarkt, maar het lucht niet op, het voelt niet alsof ik de angst overwonnen heb.. DIe drempel blijft maar hoog.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_90804161
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:08 schreef ScarFace- het volgende:
Gaat niet zo lekker hier.
Ik ben op. Leeg. Etc. :{ :{
sterkte ermee :*
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:37 schreef Bos81 het volgende:
Gefeliciteerd Sylvana.

Tja hier niet echt een lekkere dag. Lijkt wel of de angst om weg te gaan steeds groter wordt. Niet leuk dus. Dus maar even naar mijn casemanager gemaild en er met de woonbegeleiding over gehad. Welllicht wordt de afspraak met de psychiater over 2 weken vervroegd, maar dat is nog niet zeker.

Ik ben wel even de stad in geweest vandaag en naar de supermarkt, maar het lucht niet op, het voelt niet alsof ik de angst overwonnen heb.. DIe drempel blijft maar hoog.
jij ook sterkte bos :*

Sylvana: Happy birthday *O* *O*

hier wel een aardig dagje maar tegelijk een super stom dagje }:|
Eerst de prutser bij otto, waar ik al vanaf 17 december op een bestelling wacht, bel ik op, zeggen ja, wij kunnen niks zien systeem werkt niet mee. Mailtjes reageren ze ook niet op, en de betaling is al gedaan. Daarna val ik van de laatste traptreden en is mijn achterwerk nu mooi blauw }:| maar verder niks aan de hand hoor :) .
Daarna stort een soort goedkoop klerenkastje van mijn moeder in, nog wat geprobeerd ermee te doen, maar dat gaat niet. Dus een ander gaan kopen bij de leenbakker, na ruim 2 uren vechten met dat stomme staat hij. Ondertussen een vinger opengehaald eraan.
En nu denk ik rustig te gaan zitten achter de pc, blijkt het dat de batterij van mijn laptop nog maar 15 minuten werkt :X.
En mijn mobiel was vorig jaar al kapot gegaan en heb als alles goed verloopt morgen een nieuwe binnen.

Dus een beter begin van het jaar kan ik niet wensen ;(
en tegelijkertijd spelen de stemmingswisselingen weer op :(
pi_90804494
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:49 schreef cafpow het volgende:

[..]

sterkte ermee :*

[..]

jij ook sterkte bos :*

Sylvana: Happy birthday *O* *O*

hier wel een aardig dagje maar tegelijk een super stom dagje }:|
Eerst de prutser bij otto, waar ik al vanaf 17 december op een bestelling wacht, bel ik op, zeggen ja, wij kunnen niks zien systeem werkt niet mee. Mailtjes reageren ze ook niet op, en de betaling is al gedaan. Daarna val ik van de laatste traptreden en is mijn achterwerk nu mooi blauw }:| maar verder niks aan de hand hoor :) .
Daarna stort een soort goedkoop klerenkastje van mijn moeder in, nog wat geprobeerd ermee te doen, maar dat gaat niet. Dus een ander gaan kopen bij de leenbakker, na ruim 2 uren vechten met dat stomme staat hij. Ondertussen een vinger opengehaald eraan.
En nu denk ik rustig te gaan zitten achter de pc, blijkt het dat de batterij van mijn laptop nog maar 15 minuten werkt :X.
En mijn mobiel was vorig jaar al kapot gegaan en heb als alles goed verloopt morgen een nieuwe binnen.

Dus een beter begin van het jaar kan ik niet wensen ;(
en tegelijkertijd spelen de stemmingswisselingen weer op :(
Dank je. Morgen weer naar de psycholoog.
Jij ook :*

Bos81 ook sterkte ik zou er wel achteraan gaan als je die behoefte sterk hebt om je afspraak met de psychiater te vervroegen.
pi_90834617
Thnx voor de felicitaties :)

Jammer dat het met veel mensen niet echt goed gaat op het moment, sterkte allemaal en een dikke knuffel!

Het gaat hier toch ook niet echt beter meer, ben weer helemaal teruggevallen en het gaat gewoon echt slecht -O_

Ben vanochtend een kwartier naar school geweest voor mn voortgangsgesprek en heb het daar ook vooral over mn depressie gehad. Had eigenlijk van half 2 tot kwart voor 5 nog een les, maar had daar echt geen puf meer voor en ben maar weer naar huis gegaan. Maar heb van dat vak nu al 4 lessen gemist en over 2 weken is het al tentamenweek, dus ben echt bang dat ik dat vak niet ga halen.

Ben vanochtend ook nog gevallen emt de fiets, de helling bij ons appartementencomplex leek schoon, maar was toch nog erg glad, dus ging onderuit. Mn knie is kapot, verder valt het gelukkig wel mee. Mn mp3-speler is ook kapot, dus had al een baaldag en nou voel ik me helemaal kut. Ga zo maar even slapen. Als Peter thuiskomt moeten we wel boodschappen doen en afwassen, dus hoop dat ik even kan slapen en daarna weer wat energie heb. Want dit is echt waardeloos. Vanavond begint Bodybalance ook weer, maar denk niet dat ik dat ga redden.

Zie het gewoon echt niet meer zitten allemaal ;(
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:08:53 #200
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90835095
Sylvana, nog gefeliciteerd met je verjaardag! :*

Tegan, vwb het opschrijven / van je af schrijven, dat kan heel goed werken. Mits je goed bent met woorden. Anders schiet je er alsnog weinig mee op, en kost het teveel energie om uit je woorden te komen. Wat je dan zou kunnen proberen, is om gewoon te beginnen met typen. Je kiest een startpunt (bijv het begin van je depressieve gevoelens), en schrijft op wat er in je opkomt. Hoeft niet een logisch, goed lopend verhaal te zijn. Je schrijft geen roman, je ventileert je gevoelens en gedachtes.
Als je merkt dat het helpt, kan je proberen het vaker te doen. En dan kan je zelf kiezen of je je teksten opslaat, of dat je ze uitprint en ritueel verbandt of zo. Als in "deze gedachtes raak ik kwijt, samen met het papier waar ze op geschreven staan" (beetje in de cognitieve gedragstherapie-hoek)

closedwindow, ik weet niet echt goed wat ik moet zeggen. Ten eerste gecondoleerd met je opa. Het enige wat ik weet van anorexia, is dat het niet zozeer gaat om het afvallen/dun zijn/zelfbeeld, maar dat er ook een hele sterke controlecomponent in zit. Je hebt geen controle over wat je om je heen gebeurt (opa overlijdt), maar je kan wel controle hebben over wat je in je mond stopt, en over je lichaam(sgewicht). Ik kan me voorstellen dat dat ook een grote rol speelt bij jou.
Maar doe je zelf een plezier (ook al denk je mss dat je het niet waard bent) en vraag hulp bij een geschikte professional. :*

En wat zijn er veel mensen met wie het minder goed gaat! het is ook het seizoen ervoor, maar dan nog. Bagger is bagger. Ookal is er een verklaring voor. Dus even een knuffel aan iedereen. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')