Zoiets kon ik er ook uithalen, Beetje krom eigenlijk. Nja je zag bij die beurs ook dat ze allemaal andere dingen zeiden :/quote:Op woensdag 29 december 2010 15:20 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb de docu ook gezien, maar vond het maar een beetje vaag, omdat die mensen die er verstand van zouden moeten hebben het totaal niet met elkaar eens waren en steeds andere dingen zeiden.
En wat ik juist begreep was dat mensen juist niet meteen aan de pillen moesten gaan, maar eerst gewoon met praten het moesten proberen op te lossen. En dat alleen de hele zware gevallen nog aan de pillen moesten. Dan zouden er van de 800.000 mensen die aan de AD zitten nog 200.000 overblijven.
mijn mening is, dat pillen je wel kunnen helpen maar het zijn meer korte termijn en tussentijdse oplossingen. Zo heb ik een hele poos geleden toen mijn depressei/angsten/pdd nos nog niet aan het licht waren gekomen maar ik niks anders kon dan thuiszitten achter de pc totaal afgesloten van alles(niet eens digitale contacte) van de Ha medicijnen gekregen om me een beetje tot rust te krijgen totdat de terapie begon. De eerste periode waarin ik mezelf echt wat aan kon doen en mijn ouder met die angst lipe heeft het wel geholpen. Maar echt een oplossing is het niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:31 schreef caroline88 het volgende:
Tegan, Sylvana, ik heb het niet gezien (heb geen tv) maar denk niet dat deze discussie ooit zal eindigen. Want er is gewoon geen simpele oplossing. Pillen kunnen helpen maar ik geloof niet dat pillen echt beter kunnen maken. Denk dat het altijd in combinatie met praten moet. Maar ook dat helpt niet altijd. Het blijven toch 2 persoonlijkheden, moet maar net klikken met elkaar en het is ook niet dat je met twee fijne gesprekjes een oplossing hebt.
Hmm..ik heb jaren geleden ruim 12 jaar geleden iets soortgelijks meegemaakt. Een hele goede bekende van mij en mijn ma die is toen plots overleden.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:48 schreef ClosedWindow het volgende:
Hey,
Ik vind nergens echt een topic over Anorexia, maar angst en depressie past er wel in eigelijk...
-----------------knip ---------------------
Anorexia hielp mij de pijn, de verwerking, niet te voelen. Ik had weer een doel, ik voelde mij veilig in de kooi van beenderen.
Ik mis opa nog elke dag. Hij is gestorven, op een maand tijd aan kanker. Niemand wist het, behalve hijzelf. Hij wist het al een jaar!! Maar zei niets, omdat hij niet naar het ziekenhuis wou en omdat hij ons van de 'last' wou besparen. Zo leerde ik later. 1maand, en hij was weg. Ik heb nooit de kans gehad afscheid te nemen, toen ik bij hem kwam was het al te laat. Hij kon niet meer spreken. Zijn geest was dood. 1 laatste blik en een poging om in mijn hand terug te knijpen, dat is het laatste dat ik van hem kreeg. Soms duikt hij op in mijn dromen, dan lijkt het of hij weer leeft.
Heeft iemand tips, om dit te verwerken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, kortom ik heb geen afscheid kunnen nemen, ben 2x naar haar graf geweest, maar ik kan dat nu nog niet aan..dus ik ga niet. Maar ik sta wel op haar verjaardag erbij stil.
Maar goed, pas vorig jaar heb ik het compleet kunnen afsluiten. En toen ze pas overleden was, heb ik tientallen brieven geschreven aan haar, welke ik later verscheurde en weggooide, allerlei gedichtjes ..enz. En pas nu kan ik wat beter over praten hoewel ik nog vaak genoeg dan in tranen uitbarst.
Maar verwerken doet ieder op zijn eigen manier, mischien heb jij geneog aan allles opschrijven, of een paar keer het graf te bezoeken(als hij begraven is), of gewoon te bidden...ieder zijn eigen manier. Maar het lijkt me wel dat jij woede hebt.
Maar het enige wat ik kan zeggen is het komt wel weer goed uiteindelijk het kan mischien jaren duren..of mischein wel 1 maandje maar....voor iedereen is het anders.dit is maar mijn mening en ben geen deskundige ofzo. Maar niemand anders dan jou kan goed weten wat je dwarzit, wel een idee. Maar uit dit kleine stukje valt niet veel op te maken.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:16 schreef Moos. het volgende:
Ik heb denk ik ook een soort van innerlijke dip, ofzo iets want ik heb me er zelf nooit in verdiept.
Ik voel me laatste tijd gewoon kut, ik denk telkens over alles na wat me dwars zit en ik ga over elk negatief ding wat over me word gezegt nadenken. Maar het vreemde is als ik uiteindelijk met vrienden om ga, ben ik niet chagerijnig ofzo. Pas als ik alleen ben ga ik weer nadenken over alles wat me dwars zit, en me kut voelen.
Weet iemand wat er ongeveer bij mij dwars zit? Ik denk trouwens dat het geen winterdip is aangezien, ik al het hele jaar hier last van heb.
Mishcien gebruik je je vrienden/bekenden als een soort vluchtmehtode om niet te denken. Maar denk je telkens over hetzelfde of is dat ieder moment wat anders? want als het iets is dat zich herhaald dat is dat jou "probleem", maar als het telkens anders is, dan is het lastiger en zou je er evt. een profesional bij kunnen betrekken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou mijn verhaal doe ik in een andere post want deze wordt wel erg lang.![]()
Het vreemde is, dat ik me meestal om m'n sociale aspecten druk maak, dus vrienden enzo. Maar ik maak nu bijvoorbeeld ook druk waarom ik me druk maak. Heel kut dus.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:16 schreef Moos. het volgende:
Ik heb denk ik ook een soort van innerlijke dip, ofzo iets want ik heb me er zelf nooit in verdiept.
Ik voel me laatste tijd gewoon kut, ik denk telkens over alles na wat me dwars zit en ik ga over elk negatief ding wat over me word gezegt nadenken. Maar het vreemde is als ik uiteindelijk met vrienden om ga, ben ik niet chagerijnig ofzo. Pas als ik alleen ben ga ik weer nadenken over alles wat me dwars zit, en me kut voelen.
Weet iemand wat er ongeveer bij mij dwars zit? Ik denk trouwens dat het geen winterdip is aangezien, ik al het hele jaar hier last van heb.
ClosedWindow, dit is wel een heel aparte combinatie. Heb je ook gezocht op rouwverwerking? Lijkt me dat je verdriet hebt gemengd met boosheid omdat opa er stiekem tussenuitkneep. Erg verwarrend moet dat zijn.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:48 schreef ClosedWindow het volgende:
Hey,
Ik vind nergens echt een topic over Anorexia, maar angst en depressie past er wel in eigelijk...
Tzit hem zo: heb al drie jaar een eetstoornis en ben in behandeling geweest. Maar het lijkst wel of ik er niet van af kom. Tblijft een moeiljik onderwerp om over te praten. Mensen snappen niet wat het is.
Tis niet van mager willen zijn, zo begint het niet.
Ik verloor mijn opa, mijn held, geraakte alle standvastigheid in mijn leven kwijt. Ik had me nog nooit zo eenzaam gevoeld. Nochtans ben ik sociaal en heb vele vrienden, mijn ouders en vrienden zagen het helemaal niet aankomen.
Anorexia hielp mij de pijn, de verwerking, niet te voelen. Ik had weer een doel, ik voelde mij veilig in de kooi van beenderen.
Ik mis opa nog elke dag. Hij is gestorven, op een maand tijd aan kanker. Niemand wist het, behalve hijzelf. Hij wist het al een jaar!! Maar zei niets, omdat hij niet naar het ziekenhuis wou en omdat hij ons van de 'last' wou besparen. Zo leerde ik later. 1maand, en hij was weg. Ik heb nooit de kans gehad afscheid te nemen, toen ik bij hem kwam was het al te laat. Hij kon niet meer spreken. Zijn geest was dood. 1 laatste blik en een poging om in mijn hand terug te knijpen, dat is het laatste dat ik van hem kreeg. Soms duikt hij op in mijn dromen, dan lijkt het of hij weer leeft.
Heeft iemand tips, om dit te verwerken?
Hoop dat het snel wat beter gaat met je.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:18 schreef Sylvana het volgende:
Gelukkig nieuwjaar
Hier is het nieuwe jaar niet echt leuk begonnen. Ben echt al 2 dagen doodop, slaap de hele dag op de bank, mn hoofd is propvol met negatieve gedachten en voel me gewoon echt heel erg depressief
De feestdagen zelf waren allemaal wel heel erg leuk en gezellig, maar het was toch iets teveel van het goede denk ik. En morgen ben ik nog jarig ook, al vier ik het zaterdag pas voor de familie, zie er toch wel erg tegenop.
Heb net gelukkig nog wel een uurtje aan een verslag voor school kunnen werken, wat ik echt al weken uitgesteld heb omdat ik me niet kon concentreren. Nu heb ik iig wat op papier staan, morgen moet ik het concept inleveren, dan vrijdag feedback en volgende week vrijdag definitieve versie inleveren. Dus heb gelukkig nog wel evenOver 2 weken heb ik tentamenweek, dus hoop dat ik me tegen die tijd wel wat beter in mn vel voel en gewoon goed kan leren. Want dit schiet echt niet op.
sterkte ermeequote:Op maandag 3 januari 2011 18:08 schreef ScarFace- het volgende:
Gaat niet zo lekker hier.
Ik ben op. Leeg. Etc.![]()
jij ook sterkte bosquote:Op maandag 3 januari 2011 18:37 schreef Bos81 het volgende:
Gefeliciteerd Sylvana.
Tja hier niet echt een lekkere dag. Lijkt wel of de angst om weg te gaan steeds groter wordt. Niet leuk dus. Dus maar even naar mijn casemanager gemaild en er met de woonbegeleiding over gehad. Welllicht wordt de afspraak met de psychiater over 2 weken vervroegd, maar dat is nog niet zeker.
Ik ben wel even de stad in geweest vandaag en naar de supermarkt, maar het lucht niet op, het voelt niet alsof ik de angst overwonnen heb.. DIe drempel blijft maar hoog.
Dank je. Morgen weer naar de psycholoog.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:49 schreef cafpow het volgende:
[..]
sterkte ermee![]()
[..]
jij ook sterkte bos![]()
Sylvana: Happy birthday![]()
![]()
hier wel een aardig dagje maar tegelijk een super stom dagje![]()
Eerst de prutser bij otto, waar ik al vanaf 17 december op een bestelling wacht, bel ik op, zeggen ja, wij kunnen niks zien systeem werkt niet mee. Mailtjes reageren ze ook niet op, en de betaling is al gedaan. Daarna val ik van de laatste traptreden en is mijn achterwerk nu mooi blauwmaar verder niks aan de hand hoor
.
Daarna stort een soort goedkoop klerenkastje van mijn moeder in, nog wat geprobeerd ermee te doen, maar dat gaat niet. Dus een ander gaan kopen bij de leenbakker, na ruim 2 uren vechten met dat stomme staat hij. Ondertussen een vinger opengehaald eraan.
En nu denk ik rustig te gaan zitten achter de pc, blijkt het dat de batterij van mijn laptop nog maar 15 minuten werkt.
En mijn mobiel was vorig jaar al kapot gegaan en heb als alles goed verloopt morgen een nieuwe binnen.
Dus een beter begin van het jaar kan ik niet wensen![]()
en tegelijkertijd spelen de stemmingswisselingen weer op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |