abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 december 2010 @ 08:12:48 #151
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90424778
~:) Gelukkig Kerstfeest ~:)
  zaterdag 25 december 2010 @ 09:36:07 #152
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90425085
Ik heb lichttherapie nu, dat werkt echt goed! Volgende week nog een weekje. Maar heb veel meer energie en meer zin om dingen aan te pakken, zoals klusjes in huis :)
Blij :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 25 december 2010 @ 12:51:03 #153
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90428520
Hey Murmeli, fijn voor je ^O^
pi_90429426
Merry Christmas ~:) >:O ~:)
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_90429514
Gelukkig kerstfeest ~:) en in 2011 word het vast beter :Y
pi_90430125
allemaal gelukkig kerstfeest.

En ik wordt hier gek, had een oom beloofd een aantal cd'tjes te maken voor hem, en daarna de labels enzo te printen..en ik krijg ze niet goed gezet :(
pi_90435654
Ja fijne feestdagen.

Zit nu bij pa en heb het behoorlijk zwaar nu. Probeer me groot te houden tegenover mijn vader, maar het valt niet mee. Hopelijk is het eten wel gezellig en lekker. We gaan zo wokken hier in huis.

;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 25 december 2010 @ 21:16:25 #158
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_90439967
Fijne kerstdagen allemaal ~:) >:O

Morgen naar mijn ouders toe. Heb er niet echt zin in. Maar ja, ik ga er maar heen met een idee van "let's get is over with" zo dat het niet meer hoeft voor een jaar.
pi_90440500
Ik voel me zo rot nu. Probeer vanalles om weer in een goede mood te komen, gezellig met pa kletesen. goede muziek op zetten, lekker fokken. Maar het lukt even gewoon niet, maar dat is denk ik wel herkenbaar voor velen van jullie.

Zo lastig dit, voel je je een paar dagen redelijk goed, doet gewoon de dagelijkse dingen, begeeft je zonder al te veel problemen tussen de mensen, maar toch lijkthet of het allemaal soms net te veel is, of je het allemaal niet goed doet of aankan.

Pff misschien moet ik wel dit gewoon even over laten gaan en zal ik me morgen wel weer beter voelen, maar ik ben de wisselvalligheid gewoon zat. Wil me gewoon net zoals 2 jaar terug goed voelen en overdag gewoon mijn dingen kunnen doen..

Maar misschien denk ik hier morgen wel weer anders over. want het gaat steeds beter met me en sta ik er beter voor dan 1 - 1.5 jaar geleden.. Maar toch steeds dat teruggeworpen worden..

Pff
pi_90442469
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 21:16 schreef GimmeGore het volgende:
Fijne kerstdagen allemaal ~:) >:O

Morgen naar mijn ouders toe. Heb er niet echt zin in. Maar ja, ik ga er maar heen met een idee van "let's get is over with" zo dat het niet meer hoeft voor een jaar.
precies zo denk ik er ook over. Vooral de laatste 4 kerst die ik hier in Nederland heb gevierd vindt ik zo saai. Voor mij is het net als 2 zondagen achter elkaar...met het verschil dat ik de dagen ervoor veel te doen heb, aan kleine dingen kopen.
Maar ik moet me toch groot houden, vanwege mijn ma.Zij is echt een kerstfanaat en kan zo overdreven veel genieten van alles en ik dus totaal niet.

En zat van dingen die ik dan weer merk, vanuit andere personen uit, waar ik zo gigantisch van baal. En ieder jaar raak nog ik nog meer teleurgesteld door bepaalde personen.
Maar goed, ik zit nu op bed, en ga straks maar slapen.
En dan nog ff tweede kerstdag door zien te komen en dan nog even oud en noeiw en dan is het weer klaar..ik kan echt niet wachten tot deze dagen over zijn
pi_90502375
Ik heb de Kerst overleefd, maar ben wel ontzettend moe nu. Het was allemaal wel gezellig en lekker enzo, maar het heeft wel erg veel energie gekost. Vandaag tot half 3 vanmiddag geslapen, maar heb nog totaal geen energie. Heb wel boodschappen gedaan, maar verder maar even rustig aan doen vandaag. Moet van de week nog wel een aantal dingen doen en dan vrijdag nog oud en nieuw. Dus maar even goed op mezelf letten dat ik niet over mn kunnen heen ga.
pi_90511916
Ik zie ook zwaar op tegen vrijdag. En ik dacht dat vorig jaar al een ramp was met oud en nieuw. Dat zal dit jaar wel weer niet anders zijn.

Ik heb ook nog geen idee waar ik ben vrijdag op zaterdag, Denk dat het beter is om thuis te blijven in een vertrouwde omgeving, Dan maar alleen het nieuwe jaar ingaan, leuk is anders natuurlijk maar het kan even niet anders.

Sowieso zoals zaterdag hier al gepost, lijk ik weer in een terugval te zijn beland. Zie het allemaal niet meer zitten enzo. Terwijl ik het allemaal 2 weken terug nog allemaal positief in zag.

Vandaag ook ik kon me maar niet toe zetten om iets te doen. Ja boodschappen is me nog net gelukt, maar daar is ook alles mee gezegd. wel heerlijk gekookt en lekker gegeten samen met mijn huisgenote, maar toch dat is even een lichte opleving voel ik me even een half uur goed en wordt het daarna in een keer weer een stuk droeviger, en waarom ben ik somber? Kan niks verzinnen en dat is misschien juist het frustrerende er aan....

Ach ja, misschien toch maar proberen met mijn behandelaren contact te zoeken, misschien weten zij wel een oplossing. Afspraken met hun zijn pas over een paar weken en dat is dus nog best wel een tijdje.
  maandag 27 december 2010 @ 23:09:14 #163
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90515974
Vervelend dat die "feest"dagen ieder jaar weer zoveel stress opleveren.

Ik ben gewoon weer alleen thuis zoals alle jaren. Al verwacht ik dat het dit jaar een stuk stiller zal zijn. Dus hoef ik niet meer tot 2 uur op te blijven tot al het vuurwerk is afgestoken.
pi_90517134
tja, feestdagen zijn altijd stressvol. Vooral voor personen met veel te doen en grotere families.
Voor mij is kerst dus altijd dubbel, want aan de ene kant is het ieder jaar hetzelfde en met dezelfde persoon, maar aan de andere kant is het lekker rustig. Maar toch mis ik de drukte wel.

Oud& nieuw is hier altijd gewoon thuis met zijn 2tjes op de bank tv kijken en ik met pc/ipod..en dan rond half2 ofzo gewoon lekker naar bed, als de buren klaar zijn met het vuurwerk
pi_90542189
Iemand hier ervaring met alles opschrijven om het te kunnen verwerken?
pi_90543949
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:43 schreef Tegan het volgende:
ik heb daar ervaring mee. Het is wel prettig, alleen mij zelf hielp het op kort termijn om even rust te krijgen maar daarna keerde het toch weer terug. Maar als je op dat moment geen andere optie hebt is het heerlijk.
Ik kon na 1x schrijven meestal wel weer een paar dagen vooruit :)
pi_90544011
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:43 schreef Tegan het volgende:
Ja, ik heb mijn levensverhaal meerdere keren opgeschreven en als ik ergens mee zit schrijf ik het ook op om het helder te krijgen :) Geeft vaak wel even rust in mn hoofd, maar het is niet zo dat het op de lange termijn echt werkt.
pi_90544243
Volgens mij komt er vanavond ook een docu hierover :). Dacht om half 9 op ned2 :). Stond een stuk over in de spits
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_90544482
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 17:23 schreef cafpow het volgende:

[..]

ik heb daar ervaring mee. Het is wel prettig, alleen mij zelf hielp het op kort termijn om even rust te krijgen maar daarna keerde het toch weer terug. Maar als je op dat moment geen andere optie hebt is het heerlijk.
Ik kon na 1x schrijven meestal wel weer een paar dagen vooruit :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 17:25 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja, ik heb mijn levensverhaal meerdere keren opgeschreven en als ik ergens mee zit schrijf ik het ook op om het helder te krijgen :) Geeft vaak wel even rust in mn hoofd, maar het is niet zo dat het op de lange termijn echt werkt.
Hm. Ik wil wel iets wat op de langere termijn werkt. Ik had juist gedacht dat als ik alles opschrijf het ineens ook een heel stuk duidelijker is voor me wat er precies was en dat het dan makkelijker is om alles los te laten. Ik weet alleen echt niet hoe ik daaraan begin.

Zijn er wel langere termijn oplossingen?
pi_90545722
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 17:31 schreef Nick-GizMo het volgende:
Volgens mij komt er vanavond ook een docu hierover :). Dacht om half 9 op ned2 :). Stond een stuk over in de spits
Ik ga het niet kijken hoor.
De titel alleen al, "ïedereen depressief", op zo`n documentaire zit ik niet te wachten eigenlijk.
pi_90552080
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 18:07 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ik ga het niet kijken hoor.
De titel alleen al, "ïedereen depressief", op zo`n documentaire zit ik niet te wachten eigenlijk.
Het was maar als tip hoor :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  woensdag 29 december 2010 @ 00:13:15 #172
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90564713
Tegan, opschrijven werkt. Want dat is een beetje als het aan iemand vertellen. Voordat je het kunt opschrijven (/vertellen) moet je het eerst duidelijk onder woorden brengen. Door die actie ben je al wat aan het ordenen. En door het uit te schrijven geef je het ook een plekje. Dat geeft ook een beetje opluchting.

Maar naast het uitschrijven heb ik ook veel zelfhulp boeken en trainingen gedaan. Met de nodige vragenlijsten die speciaal ontworpen zijn om inzicht te krijgen in waarom je dingen op een bepaalde manier voelt of doet. En het gekke is, vaak schrijf ik ongeveer hetzelfde maar af en toe komt er dan toch opeens een net iets andere kijk op het geheel of een lightbulb moment.

Hoe je eraan begint? Dat bepaal je zelf. Zulke boekjes zijn makkelijk te vinden, haal ze uit de bieb dan kost het je ook geen geld en zeker in het begin doe je nog wel eens een "miskoop". Want welke schrijver jou wel of niet aanspreekt dat is iets heel persoonlijks.
Of begin een dagboek.

Of een gratitude journal. Dat is een schrift waarin je elke dag 5 dingen opschrijft waar je dankbaar voor bent. Grote dingen, kleine dingen en soms ook best vaak dingen die je al eens eerder genoemd hebt. En soms meer dan 5. Maar nooit minder en je moet het elke dag doen.
Eigenlijk is dat iets heel anders dan dingen van je af schrijven en inzicht krijgen maar het is een leuke en opbouwende oefening. Ik doe het zelf al jaren. Vooral leuk toen ik werd uitgedaagd om achter elkaar 100 dingen op te schrijven waar ik dankbaar voor ben. Dat was echt een heel aparte ontdekkingsreis O+
pi_90565761
Ik vind het heel moeilijk om te beginnen. Er zijn echt teveel dingen gebeurd. Ik ben nu eindelijk op het punt waar ik eigenlijk hulp wil zoeken en om dat te doen vind ik dat ik eigenlijk alles moet opschrijven, want vertellen gaat me echt nooit lukken. Wil gewoon alles laten lezen door de psycholoog ofzo. Ik las ergens een tip om eerst periodes in je leven te noemen en dan uit iedere periode de defining moments uit te schrijven, dat ga ik proberen denk ik.

Zo'n gratitudeboekje komt bij mij echt niet vol. Zou vandaag niet een ding kunnen noemen...
pi_90565834
De strekking van die documantaire op Nederland twee was dat je eerst pillen moest slikken en dan hulp moest zoeken :? . En tegelijkertijd zeiden ze dat er teveel mensen aan de medicijnen zaten.
pi_90584695
Ik heb de docu ook gezien, maar vond het maar een beetje vaag, omdat die mensen die er verstand van zouden moeten hebben het totaal niet met elkaar eens waren en steeds andere dingen zeiden.

En wat ik juist begreep was dat mensen juist niet meteen aan de pillen moesten gaan, maar eerst gewoon met praten het moesten proberen op te lossen. En dat alleen de hele zware gevallen nog aan de pillen moesten. Dan zouden er van de 800.000 mensen die aan de AD zitten nog 200.000 overblijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')