Dat maakt hem de beste badguy van GTST in mijn ogen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:39 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Daar ben ik het volkomen mee eens. Herman was machtig, maar had inderdaad ook zo zijn tegenslagen. Dat gaf aan dat ook hij niet alles kon flikken, of mensen naar zijn hand zetten. Maar hij was ook inderdaad nogal meedogenloos: hij zou zo een moord kunnen plegen zonder daar een greintje gevoel bij te hebben.
Ik vond hem eerst een ontzettende lul, maar inmiddels vind ik hem helemaal TOP!quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:44 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Dat maakt hem de beste badguy van GTST in mijn ogen.
Dat vind ik dus echt geweldig aan die man. Zo onbeschoft, zo egocentrisch en zo grof in de mond. En dan zo meedogenloos dat hij zijn eigen zoon in elkaar laat slaan en de moeder van zijn kleinzoon laat vermoorden. Een ijskoude schurk. Voor mij het meest geweldige personage uit de serie.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:47 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik vond hem eerst een ontzettende lul, maar inmiddels vind ik hem helemaal TOP!
Hij heeft ook de moeder van Rien in een gesticht oid laten opsluiten? Tenminste, dat werd door Rien verteld in seizoen 2 (ten tijde van de brievenverhaallijn)quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:00 schreef Hogendoorn het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt geweldig aan die man. Zo onbeschoft, zo egocentrisch en zo grof in de mond. En dan zo meedogenloos dat hij zijn eigen zoon in elkaar laat slaan en de moeder van zijn kleinzoon laat vermoorden. Een ijskoude schurk. Voor mij het meest geweldige personage uit de serie.
Herman rockt!quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:01 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Hij heeft ook de moeder van Rien in een gesticht oid laten opsluiten? Tenminste, dat werd door Rien verteld in seizoen 2 (ten tijde van de brievenverhaallijn)
Precies! Herman Rules!quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:09 schreef LetsGame het volgende:
[..]
Herman rockt!
Het intresseerde hem geen bal toen Frits dood ging..
Trouwens; echt lullig uitstellen naar 17 december :S
Vind ik dus zo jammer hè. Dat seizoen 3 pas 17 december verschijnt..quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:09 schreef LetsGame het volgende:
[..]
Herman rockt!
quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:09 schreef LetsGame het volgende:
[..]
Herman rockt!
Ik ook. En ik denk met ons nog een aantal anderen hier.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:12 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Vind ik dus zo jammer hè. Dat seizoen 3 pas 17 december verschijnt..
Hahaahahaha! Typisch Herman Hogendoorn!quote:
Dat bedoel ik nouquote:
Inderdaad, maar Frits was te glibberig voor hem en sloeg dus uiteindelijk succesvol terug.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:29 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Klopt, dat liet dan ook zien dat Frits sterk was tegenover zijn vader. Hij heeft Frits wel failiet laten verklaren!!!! Ik heb die scene gezien. Alleen Frits liet zijn plannen uiteindelijk financieren door de bank waardoor hij de draad weer oppakte.
Nou ja je hebt feiten en meningen, AA&F(V) is tot Ludo het in seizoen 9 kocht nooit geruïneerd geweest. En hij had inderdaad een kwart, daarin heb je gelijk. In een spoiler begin seizoen 5 lees je dat Hannie die aandelen checkt en tot een onaangename verrassing komt, ik weet niet meer precies hoe Frits ze verloor.quote:Hij had toch een kwart van hun aandelen?, dat is behoorlijk veel dan. Maar ik zag het als ruïneren als kijker, ik weet niet of Frits dat ook zo zag.
Okè, ik zag het allemaal zo, andere kennelijk anders
Geheel mee eens, alleen vond ik hem niet eens zo over the top, ik vond juist dat ie een bepaalde kalmte en beheersing had en daardoor de dingen bijzonder goed en scherp inschatte en zijn eigen grenzen goed kende, daarom kwam hij niet vaak in de problemen en kon hij bepaalde operaties (zoals het ontvoeren van Herman-Rien) uitvoeren zonder zijn handen vuil te maken. Net als die keer met Rien en Bert Westmeerquote:Op dinsdag 7 december 2010 19:35 schreef Hogendoorn het volgende:
[..]
Eens. Dat was juist onderdeel van het realisme inderdaad. Zeker worden deze schurken nu op een voetstuk gezet, omdat vroeger alles beter was/lijkt, maar ook zij waren inderdaad niet almachtig. Herman verliest in seizoen 2 bijna alles wat hij heeft: zijn zoon in de gevangenis, zijn bedrijf aan Nico Stenders, Linda, het complot tegen Arnie, de loyaliteit van Frits. Hij takelt zienderogen af. Pas aan het einde van seizoen 2 kan hij Frits te hulp schieten en zijn macht weer doen gelden, wat hem in seizoen 3 weer terug op de kaart zet.
Waarom ik Herman Hogendoorn vooral goed vind, is niet alleen dat hij erg machtig was en een echte schurk. Ik vind het personage goed gespeeld en heerlijk over-the-top. Dit is een pure schurk, vol passie en cynisme, die mensen kapot wil maken en de macht heeft dit te doen. Met name die geweldige bikkeliharde opmerkingen tegen anderen, zelfs tegen en over zijn eigen zoons maken hem de meest meedogenloze schurk die er in die serie heeft rondgelopen. Zelfs Frits en Ludo zijn nooit zo gevoelloos geweest. Voor mij schuilt daar juist veel van de kracht van het personage.
Ik geef je gelijk, want je zult het personage beter kennen dan mij aangezien ik het niet heb meegemaakt.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:22 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Inderdaad, maar Frits was te glibberig voor hem en sloeg dus uiteindelijk succesvol terug.
[..]
Nou ja je hebt feiten en meningen, AA&F(V) is tot Ludo het in seizoen 9 kocht nooit geruïneerd geweest. En hij had inderdaad een kwart, daarin heb je gelijk. In een spoiler begin seizoen 5 lees je dat Hannie die aandelen checkt en tot een onaangename verrassing komt, ik weet niet meer precies hoe Frits ze verloor.
In je mening hoef je mij geen gelijk te geven hoor, die mag best afwijken van de mijne.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:25 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk, want je zult het personage beter kennen dan mij aangezien ik het niet heb meegemaakt.
Ja, okè. Maar meningen kunnen ook niet kloppen hè. Stel je voor dat ik zei: Ik vind Frits van Houten de beste en sterkste omdat hij 3 moorden heeft gepleeg. Dan klopt het niet en geef ik jou ipv mezelf toch gelijk. Ach in dit geval klopt mijn mening welquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:28 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
In je mening hoef je mij geen gelijk te geven hoor, die mag best afwijken van de mijne.![]()
Als het om de feiten gaat geef je niet mij maar vooral de feiten gelijk
Dat klopt, als personage was hij erg berekenend. Maar ik bedoel het meer als acteur neergezet. De mimiek, het gebruik van de ogen, het schreeuwen en het bedreigen. Hij heeft echt wat weg van de Baron uit B&A. Tegenwoordig zie je weinig mensen een personage met zoveel overgave neerzetten. Alles is een beetje grijs en saai geworden.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Geheel mee eens, alleen vond ik hem niet eens zo over the top, ik vond juist dat ie een bepaalde kalmte en beheersing had en daardoor de dingen bijzonder goed en scherp inschatte en zijn eigen grenzen goed kende, daarom kwam hij niet vaak in de problemen en kon hij bepaalde operaties (zoals het ontvoeren van Herman-Rien) uitvoeren zonder zijn handen vuil te maken. Net als die keer met Rien en Bert Westmeer
Ja, ben ik mee eens. Toen hij "Uilskuiken!" zei deed dat me meteen denken aan de baron uit B&A. Haha.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:42 schreef Hogendoorn het volgende:
[..]
Dat klopt, als personage was hij erg berekenend. Maar ik bedoel het meer als acteur neergezet. De mimiek, het gebruik van de ogen, het schreeuwen en het bedreigen. Hij heeft echt wat weg van de Baron uit B&A. Tegenwoordig zie je weinig mensen een personage met zoveel overgave neerzetten. Alles is een beetje grijs en saai geworden.
Dan is het feit (de 3 moorden) onjuist en je bijbehorende mening dus op een onjuist feit gebaseerd. Diezelfde mening kan je echter wel hebben om een ander feit (dat wel juist is), bijvoorbeeld omdat ie Herman Hogendoorn getrotseerd heeft (of iets anders).quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:40 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Ja, okè. Maar meningen kunnen ook niet kloppen hè. Stel je voor dat ik zei: Ik vind Frits van Houten de beste en sterkste omdat hij 3 moorden heeft gepleeg. Dan klopt het niet en geef ik jou ipv mezelf toch gelijk. Ach in dit geval klopt mijn mening wel
quote:Zodra Seizoen 3 aangestrand is kan er weer geupload worden op VHR. Maar dat laat ik wel aan Mike over
Dit klopt en dat is vooral zo omdat die baron (Paul van Gorcum), maar volgens mij ook Tom van Beek mensen zijn die vooral begonnen zijn in het theater. Dit zag je ook wel een beetje bij Edwin Rutten, die acteren altijd veel krachtiger omdat ze het theater gewend zijn waarop je een emotie moet overbrengen op een hele zaalquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:42 schreef Hogendoorn het volgende:
[..]
Dat klopt, als personage was hij erg berekenend. Maar ik bedoel het meer als acteur neergezet. De mimiek, het gebruik van de ogen, het schreeuwen en het bedreigen. Hij heeft echt wat weg van de Baron uit B&A. Tegenwoordig zie je weinig mensen een personage met zoveel overgave neerzetten. Alles is een beetje grijs en saai geworden.
Met andere woorden: Me mening zou dus niet kloppen omdat mijn mening op een onjuist feit is gebasseerd. Dat wilde ik alleen als voorbeeld duidelijk stellen. LOL! We begrijpen elkaar tochquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dan is het feit (de 3 moorden) onjuist en je bijbehorende mening dus op een onjuist feit gebaseerd. Diezelfde mening kan je echter wel hebben om een ander feit (dat wel juist is), bijvoorbeeld omdat ie Herman Hogendoorn getrotseerd heeft (of iets anders).
[..]
Ik gaf in dat bericht juist aan dat we elkaar begrepen!quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:13 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Met andere woorden: Me mening zou dus niet kloppen omdat mijn mening op een onjuist feit is gebasseerd. Dat wilde ik alleen als voorbeeld duidelijk stellen. LOL! We begrijpen elkaar tochLaten we erover ophouden want we kunnen hierover oneindig doorgaan
Ah oke.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik gaf in dat bericht juist aan dat we elkaar begrepen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |