Was bij de release van seizoen 2 volgens mij ook: eerst zou die op 6 mei uitkomen, toen weer 16 mei, toen weer een andere datum... vind het een nogal slechte service van JustBridge.quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:18 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Hmm vreemd dat ie dan pas uitkomt, maar ik denk niet dat bol.com hier veel aan kan doen, waarschijnlijk ligt de fout bij degene die het maken (Bridge Entertainment?) die hebben de zaak volgens mij gewoon nog niet af.
Ik maak me er niet zoveel zorgen over, die 10 dagen kunnen er ook nog wel bij, anders wordt het wanneer het dan ineens wordt uitgesteld naar 27 december, dan ga ik in eigen persoon verhaal halen.![]()
Mee eens.. Laat ze maar gewoon een relatie krijgen. Edwin is waarschijnlijk ook nog eens maagd.quote:Op dinsdag 7 december 2010 01:59 schreef Zehra het volgende:
Ik word een beetje misselijk van dat gezeik tussen Edwin en Lucas.
Verder heb ik het al 10x gezegd, maar het is zó overduidelijk dat Sil de dader is. De spanning - als die er al was - van 'wie is de dader' is al lang weg.
Het meest jammere vind ik nog wel dat die makers nu denken dat ze fantastisch bezig zijn en dat deze verhaallijn elke verhaallijn met Herman Hogendoorn, Frits van Houten, Martine Hafkamp of Onno P. Wassenaar grandioos verslaatquote:Op dinsdag 7 december 2010 01:59 schreef Zehra het volgende:
Ik word een beetje misselijk van dat gezeik tussen Edwin en Lucas.
Verder heb ik het al 10x gezegd, maar het is zó overduidelijk dat Sil de dader is. De spanning - als die er al was - van 'wie is de dader' is al lang weg.
Het is dat ik beter weet (feestweek), maar anders zou ik haast gaan denken dat ze niet eens zouden weten wie het zijn.quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:51 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het meest jammere vind ik nog wel dat die makers nu denken dat ze fantastisch bezig zijn en dat deze verhaallijn elke verhaallijn met Herman Hogendoorn, Frits van Houten, Martine Hafkamp of Onno P. Wassenaar grandioos verslaat
Dat ze niet inzien dat het zakenleven veel interessander is, verbaasd mij!quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:55 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Het is dat ik beter weet (feestweek), maar anders zou ik haast gaan denken dat ze niet eens zouden weten wie het zijn.
Och er zijn mensen die dat zakenleven en de misdaad weer volkomen onterressant vinden, dat is hun goed recht. Alleen jammer dat de serie niet meer een afweging maakt tussen verschillende onderwerpen (misdaad, zakenleven, liefde, familie) en alleen voor liefde/familie-verhaallijnen kiest. Vroeger was het een soap voor een veel grotere doelgroep.quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:58 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Dat ze niet inzien dat het zakenleven veel interessander is, verbaasd mij!
Dat ook, maar nu hebben ze zo'n who-did-it verhaallijntje wat nog niet eens echt spannend en verrassend is. Kijk, bij de moord op Marc de Waal wel, simpelweg omdat Francine pas later werd geïntroduceerd. Bij de moord op Pascale Berings was het feit dat Robin de moord had gepleegd ook nog wel enigzins verrassend, maar nu ligt het er zo dik bovenop.quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:58 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Dat ze niet inzien dat het zakenleven veel interessander is, verbaasd mij!
Maar dat is ook zo in andere soapseries over de gehele wereld. Ze denken dat het gemiddelde doktersromannetje al veel mensen aan de buis weet te kluisteren. Dat is ook wel zo, maar wij weten dat het ooit anders is geweest.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Och er zijn mensen die dat zakenleven en de misdaad weer volkomen onterressant vinden, dat is hun goed recht. Alleen jammer dat de serie niet meer een afweging maakt tussen verschillende onderwerpen (misdaad, zakenleven, liefde, familie) en alleen voor liefde/familie-verhaallijnen kiest. Vroeger was het een soap voor een veel grotere doelgroep.
Inderdaad, het is nu teveel bij elkaar. In seizoen 1 en 2 had je ook langere gastrollen (Emile Bezemer, Emma Driessen, Sandra Mulder) die verweven waren met de personages en ook gewoon interessante verhaallijnen hadden samen met de vaste personages. Nu is het 1 kliek van 20 personages, veel minder divers, het lijkt wel een gemiddelde boekenclub.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:09 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
In de tijd van Marc de Waal was het in tegenstelling tot nu toe ook nog echt spannend omdat Martine Hafkamp voor verrassende bezoekjes aan Annette zorgde. Bovendien waren er toen nog een stuk of 3 verhaallijnen naast (Laura-Robert-Stefanie; Linda-Arnie-Rien; Peter Kelder en zijn afkomst), nu beleeft de hele cast een verhaallijn, wat meer divergentie zou de soap goed doen.
Gewoon iedereen lekker zijn eigen ding laten doen, het lijken wel zowat de bewoners van een straat in een boerendorp
Dat is zeker waar. Maar GTST is ontstaan met het zakenleven en het werd goed in beeld gebracht (Seizoen 1 & 2), dus mag het altijd terug komen. Anders is Ludo geen Ludo meer. Maar ach het personage is in mijn ogen een beetje uitgespeeld, hij mag wel minder in beeld komen en een karakter als Onno P. Wassenaar worden dat zou ik pas leuk vinden.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Och er zijn mensen die dat zakenleven en de misdaad weer volkomen onterressant vinden, dat is hun goed recht. Alleen jammer dat de serie niet meer een afweging maakt tussen verschillende onderwerpen (misdaad, zakenleven, liefde, familie) en alleen voor liefde/familie-verhaallijnen kiest. Vroeger was het een soap voor een veel grotere doelgroep.
Ludo is zeker uitgespeeld qua karakter, je ziet ook dat er familieleden met de haren erbij worden gesleepd (Maxime, Amy) om hem nog een beetje verhaallijn te geven, maar veel is het niet.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:15 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Maar GTST is ontstaan met het zakenleven en het werd goed in beeld gebracht (Seizoen 1 & 2), dus mag het altijd terug komen. Anders is Ludo geen Ludo meer. Maar ach het personage is in mijn ogen een beetje uitgespeeld, hij mag wel minder in beeld komen en een karakter als Onno P. Wassenaar worden dat zou ik pas leuk vinden.
Wel jammer voor de acteur. Hij is namelijk zeer goed. Van Ludo Sanders kan je nog heel wat maken, maar de schrijvers niet, ze zijn inspiratieloos.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:17 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ludo is zeker uitgespeeld qua karakter, je ziet ook dat er familieleden met de haren erbij worden gesleepd (Maxime, Amy) om hem nog een beetje verhaallijn te geven, maar veel is het niet.
Naar mijn mening is Erik de Vogel ook veel te lang blijven plakken. Hij hoort meer thuis in een kwaliteitsserie dan in GTST, is mijn mening.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:18 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Wel jammer voor de acteur. Hij is namelijk zeer goed. Van Ludo Sanders kan je nog heel wat maken, maar de schrijvers niet, ze zijn inspiratieloos.
Ik vind niet dat ie uitgespeeld is, net zo min als ik ooit vond dat Robert en Jef waren uitgespeeld, zoals Wilbert Gieske ook al aangaf: het zijn de verhaallijnen. Hij kreeg de ene na de andere vergezochte en maffe verhaallijn voorgeschoteld. Als ze Robert en Jef de directeur hadden laten zijn van een grote multinational en een normaal gezin hadden laten houden (en geen vergezochte familieleden erbij hadden geïncest) dan hadden ze zat van mogelijkheden. Hetzelfde geldt voor Ludo, die hoort niet thuis bij zijn kinderen, behalve aan het eind van de dag, hij hoort de tegenpool te zijn van A&A (en niet hun baas), 2 concurrerende bedrijven die elkaar bestrijden. Een paar klanten erbij die ook niet helemaal sjofel zijn (denk aan de typische dingen als prostitutie, smokkelwaar, illegale en criminele zaakjes) en zowel Robert/Jef als Ludo zouden prima uit de voeten kunnen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:18 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Wel jammer voor de acteur. Hij is namelijk zeer goed. Van Ludo Sanders kan je nog heel wat maken, maar de schrijvers niet, ze zijn inspiratieloos.
Ach, ze hebben advies gekregen van de ATWT-schrijvers, dus dat wil wat zeggen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:24 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik vind niet dat ie uitgespeeld is, net zo min als ik ooit vond dat Robert en Jef waren uitgespeeld, zoals Wilbert Gieske ook al aangaf: het zijn de verhaallijnen. Hij kreeg de ene na de andere vergezochte en maffe verhaallijn voorgeschoteld. Als ze Robert en Jef de directeur hadden laten zijn van een grote multinational en een normaal gezin hadden laten houden (en geen vergezochte familieleden erbij hadden geïncest) dan hadden ze zat van mogelijkheden. Hetzelfde geldt voor Ludo, die hoort niet thuis bij zijn kinderen, behalve aan het eind van de dag, hij hoort de tegenpool te zijn van A&A (en niet hun baas), 2 concurrerende bedrijven die elkaar bestrijden. Een paar klanten erbij die ook niet helemaal sjofel zijn (denk aan de typische dingen als prostitutie, smokkelwaar, illegale en criminele zaakjes) en zowel Robert/Jef als Ludo zouden prima uit de voeten kunnen.
Maar dat willen de makers niet, de willen dat de ouderen een soort 'supporting characters' worden voor degenen waar het echt omgaat: 'het grut'. Waarom denk je dat zo een Lucas-Edwin scene zoveel aandacht krijgt en Ludo nauwelijks in beeld komt (als directeur van het bedrijf)?
Zo is de serie ooit geweest. Denk maar aan Frits en Jef. Jef haatte hem tot op het bod! Frits had hem op verschillende manieren de vernieling ingeholpen. Wel prachtig trouwens, de schrijvers van toen hield zeker rekening met het zakenleven. Want het bedrijf A.A & F. ging zo slecht, dat mede dankzij Frits en Martine en andere situaties. Wat doet Frits hij koopt aandelen bij het bedrijf dat hij geruineerd heeft. Dat vond ik dan een harde actie van Frits.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:24 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik vind niet dat ie uitgespeeld is, net zo min als ik ooit vond dat Robert en Jef waren uitgespeeld, zoals Wilbert Gieske ook al aangaf: het zijn de verhaallijnen. Hij kreeg de ene na de andere vergezochte en maffe verhaallijn voorgeschoteld. Als ze Robert en Jef de directeur hadden laten zijn van een grote multinational en een normaal gezin hadden laten houden (en geen vergezochte familieleden erbij hadden geïncest) dan hadden ze zat van mogelijkheden. Hetzelfde geldt voor Ludo, die hoort niet thuis bij zijn kinderen, behalve aan het eind van de dag, hij hoort de tegenpool te zijn van A&A (en niet hun baas), 2 concurrerende bedrijven die elkaar bestrijden. Een paar klanten erbij die ook niet helemaal sjofel zijn (denk aan de typische dingen als prostitutie, smokkelwaar, illegale en criminele zaakjes) en zowel Robert/Jef als Ludo zouden prima uit de voeten kunnen.
Maar dat willen de makers niet, de willen dat de ouderen een soort 'supporting characters' worden voor degenen waar het echt omgaat: 'het grut'. Waarom denk je dat zo een Lucas-Edwin scene zoveel aandacht krijgt en Ludo nauwelijks in beeld komt (als directeur van het bedrijf)?
In grote lijnen mee eens, behalve dat Frits AA&F zou hebben geruineerd, dit is niet zo, Frits deelde meer plaagstootjes uit. Met die aandelen die hij had bemachtigd deed ie uiteindelijk vrij weinig. Ook Herman slaagde niet in al zijn ondernemingen, soms kreeg hij ook 0,0 op zijn rekest (zoals met Linda die hij mee wilde nemen of Rien die hij uit de gevangenis wilde krijgen) en natuurlijk zijn bedrijf die hij aan Nico Stenders verloor. Ze waren uniek, goed en karakteristiek, maar (dit is slechts een advies) maak ze niet nog groter dan ze al zijn, dat gaat ten koste van de realiteitquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:47 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Zo is de serie ooit geweest. Denk maar aan Frits en Jef. Jef haatte hem tot op het bod! Frits had hem op verschillende manieren de vernieling ingeholpen. Wel prachtig trouwens, de schrijvers van toen hield zeker rekening met het zakenleven. Want het bedrijf A.A & F. ging zo slecht, dat mede dankzij Frits en Martine en andere situaties. Wat doet Frits hij koopt aandelen bij het bedrijf dat hij geruineerd heeft. Dat vond ik dan een harde actie van Frits.
Ze hebben de spanning opgebouwd. Het was gewoon zo: Van Houten International VS A.A. & F. Zo moest het ook met Ludo zijn idd. Elkaar weg concurreren. Zowiezo spreekt een zakenman als Frits mij beter aan dan Ludo. Herman Hogendoorn was dan weer van een hoger niveau. Een keiharde zakenman. Hij maakte iedereen en alles om zich heen kapot, heerlijk van die man.. Helaas dat de acteur overleden is anders was Herman de badguy van de serie, hoop ik! Anders Jack wel want Herman wilde dat hij zijn opvolger werd. Het was immers zijn erfgenaam. De schrijvers kunnen Herman niet verpesten, dus zou het maar zo gaan. Augusta had ook nooit dood moeten gaan, ik zag haar als een 2e Herman.
Mee eens. Maar Frits zag het waarschijnlijk anders. Hij vond het gewoon leuk ze kapot te zien gaan. Niet dat hij ze opzettelijk de grond in wilde boren. Hij heeft idd meer plaagstootjes uitgedeelt dan ze opzettelijk te failleren. Maar goed, het was allemaal spannender, nietwaar? Ik ben het er mee eens dat Frits niet de sterkste badguy was. Ludo ook niet. Althans dat verhaal is mij nog niet duidelijk. Maar tot 2000 was de serie realistisch. Daarna konden ze doen en laten wat ze wouden want het was toch al onrealistisch. Overigens was Jef ook op z'n best in 1995. Elke afleveringspoiler daarvan ziet er goed uit. Ik heb er zelfs leuke afleverinen van kunnen zien, dus nu vind ik het zo jammer dat Jef een barman is geworden. Hij had idd een multinational bedrijf samen met Robert moeten oprichten. Of A.A & F. had gewoon moeten uitgroeien tot een multinational bedrijf.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
In grote lijnen mee eens, behalve dat Frits AA&F zou hebben geruineerd, dit is niet zo, Frits deelde meer plaagstootjes uit. Met die aandelen die hij had bemachtigd deed ie uiteindelijk vrij weinig. Ook Herman slaagde niet in al zijn ondernemingen, soms kreeg hij ook 0,0 op zijn rekest (zoals met Linda die hij mee wilde nemen of Rien die hij uit de gevangenis wilde krijgen) en natuurlijk zijn bedrijf die hij aan Nico Stenders verloor. Ze waren uniek, goed en karakteristiek, maar (dit is slechts een advies) maak ze niet nog groter dan ze al zijn, dat gaat ten koste van de realiteit
Herman was inderdaad machtig. Goed gecast ook, Tom van Beek speelde die rol echt geweldig!quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:09 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Mee eens. Maar Frits zag het waarschijnlijk anders. Hij vond het gewoon leuk ze kapot te zien gaan. Niet dat hij ze opzettelijk de grond in wilde boren. Hij heeft idd meer plaagstootjes uitgedeelt dan ze opzettelijk te failleren. Maar goed, het was allemaal spannender, nietwaar? Ik ben het er mee eens dat Frits niet de sterkste badguy was. Ludo ook niet. Althans dat verhaal is mij nog niet duidelijk. Maar tot 2000 was de serie realistisch. Daarna konden ze doen en laten wat ze wouden want het was toch al onrealistisch. Overigens was Jef ook op z'n best in 1995. Elke afleveringspoiler daarvan ziet er goed uit. Ik heb er zelfs leuke afleverinen van kunnen zien, dus nu vind ik het zo jammer dat Jef een barman is geworden. Hij had idd een multinational bedrijf samen met Robert moeten oprichten. Of A.A & F. had gewoon moeten uitgroeien tot een multinational bedrijf.
Toch was Herman Hogendoorn een machtige schurk die uiteindelijk iedereen aankon. Maar hij kwam alleen in beeld voor zijn zoons. Rien is toch door toedoen van Herman uit de gevangenis ontslagen? Ach, de ontknoping komt binnenkort. Haha. Ik vraag me trouwens af hè: Wilde Herman nou een kind met Linda ?
Met die dikgedrukte zin ben ik het dus niet eens, waar blijkt dat uit? Hij was machtig maar niet almachtig.Jij wilt kennelijk graag dat het zo is, maar het is bijvoorbeeld een feit dat Herman Van Houten International niet ten gronde kon richten, dus Frits kon ie bijvoorbeeld al niet meer aan.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:09 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Mee eens. Maar Frits zag het waarschijnlijk anders. Hij vond het gewoon leuk ze kapot te zien gaan. Niet dat hij ze opzettelijk de grond in wilde boren. Hij heeft idd meer plaagstootjes uitgedeelt dan ze opzettelijk te failleren. Maar goed, het was allemaal spannender, nietwaar? Ik ben het er mee eens dat Frits niet de sterkste badguy was. Ludo ook niet. Althans dat verhaal is mij nog niet duidelijk. Maar tot 2000 was de serie realistisch. Daarna konden ze doen en laten wat ze wouden want het was toch al onrealistisch. Overigens was Jef ook op z'n best in 1995. Elke afleveringspoiler daarvan ziet er goed uit. Ik heb er zelfs leuke afleverinen van kunnen zien, dus nu vind ik het zo jammer dat Jef een barman is geworden. Hij had idd een multinational bedrijf samen met Robert moeten oprichten. Of A.A & F. had gewoon moeten uitgroeien tot een multinational bedrijf.
Toch was Herman Hogendoorn een machtige schurk die uiteindelijk iedereen aankon. Maar hij kwam alleen in beeld voor zijn zoons. Rien is toch door toedoen van Herman uit de gevangenis ontslagen? Ach, de ontknoping komt binnenkort. Haha. Ik vraag me trouwens af hè: Wilde Herman nou een kind met Linda ?
Klopt, dat liet dan ook zien dat Frits sterk was tegenover zijn vader. Hij heeft Frits wel failiet laten verklaren!!!! Ik heb die scene gezien. Alleen Frits liet zijn plannen uiteindelijk financieren door de bank waardoor hij de draad weer oppakte.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:21 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Met die dikgedrukte zin ben ik het dus niet eens, waar blijkt dat uit? Hij was machtig maar niet almachtig.Jij wilt kennelijk graag dat het zo is, maar het is bijvoorbeeld een feit dat Herman Van Houten International niet ten gronde kon richten, dus Frits kon ie bijvoorbeeld al niet meer aan.
Ook betwijfel ik het of Frits die aandelenkwestie met AA&F zag als ruïneren, wederom denk ik dat jij dit graag zo had gezien. Het echte verhaal is dat ie slechts Daniëls aandelen in handen kreeg (en dan nog maar een klein deel), hij heeft een keer aflevering wat rondlopen op AA&F terwijl de anderen aan het werk waren en daarna verdween die lijn naar de achtergrond. AA&F ging nog 5 jaar lang vrolijk verder.
Behalve deze 2 dingen ben ik het met de rest grotendeels eens van wat je zegt.
Eens. Dat was juist onderdeel van het realisme inderdaad. Zeker worden deze schurken nu op een voetstuk gezet, omdat vroeger alles beter was/lijkt, maar ook zij waren inderdaad niet almachtig. Herman verliest in seizoen 2 bijna alles wat hij heeft: zijn zoon in de gevangenis, zijn bedrijf aan Nico Stenders, Linda, het complot tegen Arnie, de loyaliteit van Frits. Hij takelt zienderogen af. Pas aan het einde van seizoen 2 kan hij Frits te hulp schieten en zijn macht weer doen gelden, wat hem in seizoen 3 weer terug op de kaart zet.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:21 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Met die dikgedrukte zin ben ik het dus niet eens, waar blijkt dat uit? Hij was machtig maar niet almachtig.Jij wilt kennelijk graag dat het zo is, maar het is bijvoorbeeld een feit dat Herman Van Houten International niet ten gronde kon richten, dus Frits kon ie bijvoorbeeld al niet meer aan.
Ook betwijfel ik het of Frits die aandelenkwestie met AA&F zag als ruïneren, wederom denk ik dat jij dit graag zo had gezien. Het echte verhaal is dat ie slechts Daniëls aandelen in handen kreeg (en dan nog maar een klein deel), hij heeft een keer aflevering wat rondlopen op AA&F terwijl de anderen aan het werk waren en daarna verdween die lijn naar de achtergrond. AA&F ging nog 5 jaar lang vrolijk verder.
Daar ben ik het volkomen mee eens. Herman was machtig, maar had inderdaad ook zo zijn tegenslagen. Dat gaf aan dat ook hij niet alles kon flikken, of mensen naar zijn hand zetten. Maar hij was ook inderdaad nogal meedogenloos: hij zou zo een moord kunnen plegen zonder daar een greintje gevoel bij te hebben.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:35 schreef Hogendoorn het volgende:
[..]
Eens. Dat was juist onderdeel van het realisme inderdaad. Zeker worden deze schurken nu op een voetstuk gezet, omdat vroeger alles beter was/lijkt, maar ook zij waren inderdaad niet almachtig. Herman verliest in seizoen 2 bijna alles wat hij heeft: zijn zoon in de gevangenis, zijn bedrijf aan Nico Stenders, Linda, het complot tegen Arnie, de loyaliteit van Frits. Hij takelt zienderogen af. Pas aan het einde van seizoen 2 kan hij Frits te hulp schieten en zijn macht weer doen gelden, wat hem in seizoen 3 weer terug op de kaart zet.
Waarom ik Herman Hogendoorn vooral goed vind, is niet alleen dat hij erg machtig was en een echte schurk. Ik vind het personage goed gespeeld en heerlijk over-the-top. Dit is een pure schurk, vol passie en cynisme, die mensen kapot wil maken en de macht heeft dit te doen. Met name die geweldige bikkeliharde opmerkingen tegen anderen, zelfs tegen en over zijn eigen zoons maken hem de meest meedogenloze schurk die er in die serie heeft rondgelopen. Zelfs Frits en Ludo zijn nooit zo gevoelloos geweest. Voor mij schuilt daar juist veel van de kracht van het personage.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |