quote:Sharm el-Sheikh sluit kust voor zwemmers
AMSTERDAM - Egypte heeft een deel van de kuststrook voor de badplaats Sharm el-Sheikh gesloten voor zwemmers, nadat in een week tijd vijf mensen werden aangevallen door haaien.
Een Duitse vrouw werd zondag gedood door een haai en twee Russische vrouwen raakten vorige week verminkt.
Het stuk zee waar de haaien toesloegen is tot verboden gebied verklaard, de rest van de tachtig kilometer lange kuststrook is alleen nog toegankelijk voor ervaren duikers. Snorkelaars en zwemmers kunnen terecht in afgesloten baaien en mangrovegebieden.
Ongebruikelijk
Het is hoogst ongebruikelijk dat haaien zwemmers aanvallen bij Sharm el-Sheikh, een populaire vakantiebestemming voor duikers en snorkelaars uit Europa, en de Egyptische autoriteiten hebben vooralsnog geen verklaring voor de recente aanvallen.
Een week geleden vielen haaien vier toeristen aan, drie Russische en een Oekraïense. Een van hen raakte een hand kwijt en een ander een hand en een been. Het Duitse slachtoffer was een 70-jarige snorkelaarster.
Voedseltekort
Een team deskundigen uit de Verenigde Staten is inmiddels in Egypte aangekomen om te helpen bij het onderzoek naar de aanvallen. Milieuactivisten denken dat de haaien mogelijk naar de kust worden gedreven door voedseltekort als gevolg van overbevissing of andere oorzaken.
Ook wordt beweerd dat er vanaf toeristenboten illegaal vlees in zee wordt gegooid om haaien te lokken, zodat die gefotografeerd kunnen worden. Een derde theorie luidt dat een schip dat vee vervoerde onlangs dode dieren overboord heeft gegooid.
ow snap!quote:
[EDIT] Waar blijkt uit de Islamitische bronnen dat dit om Islamitisch grondgebied gaat?quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:24 schreef Politicoloog het volgende:
Onzin. De echte reden waarom deze twee landen van elkaar houden is omdat ze beide schuldig zijn aan het bezetten van islamitisch grondgebied.
Misschien bedoelt ie de bezette Palestijnse gebieden en de Kashmir?quote:Op woensdag 8 december 2010 15:00 schreef Aloulou het volgende:
[..]
[EDIT] Waar blijkt uit de Islamitische bronnen dat dit om Islamitisch grondgebied gaat?
Die gebieden zijn niet eens islamitisch was oorsprong. De cultuur van Israel en India is veel ouder dan de slechts 1400 jaar die de islam kent. Verder zijn die gebieden (althans Kashmir) met geweld islamitisch geworden door o.a. religieuze zuiveringen. En nu horen die gebieden weer bij de oude culturen: bij dezelfde cultuur die die gebieden bij oorsprong hadden.quote:[b] Op woensdag 8 december 2010 15:00 schreef EdvandeBerg het volgende: [b]
Misschien bedoelt ie de bezette Palestijnse gebieden en de Kashmir?
Of iets in de geest van; ieder gebied dat ooit bewoond is geweest door moslims en later ontmuzeld is, dient weer islamitisch gemaakt te worden.
Ahhh dus Israel heeft slechts een oude rekening vereffend begrijp ik nu. Stoute Moslims toch.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die gebieden zijn niet eens islamitisch was oorsprong. De cultuur van Israel en India is veel ouder dan de slechts 1400 jaar die de islam kent. Verder zijn die gebieden (althans Kashmir) met geweld islamitisch geworden door o.a. religieuze zuiveringen. En nu horen die gebieden weer bij de oude culturen: bij dezelfde cultuur die die gebieden bij oorsprong hadden.
Dat doe je ook niet. Je vertelt niet het hele verhaalquote:Op woensdag 8 december 2010 01:48 schreef Krantenman het volgende:
We hadden het over Pakistan. Meneer Zienswijze zei dat ik niet de hele waarheid vertel
Tja en vergeet niet de Maya's en de Azteken en de indianen. Waarom hebben we het daar nooit over? Tja, het zal wel zijn omdat er een oceaan tussen ligt.quote:Op woensdag 8 december 2010 17:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ahhh dus Israel heeft slechts een oude rekening vereffend begrijp ik nu. Stoute Moslims toch.
De Moslim zal hierop weer antwoorden dat Abraham een Moslim was hoor en Islam veel ouder is dan slechts 1400 jaar. De Christen antwoord dan weer daarop dat de Moslim helemaal niet bijdehand moet doen want Christenen zijn er al zo'n 2000 jaar en waren in Israel voordat de Moslims kwamen en het hoorde bij o.a. het Christelijk-Byzantijnse rijk. Het schijnt dat er ook nog wat Assyriers leven die nog een rekening met de joden hebben openstaan zoals in het oude testament is na te lezen en niet zo netjes behandeld zijn en ook daar hun oorsprong kennen.
Zoek jij ff uit wie nou het meeste recht toekomt, met bronnen natuurlijk, en private message het mij wanneer je het weet
geen probleemquote:Op woensdag 8 december 2010 17:19 schreef Zienswijze het volgende:
Bovenstaade is @ Politicoloog gericht en niet tegen Krantenman.
Er zijn wel aantal redenen aan te wijzen waarom wij het daar nooit over hebben, zo ook wat Tibet betreft dat China heeft ingelijfd en verchineest of Xinjang, de Oeigoeren. Laat ik eerst zeggen dat ik de eerst Westerling nog moet tegenkomen die dit beleid van China verdedigd, actief steunt en nog veel meer.quote:Op woensdag 8 december 2010 17:19 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Tja en vergeet niet de Maya's en de Azteken en de indianen. Waarom hebben we het daar nooit over? Tja, het zal wel zijn omdat er een oceaan tussen ligt.
Jouw gebrek aan kennis is wat vrij stuitend is. Het maakt mij niets uit of je verstand van zaken hebt over die regio of niet, maar als je dan ook nog eens mijn reacties belachelijk gaat maken, zorg er dan op z'n minst voor dat je weet waarover je praat.quote:Op woensdag 8 december 2010 02:11 schreef Krantenman het volgende:
Slapen lijkt me een goede optie inderdaad, de onzin die je hier allemaal hebt verspreid, dat is volgens mij vrij stuitend.
In een leuk Arabisch land zou ik omwille van die kritiek op jou natuurlijk al lang opgepakt zijn. Wat een lol toch he, de mensheid, je blijft er om lachen.
Zolang je niet met een inhoudelijke reactie komt ben jij degene die onzin praat.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:14 schreef Viajero het volgende:
Het probleem met de onzin van Politicoloog is dat veel Moslims zo over de wereld denken. je kan er wel over lachen, maar dat enorme gebrek aan kennis gecombineerd met extreme paranoia is zeker een probleem.
Alle gebieden die ooit onder islamitisch gezag zijn geweest, vallen onder islamitisch grondgebied incl. Bari, Andalusië, Sicilië, Cyprus, Balkan etc.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:00 schreef Aloulou het volgende:
[EDIT] Waar blijkt uit de Islamitische bronnen dat dit om Islamitisch grondgebied gaat?
Nu horen ze weer bij "dezelfde cultuur die die gebieden bij oorsprong hadden", door middel van geweld ja!quote:Op woensdag 8 december 2010 16:55 schreef Zienswijze het volgende:
Die gebieden zijn niet eens islamitisch was oorsprong. De cultuur van Israel en India is veel ouder dan de slechts 1400 jaar die de islam kent. Verder zijn die gebieden (althans Kashmir) met geweld islamitisch geworden door o.a. religieuze zuiveringen. En nu horen die gebieden weer bij de oude culturen: bij dezelfde cultuur die die gebieden bij oorsprong hadden.
Je hebt met je lange reactie niets nieuws verteld. Dit was mij al bekend. Ik kijk liever naar het grotere plaatje: Amerikaans, Chinees, Russisch of Indiase invloeden op islamitisch grondgebied wordt niet getolereerd. Al deze landen hebben niets te zoeken in islamitische landen en zullen ook bestreden worden zolang ze met geweld de natuurlijke hulpbronnen van de moslims aan het roven zijn. Je verdeel en heers-praktijken (sjiitisch vs soennitisch) zullen ook niet gaan werken. Je hebt gelijk dat Iran de Taliban niet kan uitstaan en vice versa. Maar toch krijgt de Taliban steun van Iran net zoals de soennitische Hamas op steun van het sjiitische Iran kan rekenen, dat is het grotere plaatje wat jij niet ziet.quote:Op woensdag 8 december 2010 17:17 schreef Zienswijze het volgende:
Dat doe je ook niet. Je vertelt niet het hele verhaal
Ik ken je mening maar vraag naar je bewijs vanuit de Islamitische bronnen dus, niet wat je persoonlijk ervan denkt.quote:Op woensdag 8 december 2010 17:53 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Alle gebieden die ooit onder islamitisch gezag zijn geweest, vallen onder islamitisch grondgebied incl. Bari, Andalusië, Sicilië, Cyprus, Balkan etc.
Nee, natuurlijk vinden die dat géén goed idee. En weet je waarom? Niet omdat ze tegen de islam zijn, maar omdat er in de grensgebieden van die landen, of het nu Tsjetsjenie of Kashmir is, altijd wel een stelletje gestoorde terroristen en moordenaars verschijnen die zelfs vrouwen en onschuldige kinderen vermoorden.quote:Op woensdag 8 december 2010 17:55 schreef Politicoloog het volgende:
Ik ben voor één groot verenigd islamitisch rijk. China, India, VS, Israël en Rusland vinden dat geen goed idee.
Welk grote plaatje? Dat diverse partijen elkaar tijdelijk steunen omdat men een gezamenlijke vijand heeft?quote:Op woensdag 8 december 2010 17:55 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Maar toch krijgt de Taliban steun van Iran net zoals de soennitische Hamas op steun van het sjiitische Iran kan rekenen, dat is het grotere plaatje wat jij niet ziet.
En Ayaan woonde in Saoedie, zo leer ik iedere dag weer bij.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:43 schreef Likoed-Nederland het volgende:
De Joden beheersen ook de dierenwereld!
http://www.likud.nl/artik43.html
Plaats dan ook de foto, briljant!quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:43 schreef Likoed-Nederland het volgende:
De Joden beheersen ook de dierenwereld!
http://www.likud.nl/artik43.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |