abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89799381
ik O+ echte bomen... helaas manlief niet, dus wij doen het nu om het jaar. het ene jaar de nepperd van manlief (en iedere keer zeg ik: wat een mooie boom (doelend op wat erin hangt)... maar jammer dat het geen echte is... en dan lachen we erom...) en het andere jaar hebben we een echte. vorig jaar helaas een boom die na 5 dagen het meeste van z'n naalden al kwijt was, omdat lief als verrassing een schattig boompje had uitgekozen bij een goedkopiezaak... maar komend jaar wil ik een Nordman (zo heten ze toch?) die niet gauw uitvalt... O+ en een blauwspar lijkt me ook wel eens mooi... jammer dat bomen zo duur zijn voor de korte tijd dat je ze in je huis hebt...

Isla, wat mooi, je brief... wat knap dat je dit zo kon sturen aan je ouders. emotioneel en duidelijk. Fijn dat je ouders zo lief reageren erop. gewoon je de rust en de afstand bieden die je nodig hebt... :*
pi_89804194
Isla; je bent gewoon pupo! Nu de verschrikkelijke wachtweken, succes hiermee. Wat een mooie brief heb je naar je ouders geschreven. Wij zijn vanaf dag 1 heel open naar iedereen geweest, familie, vrienden en collega's. Tot op heden heb ik daar geen spijt van, we krijgen zoveel steun en iedereen leeft met ons mee. Zo stond de avond van de tese een aantal vrienden voor de deur met champagne, zo lief! Ik kan me echter ook voorstellen dat er mensen zijn die het niet zo open bespreken met anderen en ik vind ook dat iedereen moet doen waar hij zich prettig bij voelt!

Droomvrouwtje; wat mijsje ook zegt, als jij het fijn vindt om hier te posten ben je natuurlijk hartstikke welkom hoor!

Wij hebben de uitnodiging binnen voor de gezamelijke afspraak, de eerste week van januari worden we verwacht. Waarschijnlijk is dat net voordat ik ongesteld moet worden, dus hopelijk mogen we dan meteen van start en anders wordt het februari. Wel spannend allemaal hoor, nu komt het wel heel dicht bij...
pi_89806596
Spannend Poezebeest!

Isla, mooie brief wel. Lijkt me moeilijker om het per brief te vertellen dan irl, maar dat is heel persoonlijk denk ik. :*

Echt boom? Naaaaaalden. Gruwel! ;)
pi_89808984
Isla, wat een verschrikkelijke mooie brief, heel helder en duidelijk.
Over hier wel of niet "mogen" posten, ik merk dat het voor mij meer een persoonlijke grens is om hier te posten, net zo als ik het heel moeilijk vond om op de verwijzing te lezen: "reden voor verwijzing: ongewild kinderloos", in eens is het heel echt, hiervoor kon ik nog doen of het toeval was dat het bij ons nog niet is gelukt.
Nu we de beslissing hebben genomen om te wachten op de wachtlijst valt het me wel mee, mijn gevoel over kinderen krijgen wisselt heel erg, nu heb ik meer zo iets van , het is al heel snel zover, die paar maandjes wachten lukt wel. Maar toen ik hoorde dat ik zo lang nog moest wachten vond ik het helemaal niet leuk maar misschien kwam dat ook mede doordat ik net te horen had gekregen dat vrienden van ons voor de tweede keer zwanger waren en dat ze voor de tweede keer binnen een maand dat voor elkaar hadden gekregen. Ik gun het ze heel erg om een kindje te krijgen maar er is toch wel een klein groen monstertje die in mijn oor fluistert dat het absoluut oneerlijk is.

Ik ga trouwens voor optie 3: geen boom vanwege vakantie naar een warm land :7
pi_89809842
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 02:39 schreef droomvrouwtje het volgende:
Wakker geworden door sirenes *schrok zich een hoedje*

Dankjewel lieve meiden :* ik voel me idd hier nog erg thuis. Vooral ook omdat het stiekem een stemmetje in mijn hoofd is die zegt, zie eerst maar eens zwanger te raken, tegelijk denk ik dan ja hallo tuurlijk gaat me dat lukken..
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die het genieten vond om een time out te hebben. Ik hoop zo snel er weer met frisse moed er weer tegenaan te kunnen.

@boepie ik las dat je in dubio zit over wat je moet vertellen. Gewoon simpel houden, ik moet een kijkoperatie en als ze verder vragen gewoon zeggen, dat je het er verder niet over wilt hebben over het hoe en waarom :* weet je trouwens al wanneer je de operatie krijgt??
Jups 27 januari al, vind het best snel allemaal.
En zit er nu ff doorheen, net vanmiddag weer ongi geworden, je hoopt het elke maand niet te worden en dan toch weer...
Had ook een leuke discussie net met manlief, die denkt er soms best makkelijk over.. nouja makkelijk is niet helemaal goed woord, maar goed komt er op neer dat ik me dan niet begrepen voel en me heel erg verdrietig voel alsof ik keihard faal etc.En terwijl het voor hem ook erg moeilijk is.
(ben nu wat emo door de hormonen rollercoaster :') ) maar dat zal iedereen wel herkennen relatie technisch zeg maar.
Pff soms is het zo moeilijk qua gevoel allemaal, is dit het allemaal wel waard.. niet doorzetten/wel doorzetten.
Teveel gedachten nu ;)
pi_89810867
Oh en Isla wat een mega mooie ontroerende super goede brief zeg _O_ dat is nu een super idee!
Echt knap gedaan vind ik dit en heel helder uitgelegd.
pi_89813746
Isla, wat goed om alles in een brief te zetten. Dan vergeet je ook niks en kun je heel goed je eigen gevoelens op papier zetten. Fijn dat je ouders zo goed gereageerd hebben! ^O^

En over het hier posten; ik heb het altijd als heel fijn ervaren. En vooral; doe waar je je goed bij voelt, het is allemaal al lastig genoeg als je de mmm in gaat... :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_89816098
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 18:52 schreef Boepie het volgende:

[..]

Jups 27 januari al, vind het best snel allemaal.
En zit er nu ff doorheen, net vanmiddag weer ongi geworden, je hoopt het elke maand niet te worden en dan toch weer...
Had ook een leuke discussie net met manlief, die denkt er soms best makkelijk over.. nouja makkelijk is niet helemaal goed woord, maar goed komt er op neer dat ik me dan niet begrepen voel en me heel erg verdrietig voel alsof ik keihard faal etc.En terwijl het voor hem ook erg moeilijk is.
(ben nu wat emo door de hormonen rollercoaster :') ) maar dat zal iedereen wel herkennen relatie technisch zeg maar.
Pff soms is het zo moeilijk qua gevoel allemaal, is dit het allemaal wel waard.. niet doorzetten/wel doorzetten.
Teveel gedachten nu ;)
Meis, ik leef met je mee... Ik weet ff ook niet wat ik moet zeggen...

Over het feit het wel of niet vertellen... Hier is mijn ervaring na gisteren en vandaag. Ik zal het even in een spoiler zetten, tis een erg lang, maar ook geen prettig verhaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door GirlGoneBad op 11-12-2010 22:15:08 (Het e.e.a. verduidelijkt... ) ]
pi_89816626
Ook maar even in een spoilertag dan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_89818945
SPOILER: voor GGB
pi_89825661
GGB wat ontzettend naar allemaal. Soms pakken onze mannen het inderdaad helemaal niet handig aan, hoe goed ze het ook bedoelen. En sommige mensen, zoals je schoonmoeder, begrijpen niet hoe gevoelig dit ligt, en gooien jouw intiemste details op straat. Ik kan me zo goed voorstellen dat je haar nu even niet wilt zien of spreken.. Neem de tijd die je nodig hebt en hopelijk gaan zowel je vent als je schoonmoeder inzien dat ze dit helemaal niet goed aangepakt hebben..

Ik heb amper contact met mijn schoonmoeder, de eerste drie jaar van de relatie met mn vent moest ze me niet, lang verhaal, maar dat was op basis van wat ze van me wist, want ik had haar nooit ontmoet (ik ben stewardess, dus heb niet gestudeerd, kom niet uit een "goede" familie, ben 5 jaar ouder dan mijn vent dus had volgens haar rammelende eierstokken (toen nog niet trouwens ;) ) kortom, niet goed genoeg voor haar zoon) maargoed toen eenmaal bleek dat mijn vent en ik samen bleven heeft ze me maar geaccepteerd. Nu doet ze alsof er nooit wat gebeurd is en ze koopt van alles voor me (maar vraagt nooit aan me hoe het gaat) dus ze lijkt helemaal leuk tegen me-maar ik weet wel beter. Heb het altijd jammer gevonden dat ik geen leuke schoonmoeder heb waarmee ik een band op kan bouwen, maar als ik jou en Mijsje zo hoor-en vele anderen-hebben er zoveel vrouwen problemen met hun schoonmoeder....wat is dat toch??
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
  zondag 12 december 2010 @ 10:20:54 #187
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_89826074
Oh GGB wat een vervelende situatie. Ik kan me helemaal voorstellen dat je het even helemaal gehad hebt. En je man pakte het ook niet echt handig aan. Geef jezelf idd de tijd om dit een plaatsje te geven. Als je nu gaat praten zeg je misschien straks dingen waar je spijt van krijgt. Geef jezelf de tijd en de ruimte als je die nodig hebt. Dus wil je haar niet zien dan ook niet doen. En hoe vervelend het ook is, je man moet ook jouw grens hierin respecteren. Er is iemand over jou persoonlijke grens gegaan en dat moet je verwerken en een plaats geven. Heel veel sterkte meid :*

Tja schoonmoeders daar kan ik niet over meepraten. Mijn schoonmoeder was toch echt niet zo. Ik heb echt heel veel geluk met haar gehad. Zij was meer een moeder voor me, heel triest als ik dit zeg maar ze was zelf meer moeder voor me dan mijn eigen moeder (hier slechte verhouding en geen contact met eigen ouders) mijn schoonmoeder was echt zo'n moederkloek, maar respecteerde gelukkig keuzes en grenzen.
Be happy with the little things in life
pi_89832722
GGB, wat een gedoe zeg.. bah. Niet leuk. Als je man zo graag wil dat jij met iemand praat, werkt het niet echt als hij voor jou besluit met wie je dan moet praten. Dat is inderdaad niet heel handig gedacht, maar wel goed bedoeld denk ik.

Wat Mijsje zegt; wellicht is een maatschappelijk werker een optie. Die staat toch ver van je af en gaat er professioneel mee om. Ik heb twee vriendinnen die helemaal geen kinderen zullen krijgen met hun mannen, omdat de mannen beide onvruchtbaar zijn en die hebben ook beide hulp via maatschappelijk werk. Zij ervaren dat ook als heel prettig. Je kunt je hart bij zo iemand luchten en het klaart wellicht weer even de lucht al zullen de vruchtbaarheidsproblemen er niet door verdwijnen... Succes en ik hoop dat het binnenkort wat beter met je gaat! :*
pi_89851909
Had nog niet op iedereen gereageerd, wou jullie nog even bedanken voor de mooie complimenten voor de brief aan mijn ouders.
PZE, vond het makkelijker per brief, want als ik die brief lees, al heb ik hem al een aantal keer gelezen, word er steeds weer emo van. Ik was bang dat als ik het persoonlijk aan mijn ouders zou vertellen ik in een jankbui terecht zou komen, en het een drama-gesprek zou worden, want mijn mammie gaat lekker mee janken hoor, en ik had daar geen zin in. Wilde juist positief blijven.

Poezebeest wat onzettend fijn dat jullie meteen de eerste week van januari al een gesprek hebben! Daar hoef je gelukkig niet al te lang meer op te wachten. Ik hoop zo dat je meteen kan beginnen als je ongesteld wordt. Waarschijnlijk ga je eerst een maand aan de pil, hou daar rekening mee. (ik heb dat niet gedaan, maar moest evengoed een maand wachten) Maar ik duim ontzettend hard dat je heel snel mag beginnen. ^O^ Je hebt echt al heel lang gewacht....

Even een hele dikke knuffel voor Boepie. We weten allemaal hoe het voelt meid. Enneh, als je net ongi ben geworden, geen gesprekken over dit soort dingen en er wel of niet mee doorgaan. Even mee wachten tot je weer wat beter in je vel zit. :* (en dan wil je waarschijnlijk gewoon weer door ;) )

Mijsje hoe is het met jou? Hoop dat je een beetje bent bijgekomen van de teleurstelling van de afgelopen week. :*

Enneh, José, Orea, Twentemeisje, ik vraag nooit hoe het met jullie is, dat komt omdat ik niet weet of dat hier wel gepast is, misschien te confronterend voor sommige dames, maar om nou in het topic Z&G te kijken, vind ik zelf weer een beetje confronterend..maar dat betekent niet dat ik daar niet mee bezig ben hoor. Want ook al zijn jullie zwanger, de zorgen zijn natuurlijk voorlopig nog niet over. Dus, toch maar even hier.. Hoe is het met de dames met een beebje in de buik? :*

En een :* voor de rest van de dames!
pi_89854596
:* Isla, hier gaat het wel weer aardig. ik voel me met ups en downs... (helaas best vaak weer de downs, maar gelukkig is daar maatschappelijk werk...) en ik baal er nog steeds van dat we zo lang moeten wachten iedere keer voor we weer een stap verder kunnen. maar wel weer vol hoop voor de volgende keer. (al wordt de angst dat er hier nooit kinderen komen ook steeds sterker. niet echt goed om die angst te hebben, maar ik kan het ook niet onderdrukken...)
ow, en eh... Orea heeft haar wolk van een baby al even niet meer in haar buik... ;)
pi_89855394
Isla... lief :* ik lees hier mee om te kijken hoe het met jùllie gaat en ik vind het ook niet zo gepast om hier te schrijven hoe het met mij gaat ;). Maar ik snap ook helemaal dat je niet in Z&G kijkt... dus dan toch maar heel even kort; het gaat goed.
SPOILER
Ik ga heel hard duimen Isla, dat je binnenkort wel lekker veel in Z&G kunt komen lezen! :* O+ :*
  maandag 13 december 2010 @ 00:01:48 #192
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89858662
Isla, lieverd! :* Ik lees en leef hier nog iedere dag mee, ik ben erg met jullie begaan meiden. Nu ik zelf een kindje in mijn buik voel groeien (ze trapt me as we speak) besef ik me des te meer wat jullie nu nog moeten missen. En hoe vreselijk dat is. Ik blijf daarom stug doorduimen voor elke tp, IUI, uitslag en onderzoek :* .

Hier gaat het erg goed, de meeste angst is verdwenen en ik kan nu ook ongecompliceerd genieten. Dat had ik nooit verwacht. En de tijd gaat zo ontzettend snel, ik zit alweer in week 25, over 12 weken mag ze al zomaar geboren worden :o O+ ! Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik vol ongeloof dat tweede streepje zag. En nu staan we op de drempel van een heel nieuw leven en ik kan het nog steeds bijna niet geloven.

Ik gun het jullie zo! :*

Isla, wat heb je je gevoelens ontzettend goed verwoord in je brief! Fijn ook dat de reactie zo goed was en dat de brief je dus heeft gebracht wat je wilde.

Mijsje :*! Ik denk veel aan je.

En voor GGB, Boepie en Thistleweed ook even een hart onder de riem. Hopelijk hoeven jullie hier (ondanks het warme bad hier) niet te lang te vertoeven meiden.

Voor alle andere meiden gewoon een dikke :* !
pi_89864561
quote:
2s.gif Op zondag 12 december 2010 22:47 schreef mijsje het volgende:
ow, en eh... Orea heeft haar wolk van een baby al even niet meer in haar buik... ;)
Duh, ben in de war met Tally... :@

Dus eh, Tally, hoe is het met jou en je beebje?

[ Bericht 4% gewijzigd door IslaBonita op 13-12-2010 09:48:21 ]
pi_89864723
Mijsje, fijn dat het wat beter gaat. Het blijft inderdaad moeilijk om positief te blijven op deze manier. Maar je bent er nog niet, je bent nog lang niet klaar met je pogingen. Onthou dat. :*

José en Tm, wat fijn dat het zo goed met jullie gaat! José wat spannend dat je woensdag het hartje gaat horen... Ik hoorde dat een paar weken geleden bij een zwangere vriendin, werd er helemaal emo van! Zo'n klein gupje wat zo z'n best doet om te groeien en dan dat snel kloppende hartje erbij...heel mooi! O+ O+ O+

TM wat gaat de tijd snel! :D Het lijkt een twee maanden geleden dat je schreef dat je zwanger bent... fijn dat je er nu eindelijk van kunt genieten. :*
pi_89865274
Mijsje, even een knuffel tussendoor. Geef niet op, al is dat soms vreselijk moeilijk. :*

Ik zit hier al een week thuis met griep en bijholteontsteking. Mooi waardeloos, ben nog steeds niet beter. Bah. :(
  maandag 13 december 2010 @ 12:07:44 #196
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89868888
pze, bijholte-ontsteking duurt wel een paar weken, is mijn ervaring. beterschap!

mijsje, :*

isla, wat spannend, ik hoop zo dat 't goed gaat! en ik vond 't ook een hele mooie en goede brief aan je ouders. fijn dat ze zo goed gereageerd hebben.
in de haak.
pi_89882594
Jeetje Twentemeisje jij kunt echt heel warm en lief schrijven, wat een ontzettend lief berichtje schrijf jij zeg. Knap als je je gevoel zo over kunt brengen in geschreven taal.
pi_89890263
Daar ben ik het helemaal mee eens! :Y

PZE wat onwijs balen! :( Kun je eindelijk weer eens echt van je "normale" leven genieten zonder al dat babymaking gedoe, word je ziek! Heel veel beterschap dan maar.. :*
pi_89894183
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 09:46 schreef IslaBonita het volgende:
José en Tm, wat fijn dat het zo goed met jullie gaat! José wat spannend dat je woensdag het hartje gaat horen... Ik hoorde dat een paar weken geleden bij een zwangere vriendin, werd er helemaal emo van! Zo'n klein gupje wat zo z'n best doet om te groeien en dan dat snel kloppende hartje erbij...heel mooi! O+ O+ O+
TM wat gaat de tijd snel! :D Het lijkt een twee maanden geleden dat je schreef dat je zwanger bent... fijn dat je er nu eindelijk van kunt genieten. :*
Ja, dat gevoel heb ik dus ook dat het van TM nog maar zo kort geleden is... maar ze gaat gewoon al richting de 30 weken... en dan gaat het pas echt hard!! :Y

Ja, ik ben ook wel heel benieuwd voor woensdag. De eerste keer toen we het hoorden bij Bassie :+ , had ik de tranen in m'n ogen staan. 't Is nog steeds zo onwerkelijk dat ik zwanger ben... :@ O+

PZE; ik hoop dat je snel opknapt!
pi_89894253
Twistleweed; welkom hierzo, hoewel je hier natuurlijk helemaal niet mee wil posten. Je post is heel herkenbaar voor mij, het is zo'n grote en enge stap om de malle molen in te gaan en alle gevoelens die daarbij komen kijken. Waarom lukt het bij anderen wel zo snel en bij jezelf niet. Toen wij werden doorverwezen werden er in die periode ook een aantal vriendinnen zwanger, confronterend en moeilijk. Nu zijn we 15 maanden verder en staan we aan het begin van een icsi traject. Wanneer kunnen jullie terecht?

Boepie; ook nieuw hier, welkom! Voor jou geldt natuurlijk ook dat je hier liever niet wil zijn denk ik. Maar het is wel een fijne plek want iedereen begrijpt hoe het voelt en het is zo herkenbaar! Nog ff geduld tot 27 januari, voor je het weet is het zo ver!

Ggb; ook nieuw hier, dat zijn echt teveel nieuwe meiden hier, hopelijk kunnen jullie allemaal snel weg, zo gezellig is het hier niet hoor! ;-) Wat ontzettend vervelend dat je schoonmoeder zo heeft gereageerd en met jullie privé zaken is omgegaan, ik zou ook boos weg zijn gegaan. Het lef dat ze dit zo heeft gedaan, schandalig zeg!

Isla; ik hoef volgens mij niet aan de pil, heb ik in ieder geval nergens gelezen, maar ik zal het wel horen binnenkort, super spannend vind ik het. Is het jou allemaal meegevallen?

Pze; heel veel beterschap!

Mijsje; knuffel voor jou!

Tm en jose; fijn dat het goed gaat met jullie zwangerschap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')