Meiden wat zijn jullie toch lief.

Geeft me echt een goed gevoel. Nu is die pattex eindelijk een keer voor mij. Word er helemaal een beetje emo van.
Orea, als je dat nog kunt vinden over die onderzoeken ben ik erg benieuwd!
Droomvrouwtje, wat balen dat het helemaal niet zo lekker met je gaat. Wel goed om eerst aan je gezondheid te werken. (je weet waarschijnlijk wel dat St Janskruid effect heeft op hormonen he? Weet niet helemaal zeker of je het kunt gebruiken als je zwanger wilt worden, dus kijk daar even naar) Sterkte meis!
Thistleweed, februari is al snel hoor! Het lijkt ver weg, want het is volgend jaar, maar da's al over 3 weken!

Misschien ben je al voor februari weg..
GirlGoneBad, hier hebben we het heel lang niet verteld, vooral omdat manlief er erg mee zat dat het aan zijn zaadjes lag. Maar omdat de vraag of we kinderen wilden steeds vaker kwam, vooral aan mij, en omdat ik 35 was, werd het steeds moeilijker. (je kunt op je 35e ook niet echt meer zeggen dat je het nog een tijd uit wilt stellen) Toen ik het eenmaal de belangrijkste mensen om me heen had verteld viel er zo'n last van me af! Ik had daarvoor niet door hoeveel stress het mij bezorgde. Terwijl mijn vent nergens last van had, want hem werd nooit wat gevraagd. Mijn leidinggevende heb ik al vrij snel ingelicht, en zij heeft mij uitstekend geholpen. Daarentegen heeft mijn vriend zijn baas wel eens verteld dat hij er bepaalde dagen niet zou zijn omdat hij naar het ziekenhuis moest, en begon zijn baas zich af te vragen of hij misschien ernstig ziek was. Dat is nu ook uitgelegd en hij krijgt veel steun. Dus mijn advies is; Hoe voel JIJ je erbij. Stress omdat je niet weet wie je wat verteld hebt, je altijd in bochten moeten wringen en moet liegen waarom je niet drinkt,of niet werkt, of er niet bent, of je wel of geen kinderen wilt en wanneer dan, je vruchtbare week niet volplant, waarom je je soms rot voelt, je altijd maar weer blij moet reageren als iedereen om je heen zwanger raakt en jij niet.... dat ging mij opbreken. Ik heb rust en krijg begrip nu. Maar als niemand jou naar je kinderwens vraagt en mensen laten je over het algemeen met rust én je hoeft er zelf ook niet echt over te praten, misschien vind je het dan fijn om het (voorlopig nog even) voor je te houden. Het is echt aan jou...
En ohja ik hoop gewoon dat je heel snel weg bent hier!