quote:
Op donderdag 16 december 2010 14:23 schreef Tha_Erik het volgende:Op zich maakt het voor mijzelf niet bijzonder veel uit of het nou daadwerkelijk aangeboren is, of ik het door invloeden in mijn jeugd ontwikkeld heb, of van mijn part bij de geboorte op de grond gestuiterd ben.
Wat ik wel weet is dat het geen vrije keus is. Ik kan niet sturen op wie mijn hersenen/lichaam reageert, en daarom vind ik het ook oneerlijk als mensen (zoals gelovigen) mij verantwoordelijk houden voor iets waar ik niets aan kan doen (en wat niemand schaadt, en hun al helemaal niet).
En om het dan te baseren op wat bijbelteksten uit het oude testament... staat in de bijbel ook niet dat je geen kleding mag dragen van twee verschillende stoffen? Of meerdere gewassen op één akker mag verbouwen? Of geen schaaldieren mag eten?
Precies.

Er zijn ook geen rationele redenen te bedenken waarom homofilie/homoseksualiteit niet zou mogen. Waarom iemand verbieden om met instemming van een gelijke uit gevoelens van liefde of lust, waar je zelf geen controle over hebt, de liefde te bedrijven. Waarom zouden de gevoelens van een hetero persoon meer waard moeten zijn dan die van een homo, terwijl beiden niemand kwaad doen en hooguit mensen ongemakkelijk doen voelen.