Wat was de uitslag van B12, heb je daar specifiek naar gevraagd? Want de symptomen die je hierboven aangeeft, die klinken me allemaal heel bekend in de oren. Zelf een 'laag-normaal' waarde (tussen 150 en 350 pmol/l) kan deze klachten geven. Laat je B12 een aantal keer controleren, dat geeft meer zicht op het geheel. Het eenmalig meten van een laag/normale B12-waarde is dus niet voldoende om een functioneel B12-tekort uit te sluiten. Het is dan goed om nog een aantal keren te meten b.v. om de 2 of 3 maanden. Als een dalende trend waarneembaar is, duidt dit op een (aankomend) B12-tekort terwijl de gemeten waarde dit niet zou doen vermoeden. Dus een enkele meting, vooral in het lage gebied, is niet voldoende om een tekort uit te sluiten.quote:Op donderdag 30 december 2010 11:42 schreef Muck het volgende:
De uitslag van de huisarts is inmiddels beoordeeld en binnen en behalve een iets verlaagd vitamine D-gehalte, was er niets bijzonders te vinden. Ik ben dus weer doorgestuurd naar de internist.
Daar heb ik inderdaad specifiek naar gevraagd, die was 187 pmol/l en moet over drie maanden nogmaals bepaald wordenquote:Op donderdag 30 december 2010 11:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat was de uitslag van B12, heb je daar specifiek naar gevraagd? Want de symptomen die je hierboven aangeeft, die klinken me allemaal heel bekend in de oren. Zelf een 'laag-normaal' waarde (tussen 150 en 350 pmol/l) kan deze klachten geven. Laat je B12 een aantal keer controleren, dat geeft meer zicht op het geheel. Het eenmalig meten van een laag/normale B12-waarde is dus niet voldoende om een functioneel B12-tekort uit te sluiten. Het is dan goed om nog een aantal keren te meten b.v. om de 2 of 3 maanden. Als een dalende trend waarneembaar is, duidt dit op een (aankomend) B12-tekort terwijl de gemeten waarde dit niet zou doen vermoeden. Dus een enkele meting, vooral in het lage gebied, is niet voldoende om een tekort uit te sluiten.
Hey Muck en anderen. Sorry voor de topic-kick maar ik ben benieuwd of iemand hier al wat verder gekomen is.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:21 schreef Muck het volgende:
Aankomende maandag heb ik een afspraak met de internist, hopelijk worden we iets wijzer!
Een kwestie van zaken uitsluiten. Maar daar ben ik gelukkig al tijden mee bezig, dus in feite zou hij de diagnose kunnen stellen....of hij stuurt me maar door naar iemand die het wel kan (lees: durft).quote:Op woensdag 21 september 2011 12:26 schreef Toekito het volgende:
Het is gewoon lastig om een diagnose te krijgen dat je ME hebt. Erg frustrerend
Doe eens uitleggen waarom antidepressiva zo`n rommel is als je wilt ? Dit wordt zo vaak geroepen, maar meestal door mensen die er geen ervaring mee hebben, laat staan weten wat deze medicijnen precies doen. Zo`n troep is het namelijk helemaal niet. (Wil niet zeggen dat ik ervoor ben dat iedereen met een dipje die medicijnen voorgeschreven krijgt, maar dat is een ander verhaal)quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:00 schreef Yoewie het volgende:
Als je die antidepressivia nou eens laat liggen (is rommel) en eens naar de neuroloog (voor je hoofdpijn) en reumatoloog (voor je spierpijn) stapt.
Succes!
Een rotverhaal inderdaad....echter wel erg herkenbaar. Vergeet alleen niet dat CVS (ME) een verzamelwoord voor een gemene deler van klachten is en geen ziekte op zichzelf.quote:Op woensdag 21 september 2011 21:07 schreef kvd het volgende:
Ik mag me hier geloof ik ook komen melden. In het kort mijn verhaal:
mijn huisarts heeft vorig jaar (na 1 gesprekje en een bloedonderzoek) CVS bij mij vastgesteld op een lullige manier. Daar was mijn bedrijfsarts het niet mee eens, verder onderzoek gehad in ziekenhuis, bij psychologe geweest (of eigenlijk nog steeds) en fysiotherapeute (ook nog steeds). Een jaartje verder is er hypermobiliteitssyndroom vastgesteld en prikkelbaar darmsyndroom. Nogmaals naar huisarts, waarbij de vervanger zei dat op dit moment alles was onderzocht wat te onderzoeken viel en er voor mijn klachten op dit moment geen andere verklaringen zijn. Dus CVS blijft als beschijvende diagnose staan, naast HMS en PDS.
Lekker jaartje dus
Ik wel. Vooral met eten heb ik vaker gemerkt dat na een maaltijd de hele santekraam instort. Is dit een bekend symptoom?quote:Op zondag 12 december 2010 13:28 schreef Surf_Bunny het volgende:
Heb je ook last met eten en/of alcohol?
onzin.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:08 schreef Like-a-Bunny het volgende:
[..]
Vergeet alleen niet dat CVS (ME) een verzamelwoord voor een gemene deler van klachten is en geen ziekte op zichzelf.
Maar lieve jongen/meid toch...lees je in.quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:54 schreef Yoewie het volgende:
[..]
onzin.
ME (CVS mogen ze het niet meer noemen), wordt door het WHO erkend als ziekte.
Het is geen ziekte het is een syndroom. Met wellicht een scala van verschillende oorzaken.quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:54 schreef Yoewie het volgende:
[..]
onzin.
ME (CVS mogen ze het niet meer noemen), wordt door het WHO erkend als ziekte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |