quote:
Zeker moet je ervoor betalen.
Duitse Euro's willen ze graag

Inmiddels heb ik mijn ketel hoor. Dure grap. Ben bankroet man

. Ik kon hier 3.5 keer mijn auto van kopen

Sommige dingen zijn erg goedkoop hier (zoals huizen), maar voor sommige dingen lig je he-le-maal krom. Zoals voor een ketel. Dat mag alleen een Duits goedgekeurd type zijn. Invoeren vanuit NL, BE of wat_voor_land_dan_ook wordt niet geaccepteerd.
Wanneer de schoorsteenveger de uitstoot komt controleren en het is geen goedgekeurd type, dan wordt hij gewoon afgesloten

Ik heb nu een Remeha Calenta Easy 28C met een
isense thermostaat. Na mijn naheffing van EUR 2500,00 en de nieuwe maandelijkse voorschotten van _heel veel_ per maand, denk ik dat ik geld ga terugkrijgen na het doorgeven van mijn meterstanden.
Hek....ik denk dat er een meteropnemer langs gaat komen om mijn opgegeven stand te controleren

.
Met twee tot drie jaar heb ik mijn ketel er financieel wel uit.

.
Mijn nieuwe Turbo machine met Ledverlichting.

En ja, de badkamer is nog net zo lelijk en roze als wanneer ik het huis kocht. Het werkt allemaal, dus het is functioneel

. Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik wil met de badkamer beneden. Misschien splitten en dan een deur in de keuken zodat ik een aparte wc kan creëren en een aparte badkamer. of laat ik het wel aaneen, maar verplaats ik het bad en wc met elkaar of....
Zie, ik ben er nog niet uit. Ik heb alleen de tegeltjes gepimpt met roze cellofaanstickers van de Xenos.

Nu nog een afwerking eronder maken zodat je de buizen niet ziet.
En ik ben zo blij met mijn thermostaat.. Die had ik dus niet bij de oude ketel.. men zei dat het een modulerende ketel was. Modulerend mijn reet... dat was het dus niet.
Elke dag staat apart ingesteld. Heerlijk. Als ik moet opstaan, is het warm. Als ik thuiskom van het werk, is het warm... wat een verademing. Ook kan ik hem niet meer vergeten uit te zetten.... Doettie vanzelf

. Weer een zorg minder

En als ik een weekend weg ben oid, dan druk ik op een knopje en dan zie je een koffertje in het display staan. Schattig

Vorig jaar heb ik 2049 m
3 Verbruikt.
In mei moet ik de standen doorgeven. Ik heb nu niet zo heel veel verbruikt. Het is A nog niet zo koud en B heb ik heel vaak de ketel gewoon uitgezet. Dat ding sprong om het minste of geringste aan vanwege het op temp houden van het tapwater.
Vanaf 14 mei tot nu heb ik 175 m
3 verbruikt. ( Ik alleen met dochterlief ) Ik ben erg benieuwd.
👍
Wanneer krijg ik de FA rechten terug?Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende: Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.