Heb je ooit tank gespeeld? Achter mobs aan rennen om ze van de dps af te taunten is nou niet echt het leukste er aan. Wat jij zegt over als de healer die drinkt doe ik trouwens ook, en als ik healer ben en ik drink en de tank pulled dan ga ik hem niet healen voordat ik full mana ben. Dikke pech voor de tank, ik blijf waarschijnlijk uit combat.quote:Op maandag 6 december 2010 11:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet in jouw groep te zitten. De tank is niet de baas. De tank bepaalt niet ten aller tijden het tempo. Dat werkt twee kanten op. Als de tank weer naar voren rushed terwijl de healer zit te drinken, blijf ik bij de healer staan. Andersom, als de tank nog even een mob staat te looten, kan een dps best de volgende group ophalen voor de tank.
Voor een warrior kan zo'n DPS trouwens echt gruwelijk irritant zijn. Vooral als je geen rage hebt en je shouts op cooldown staan. Dan duurt het gelijk 3 keer zo lang voordat je de aggro van de hele mob pack op je hebt.quote:Op maandag 6 december 2010 11:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet in jouw groep te zitten. De tank is niet de baas. De tank bepaalt niet ten aller tijden het tempo. Dat werkt twee kanten op. Als de tank weer naar voren rushed terwijl de healer zit te drinken, blijf ik bij de healer staan. Andersom, als de tank nog even een mob staat te looten, kan een dps best de volgende group ophalen voor de tank.
Ik heb alleen als semi-tank gespeeld. Dungeons en raids ge-(main)-tanked met mijn petquote:Op maandag 6 december 2010 11:16 schreef Stranger het volgende:
[..]
Heb je ooit tank gespeeld? Achter mobs aan rennen om ze van de dps af te taunten is nou niet echt het leukste er aan. Wat jij zegt over als de healer die drinkt doe ik trouwens ook, en als ik healer ben en ik drink en de tank pulled dan ga ik hem niet healen voordat ik full mana ben. Dikke pech voor de tank, ik blijf waarschijnlijk uit combat.
Dat hoort gewoon bij de class. Hij heeft life-tap, dus maakt ie er gebruik van. Dat vind ik nu echt totaal geen probleem.quote:Op maandag 6 december 2010 11:19 schreef internal het volgende:
Waar ik ook een hekel aan heb is een warlock die in lowbie dungeons zonder te vragen om de 10 seconden gaat life tappenIs het nou zo moeilijk om het eventjes in de party chat te vragen? En anders ga je maar lekker drinken.
Zoals ik zei, gaat het om situaties waar de warrior niet perse aggro moet hebben op elke mobquote:Op maandag 6 december 2010 11:18 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Voor een warrior kan zo'n DPS trouwens echt gruwelijk irritant zijn. Vooral als je geen rage hebt en je shouts op cooldown staan. Dan duurt het gelijk 3 keer zo lang voordat je de aggro van de hele mob pack op je hebt.
Tank doet de pulls, healer bepaalt de snelheid afhankelijk van mana regen, DPS heeft zich maar aan te passen.quote:Op maandag 6 december 2010 11:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Krijgen we meer character slots. 12 of 15 .quote:Op maandag 6 december 2010 09:07 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Je bent me voor en we hebben maar 15 minuten ongeveer jongens... dus niet al te uitgebreide vragen
Die mag van mij al zijn health er weer aan life drainen.quote:Op maandag 6 december 2010 11:19 schreef internal het volgende:
Waar ik ook een hekel aan heb is een warlock die in lowbie dungeons zonder te vragen om de 10 seconden gaat life tappenIs het nou zo moeilijk om het eventjes in de party chat te vragen? En anders ga je maar lekker drinken.
Maar is het dan echt zo moeilijk om aan de healer te vragen of het ok is? Ook een warlock kan gewoon gaan zitten en lekker je sweet nectar gaan drinken.quote:Op maandag 6 december 2010 11:20 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dat hoort gewoon bij de class. Hij heeft life-tap, dus maakt ie er gebruik van. Dat vind ik nu echt totaal geen probleem.
Ik leg alleen wel altijd uit, dat het geen prio heeft om gehealed te worden, dus dat ze het beter niet tijdens een groot gevecht kunnen doen.
Je bent healer. Oh wat erg dat je iemand healed lekker boeiend dat hij spirit tap gebruikt.quote:Op maandag 6 december 2010 11:21 schreef Stranger het volgende:
[..]
Die mag van mij al zijn health er weer aan life drainen.
Haha dat ik als healer niet vaker uit een dungeongroep werd gezet
Nou ben ik als 5+ jarige hunter van mening dat de hunter pulled, maar dat geldt meer voor raidsquote:Op maandag 6 december 2010 11:20 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Tank doet de pulls, healer bepaalt de snelheid afhankelijk van mana regen, DPS heeft zich maar aan te passen.
Met een goede tank/healer combo ga je dan als een trein.
Op een laag level? Niet echt lijkt mij. Alle tanks doen meer DPS dan de DPSers zelf.quote:Op maandag 6 december 2010 11:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nou ben ik als 5+ jarige hunter van mening dat de hunter pulled, maar dat geldt meer voor raids
En een goede tank/healer combo is nog steeds afhankelijk van de DPS. Het is een groep, en elk onderdeel is even belangrijk.
Natuurlijk, met crap DPS schiet je nog niets op, maar naar mijn mening is DPS nog altijd ondergeschikt aan de wil en het kunnen van tank/healer. Misschien komt dat ook omdat ik al jaren healer speel, dus ik ben bevooroordeeld.quote:Op maandag 6 december 2010 11:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nou ben ik als 5+ jarige hunter van mening dat de hunter pulled, maar dat geldt meer voor raids
En een goede tank/healer combo is nog steeds afhankelijk van de DPS. Het is een groep, en elk onderdeel is even belangrijk.
Maar niet genoeg om een baas neer te halen, of een dungeon te clearenquote:Op maandag 6 december 2010 11:25 schreef internal het volgende:
[..]
Op een laag level? Niet echt lijkt mij. Alle tanks doen meer DPS dan de DPSers zelf.
Ik heb toch regelmatig dungeons gecleared met alleen een tank en een healer.quote:Op maandag 6 december 2010 11:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Maar niet genoeg om een baas neer te halen, of een dungeon te clearen
Als jij als healer, full mana hebt, er staat 3 man DPS gretig te wachten op de volgende groep, maar de tank zit nog van het uitzicht te genieten, help ik die tank een beetje als DPS. Zeker als het maar om 1 mob gaat, waarvan ik weet dat ik genoeg truukjes heb, om die zonder hulp van tank/healer om te leggen.quote:Op maandag 6 december 2010 11:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Natuurlijk, met crap DPS schiet je nog niets op, maar naar mijn mening is DPS nog altijd ondergeschikt aan de wil en het kunnen van tank/healer. Misschien komt dat ook omdat ik al jaren healer speel, dus ik ben bevooroordeeld.
Het is natuurlijk anders wanneer CC in het spel komt, dan is DPS vaak de betere om te pullen. Zij bepalen dan met hun CC hoe die pull verloopt.
En ik regelmatig met alleen mijn hunter, what's your point?quote:Op maandag 6 december 2010 11:28 schreef internal het volgende:
[..]
Ik heb toch regelmatig dungeons gecleared met alleen een tank en een healer.
Same.quote:Op maandag 6 december 2010 11:09 schreef Stranger het volgende:
[..]
Als jij in mijn groep zit en ik ben tank óf healer dan ga ik er even rustig voor zitten en kijk ik hoe jij in elkaar wordt gepeerd.
Je mag blijven zitten als ik zoiets doe, ik overleef het welquote:Op maandag 6 december 2010 11:32 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Same.
Gruwelijk irritant vind ik het.
Ik heb nog geen 1 tank gezien die meer dps deed dan mij. Op welk level dan ook.quote:Op maandag 6 december 2010 11:34 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je mag blijven zitten als ik zoiets doe, ik overleef het wel
Je mag ook iets minder elitair doen, en dan gewoon mee knokken
Dan doet die tank iets foutquote:Op maandag 6 december 2010 11:36 schreef Bartcoah het volgende:
[..]
Ik heb nog geen 1 tank gezien die meer dps deed dan mij. Op welk level dan ook.
Charge, rent, thunderclap. Misschien nog een shockwave ertussendoor en daarna veel cleave spammen met shield slam.quote:Op maandag 6 december 2010 11:15 schreef GlenSpey het volgende:
Trouwens, is er laatst een patch geweest die warrior aggro heeft verbeterd?
Doe nu sinds een paar dagen TBC Heroics maar heb het idee dat aggro houden me wat minder moeite kost dan eerder... maar kan aan mij liggen.
Nogmaals: ik pull niet weg van de tank, als ik een mob pull, dan hoef je die als tank niet van mij af te halen. En als dat wel moet, omdat ik iets per ongeluk body pull (een patrol of zo), dan breng ik dat naar jou toe. Rennen is niet nodig.quote:Op maandag 6 december 2010 11:36 schreef Silmarwen het volgende:
Weet je wat het is. Je hebt maar 2 taunts als pally, nou twee en een half met AS. Maar het is gruwelijk irritant om weg te moeten rennen als je taunts op cd zijn, om iets van een clothy te halen, dan weer terug te rennen omdat de rest de eerste mob staat te nuken, en je daar dus weer aggro kwijt van raakt. Kortom, je blijft als een debiel heen en weer rennen.
Ook iets waar ik me enorm aan stoor, pushbacks van shamans of whatever, dat vind ik nog irritanter dan een ninjapuller.
Kolere zeg! Jij lult echt alsof DPS echt altijd hersens heeft niet groter dan een walnoot! Alsof de tank alleen maar castergroups herkent, of weet wat er nog extra mee kan komen. Je vergeet even dat er ook DPS is die het voor elkaar krijgt om de hele kamer van Garr kan pullen, zonder dat Garr mee komt (beste pull die ik ooit heb gedaan). De tank heeft niet een IQ 30 punten boven de healer en 80 punten boven de DPS. Daarbij ga je helemaal voorbij aan mijn punt, ik pull niet voor de tank, ik pull niet een group die de tank dan mag tanken. En dat heb ik nu al tig keer gezegd, dat moet de tank ook doen. Ik pull losse mobs die ik kan handlen. Zodat de tank even kan looten, of de healer even kan drinken, zonder dat het tempo daardoor omlaag gaat. Zeker als ik met 3~4 procs zit die over 10 seconden voorbij zijn.quote:Op maandag 6 december 2010 11:42 schreef ufopiloot het volgende:
Als het een angstige tank is en hij pulled per groep dan kan je beter niet pullen, en als het een goede tank is die wel veel pulled OOK niet. Je hebt geen idee wat voor cooldowns de tank beschikbaar heeft en welke spells al te gebruiken zijn voor het pullen. Ik pull in de instances ook altijd achter elkaar door, maar als er onverwacht een DPS een groepje erbij plukt moet de tank het zien op te lossen terwijl al zijn AoE attacks op cooldown zitten.
Dat levert alleen maar een hoop ergernis op en je kan net zo goed even 2 seconden wachten totdat hij zelf gaat pullen. Of DPS die een caster groep gaan pullen, of niet weten welke mobs er bij zo'n extra pull allemaal meekomen en opeens 6+ mobs erbij halen terwijl er al 2 groepen mobs op de tank staan te rammen. Daar heb ik echt een schijthekel en gelukkig ben ik dat nog niet tegen gekomen in de normale dungeons, omdat ik blijkbaar al moeilijk bij te houden ben (60% van alle damage done met een gemiddelde groep, daarom is het zo cool om heel af en toe een goede groep te hebben wat dan nog sneller gaat). In random heroics is er soms wel een mage of boomkin die geilt op AoE maar die laat ik dan dood gaan. AoE taunt op de healer voor zijn healaggro en de rest mag even die vervelende DPS kapot stampen.![]()
En tja dan kan ik het wel begrijpen als er iemand elitair begint te doen. Zeker met de noobs die je tegenkomt in een random dungeon/random heroic die het niet voor elkaar krijgen om 500 dps te doen op lvl65-70. Zeker als je dat vergelijkt met je eigen DPS classes die meer dan 1000 DPS doen op lvl60 of 4000 dps op bosses op lvl72 (arcane mage). Dan wordt je wel verschikkelijk moe als je dan zelf als tank zit opgescheept met van die noobs die er geen bal van snappen.
Ja de theorie ken ik.quote:Op maandag 6 december 2010 11:39 schreef Dibble het volgende:
[..]
Charge, rent, thunderclap. Misschien nog een shockwave ertussendoor en daarna veel cleave spammen met shield slam.
Ik zeg niets over herseninhoud van betreffende spelers, maar ja, 9 van de 10 keer hebben ze geen idee wat ze doen en wat ze zouden moeten doen. In een groep kan je vaak direct zien wie er een beetje end-game ervaring heeft en moeite in zijn class stopt om uit te zoeken hoe alles werkt. Die personen zijn heel erg zeldzaam, want in de meeste gevallen kom je mensen tegen die dat niet doen. En ja, dan vind ik het noobsquote:Kolere zeg! Jij lult echt alsof DPS echt altijd hersens heeft niet groter dan een walnoot!
Maar dan heb je het over het algemeen, maar vind je dan dat de tank in ALLE gevallen, geen uitzondering mogelijk, ELKE mob pulled?quote:Op maandag 6 december 2010 11:57 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Ik zeg niets over herseninhoud van betreffende spelers, maar ja, 9 van de 10 keer hebben ze geen idee wat ze doen en wat ze zouden moeten doen. In een groep kan je vaak direct zien wie er een beetje end-game ervaring heeft en moeite in zijn class stopt om uit te zoeken hoe alles werkt. Die personen zijn heel erg zeldzaam, want in de meeste gevallen kom je mensen tegen die dat niet doen. En ja, dan vind ik het noobs
Maargoed, als je zelf DPS bent en op de tank/healer let zie je vaak ook genoeg dingen die niet kloppen. Paladin tanks met de healing seal aan, of resto druids die hun eigen spells nooit gebruiken en alleen maar rejuvenation en nourish doen ofzo
Ja.quote:Op maandag 6 december 2010 11:59 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Maar dan heb je het over het algemeen, maar vind je dan dat de tank in ALLE gevallen, geen uitzondering mogelijk, ELKE mob pulled?
Ik zie weinig noodzaak om het niet te doen.quote:
Ah, zo een shaman had ik er laatst bij in Wailing Caverns. Elke pack die ik pullde deed ie die pushback waardoor ik als melee weer achter de feiten aan mocht rennen. Gruwelijk irritant.quote:Op maandag 6 december 2010 11:36 schreef Silmarwen het volgende:
Ook iets waar ik me enorm aan stoor, pushbacks van shamans of whatever, dat vind ik nog irritanter dan een ninjapuller.
Yup roll gewoon een pala tank, is echt awesome, je levelt buiten de instances ook als een tierelier omdat je non-stop groepen kan aoe'en. Verder binnen de minuut een random dungeonquote:Op maandag 6 december 2010 12:10 schreef CocaColaLight het volgende:
Maar waarom ga je zelf niet tanken als je wil pullen?
Als ik al heroics tank dan die ik dat in mijn tempo. Dat tempo wordt aangepast op de healer.
Maar ik snap de dps wel, ze wachten 10 minuten om een instance in te mogen. Al dat wachten kan niet goed zijn voor de trigger finger. Dus dat moet gecompenseerd worden.
Meestal vraag ik netjes wat hij / zij denkt aan het doen te zijn. In de meeste gevallen houden ze dan wel op. Als ze dan toch doorgaan dan doe ik ook geen moeite om op alles aggro te krijgen.
En nu is het maar hopen dat de nieuwe instances het hard afstraffen als dps pulled
Pala tanks zijn gewoon awesomequote:Op maandag 6 december 2010 12:16 schreef Stranger het volgende:
[..]
Yup roll gewoon een pala tank, is echt awesome, je levelt buiten de instances ook als een tierelier omdat je non-stop groepen kan aoe'en. Verder binnen de minuut een random dungeon
Misdirect van hunters bedoel je?quote:Op maandag 6 december 2010 12:04 schreef GI het volgende:
[..]
Ik zie weinig noodzaak om het niet te doen.
Enige dat nuttig kan zijn qua positioning of aggro is een distracting shot of hoe heet de spel van de rogues die een losse add op de tank kan zetten. Of een caster die ver weg staat die door een DK gedeathgripped wordt in de AOE van de tank. Verder zie ik weinig noodzaak om het pullen bij de tank weg te halen.
Jij hebt het over de main-pull, ik heb het over 1 losse mob. Verschilquote:Op maandag 6 december 2010 12:10 schreef CocaColaLight het volgende:
Maar waarom ga je zelf niet tanken als je wil pullen?
Als ik al heroics tank dan die ik dat in mijn tempo. Dat tempo wordt aangepast op de healer.
Maar ik snap de dps wel, ze wachten 10 minuten om een instance in te mogen. Al dat wachten kan niet goed zijn voor de trigger finger. Dus dat moet gecompenseerd worden.
Meestal vraag ik netjes wat hij / zij denkt aan het doen te zijn. In de meeste gevallen houden ze dan wel op. Als ze dan toch doorgaan dan doe ik ook geen moeite om op alles aggro te krijgen.
En nu is het maar hopen dat de nieuwe instances het hard afstraffen als dps pulled
Jup, ben morgen vrij (bedrijfsuitje naar Mount Hyjalquote:Op maandag 6 december 2010 12:25 schreef lifeblind het volgende:
Zo, half dagje werken nu nog en dan vanavond/vannacht xp grinden tot ik er bij neerval:P
Vannacht wordt 't gewoon de hele nacht doorgaan, in de ochtend even slapen, en dan eind van de ochtend weer vrolijk verder gaanquote:Op maandag 6 december 2010 12:27 schreef Stranger het volgende:
[..]
Jup, ben morgen vrij (bedrijfsuitje naar Mount Hyjal). Woensdag altijd vrij, hoop woensdagavond 85 te dingen
Kijk uit dat je niet tot ergens in de middag doorslaapt, is me zo vaak overkomenquote:Op maandag 6 december 2010 12:30 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Vannacht wordt 't gewoon de hele nacht doorgaan, in de ochtend even slapen, en dan eind van de ochtend weer vrolijk verder gaan
Ik denk dat ik van ~4 tot ~8 ga slapen en dan verder level, werkte met wotlk ook goedquote:Op maandag 6 december 2010 12:30 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Vannacht wordt 't gewoon de hele nacht doorgaan, in de ochtend even slapen, en dan eind van de ochtend weer vrolijk verder gaan
Ik zit waarschijnlijk zo vol met koffie en energydrank dat ik mochtenochtend niet eens KAN slapenquote:Op maandag 6 december 2010 12:31 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Kijk uit dat je niet tot ergens in de middag doorslaapt, is me zo vaak overkomen
Heb je al een plan hoe je gaat levellen? Grinden? Questen? Dungeons?quote:Op maandag 6 december 2010 12:34 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ik zit waarschijnlijk zo vol met koffie en energydrank dat ik mochtenochtend niet eens KAN slapen
Questen, wordt je vanzelf naar die gebieden gestuurd waar je kan levellen (ik neem aan dat 't bord in SW dan ook werkt voor lvl 80s), aan de hand daarvan kom ik wel in dungeons terecht.quote:Op maandag 6 december 2010 12:36 schreef Stranger het volgende:
[..]
Heb je al een plan hoe je gaat levellen? Grinden? Questen? Dungeons?
Ik zit nog steeds in dubio hoe ik het ga aanpakken. Wil sowieso beginnen met een Blackrock Caverns run, en misschien daarna nog een paar keer, afhankelijk van hoe snel het gaat.
Heb ook de wow-pro levelling addon gedownload om te questen.
Als je direct op launch BC gaat doen heb je wel een hoop idioten die jou het leven zuur gaan maken he:Pquote:Op maandag 6 december 2010 12:36 schreef Stranger het volgende:
[..]
Heb je al een plan hoe je gaat levellen? Grinden? Questen? Dungeons?
Ik zit nog steeds in dubio hoe ik het ga aanpakken. Wil sowieso beginnen met een Blackrock Caverns run, en misschien daarna nog een paar keer, afhankelijk van hoe snel het gaat.
Heb ook de wow-pro levelling addon gedownload om te questen.
Of WOTLK heroics doenquote:Op maandag 6 december 2010 12:44 schreef lifeblind het volgende:
Een guildy zei gisteren trouwens tegen me dat de eerste dungeon pas beschikbaar wordt op lvl 81, geen idee of dat zo is, maar in dat geval wordt 't sowieso eerst een beetje questen lijkt me.
Ja, dan is er een nieuw deel, met nieuwe dungeons, quests en gebieden, en dan lekker de dungeons gaan doen die ik al anderhalf jaar lang aan 't doen ben en echt uit kan kotsen, heel leuk jaquote:
Tabard kopen.quote:Op maandag 6 december 2010 12:49 schreef internal het volgende:
Weet iemand hoe je nu Steamwheedle Cartel rep krijgt? Ik zie net op wowhead dat de Free Knot quest weg is gehaald.
Is er tegenwoordig gewoon een tabard voor Steemwheedle Cartel?quote:
Ik kan dat in ieder geval nergens terug vindenquote:Op maandag 6 december 2010 12:57 schreef ApoclysmX het volgende:
Dacht het wel.. of ik ben in de war.
Als je de eigenaar van de winkel kent wel jaquote:Op maandag 6 december 2010 13:01 schreef Dibble het volgende:
Is er een kans dat ik Cata meekrijg als nu naar de winkel ga?
Je hebt iets van i274 gemiddeld nodig voor de eerste dungeon dacht ik, dus questen moet sowieso als je geen heroic raids hebt gedaan.quote:Op maandag 6 december 2010 12:39 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Questen, wordt je vanzelf naar die gebieden gestuurd waar je kan levellen (ik neem aan dat 't bord in SW dan ook werkt voor lvl 80s), aan de hand daarvan kom ik wel in dungeons terecht.
Je kan al in de eerste dungeon op lvl 78quote:Op maandag 6 december 2010 13:03 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Je hebt iets van i274 gemiddeld nodig voor de eerste dungeon dacht ik, dus questen moet sowieso als je geen heroic raids hebt gedaan.
Waar vind je die info? Want dat heb ik nergens gelezen (en zou ook wel een beetje belachelijk zijn).quote:Op maandag 6 december 2010 13:03 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Je hebt iets van i274 gemiddeld nodig voor de eerste dungeon dacht ik, dus questen moet sowieso als je geen heroic raids hebt gedaan.
De eerste catacysm dungeon is een instap dungeons net zoals Utgarde Keep dat was in WotLKquote:Op maandag 6 december 2010 13:10 schreef Stranger het volgende:
[..]
Waar vind je die info? Want dat heb ik nergens gelezen (en zou ook wel een beetje belachelijk zijn).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |