abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 december 2010 @ 11:39:13 #101
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_89580806
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:15 schreef GlenSpey het volgende:
Trouwens, is er laatst een patch geweest die warrior aggro heeft verbeterd?
Doe nu sinds een paar dagen TBC Heroics maar heb het idee dat aggro houden me wat minder moeite kost dan eerder... maar kan aan mij liggen.
Charge, rent, thunderclap. Misschien nog een shockwave ertussendoor en daarna veel cleave spammen met shield slam.
*Hosselcopter*
pi_89580827
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:36 schreef Silmarwen het volgende:
Weet je wat het is. Je hebt maar 2 taunts als pally, nou twee en een half met AS. Maar het is gruwelijk irritant om weg te moeten rennen als je taunts op cd zijn, om iets van een clothy te halen, dan weer terug te rennen omdat de rest de eerste mob staat te nuken, en je daar dus weer aggro kwijt van raakt. Kortom, je blijft als een debiel heen en weer rennen.

Ook iets waar ik me enorm aan stoor, pushbacks van shamans of whatever, dat vind ik nog irritanter dan een ninjapuller.
Nogmaals: ik pull niet weg van de tank, als ik een mob pull, dan hoef je die als tank niet van mij af te halen. En als dat wel moet, omdat ik iets per ongeluk body pull (een patrol of zo), dan breng ik dat naar jou toe. Rennen is niet nodig.
pi_89580901
Als het een angstige tank is en hij pulled per groep dan kan je beter niet pullen, en als het een goede tank is die wel veel pulled OOK niet. Je hebt geen idee wat voor cooldowns de tank beschikbaar heeft en welke spells al te gebruiken zijn voor het pullen. Ik pull in de instances ook altijd achter elkaar door, maar als er onverwacht een DPS een groepje erbij plukt moet de tank het zien op te lossen terwijl al zijn AoE attacks op cooldown zitten.

Dat levert alleen maar een hoop ergernis op en je kan net zo goed even 2 seconden wachten totdat hij zelf gaat pullen. Of DPS die een caster groep gaan pullen, of niet weten welke mobs er bij zo'n extra pull allemaal meekomen en opeens 6+ mobs erbij halen terwijl er al 2 groepen mobs op de tank staan te rammen. Daar heb ik echt een schijthekel en gelukkig ben ik dat nog niet tegen gekomen in de normale dungeons, omdat ik blijkbaar al moeilijk bij te houden ben (60% van alle damage done met een gemiddelde groep, daarom is het zo cool om heel af en toe een goede groep te hebben wat dan nog sneller gaat). In random heroics is er soms wel een mage of boomkin die geilt op AoE maar die laat ik dan dood gaan. AoE taunt op de healer voor zijn healaggro en de rest mag even die vervelende DPS kapot stampen. o|O

En tja dan kan ik het wel begrijpen als er iemand elitair begint te doen. Zeker met de noobs die je tegenkomt in een random dungeon/random heroic die het niet voor elkaar krijgen om 500 dps te doen op lvl65-70. Zeker als je dat vergelijkt met je eigen DPS classes die meer dan 1000 DPS doen op lvl60 of 4000 dps op bosses op lvl72 (arcane mage :') ). Dan wordt je wel verschikkelijk moe als je dan zelf als tank zit opgescheept met van die noobs die er geen bal van snappen.
pi_89581132
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:42 schreef ufopiloot het volgende:
Als het een angstige tank is en hij pulled per groep dan kan je beter niet pullen, en als het een goede tank is die wel veel pulled OOK niet. Je hebt geen idee wat voor cooldowns de tank beschikbaar heeft en welke spells al te gebruiken zijn voor het pullen. Ik pull in de instances ook altijd achter elkaar door, maar als er onverwacht een DPS een groepje erbij plukt moet de tank het zien op te lossen terwijl al zijn AoE attacks op cooldown zitten.

Dat levert alleen maar een hoop ergernis op en je kan net zo goed even 2 seconden wachten totdat hij zelf gaat pullen. Of DPS die een caster groep gaan pullen, of niet weten welke mobs er bij zo'n extra pull allemaal meekomen en opeens 6+ mobs erbij halen terwijl er al 2 groepen mobs op de tank staan te rammen. Daar heb ik echt een schijthekel en gelukkig ben ik dat nog niet tegen gekomen in de normale dungeons, omdat ik blijkbaar al moeilijk bij te houden ben (60% van alle damage done met een gemiddelde groep, daarom is het zo cool om heel af en toe een goede groep te hebben wat dan nog sneller gaat). In random heroics is er soms wel een mage of boomkin die geilt op AoE maar die laat ik dan dood gaan. AoE taunt op de healer voor zijn healaggro en de rest mag even die vervelende DPS kapot stampen. o|O

En tja dan kan ik het wel begrijpen als er iemand elitair begint te doen. Zeker met de noobs die je tegenkomt in een random dungeon/random heroic die het niet voor elkaar krijgen om 500 dps te doen op lvl65-70. Zeker als je dat vergelijkt met je eigen DPS classes die meer dan 1000 DPS doen op lvl60 of 4000 dps op bosses op lvl72 (arcane mage :') ). Dan wordt je wel verschikkelijk moe als je dan zelf als tank zit opgescheept met van die noobs die er geen bal van snappen.
Kolere zeg! Jij lult echt alsof DPS echt altijd hersens heeft niet groter dan een walnoot! Alsof de tank alleen maar castergroups herkent, of weet wat er nog extra mee kan komen. Je vergeet even dat er ook DPS is die het voor elkaar krijgt om de hele kamer van Garr kan pullen, zonder dat Garr mee komt (beste pull die ik ooit heb gedaan). De tank heeft niet een IQ 30 punten boven de healer en 80 punten boven de DPS. Daarbij ga je helemaal voorbij aan mijn punt, ik pull niet voor de tank, ik pull niet een group die de tank dan mag tanken. En dat heb ik nu al tig keer gezegd, dat moet de tank ook doen. Ik pull losse mobs die ik kan handlen. Zodat de tank even kan looten, of de healer even kan drinken, zonder dat het tempo daardoor omlaag gaat. Zeker als ik met 3~4 procs zit die over 10 seconden voorbij zijn.
pi_89581165
Iets heel anders, zijn er hier nog meer engineers, die als ze veel van de AH af halen, om weer door te verkopen, een MOLL-E in de AH neer zetten, omdat ze anders zoveel moeten lopen _O-
pi_89581324
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:39 schreef Dibble het volgende:

[..]

Charge, rent, thunderclap. Misschien nog een shockwave ertussendoor en daarna veel cleave spammen met shield slam.
Ja de theorie ken ik.
Vroeg me alleen af of het makkelijker geworden is want het lijkt minder moeite te kosten ;)
pi_89581388
quote:
Kolere zeg! Jij lult echt alsof DPS echt altijd hersens heeft niet groter dan een walnoot!
Ik zeg niets over herseninhoud van betreffende spelers, maar ja, 9 van de 10 keer hebben ze geen idee wat ze doen en wat ze zouden moeten doen. In een groep kan je vaak direct zien wie er een beetje end-game ervaring heeft en moeite in zijn class stopt om uit te zoeken hoe alles werkt. Die personen zijn heel erg zeldzaam, want in de meeste gevallen kom je mensen tegen die dat niet doen. En ja, dan vind ik het noobs :D

Maargoed, als je zelf DPS bent en op de tank/healer let zie je vaak ook genoeg dingen die niet kloppen. Paladin tanks met de healing seal aan, of resto druids die hun eigen spells nooit gebruiken en alleen maar rejuvenation en nourish doen ofzo :')
  Moderator / Redactie FP maandag 6 december 2010 @ 11:57:57 #108
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_89581389
Door dit geleuter heb ik nu zin om weer op m'n healer in te loggen :9
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_89581449
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:57 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Ik zeg niets over herseninhoud van betreffende spelers, maar ja, 9 van de 10 keer hebben ze geen idee wat ze doen en wat ze zouden moeten doen. In een groep kan je vaak direct zien wie er een beetje end-game ervaring heeft en moeite in zijn class stopt om uit te zoeken hoe alles werkt. Die personen zijn heel erg zeldzaam, want in de meeste gevallen kom je mensen tegen die dat niet doen. En ja, dan vind ik het noobs :D

Maargoed, als je zelf DPS bent en op de tank/healer let zie je vaak ook genoeg dingen die niet kloppen. Paladin tanks met de healing seal aan, of resto druids die hun eigen spells nooit gebruiken en alleen maar rejuvenation en nourish doen ofzo :')
Maar dan heb je het over het algemeen, maar vind je dan dat de tank in ALLE gevallen, geen uitzondering mogelijk, ELKE mob pulled?
  maandag 6 december 2010 @ 12:00:13 #110
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_89581470
worden een dure paar dagen ;(

1x migrate + racechange
1x racechange
1x factionchange

en cataclysm zelf :')

*zucht*
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.
  maandag 6 december 2010 @ 12:01:09 #111
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_89581514
quote:
Op maandag 6 december 2010 11:59 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Maar dan heb je het over het algemeen, maar vind je dan dat de tank in ALLE gevallen, geen uitzondering mogelijk, ELKE mob pulled?
Ja.
pi_89581556
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:01 schreef GI het volgende:

[..]

Ja.
Dan vind ik je best star :Y)
  maandag 6 december 2010 @ 12:04:00 #113
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_89581624
quote:
Op maandag 6 december 2010 12:02 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dan vind ik je best star :Y)
Ik zie weinig noodzaak om het niet te doen.

Enige dat nuttig kan zijn qua positioning of aggro is een distracting shot of hoe heet de spel van de rogues die een losse add op de tank kan zetten. Of een caster die ver weg staat die door een DK gedeathgripped wordt in de AOE van de tank. Verder zie ik weinig noodzaak om het pullen bij de tank weg te halen.
pi_89581818
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:36 schreef Silmarwen het volgende:
Ook iets waar ik me enorm aan stoor, pushbacks van shamans of whatever, dat vind ik nog irritanter dan een ninjapuller.
Ah, zo een shaman had ik er laatst bij in Wailing Caverns. Elke pack die ik pullde deed ie die pushback waardoor ik als melee weer achter de feiten aan mocht rennen. Gruwelijk irritant.
En toen ik er wat van zei kreeg ik hem en zn vriendje achter me aan dat ik geen commentaar moest hebben omdat het blijkbaar een o zo fantastische speler was. Nou mooi niet dus. Heb gelijk /quit gedaan. Veel plezier met 3 kwartier wachten op een nieuwe tank :W
  maandag 6 december 2010 @ 12:10:03 #115
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_89581833
Maar waarom ga je zelf niet tanken als je wil pullen?

Als ik al heroics tank dan die ik dat in mijn tempo. Dat tempo wordt aangepast op de healer.
Maar ik snap de dps wel, ze wachten 10 minuten om een instance in te mogen. Al dat wachten kan niet goed zijn voor de trigger finger. Dus dat moet gecompenseerd worden.

Meestal vraag ik netjes wat hij / zij denkt aan het doen te zijn. In de meeste gevallen houden ze dan wel op. Als ze dan toch doorgaan dan doe ik ook geen moeite om op alles aggro te krijgen.

En nu is het maar hopen dat de nieuwe instances het hard afstraffen als dps pulled :D
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_89581989
We zijn van deel 306 naar 303 gegaan?
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_89581997
quote:
Op maandag 6 december 2010 12:10 schreef CocaColaLight het volgende:

Als ik al heroics tank dan die ik dat in mijn tempo. Dat tempo wordt aangepast op de healer.
Maar ik snap de dps wel, ze wachten 10 minuten om een instance in te mogen. Al dat wachten kan niet goed zijn voor de trigger finger. Dus dat moet gecompenseerd worden.

Meestal vraag ik netjes wat hij / zij denkt aan het doen te zijn. In de meeste gevallen houden ze dan wel op. Als ze dan toch doorgaan dan doe ik ook geen moeite om op alles aggro te krijgen.

En nu is het maar hopen dat de nieuwe instances het hard afstraffen als dps pulled :D
Yup roll gewoon een pala tank, is echt awesome, je levelt buiten de instances ook als een tierelier omdat je non-stop groepen kan aoe'en. Verder binnen de minuut een random dungeon ^O^
  maandag 6 december 2010 @ 12:20:42 #118
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_89582156
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:16 schreef Stranger het volgende:

[..]

Yup roll gewoon een pala tank, is echt awesome, je levelt buiten de instances ook als een tierelier omdat je non-stop groepen kan aoe'en. Verder binnen de minuut een random dungeon ^O^
Pala tanks zijn gewoon awesome
pi_89582162
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:04 schreef GI het volgende:

[..]

Ik zie weinig noodzaak om het niet te doen.

Enige dat nuttig kan zijn qua positioning of aggro is een distracting shot of hoe heet de spel van de rogues die een losse add op de tank kan zetten. Of een caster die ver weg staat die door een DK gedeathgripped wordt in de AOE van de tank. Verder zie ik weinig noodzaak om het pullen bij de tank weg te halen.
Misdirect van hunters bedoel je?

En noodzaak, klinkt wat zwaar, maar ik vind dat er dan een veel prettigere flow in het spel komt, je hebt continue actie :)
pi_89582199
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:10 schreef CocaColaLight het volgende:

Jij hebt het over de main-pull, ik heb het over 1 losse mob. Verschil :)
pi_89582245
Het enige dat een tank doet is pullen, de enige die pulled is een tank :')
  † In Memoriam † maandag 6 december 2010 @ 12:25:47 #122
159966 lifeblind
pi_89582337
Zo, half dagje werken nu nog en dan vanavond/vannacht xp grinden tot ik er bij neerval:P
pi_89582399
quote:
Op maandag 6 december 2010 12:25 schreef lifeblind het volgende:
Zo, half dagje werken nu nog en dan vanavond/vannacht xp grinden tot ik er bij neerval:P
Jup, ben morgen vrij (bedrijfsuitje naar Mount Hyjal :P). Woensdag altijd vrij, hoop woensdagavond 85 te dingen :o
pi_89582454
Godverdomme gister nog LK geprobeerd met een pug, zaten 4 andere Nederlanders bij en we gingen met zijn 5en op skype, was heel leuk. We waren tot 18% gekomen, toen ging een paladin healer weg. We hebben het nog vele malen geprobeerd maar we kregen hem niet down ;(

Mensen die Valkyrs vergeten ;( Mensen die niet op tijd van het randje naar het midden lopen ;( Natuurlijk moest ik het ook ooit eens leren maar ja... Hoop dat KS titel niet weg gaat in cata
pi_89582483
Ik ga vanavond lekker questen in Outland. :Y)
Heerlijk rustig, op een andere server O+
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  † In Memoriam † maandag 6 december 2010 @ 12:30:22 #126
159966 lifeblind
pi_89582498
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:27 schreef Stranger het volgende:

[..]

Jup, ben morgen vrij (bedrijfsuitje naar Mount Hyjal :P). Woensdag altijd vrij, hoop woensdagavond 85 te dingen :o
Vannacht wordt 't gewoon de hele nacht doorgaan, in de ochtend even slapen, en dan eind van de ochtend weer vrolijk verder gaan :P
pi_89582552
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:30 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Vannacht wordt 't gewoon de hele nacht doorgaan, in de ochtend even slapen, en dan eind van de ochtend weer vrolijk verder gaan :P
Kijk uit dat je niet tot ergens in de middag doorslaapt, is me zo vaak overkomen
pi_89582559
quote:
Op maandag 6 december 2010 12:30 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ik denk dat ik van ~4 tot ~8 ga slapen en dan verder level, werkte met wotlk ook goed :) 4 uur per nacht slapen is precies goed genoeg dat je nog een beetje scherp blijft :)
  maandag 6 december 2010 @ 12:32:11 #129
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_89582566
Mjah zelfs met een losse mob. De eerste keer zal ik wel taunten maar als het constant blijft gebeuren dan stop ik daar wel mee.

Ik zal wel meeslaan maar niet mijn best doen om aggro te krijgen.

Blijft leuk als ik op mijn shammy als healer die mensen dood laat gaan. Gevalletje whoops sorrie pulde jij? Meestal krijg je dan een bult gezeur over je heen. Maar goed dat hoort erbij, het is toch altijd de fout van de tank of healer :D
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  † In Memoriam † maandag 6 december 2010 @ 12:34:12 #130
159966 lifeblind
pi_89582640
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:31 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Kijk uit dat je niet tot ergens in de middag doorslaapt, is me zo vaak overkomen
Ik zit waarschijnlijk zo vol met koffie en energydrank dat ik mochtenochtend niet eens KAN slapen :')
pi_89582718
Ik ga denk ik eventjes in de nacht in Vashj'ir koekeloeren en rond 1 uur of half 2 slapen :P Moet jammer genoeg de volgende dag gewoon weer aan de slag.
Voor 14,99 kan hier jouw opmerking staan!
Of je kan het heel lief vragen.
pi_89582731
quote:
Op maandag 6 december 2010 12:34 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ik zit waarschijnlijk zo vol met koffie en energydrank dat ik mochtenochtend niet eens KAN slapen :')
Heb je al een plan hoe je gaat levellen? Grinden? Questen? Dungeons?

Ik zit nog steeds in dubio hoe ik het ga aanpakken. Wil sowieso beginnen met een Blackrock Caverns run, en misschien daarna nog een paar keer, afhankelijk van hoe snel het gaat.

Heb ook de wow-pro levelling addon gedownload om te questen.
pi_89582758
Morgen komt nieuwe Zygor, wordt dus gewoon keihard questen
  † In Memoriam † maandag 6 december 2010 @ 12:39:16 #134
159966 lifeblind
pi_89582839
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:36 schreef Stranger het volgende:

[..]

Ik zit nog steeds in dubio hoe ik het ga aanpakken. Wil sowieso beginnen met een Blackrock Caverns run, en misschien daarna nog een paar keer, afhankelijk van hoe snel het gaat.

Questen, wordt je vanzelf naar die gebieden gestuurd waar je kan levellen (ik neem aan dat 't bord in SW dan ook werkt voor lvl 80s), aan de hand daarvan kom ik wel in dungeons terecht.
pi_89582985
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:36 schreef Stranger het volgende:

[..]

Als je direct op launch BC gaat doen heb je wel een hoop idioten die jou het leven zuur gaan maken he:P
  † In Memoriam † maandag 6 december 2010 @ 12:44:48 #136
159966 lifeblind
pi_89583009
Een guildy zei gisteren trouwens tegen me dat de eerste dungeon pas beschikbaar wordt op lvl 81, geen idee of dat zo is, maar in dat geval wordt 't sowieso eerst een beetje questen lijkt me.
pi_89583035
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:44 schreef lifeblind het volgende:
Een guildy zei gisteren trouwens tegen me dat de eerste dungeon pas beschikbaar wordt op lvl 81, geen idee of dat zo is, maar in dat geval wordt 't sowieso eerst een beetje questen lijkt me.
Of WOTLK heroics doen ;)
  † In Memoriam † maandag 6 december 2010 @ 12:47:22 #138
159966 lifeblind
pi_89583111
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:45 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

Of WOTLK heroics doen ;)
Ja, dan is er een nieuw deel, met nieuwe dungeons, quests en gebieden, en dan lekker de dungeons gaan doen die ik al anderhalf jaar lang aan 't doen ben en echt uit kan kotsen, heel leuk ja :')
pi_89583168
Ik ga lekker questen *O*
Ik vrees wel dat het insane druk gaat zijn :P
pi_89583192
Weet iemand hoe je nu Steamwheedle Cartel rep krijgt? Ik zie net op wowhead dat de Free Knot quest weg is gehaald.
pi_89583403
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 12:49 schreef internal het volgende:
Weet iemand hoe je nu Steamwheedle Cartel rep krijgt? Ik zie net op wowhead dat de Free Knot quest weg is gehaald.
Tabard kopen.
pi_89583430
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:55 schreef ApoclysmX het volgende:

[..]

Tabard kopen.
Is er tegenwoordig gewoon een tabard voor Steemwheedle Cartel?
pi_89583459
Dacht het wel.. of ik ben in de war. :P
pi_89583565
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:57 schreef ApoclysmX het volgende:
Dacht het wel.. of ik ben in de war. :P
Ik kan dat in ieder geval nergens terug vinden :P
  maandag 6 december 2010 @ 13:01:58 #145
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_89583601
Is er een kans dat ik Cata meekrijg als nu naar de winkel ga?
*Hosselcopter*
pi_89583614
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:01 schreef Dibble het volgende:
Is er een kans dat ik Cata meekrijg als nu naar de winkel ga?
Als je de eigenaar van de winkel kent wel ja :P
pi_89583641
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:39 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Questen, wordt je vanzelf naar die gebieden gestuurd waar je kan levellen (ik neem aan dat 't bord in SW dan ook werkt voor lvl 80s), aan de hand daarvan kom ik wel in dungeons terecht.
Je hebt iets van i274 gemiddeld nodig voor de eerste dungeon dacht ik, dus questen moet sowieso als je geen heroic raids hebt gedaan.
pi_89583697
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:03 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Je hebt iets van i274 gemiddeld nodig voor de eerste dungeon dacht ik, dus questen moet sowieso als je geen heroic raids hebt gedaan.
Je kan al in de eerste dungeon op lvl 78 :)
pi_89583857
quote:
Op maandag 6 december 2010 13:03 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Waar vind je die info? Want dat heb ik nergens gelezen (en zou ook wel een beetje belachelijk zijn).
pi_89583931
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:10 schreef Stranger het volgende:

[..]

Waar vind je die info? Want dat heb ik nergens gelezen (en zou ook wel een beetje belachelijk zijn).
De eerste catacysm dungeon is een instap dungeons net zoals Utgarde Keep dat was in WotLK
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')