abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89553230
Zoals sommige hier al weten ben ik een half jaar geleden overvallen, voor meer info over dat zie:
Hoeveel geld kan ik terug verwachten na overval in huis.
Dan kunnen we het in dit topic over het volgende hebben:
De 4 daders zijn ondertussen opgepakt, wat helaas wel jammer is is dat 2 17 zijn en 2 meerderjarig.
Ze moeten over een tijdje alle 4 voor de rechter maar alleen de 2 meerderjarige worden vastgehouden tot die tijd, de minderjarige lopen vrij rond, heel jammer als je het mij vraagt maar goed.

Kan iemand mij vertellen wat deze 4 ongeveer voor straffen kunnen verwachten? De 2 minderjarigen, kunnen die überhaupt wel een gevangenisstraf krijgen? Aangezien ze nu ook vrij zijn..

Bedankt!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_89553317
wel mooi dat ze zijn opgepakt,
heb je daardoor nu ook je spullen terug gekregen? (TV, ps3 + spellen)
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
pi_89553332
16 en ouder kunnen worden bestraft als meerderjarigen in Nederland.

Dus zo minderjarig zijn ze niet.

Trouwens al doet het OM er niks mee je kan ze ook civiel aanklagen om je geld en/of spullen terug te krijgen.
Dat gaat dan waarschijnlijk via hun ouders met een beetje geluk.
  zondag 5 december 2010 @ 16:09:50 #4
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_89553375
Wel goed dat ze gepakt zijn!
pi_89553397
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:07 schreef Baalhaar het volgende:
wel mooi dat ze zijn opgepakt,
heb je daardoor nu ook je spullen terug gekregen? (TV, ps3 + spellen)
Das zeker top inderdaad.
Maar een klein deel was terug gevonden, en dat kon ik terug krijgen in ruil voor het geld wat ik van de verzekering vergoed heb gekregen.

Ik wil die dingen niet meer terug zien, en heb het geld niet meer, dus heb ik er afstand van gedaan.

quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Trouwens al doet het OM er niks mee je kan ze ook civiel aanklagen om je geld en/of spullen terug te krijgen.
En dat houd in? Schadevergoeding?
Verzekering heeft alles al vergoed.
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2010 16:09 schreef luciferist het volgende:
Wel goed dat ze gepakt zijn!
Dat zeker :)
pi_89553445
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:10 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Das zeker top inderdaad.
Maar een klein deel was terug gevonden, en dat kon ik terug krijgen in ruil voor het geld wat ik van de verzekering vergoed heb gekregen.

Ik wil die dingen niet meer terug zien, en heb het geld niet meer, dus heb ik er afstand van gedaan.

[..]

[..]

Dat zeker :)
Hoe dat precies zit met schadevergoedingen etc zal misschien een ander hier wel weten.
  zondag 5 december 2010 @ 16:20:05 #7
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_89553679
quote:

[..]

Das zeker top inderdaad.

Wat is dit nou weer voor idioterie? Wie zou dat geld van de verzekering dan cashen, als jij dat betaalt om je spullen terug te zien? De overheid? Als er iemand dat geld dan zou moeten krijgen, is het de verzekeringsmaatschappij natuurlijk...
pi_89553711
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:20 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor idioterie? Wie zou dat geld van de verzekering dan cashen, als jij dat betaalt om je spullen terug te zien? De overheid? Als er iemand dat geld dan zou moeten krijgen, is het de verzekeringsmaatschappij natuurlijk...
Dat zeg ik toch ook?
Heb contact gehad met mijn verzekering, als ik de spullen terug wil moet ik aan hun terug betalen wat ik er ook voor gekregen heb.
Maar ik wil het niet eens terug.
  zondag 5 december 2010 @ 16:29:55 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_89553959
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:21 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook?
Heb contact gehad met mijn verzekering, als ik de spullen terug wil moet ik aan hun terug betalen wat ik er ook voor gekregen heb.
Maar ik wil het niet eens terug.
Ow excuus, ik wist niet dat het al via de verzekering liep qua spullen.
pi_89554319
ben eigenlijk wel benieuwd of je op wat voor wijze dan ook iets gehoord hebt van de daders / ouders van daders.
bedoel eigenlijk, dat als ik kinderen zou hebben die zoiets geflikt blijken te hebben, die een week niet zouden kunnen zitten en ik toch zelf ook met het schaamrood op de kaken excuses zou aanbieden bij de slachtoffers.
misschien wel erg naief maar zulke ouders zullen er toch nog wel zijn?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_89554350
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:42 schreef WRH het volgende:
ben eigenlijk wel benieuwd of je op wat voor wijze dan ook iets gehoord hebt van de daders / ouders van daders.
bedoel eigenlijk, dat als ik kinderen zou hebben die zoiets geflikt blijken te hebben, die een week niet zouden kunnen zitten en ik toch zelf ook met het schaamrood op de kaken excuses zou aanbieden bij de slachtoffers.
misschien wel erg naief maar zulke ouders zullen er toch nog wel zijn?
Blijkbaar niet, maar goed, ze weten ook niet waar ik tegenwoordig woon (gelukkig) ben verhuisd na de overval.
pi_89554385
nee ok, wel logisch dat ze niet weten waar je nu woont, hoeft ook niet, maar dacht, misschien een briefje via politie of iets dergelijks.
geen idee, maar ik kan mij zo voorstellen dat als het je overkomen is, je misschien nog wel het meeste prijs zou stellen op iets van een verontschuldiging.
pi_89554535
quote:

En anders gewoon in de strafzaak voegen als benadeelde partij.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_89554566
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:50 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En anders gewoon in de strafzaak voegen als benadeelde partij.
Sorry wat bedoel je daar mee?

Overigens mag ik bij de rechtzaak van de minderjarigen sowieso niet bij zijn, vind ik vrij vreemd, iemand enig idee waarom dat is?
pi_89554629
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:51 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Overigens mag ik bij de rechtzaak van de minderjarigen sowieso niet bij zijn, vind ik vrij vreemd, iemand enig idee waarom dat is?
Privacy van de minderjarigen.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_89554677
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:53 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Vreemd als je t mij vraagt, dan hadden ze dat even moeten bedenken voordat ze me in elkaar sloegen en mn spullen mee namen.
pi_89554683
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:53 schreef dreamzk het volgende:

[..]

maar ook voor de slachtoffers in de betreffende zaak?
TS is toch gewoon onderdeel van deze zaak, mag hij er dan ook als zodanig niet bij aanwezig zijn?
pi_89554761
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:51 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Om je eigen recht te halen kan je een civiele procedure aanspannen, los van welke strafzaak dan ook. Dat gaat buiten het strafrecht om en is gebaseerd op het leed dat jij als particulier hebt geleden tengevolge van het handelen van een andere particulier (ik weet niet of ik het zo goed zeg), dus los van de bestraffing van de daders. Het kan voordelig zijn om als je een civiele zaak wilt aanspannen de uitkomst van de strafzaak af te wachten, omdat daarmee de schuld is bewezen en je dus sterker staat.

Wil je echter geen twee procedures achter elkaar afwachten (de strafrechtelijke en de civiele) om je kosten vergoed te krijgen, dan kan je je ook voegen in de strafzaak als benadeelde partij. Met andere woorden, je schuift dan aan in die rechtzaak en licht je standpunt toe en geeft aan welke schade je geleden hebt. Dat gaat een stuk sneller dan in twee losse procedures.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_89554794
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:58 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Om je eigen recht te halen kan je een civiele procedure aanspannen, los van welke strafzaak dan ook. Dat gaat buiten het strafrecht om en is gebaseerd op het leed dat jij als particulier hebt geleden tengevolge van het handelen van een andere particulier (ik weet niet of ik het zo goed zeg), dus los van de bestraffing van de daders. Het kan voordelig zijn om als je een civiele zaak wilt aanspannen de uitkomst van de strafzaak af te wachten, omdat daarmee de schuld is bewezen en je dus sterker staat.

Wil je echter geen twee procedures achter elkaar afwachten (de strafrechtelijke en de civiele) om je kosten vergoed te krijgen, dan kan je je ook voegen in de strafzaak als benadeelde partij. Met andere woorden, je schuift dan aan in die rechtzaak en licht je standpunt toe en geeft aan welke schade je geleden hebt. Dat gaat een stuk sneller dan in twee losse procedures.
Ahja, lekker ingewikkeld.
Wat bedoel je qua kosten vergoed krijgen? Ik hoef toch niks te betalen voor de rechtzaak neem ik aan?
pi_89554840
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:59 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ahja, lekker ingewikkeld.
Wat bedoel je qua kosten vergoed krijgen? Ik hoef toch niks te betalen voor de rechtzaak neem ik aan?
Nee voor een civiele procedure wel natuurlijk maar ja verzekering of niet kan zijn dat je wel degelijk een schadevergoeding eruit kan krijgen.

Ligt eraan wat het je waard is uiteindelijk om ze te laten lijden.
Ik zie kwa strafmaat de bui al hangen.. je leeft nog dus ze zullen wel met een werkstraf eraf komen. :')
pi_89554890
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:55 schreef WRH het volgende:

[..]

maar ook voor de slachtoffers in de betreffende zaak?
TS is toch gewoon onderdeel van deze zaak, mag hij er dan ook als zodanig niet bij aanwezig zijn?
In een gewone strafzaak kan normaal gesproken iedereen aanschuiven want strafzaken zijn normaliter openbaar, maar bij minderjarigen denk ik van niet, tenzij TS zich in deze strafzaak als benadeelde partij gevoegd heeft zoals ik hierboven beschreef. Dacht ik, ik weet niet zeker of het dan wel toegestaan is.

Het verschil tussen iemand die zomaar even bij een rechtzaak komt aanschuiven die er helemaal niets mee te maken heeft en iemand die als benadeelde partij aanschuift, zit hem er natuurlijk in dat die persoon in het tweede geval als slachtoffer ook direct belanghebbende is.
pi_89555056
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 17:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee voor een civiele procedure wel natuurlijk maar ja verzekering of niet kan zijn dat je wel degelijk een schadevergoeding eruit kan krijgen.

Ligt eraan wat het je waard is uiteindelijk om ze te laten lijden.
Ik zie kwa strafmaat de bui al hangen.. je leeft nog dus ze zullen wel met een werkstraf eraf komen. :')
Je moet de kosten zelf betalen, maar kunt de tegenpartij laten veroordelen in de kosten. Dat zijn griffierechten (kosten van de rechtbank) en betekeniskosten van het exploot (deurwaarderskosten). Let wel, die kosten krijg je door de tegenpartij vergoed als de rechter ze daarin veroordeelt. Kosten van rechtsbijstand (juridische hulp, advocaten), krijg je in de regel niet terug.

Dat is nog een voordeel van je als benadeelde partij voegen in een rechtzaak, de zaak "loopt" immers al (terwijl je een civiele zaak zelf moet starten) waardoor je die kosten niet verschuldigd bent.

Ik zou mijn licht eens opsteken bij het juridisch loket. Die weten ook wel de weg in rechtbankland.

Heb je ook al eens gedacht aan slachtofferhulp, TS?
pi_89555142
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 17:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je moet de kosten zelf betalen, maar kunt de tegenpartij laten veroordelen in de kosten. Dat zijn griffierechten (kosten van de rechtbank) en betekeniskosten van het exploot (deurwaarderskosten). Let wel, die kosten krijg je door de tegenpartij vergoed als de rechter ze daarin veroordeelt. Kosten van rechtsbijstand (juridische hulp, advocaten), krijg je in de regel niet terug.

Dat is nog een voordeel van je als benadeelde partij voegen in een rechtzaak, de zaak "loopt" immers al (terwijl je een civiele zaak zelf moet starten) waardoor je die kosten niet verschuldigd bent.

Ik zou mijn licht eens opsteken bij het juridisch loket. Die weten ook wel de weg in rechtbankland.

Heb je ook al eens gedacht aan slachtofferhulp, TS?
Zal inderdaad eens bij het juridisch loket langs gaan.
Slachtofferhulp al gehad.
pi_89555571
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 17:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

die kosten krijg je door de tegenpartij vergoed als de rechter ze daarin veroordeelt. Kosten van rechtsbijstand (juridische hulp, advocaten), krijg je in de regel niet terug.

even gewoon benieuwd:
weet je ook hoe dat werkt als bv de daders het geld gewoon niet hebben?
lijkt mij dat vanwege hun leeftijd de ouders aansprakelijk gesteld kunnen worden, maar stel nu dat dat werkelozen met mega schulden zijn en het bekende 'van een kale kip kun je niet plukken' principe ingaat, kan TS dan elders die kosten verhalen?
doet de staat dat dan, of blijft er gewoon een vordering (waarvan ik mij kan voorstellen dat je daar dan in de praktijk na tig jaar ook naar kunt fluiten).
pi_89556725
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 17:21 schreef WRH het volgende:

[..]

even gewoon benieuwd:
weet je ook hoe dat werkt als bv de daders het geld gewoon niet hebben?
lijkt mij dat vanwege hun leeftijd de ouders aansprakelijk gesteld kunnen worden, maar stel nu dat dat werkelozen met mega schulden zijn en het bekende 'van een kale kip kun je niet plukken' principe ingaat, kan TS dan elders die kosten verhalen?
doet de staat dat dan, of blijft er gewoon een vordering (waarvan ik mij kan voorstellen dat je daar dan in de praktijk na tig jaar ook naar kunt fluiten).
Volgens mij dat laatste.
Ze hebben dan eeuwig een deurwaarder achter hun aan.

Maar ja als er niets valt te halen heb je idd pech.
Lees je vaak genoeg in zaken. :'(
pi_89557086
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 17:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Volgens mij dat laatste.
Ze hebben dan eeuwig een deurwaarder achter hun aan.

Maar ja als er niets valt te halen heb je idd pech.
Lees je vaak genoeg in zaken. :'(
Denk niet dat ze heel veel hebben anders zouden ze vast niet mij overvallen voor dat beetje geld wat ze voor die spullen gekregen hebben.
-neem aan dat gestolen spullen die snel verkocht moeten worden niet voor uitzonderlijk hoge prijzen verkocht worden..
pi_89557307
Wel echt een laffe actie zeg.. vastbinden en in elkaar slaan om vervolgens alles te stelen.
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
pi_89559087
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:07 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Denk niet dat ze heel veel hebben anders zouden ze vast niet mij overvallen voor dat beetje geld wat ze voor die spullen gekregen hebben.
-neem aan dat gestolen spullen die snel verkocht moeten worden niet voor uitzonderlijk hoge prijzen verkocht worden..
Dat hoeft niet, best kans dat ze niet wisten wat er bij jou te halen viel. En misschien hebben ze wel meer inbraken gepleegd waardoor ze toch goed "in de slappe was zitten" :')
pi_89559416
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:05 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, best kans dat ze niet wisten wat er bij jou te halen viel. En misschien hebben ze wel meer inbraken gepleegd waardoor ze toch goed "in de slappe was zitten" :')
Ze wisten wel wat er te halen was, dat is een feit, kan (mag) alleen nog niet uitleggen waarom van de politie, laten we het er op houden dat ze eerder binnen zijn geweest.

Overigens was er bij mij meer te halen dan een gemiddeld huishouden hoor, heb niks te klagen zullen we maar zeggen.

Denk dat het hun eerste inbraak was, want ze hebben erg veel fouten gemaakt, vandaar dat ze ook zo makkelijk opgepakt zijn.
pi_89559480
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:13 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ze wisten wel wat er te halen was, dat is een feit, kan (mag) alleen nog niet uitleggen waarom van de politie, laten we het er op houden dat ze eerder binnen zijn geweest.

Denk dat het hun eerste inbraak was, want ze hebben erg veel fouten gemaakt, vandaar dat ze ook zo makkelijk opgepakt zijn.
Zij vallen dus in die 2% die wel opgepakt wordt?

Echt sukkels inderdaad.
  maandag 6 december 2010 @ 03:16:21 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89575994
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:13 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Waarom kan de politie voor jou bepalen wat je mag zeggen op een internetforum? :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89578647
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 03:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom kan de politie voor jou bepalen wat je mag zeggen op een internetforum? :)
Als ik het tegen NIEMAND mag zeggen omdat het de zaak kan verstoren lijkt het me logisch ook niet op een forum.
  maandag 6 december 2010 @ 10:24:57 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89578919
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:12 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Als ik het tegen NIEMAND mag zeggen omdat het de zaak kan verstoren lijkt het me logisch ook niet op een forum.
oh ik dacht dat ze je het echt verboden hadden, ipv afgeraden.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89578929
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oh ik dacht dat ze je het echt verboden hadden, ipv afgeraden.
Dat is ook wel zo eigenlijk hoor..
pi_89722774
Niemand die de straffen weet verder?
pi_89783795
Hangt van een aantal factoren af:
Hoe vaak zijn ze al betrapt, leeftijd, hoe groot is de kans op herhaling, wat zijn hun eerdere strafbare feiten, hoe groot was het gepleegde geweld.

Je kunt vaak wel een inschatting maken, maar omdat we de andere factoren niet kennen is het in dit geval erg lastig.
Reken maar niet op lange gevangenisstraffen. De minderjarigen komen er waarschijnlijk met enkel weken jeugddetentie vanaf, met aftrek van voorrarrest, daarna wel reclassering.
De volwassenen kunnen enkele maanden krijgen met aftrek van voorrarrest en daarna reclassering.
pi_89789836
quote:

Bijv. kosten psychische gezondheidszorg die ze niet hebben vergoed. Je verzekeraar kan die lui voor het uitgekeerde bedrag nog aanspreken.
pi_89799147
Minderjargen: maximaal 200 uur werkstraf + maximaal 2 jaar jeugddetentie. Reken er op dat die 200 uur werkstraf wordt geeist en een voorwaardelijke jeugddetentie van 3 maand. Mochten ze weinig spijt betuigen en geen belang hebben bij een voorwaardelijke straf, omdat de jeugdreclassering liever niet met ze wil werken (dat kan), dan wordt die voorwaardelijke straf een onvoorwaardelijke.

De 2 meerderjarigen: de richtlijnen zijn ongeveer 24 maanden onvoorwaardelijke gevangenisstraf, of ongeveer 6 maand daarvan voorwaardelijk zodat de reclassering met ze kan werken.
pi_89799465
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:52 schreef dagizmo het volgende:
Minderjargen: maximaal 200 uur werkstraf + maximaal 2 jaar jeugddetentie. Reken er op dat die 200 uur werkstraf wordt geeist en een voorwaardelijke jeugddetentie van 3 maand. Mochten ze weinig spijt betuigen en geen belang hebben bij een voorwaardelijke straf, omdat de jeugdreclassering liever niet met ze wil werken (dat kan), dan wordt die voorwaardelijke straf een onvoorwaardelijke.

De 2 meerderjarigen: de richtlijnen zijn ongeveer 24 maanden onvoorwaardelijke gevangenisstraf, of ongeveer 6 maand daarvan voorwaardelijk zodat de reclassering met ze kan werken.
Kijk hier heb ik wat aan :) wel jammer is het natuurlijk dat vrijwel nooit het maximale word opgelegd toch?
En hoe zit het met het feit
quote:

Is dat waar in dit geval?
pi_89802515
"Kan de rechter besluiten om een minderjarige te berechten als volwassene?
De rechter kan bepalen dat voor jongeren van 16 of 17 jaar het volwassenenstrafrecht van toepassing is. Dit kan alleen als:
- het gaat om een ernstig strafbaar feit, zoals moord;
- de persoonlijkheid van de verdachte daartoe aanleiding geeft;
- de omstandigheden waaronder het strafbaar feit zijn begaan daartoe aanleiding geven.
Het gaat hierbij wel om uitzonderingsgevallen."

"Kan de rechter ook besluiten om een meerderjarige te berechten als een minderjarige?
De rechter kan voor jongeren tussen 18 en 21 jaar bepalen dat niet het volwassenenstrafrecht, maar het jeugdstrafrecht moet worden toegepast. Dit is het geval als:
- de persoonlijkheid van de verdachte daartoe aanleiding geeft;
- de omstandigheden waaronder het strafbaar feit is begaan aanleiding geven.
Het gaat hierbij wel om uitzonderingsgevallen."

http://www.rechtspraak.nl(...)+als+volwassenen.htm

Ik dacht overigens zelf dat het alleen bij moord kon en dan ook nog eens moord op een bijzonder wrede manier, maar het zou zoals zij het op de site formuleren dus ook voor andere misdrijven kunnen in principe.
pi_89807664
Toepassing volwassenenrecht op meerderjarigen gebeurt alleen in de praktijk indien er een belang is om de toezicht langer te laten voortduren dan 2 jaar en indien een PIJ-maatregel (plaatsing inrichting jeugdigen) niet gewenst is om dat toezicht te regelen. Komt dus in beginsel bij hoge uitzondering voor: ernstige levens- of zedendelicten.
pi_96379250
Mocht nou iemand nog geïnteresseerd in de afloop zijn:

quote:
ARNHEM/RHEDEN - De rechtbank in Arnhem heeft woensdag twee jongemannen van 19 jaar oud uit Arnhem en Rheden veroordeeld tot celstraffen van 40, respectievelijk 32 maanden wegens een brute overval op een leeftijdgenoot. Zij drongen in de nacht van 13 op 14 mei vorig jaar diens kamer binnen aan de Dennenweg in Velp, samen met twee minderjarige jongens.
De officier van justitie had vier jaar, respectievelijk veertig maanden cel geëist.

Het slachtoffer een vriend van de 19-jarige Arnhemmer lag te slapen toen overvallers met bivakmutsen binnenkwamen. Ze namen een telefoon, Playstation, lichtwekker mee en lieten de bewoner gekneveld achter.

Telefoongegevens leidden naar de 19-jarige Arnhemmer. Volgens de aanklager wist hij welke spullen er waren. Een minderjarige medeverdachte bekende vervolgens hoe het allemaal was gegaan.

De advocaten van de twee meerderjarige jongens vonden de strafeisen veel te hoog, zeker omdat ze nog zo jong zijn. Een van de niet eens veel jongere minderjarige jongens kreeg 90 dagen jeugddetentie, waarvan 51 dagen voorwaardelijk, na een eis van twaalf maanden waarvan zeven voorwaardelijk.

De rechtbank besloot echter ook tot hoge straffen, om te benadrukken hoe zorgelijk zij het vindt dat zulke jonge mannen zoiets doen om geld.© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.
http://www.gelderlander.n(...)onge-overvallers.ece

Ik ben hier uiteraard erg blij mee!
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:04:50 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96379620
Mooie straffen. Laat hier een les van uitgaan :).
Is er ook al een uitspraak online gezet?
Een gedicht over Maanvis
pi_96379939
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:04 schreef Maanvis het volgende:
Waar kan ik dat vinden?
pi_96379953
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:04 schreef Maanvis het volgende:
Ja, www.rechtspraak.nl zoek op BQ3353
(LJN: BQ3353, Rechtbank Arnhem , 05/900609-10)
pi_96380100
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Wow, dat wist ik niet, bedankt!
Wacht ff, hebben ze nou serieus mijn ip gewoon online gezet? :{
Oh nee, ip van de dader :)
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:22:58 #47
329156 Peem
Skiddelly
pi_96380342
Mooi, weg met dat volk.

Edit: Jij verder ook helemaal OK? :) (+- jaar na dato)
---
pi_96380355
En het huidige woonadres van de dader staat er ook in :P
pi_96380428
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:22 schreef Peem het volgende:
Mooi, weg met dat volk.

Edit: Jij verder ook helemaal OK? :) (+- jaar na dato)
Kan beter, heb nog wel regelmatig nachtmerries en/of bange gevoelens. Maar goed, het word langzaam minder en het feit dat die "vriend" van me voorlopig nog wel vast zit helpt uiteraard heel erg :)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En het huidige woonadres van de dader staat er ook in :P
Dat kan ik niet vinden?
pi_96380987
quote:
thans gedetineerd in PI Overijssel, HvB Karelskamp, Bornsestraat 333
Almelo.
pi_96381116
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Oh natuurlijk, nou snap ik m. Ik dacht dat je zijn huisadres had gezien.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat is dader 1 (die "vriend" van me)

Dader 2 uitspraak:
BQ3364
(vrijwel hetzelde)
pi_96382220
mooi zo.
"grappig" ook dat de verdediging vond dat de straffen wel erg buitensporig waren gezien de jonge leeftijd van de daders.
vind eigenlijk de actie al erg buitensporig, gezien de jonge leeftijd, niet gezond toch zoiets?
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:17:13 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96382463
De zus van de dader is ook een mooie, haar broer doet haar TS' telefoon kado terwijl ie vertelt dat ie gestolen is, en zus neemt hem gewoon aan.
Een gedicht over Maanvis
pi_96382792
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:10 schreef WRH het volgende:
mooi zo.
"grappig" ook dat de verdediging vond dat de straffen wel erg buitensporig waren gezien de jonge leeftijd van de daders.
vind eigenlijk de actie al erg buitensporig, gezien de jonge leeftijd, niet gezond toch zoiets?
Daar heb je wel gelijk in maar de minderjarige dader die in principe het zelfde heeft gedaan (maar wel heeft toegegeven) kreeg maar 3 maanden ofzo..

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:17 schreef Maanvis het volgende:
De zus van de dader is ook een mooie, haar broer doet haar TS' telefoon kado terwijl ie vertelt dat ie gestolen is, en zus neemt hem gewoon aan.
Hij liep zelf ook al een tijd met een gestolen iphone wat hij me had verteld. Die had hij goedkoop gekocht ergens.. Juist..

Overigens als je als moeder een wake-up light krijgt van de mediamarkt maar zonder doos, zou je denken dat er wel een belletje gaat rinkelen, toch?
pi_96384786
Mooie TV had je :P

Maar gefeliciteerd, goed nieuws voor jou toch?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_96386738
quote:
5s.gif Op zondag 5 december 2010 16:04 schreef delano.888 het volgende:
[ knip= heel verhaal over de vraag welke straf daders krijgen]
In NL geldt:

keihard knuffelen en theedrinken }) :D
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')