Ook niet nee, geloof jij wel dan?quote:Op zondag 5 december 2010 00:17 schreef maickeltje het volgende:
zijn er bewijzen dat het niet waar is?
Nee bij mij idd ook niet.quote:Op zondag 5 december 2010 00:18 schreef Sosha het volgende:
Ik geloof niet. Ben atheïstisch opgevoed en kan me daar eigenlijk heel goed in vinden, ook al heb ik me tijdens mijn leven in meerdere geloven verdiept. Dat er iets als een God bestaat gaat er bij mij simpelweg niet in.
Mijn god! Je hebt gelijk. Er is inderdaad geen enkel bewijs dat het niet waar is.quote:Op zondag 5 december 2010 00:17 schreef maickeltje het volgende:
is het bewezen dat smurfen met 2 koppen in de grond leven ooit niet waar zijn?quote:Op zondag 5 december 2010 00:17 schreef maickeltje het volgende:
Ik geloof wel in een god, niet in religie. Misschien vrij apart omdat ik het er met iedere reden waarom God niet zou bestaan waarschijnlijk eens ben en andere gelovigen vaak klem praat wanneer ik doorvraag en tegenargumenten geef waarom zij geloven (ik filosofeer graag op zijn tijd en gelovigen zijn dan het makkelijkste doelwitquote:Op zondag 5 december 2010 00:20 schreef Sandeeer het volgende:
[..]
Edit: Ik ben trouwens wel benieuwd waarom mensen die wel geloven denken dat het er wel is.
Wij zelf zouden inderdaad niet accepteren dat er vliegtuigen neerstorten, auto's botsen, mensen een vreselijke ziekte oplopen.quote:Op zondag 5 december 2010 00:17 schreef Sandeeer het volgende:
Als God zou bestaan, dan zou hij toch niet accepteren dat er vliegtuigen neerstorten, auto's botsen, mensen een vreselijke ziekte oplopen, Hij kan toch alles?
Dat zou betekenen dat god slecht is.quote:Op zondag 5 december 2010 03:53 schreef De_Zuiderkruis het volgende:
[..]
Wij zelf zouden inderdaad niet accepteren dat er vliegtuigen neerstorten, auto's botsen, mensen een vreselijke ziekte oplopen.
Maar afgezien van de pracht en praal wat GOD gemaakt heeft, dus alles ook elke molecuul wat u maar tegenkomt, rijdt of fietst, heeft GOD ook voorgezorgd dat er vliegtuigen neerstorten, auto's botsen, mensen een vreselijke ziekte oplopen.
God heeft een eigenschap als gevoel niet. Dat heeft GOD speciaal bij ons gemaakt.
Been there, done that.quote:
Kom op, aan dit soort post hebben we natuurlijk niks.quote:Op zondag 5 december 2010 00:32 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
is het bewezen dat smurfen met 2 koppen in de grond leven ooit niet waar zijn?
Maar denk je dat God alles op de wereld heeft gemaakt? Hoe zit het met de evolutie dan?quote:Op zondag 5 december 2010 03:53 schreef De_Zuiderkruis het volgende:
[..]
Wij zelf zouden inderdaad niet accepteren dat er vliegtuigen neerstorten, auto's botsen, mensen een vreselijke ziekte oplopen.
Maar afgezien van de pracht en praal wat GOD gemaakt heeft, dus alles ook elke molecuul wat u maar tegenkomt, rijdt of fietst, heeft GOD ook voorgezorgd dat er vliegtuigen neerstorten, auto's botsen, mensen een vreselijke ziekte oplopen.
God heeft een eigenschap als gevoel niet. Dat heeft GOD speciaal bij ons gemaakt.
Het is natuurlijk een beetje ludiek, maar dat is precies waarom men bijvoorbeeld het vliegende spaghettimonster heeft bedacht. Niet zozeer om religie belachelijk te maken, wat het overigens wel doet. Maar vooral om te laten zien dat het feit dat je een stelling niet kunt weerleggen de stelling nog niet plausibel maakt.quote:Op zondag 5 december 2010 11:51 schreef Sandeeer het volgende:
[..]
Kom op, aan dit soort post hebben we natuurlijk niks.
Dat hoor je vaker, en dat vind ik een heel begrijpelijk iets, mensen geloven in iets (God) om hoop te krijgen, dat er bijv iets is na de dood, dat begrijp ik heel erg goed.quote:Op zondag 5 december 2010 00:45 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:
[..]
Heb de dood vrij vroeg en confronterent meegemaakt en heb waarschijnlijk daardoor ook erg veel behoefte aan het idee van een leven na de dood en daar hoort een god zo'n beetje bij.
Ja ok. Maar als je naar God kijkt, is het niet een beetje belachelijk dat mensen denken dat God de wereld in 7 dagen heeft geschapen, daar is geen bewijs van. Het is de evolutie die zorgt dat we mensen zijn geworden, dat is gewoon zeker, daar hadden we God helemaal niet voor nodig.quote:Op zondag 5 december 2010 11:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een beetje ludiek, maar dat is precies waarom men bijvoorbeeld het vliegende spaghettimonster heeft bedacht. Niet zozeer om religie belachelijk te maken, wat het overigens wel doet. Maar vooral om te laten zien dat het feit dat je een stelling niet kunt weerleggen de stelling nog niet plausibel maakt.
Dat heeft totaal niets met god te maken.quote:Op zondag 5 december 2010 00:17 schreef Sandeeer het volgende:
Als God zou bestaan, dan zou hij toch niet accepteren dat er vliegtuigen neerstorten, auto's botsen, mensen een vreselijke ziekte oplopen, Hij kan toch alles?
Ach, als je echt hardnekkig gelovig bent zou je nog kunnen volhouden dat een in 7 dagen geschapen wereld niet strijdig is met evolutie. Er zijn in elk geval meer dan genoeg christenen die dat conflict niet zien. 1 daarvan is de celbioloog Kenneth Miller, voor wie ik - buiten zijn geloof - veel respect heb.quote:Op zondag 5 december 2010 11:57 schreef Sandeeer het volgende:
[..]
Ja ok. Maar als je naar God kijkt, is het niet een beetje belachelijk dat mensen denken dat God de wereld in 7 dagen heeft geschapen, daar is geen bewijs van. Het is de evolutie die zorgt dat we mensen zijn geworden, dat is gewoon zeker, daar hadden we God helemaal niet voor nodig.
Als God daadwerkelijk de schepper is van alles dan is hij toch direct verantwoordelijk voor de omstandigheden die leiden tot, zeg, een vliegtuig dat neerstort?quote:Op zondag 5 december 2010 11:59 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Dat heeft totaal niets met god te maken.
Je moet niet denken als er een vliegtuig neer gaat storten dat God wel even het met mijn hand of met zijn krachten dit even goed naar de grond zal leiden.
Nee, dat is gewoon een technische reden of wat het dan ook maar zal zijn.
Als er een auto ongeluk is zal God er niet even tussen springen.
Dat is gewoon een menselijke fout, het lot.
Als het zo moet zijn zal het ook zo moeten gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |