Ten eerste zeg ik dat ook in m'n reactie op hem, dat z'n budget van 600E een isssue is. Ten tweede: sorry maar een 10mm-600mm zoom op zo'n compact gaat gewoon bagger zijn. Ik vind dat gewoon geldverspilling; je betaalt voor een functionaliteit waar je alleen maar gefrustreerd over gaat raken.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:09 schreef kanovinnie het volgende:
Niet in zijn prijsklasse! Vergeet dat niet. Een beetje compact heeft al gauw 24 keer zoom oid, wat uitkomt op 600mm+
Zie jij maar eens van 10/15 mm tot 600mm te kunnen zoomen, dan ben je een bak meer geld kwijt.
Full-frame equivalent. Die lens komt niet in de buurt van de 84 centimeterquote:Op woensdag 26 januari 2011 23:37 schreef Omniej het volgende:
De Powershot SX30 die hij eerder noemde heeft een 24-840mm.
Staat mediamarkt niet tussen, maar ik heb begrepen dat de prijs rond de 750 euro uitkomtquote:Op woensdag 26 januari 2011 22:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk op de tweakers pricewatch?
[..]
quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:55 schreef Catbert het volgende:
Full-frame equivalent. Die lens komt niet in de buurt van de 84 centimeterKleine sensor en dus flinke cropfactor. Een crop-camera als een D3100 heeft als je een 70-300 koopt ook effectief een 105-450 bereik.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:37 schreef Omniej het volgende:
Zou op zich wel eens een vergelijking willen zien tussen een foto op 840mm (35mm equivalent) van een dergelijke Powershot en een gecropte 300mm foto van een DSLR.
Nee joh, Pentax en Sony zijn juist prima. Canon, daar zou ik nooit aan beginnen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:56 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ach, d'r zijn ook mensen die vinden dat het kopen van een Pentax of Sony een doodzonde is. Als zijn voornaamste wens een hele sterke tele is, komt 'ie toch bij een DSLR uit.
Elke mediamarkt heeft z'n eigen prijzen, die bovendien vaak hoger liggen dan de webshops.quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:03 schreef Blik het volgende:
Staat mediamarkt niet tussen, maar ik heb begrepen dat de prijs rond de 750 euro uitkomt
Mediamarkt Almere is wat camera's betreft goedkoper dan de meeste webshops en in de gevallen die ik bekeken heb zelfs zonder korting al goedkoper dan de goedkoopste webshop in de pricewatch. En ze rommelen niet met de prijzen deze week, tot zondag zijn ze echt goedkoop. Bijv de canon 7D is online 1212, bij mediamarkt 1180 en met de kortingsactie nu 990. Dus even kijken of het veel scheelt is wel de moeite waardquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:05 schreef Catbert het volgende:
[..]
Elke mediamarkt heeft z'n eigen prijzen, die bovendien vaak hoger liggen dan de webshops.
Die 750 euro is in dit geval zo'n 70 - 80 euro goedkoper als de goedkoopste optie bij webshops. Zeker de moeite waard dusquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:05 schreef Catbert het volgende:
[..]
Elke mediamarkt heeft z'n eigen prijzen, die bovendien vaak hoger liggen dan de webshops.
Nogmaals; elke MM heeft eigen prijzen. Bij die in Utrecht stond bijvoorbeeld de D90 + 15-105mm Vr kit te koop voor 778, 50E duurder dan de goedkoopste webshop. Je moet dus gewoon ff rondkijken.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:53 schreef Blik het volgende:
Die 750 euro is in dit geval zo'n 70 - 80 euro goedkoper als de goedkoopste optie bij webshops. Zeker de moeite waard dus
Ik snap dat ik er nog lenzen bij moet kopenquote:Op donderdag 27 januari 2011 21:28 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
dat is alleen een body als ik goed vlug gekeken heb, dan moet je er nog wel een lens bij kopen!!!
of het moet je alleen om de body gaan natuurlijk.
en of dat je een duurdere of uitgebreidere had willen hebben ligt aan je zelf, denk je veel te gaan doen met fotografie, of ga je zo nu en dan eens een plaatje schieten, dat zijn denk ik hele verschillende dingen!
en ergens spijt van krijgen is misschien ook niet zoon goede gedachte! maar zo denk ik erover!
(ik heb (bijna) nog nooit ergens spijt van gehad!)
Spijt lijkt me sterk. Ik sluit niet uit dat je over 5 jaar (of al veel eerder dan dat) wilt upgraden naar een duurder en beter model, maar dat wil niet zeggen dat je 1000D een verkeerde keuze is geweest.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:13 schreef een2drie het volgende:
Is dit een goede camera is voor mij? Denken jullie dat ik later (over 5 jaar) spijt krijg van deze keuze en dat ik liever een duurdere en uitgebreidere had willen hebben?
Oke, maar verder is het wel een goede camera? Zijn de stats een beetje goed, of zitten er ook slechte eigenschappen tussen?quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:45 schreef Omniej het volgende:
[..]
Spijt lijkt me sterk. Ik sluit niet uit dat je over 5 jaar (of al veel eerder dan dat) wilt upgraden naar een duurder en beter model, maar dat wil niet zeggen dat je 1000D een verkeerde keuze is geweest.
Ik heb in 2009 een 450D gehaald en had op dat moment eigenlijk geen idee of ik er wat serieuzer in zou worden of niet. Dat blijkt wel het geval en de body gaat waarschijnlijk op korte termijn vervangen worden, maar ondertussen heb ik er wel twee jaar enorm veel plezier van gehad.
5-7 jaar is wel lang overigens. Althans, de body zal het wel uithouden, maar als je wat enthousiaster wordt zit het er dik in dat je hem al veel eerder zult vervangen.
Ik bedoelde specsquote:Op donderdag 27 januari 2011 21:56 schreef Omniej het volgende:
Stats?
Er zijn geen slechte spiegelreflexen in ieder geval, dus zolang je zelf verder geen specifieke eisen hebt wat de snelheid, lichtgevoeligheid, etc. betreft is er weinig mis mee.
Ligt ook aan de lichtsterkte van het objectief dus dat is zo vrij lastig te zeggen, maar over het algemeen is het in een vrij donkere ruimte wel aan te raden om een (externe) flitser te gebruiken. Ook omdat dit het scherpstellen vergemakkelijkt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:59 schreef een2drie het volgende:
Is de ISO (1600) eigenlijk wel hoog genoeg om in een redelijk donkere ruimte foto's te maken?
Je moet niet zo letten op die isogetallen, dat is niet zo belangrijk als de lenzen die je koopt. Als je binnen wil fotograferen heb je toch meestal wel een flitser nodig.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:59 schreef een2drie het volgende:
Is de ISO (1600) eigenlijk wel hoog genoeg om in een redelijk donkere ruimte foto's te maken?
Niet waar, flitsen is gewoon evil. Available light, bitches!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:56 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je moet niet zo letten op die isogetallen, dat is niet zo belangrijk als de lenzen die je koopt. Als je binnen wil fotograferen heb je toch meestal wel een flitser nodig.
Mensen denken flitser = bad omdat ze met compacts foto's maken die compleet overgeflitst van voren ingeflitst worden. Dan zie je van die lijkbleke uitgebeten gezichten. Met een externe flitser die je via het plafond bounced bijvoorbeeld krijg je veel mooiere resultaten.
Een 50mm F1.8 lens is voor binnen echt super, en die kosten ook geen drol.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:06 schreef infp2009 het volgende:
Nee joh, Pentax en Sony zijn juist prima. Canon, daar zou ik nooit aan beginnen.
Bedankt voor al je genuanceerde en goed onderbouwde bijdragen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:18 schreef infp2009 het volgende:
Niet waar, flitsen is gewoon evil. Available light, bitches!
Met het flitsen heeft 'ie wel een punt. Ik hou er ook niet van en gooi dan liever m'n ISO omhoog. Maar ja, dat hangt er dus vanaf of je als fotograaf echt 'aanwezig' wilt zijn of niet; persoonlijk blijf ik liever wat meer onzichtbaar en dan is continu lopen flitsen niet echt een goede tactiek.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:46 schreef Catbert het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor al je genuanceerde en goed onderbouwde bijdragen.
Flitsen is evil, lichtsterke objectieven (50 1.8 buiten beschouwing gelaten) zijn duur. Het is een afweging die je maakt...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:46 schreef Catbert het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor al je genuanceerde en goed onderbouwde bijdragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |