abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89532712
The Voice of Holland is nu een tijdje onderweg, het begon met idioot hoge kijkcijfers, mensen die door het dolle gingen, John de Mol die zijn tweede 'Big Brother' had bedacht en nog meer superlatieven.

Nu wat weekjes verder en een tijdje in de liveshows begint het toch wat meer op iedere andere talentenjacht te lijken en lopen/liepen de kijkcijfers wat terug.

Wat vindt men goed aan deze show? Wat is er ronduit slecht? En wat kan gewoon nog wat beter?

In het kader van 'TS begint':

- De blind auditions vind ik wel goed gevonden, levert leuke televisie op en geeft mensen die normaal wellicht geen kans krijgen toch een mogelijkheid om mee te doen aan zo'n show
- Het gebrek aan 'idioten'; ook wel eens fijn om niet de hele rits debielen te zien die ondertussen hun werk gemaakt hebben van hun 5 minutes of fame te behalen bij andere talentenjachten. Denk wel dat als de auditieronde langer gaat duren je het toch een beetje gaat 'missen', even een momentje om te lachen.
- De 'Red Room' mogen ze van mij weg laten, even een achteraf praatje met de kandidaten is in 9 vd 10 gevallen ook van weinig toegevoegde waarde, en denk dat het hele 'social media' gebeuren zo'n wereld op zich is dat je dat niet in die paar minuutjes van Winston moet proberen te proppen. Maar ergens wel leuk dat ze iig een poging doen, denk dat de grenzen tussen wat voor media dan ook toch steeds verder gaan vervagen.
- Het strijden binnen de 'groepen'. Ronduit apart te noemen dat de kandidaten het nu niet tegen iedereen opnemen maar alleen tegen hun groepsgenoten. Zo hoeft de 'slechtste' dus niet eens af te vallen, als hij/zij maar het 'geluk' heeft in een verder slechte groep te zitten. En er kan dus ineens een enorm verschil in kwaliteit ontstaan zijn als de groepen wél samengevoegd worden op een later moment.

Wat denken jullie er van? :)
pi_89534600
Niveau: super, veel en veel beter dan bij eerdere talentshows.
Hoef ook echt geen kneuzen te zien. Die ene hele slechte opera-dame die ertussen zat stoorde me al.

Blind auditions: leuk

Battles: oneerlijk. Sommigen zijn volledig kansloos nog voor een noot is gezongen, bijv. als je tegen Ben moet. Dan heb je gewoon 0.0% kans om nog doorgelaten te worden. Kijkcijfer verhaal.

Liveshows systeem: Slechtste punt van de hele show. Kom op zeg, tot in de finale telkens van elke team 1 iemand weg. Kansloos prutsysteem. Zodra de 4 teams bij elkaar komen moeten gewoon degenen met de minste stemmen afvallen. Team van Velzen heeft recht op meer dan 1 finaleplaats. Het gaat om de kandidaten, niet om de coaches. Als een coach dan nog voor de finale geen kandidaten overheeft had hij blijkbaar een zwak team. Balen voor hem/haar, meer niet. Duidelijke zaak.

Grote namen in de liveshows: leuke toevoeging, al heeft het een sterke zweem van oneerlijkheid over zich omdat in een liveshow de ene kandidaat zo meer kans krijgt zich te profileren dan de ander. Ik zou het echter wel handhaven denk ik.

Redroom: opzouten. Praatjes met kandidaten achteraf zijn volkomen oninteressant. Een beetje alsof je een voetballer interviewt. Je kan uittekenen wat ze gaan zeggen. Altijd hetzelfde.

Aandachtsverdeling: moet eerlijker. Vermoeiend om die Ben altijd in elk voice dingetje terug te zien. En bovendien concurrentie vervalsing.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_89535006
Eens in de grote lijnen. Al neem ik aan dat je NIET Pearl bedoelt met dat musicalmeisje? :D

Maar die interviews zijn idd tenenkrommend, altijd hetzelfde bladibla, zo spannend, zulke stress, zo dankbaar, zo'n beleving. Voegt niets toe. En het is ook een raar systeem dat er maar wat geselecteerde lui mogen openen met hun coach of een artiest. En ik vond het zelfs raar dat ze die dames als backings lieten fungeren voor Ben bij de show van vorige week, meteen zo'n zweem om hem heen dat hij de 'frontman' is. Hij is wel de gedoodverfde favoriet, maar imho moet je ook als show gewoon je onpartijdigheid bewaren...

En uiteraard die zooi gewoon zo snel mogelijk bij elkaar gooien. Laat JvdB maar er uit vliegen in de halve finale met z'n zooitje. En VV met 2 of meer in de finale staan. Hij heeft simpelweg het sterkste team, dus dat is wel zo eerlijk :Y
pi_89540861
pluspunten
- blind audities
- een echte band op de achtergrond
- grote artiesten als afwisseling

minpunten
- kandidaten per team wegstemmen, dat maakt het kijken naar dit programma niet leuk; er worden mensen weggestemd die je graag langer op de buis wil horen en zien maar het draait (hoe oninteressant) vooral om de coaches, ze hadden het programma beter the zangcoach of holland kunnen noemen. Beter worden de 2 teams per avond samen gevoegd tot 1 team, zo knikker je de 2 mindere kand. er veel makkelijker eruit.
- redroom, afschaffen, totaal niet boeiend, ik twitter niet, op hyves zit ik amper, of facebook zit ik al helemaal niet..
- tijdens the battle werden er vooral 30+ naar huis gestuurd; blijkbaar heeft het over het algemeen geen zin om aan zo'n show mee te doen wanneer je al 'op leeftijd' bent.
- sowieso the battle afschaffen
- ben saunders hype .... waarom ?? ja hij kan goed zingen maar zo geweldig vind ik em echt niet.
- de duur van het programma (5 maanden ? ofzo) veel te overdreven lang
- zingen met coach terwijl er nog 1 laatste kandidaat op moet treden
- de onderonsjes tussen de coach en hulpcoaches na de singoffs; in het geval van jeroen was het allang al duidelijk dat Ray zou vertrekken, waarom nog dat gerek voor de vorm.
  zondag 5 december 2010 @ 15:15:35 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_89551749
Plus:
+ blind auditions
+ geen slechte audities meer
+ teams per coach. Nu bekend is hoe het werkt zul je bij latere seizoenen mensen krijgen die tactisch een coach gaan kiezen.
+ real life programma op woensdag

Min:
- 538 audities. Ondanks Kiki is dit een totaal onnodige toevoeging, hou het bij 1 format namelijk blind auditions. Allevier kandidaten van de 538 waren al zeker dat ze doormochten alleen niet bij welke coach ze zouden komen.
- battles. Hele opzet is oneerlijk. Een battle verliezen zou niet moeten betekenen dat je helemaal klaar bent, van sommige battles zouden beide door mogen en bij andere beide weg.
- gastoptredens en optredens met coach tussen de normale optreden door (beginnen/eindigen met een grote naam ok, maar waarom na 4 of 5 kandidaten ineens weer een gast?)
- stemmen per categorie is wel leuk maar kan ook betekenen dat kandidaten van coach veel meer stemmen krijgen dan die van een andere.
- in real life programma aandacht verdelen onder de kandidaten en niet mensen in een voorkeursrol duwen
- redroom is pure commercie (telfort, apple) maar voegt niks toe
pi_89554309
De Red Room is dan weer met name Vodafone en Samsung, maar ik snap je punt :+

Die Battles vond ik ook niet echt iets, ze waren vaak erg voorspelbaar en was gewoon een manier om op een snelle manier heel veel kandidaten te ditchen. Maar goed, laat die mensen dan gewoon niet door de auditie.

Vind een échte band op de achtergrond ook wel een pluspunt, de setting is vanaf de audities al direct professioneler :Y
pi_89576873
Ik mis de slechte audities, kijk graag naar een dwarsdoorsnede van wat er zoal op een auditie af komt (goed, minder goed en af en toe een debiel ala André Pronk). Wat dat betreft heb ik uiteindelijk toch liever Popstars, alleen zenden die weer veels te véél auditieafleveringen uit.

Dat heb ik bij So You Think You Can Dance trouwens ook, daar zie je af en toe nog een slechte maar óók slechts heel weinig.

Ook minder: de enorme, bij tijd en wijle, onterechte positiviteit van de coaches, waar ik weleens onpasselijk van word. Om over Wendy nog maar te zwijgen. Scherp die messen eens! Weer een puntje voor Popstars...

(Schijnbaar ben ik een van de weinige overgebleven Nederlanders die nog wel van 'afzeik-tv' houdt.)

Het concept van de omgedraaide stoelen, dat het in die fase puur om de stem zou moeten gaan, werkt niet, want om in de allereerste tv-audities überhaupt voor die stoelen te mogen zingen is er al een voorgeselectie geweest. En het was al duidelijk dat daar géén gebochelde puistenkoppen van honderd kilo doorheen kwamen (je maakt me niet wijs dat je automatisch geen zangtalent hebt als je lelijk bent). En uiteindelijk gaat de hele performance alsnog meetellen, naarmate de reeks vordert.

Pluspunt is wel de liveband die er altijd bij is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2010 08:18:40 ]
  maandag 6 december 2010 @ 09:06:42 #8
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_89577478
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 08:13 schreef female81 het volgende:
Het concept van de omgedraaide stoelen, dat het in die fase puur om de stem zou moeten gaan, werkt niet, want om in de allereerste tv-audities überhaupt voor die stoelen te mogen zingen is er al een voorgeselectie geweest. En het was al duidelijk dat daar géén gebochelde puistenkoppen van honderd kilo doorheen kwamen (je maakt me niet wijs dat je automatisch geen zangtalent hebt als je lelijk bent). En uiteindelijk gaat de hele performance alsnog meetellen, naarmate de reeks vordert.
Niet helemaal mee eens, er waren genoeg mensen door die niet standaard "mooi" waren. Ik kan ze niet allemaal bij naam noemen, maar er waren genoeg niet-zo-slanke kandidaten (Ian Lijkwan bijvoorbeeld), en die ene vrouw die zwanger was (kort blond haar) was ook niet het grootste supermodel dat ik ooit gezien heb :P. Natuurlijk heb ik bij de verdere rondes wel het idee dat ze naar uiterlijk en het "totaalplaatje" kijken.

De vervolgrondes van de audities falen dan ook een beetje in het concept van het programma, maar verzin maar eens een manier om het alleen om de stem te laten gaan.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_89577564
Inderdaad, en bv. die Meike die nu door is en dat blondje wat afgelopen show Micheal Jackson deed zijn nou ook niet echt classic beauty's :Y

En zo werkt het toch eenmaal... naast dat het leuk klinkt wil 'het publiek' het liefste ook nog iemand die leuk is om naar te kijken.

Dus die blind auditions zijn een nobel streven, maar ze sabelen het zelf daarna weer neer in de battles, omdat het dan wel ook om performance, uitstraling gaat (en ander geblaat om eigenlijk gewoon te zeggen dat mensen te lelijk zijn)
pi_89577567
quote:
3s.gif Op maandag 6 december 2010 09:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Niet helemaal mee eens, er waren genoeg mensen door die niet standaard "mooi" waren. Ik kan ze niet allemaal bij naam noemen, maar er waren genoeg niet-zo-slanke kandidaten (Ian Lijkwan bijvoorbeeld), en die ene vrouw die zwanger was (kort blond haar) was ook niet het grootste supermodel dat ik ooit gezien heb :P.
Maar écht afzichtelijk waren ze toch geen van allen, vanaf het begin al niet. En Ian Lijkwan had zéker een bepaald soort charisma.

Dus ja, er is vooraf tijdens de selectie 'in het land' al een béétje op uiterlijk gekeurd.

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2010 09:18:51 ]
  maandag 6 december 2010 @ 10:23:42 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_89578896
Ik zou het liever omdraaien, dit keer is er volgens mij niemand door die alleen maar 'mooi' is en niet echt kan zingen. Dat is wel het voordeel geweest van die blind auditions.
pi_89580489
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 08:13 schreef female81 het volgende:

(Schijnbaar ben ik een van de weinige overgebleven Nederlanders die nog wel van 'afzeik-tv' houdt.)

jij mist gewoon idols en gordon in de jury
Ook ik mis een gordon achtige type in de jury, gewoon iemand die eerlijk is, maar ik ben juist wel blij dat we van dat afzeik - tv afzijn.
Een paar keer in het begin was leuk maar voor mij liever niet hele seizoenen lang.
pi_89580769
quote:
10s.gif Op maandag 6 december 2010 11:27 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

jij mist gewoon idols en gordon in de jury
Dat zou best wel eens kunnen zijn. En die ene lekker zure Fransman/Belg die o.a. bij K2 Zoekt K3 zat mag ook best terug in een of andere jury. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2010 11:38:41 ]
pi_89582444
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 01:56 schreef EilandjeOnline het volgende:

- de duur van het programma (5 maanden ? ofzo) veel te overdreven lang
Dat vind ik wel meevallen: 5 weken audities, 3 weken battles, 9 weken liveshows = 17 weken, nog geen 4 maanden. Niets uitzonderlijks. Langer zou idd niet hoeven, maar ja, gewoon ff tegen popstars afzetten en het stelt helemaal niets voor. :P
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_89582707
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:28 schreef UltraR het volgende:

[..]

Dat vind ik wel meevallen: 5 weken audities, 3 weken battles, 9 weken liveshows = 17 weken, nog geen 4 maanden. Niets uitzonderlijks. Langer zou idd niet hoeven, maar ja, gewoon ff tegen popstars afzetten en het stelt helemaal niets voor. :P
klopt idd 17-9-2010 tot 21-01-2011 = +/-4 maanden

quote:
In België gaat er in 2012 een soort gelijk programma van start onder de naam 'De Stem van Vlaanderen'.
:')

[ Bericht 0% gewijzigd door EilandjeOnline op 06-12-2010 13:42:09 ]
pi_89584085
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:23 schreef ranja het volgende:
Ik zou het liever omdraaien, dit keer is er volgens mij niemand door die alleen maar 'mooi' is en niet echt kan zingen. Dat is wel het voordeel geweest van die blind auditions.
Daar heb je gelijk in ja :Y
Dat is ook zo doorzichtig bij bv. Popstars, als er een onwijs lekker wijf matig zingt vinden ze het alsnog geweldig, en zingt er een matig uitziende vrouw onwijs goed dan is het allemaal maar zo-zo :')
pi_89586542
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:36 schreef EilandjeOnline het volgende:

In België gaat er in 2012 een soort gelijk programma van start onder de naam 'De Stem van Vlaanderen'.

:')
Dat klinkt meer als de naam van een krant.
pi_89875404
Ik moet het hele topic nog ff doorlezen, maar kolere... ik dacht echt dat zodra alle mensen in 1 groep zouden komen we eindelijk van dat groepgezeik af waren en nu hoor ik dat er van elke 1 over móet blijven 8)7

En dan gaat het bij dit programma zogenaamd écht om kwaliteit... "echt-echt-echt-echt-oh-my-god-zoiets-hebben-we-nog-nooit-eerder-gehad-dit-is-enkel-en-alleen-en-kwaliteit-deze-hype-is-niet-te-geloven-oh-my-god-it's-amazing-mike".
_O-

Ik kan nu al precies invullen wie er doorgaan naar de finale :r

Ik wacht met smart op X-factor, waar we ook eindelijk weer een jury hebben die vertelt hoe het zit *;
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_89875512
Ja ik vind dat ze daar ook flink de plank mee misslaan, en ik ben benieuwd hoe ze het dus met het stemmen blijven doen aangezien er nu bij ieder team nog 3 kandidaten zijn, en voorheen het publiek én de coach iemand veilig kon stemmen.

Dus dan zou nu al na de publieksstem de singoff meteen duidelijk zijn en de coach er alleen eentje weg mogen stemmen, en de volgende keer 'het publiek' dus direct beslissen wie er opzout.

Goed voor de sms-opbrengsten natuurlijk, maar aan de andere kant zetten ze flink in op 'professionaliteit' en 'mensen die er echt verstand van hebben', dus dan moet je imho niet het publiek alléén laten beslissen.

En is het sowieso vrij nutteloos de coaches allemaal met één kandidaat in de finale te laten staan als het toch 'uit hun handen' is.
pi_89875585
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 15:15 schreef Loveless85 het volgende:

En is het sowieso vrij nutteloos de coaches allemaal met één kandidaat in de finale te laten staan als het toch 'uit hun handen' is.
Idd, waarom in godsnaam niet in ieder geval nog éventjes op het einde dan wél de boel bij elkaar zoals het had moeten zijn :|W
pi_89876225
Quote uit ander topic.

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:53 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Nou dan is het bij sommige groepen écht al een appeltje-eitje wie er naar de finale gaat. _O-
Raffakwella bij Jeroen, Ben bij Roel, Kim bij Angela en Jennifer zal spijtig genoeg wel boven Pearl gezet worden. :')

Ik ben het volledig met je eens dat dit systeem ontzettend gaar is. Ik snap totaal niet waarom ze niet gewoon vanaf het moment dat alle groepen samenkomen degenen met de minste stemmen wegsturen, ongeacht het team.

Maar ik ben het niet met je eens dat alle finalisten nu al vast zouden staan.
Ik voorzie een stevige strijd om die finaleplaats tussen:
Ben vs Lenny (ook al vind ik Lenny 12x niks, ik zou het wel een briljante stunt vinden als hij Ben uit de finale houdt. Beste straf voor dit idiote systeem).
Rafaella vs Leonie
en Jennifer vs Pearl
pi_89876412
Ik zie alleen die laatste nog een beetje strijd worden, maar dat N&S 'ineens' een zwak voor Jennifer hebben bleek afgelopen show wel.

Verder doet Lenny continu hetzelfde kunstje en is Ben dan toch nog wat gevarieerder.
En Leonie is toch weer net iets té 'simpel en saai' denk ik dan... Jeroen gaat gewoon voor het 'podiumbeest'. Dan is nog eerder die kleine vadsige Anouk-wannabe een concurrente denk ik
pi_89876601
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:34 schreef UltraR het volgende:

Maar ik ben het niet met je eens dat alle finalisten nu al vast zouden staan.
Ik voorzie een stevige strijd om die finaleplaats tussen:
Ben vs Lenny (ook al vind ik Lenny 12x niks, ik zou het wel een briljante stunt vinden als hij Ben uit de finale houdt. Beste straf voor dit idiote systeem).
Rafaella vs Leonie
en Jennifer vs Pearl
Nou dat hóóp ik echt van harte _O_ En dan niet stevige strijd bij de coaches hè, met "oh dit is het moeilijkste ooit, dat we deze keuze moeten maken, oh oh oh wat erg, wat zwaar" ;)
pi_89876681
@ loveless & pisces
Ik mag toch aannemen dat iig de keuze tussen de laatste twee volledig op de publieksstemmen gebaseerd zal zijn.
pi_89876773
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:46 schreef UltraR het volgende:
@ loveless & pisces
Ik mag toch aannemen dat iig de keuze tussen de laatste twee volledig op de publieksstemmen gebaseerd zal zijn.
Ik weet het niet. Aan de ene kant ben je dan wel van het oeverloze gejammer van de coaches af over hoe lastig het is om te kiezen. Maar ik vind dat ze dan hun format wel een beetje verkwanselen. Aangezien het vooraf heel erg werd neergezet als een show mét muziekkenners als coaches, en dat er dus géén idioten kwamen en écht de beste won.

Maarja, dat waren ze toch al aan het verkwanselen toen JvdB daar als coach kwam _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')