Dat geeft niet hoor.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:55 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Ouwe,,man...woorden die ik gebruik heb, en je bent een dame..oeps..
Tja..als je het over kon doen, had je het anders aangepakt.
Ach, studeren is zeker niet alles
Wat voor opleiding volg je ook alweer?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:57 schreef Memento-Mori het volgende:
ach toen ik paar maanden terug bachelor had gehaald had ik ook zoiets van dat t toch niks voorstelde maar heb nu wel t besef dat als ik straks mn master heb, ik toch wel mooie papiertjes heb
Wat is zijn niveau dan?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:55 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Minipuber heeft bedacht dat hij Gymnasium wil doen, alles eronder is niet goed genoeg. Krijg het er maar niet uit bij 'm.
Heb je al eens gekeken naar die certificaten? Die worden uitgeven nav werkevaringquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:57 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat geeft niet hoor.
Nee, maar het is wel zonde dat ik er niet uithaal wat erin zit.
Ja, idd.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:58 schreef stbabylon het volgende:
Ik weet dus echt niet meer wat ik voor mijn CITO had. Bwah gek! Dat is 20 jaar terug!
hier geen papieren, wel 12 jaar werkervaring op HBO/Uni-niveau, telt ookquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:57 schreef Memento-Mori het volgende:
ach toen ik paar maanden terug bachelor had gehaald had ik ook zoiets van dat t toch niks voorstelde maar heb nu wel t besef dat als ik straks mn master heb, ik toch wel mooie papiertjes heb
CITO toets is een momentopname. De uitslag telt naar mijn idee te zwaar mee voor de schoolkeuze en dat vind ik niet kloppen.quote:
Bachelor rechten en ga straks master forensica, criminologie en rechtspleging doenquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Wat voor opleiding volg je ook alweer?
Dat dusquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:58 schreef stbabylon het volgende:
Ik weet dus echt niet meer wat ik voor mijn CITO had. Bwah gek! Dat is 20 jaar terug!
Very true.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:59 schreef Huppelmuts het volgende:
CITO toets is een momentopname. De uitslag telt naar mijn idee te zwaar mee voor de schoolkeuze en dat vind ik niet kloppen.
Baseer die schoolkeuze maar op zijn overige resultaten en niet aan de hand van een toets die naar de kids toe als heel belangrijk wordt bestempeld.
Als de dag ervoor de hond overlijdt maakt ie hem op zeker kut en dan krijgt ie opeens een heel ander advies bijvoorbeeld.
Naja, op zich wel hoog, heeft een klas overgeslagen enzo.. Maar ik ben echt al wel heel blij als hij vwo zou halen, sjee! Maar dat hij voor zichzelf de lat zo hoog legt, baart me wel zorgen..quote:
tof!quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:59 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Bachelor rechten en ga straks master forensica, criminologie en rechtspleging doen
Ik ook niet meer hoorquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:58 schreef stbabylon het volgende:
Zal inderdaad niet de eerste keer zijn dat het daar spaak op loopt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:59 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
CITO toets is een momentopname. De uitslag telt naar mijn idee te zwaar mee voor de schoolkeuze en dat vind ik niet kloppen.
Baseer die schoolkeuze maar op zijn overige resultaten en niet aan de hand van een toets die naar de kids toe als heel belangrijk wordt bestempeld.
Als de dag ervoor de hond overlijdt maakt ie hem op zeker kut en dan krijgt ie opeens een heel ander advies bijvoorbeeld.
Wijs. Mannen worden niet oud, mannen worden alleen maar wijs. Vrouwen, die worden oud. En snel.quote:
Wilt u de TT even vertalen voor mijquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ook niet meer hoorAlleen dat het VWO advies was. Dus ;t zal best wel in orde zijhn geweest
Als het goed is kijken ze wel naar het geheelquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:59 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
*rimpels wegplamuurt*quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Wijs. Mannen worden niet oud, mannen worden alleen maar wijs. Vrouwen, die worden oud. En snel.
542. Maar het is voor mij dan ook iets minder jaartjes terug.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:58 schreef stbabylon het volgende:
Jij wil ruziequote:Op vrijdag 3 december 2010 13:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Wijs. Mannen worden niet oud, mannen worden alleen maar wijs. Vrouwen, die worden oud. En snel.
Enige verschil tussen Gym en Athe is Latijn en Griek. Lijkt me toch niet zo'n heel groot probleem dan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:59 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Naja, op zich wel hoog, heeft een klas overgeslagen enzo.. Maar ik ben echt al wel heel blij als hij vwo zou halen, sjee! Maar dat hij voor zichzelf de lat zo hoog legt, baart me wel zorgen..
Ja tuurlijk, maar die toets is toch ook niet doorslaggevend?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:59 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dat dus. Daarom kreeg ik een heel ander advies dan de CITO aangaf.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:00 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Als het goed is kijken ze wel naar het geheel
Juist als het goed is zijn hier dus de keywords.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:00 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Als het goed is kijken ze wel naar het geheel
Gelukkig is een CITO uitslag een advies en niet bindend.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:59 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Waarom? Waar ben je bang voor?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:59 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Naja, op zich wel hoog, heeft een klas overgeslagen enzo.. Maar ik ben echt al wel heel blij als hij vwo zou halen, sjee! Maar dat hij voor zichzelf de lat zo hoog legt, baart me wel zorgen..
Bij mij in de buurt was de Cito een leidraad, uiteindelijk bepaalde de leraar, iom ouders en decaan welke opleiding je daadwerkelijk ging/mocht doen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:59 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik doe al 10 jaar werk onder mijn niveau.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:58 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Heb je al eens gekeken naar die certificaten? Die worden uitgeven nav werkevaring
Dat lijkt 'm dus zo tof he, geen idee waaromquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Enige verschil tussen Gym en Athe is Latijn en Griek. Lijkt me toch niet zo'n heel groot probleem dan.
Bij ons hadden ze geen Grieks inderdaad, alleen Latijn.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:00 schreef stbabylon het volgende:
Enige verschil tussen Gym en Athe is Latijn en Griek. Lijkt me toch niet zo'n heel groot probleem dan.
Nou dat hij dat dus niet haalt en daar niet mee om kan gaan.quote:
Dat dus. En als je Gym en Athe niet wilt om hele logische redenen (nl dat je er een ander WEL nuttig vak voor moet laten vallen) dan kies je dus Athquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
TS minipuber kan er niet mee om gaanquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:02 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nou dat hij dat dus niet haalt en daar niet mee om kan gaan.
Het is sowieso slechts een advies. Jij als ouder hebt toch ook wel inzicht in de kwaliteiten van je kind?quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:01 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Juist als het goed is zijn hier dus de keywords.
nee hoor, mijn middelbare school had t wel goed geregeld, de brugklassen waren n combi havo/vwo, is toch van hetzelfde niveau in ed brugklas, dus je had pas in de tweede echt n keuze en je kon dus na brugklas HV zelfs doorstromen naar t gymnasiumquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:00 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar die toets is toch ook niet doorslaggevend?
Alleenstaanden hadden hele goede CITO-cijfertjes vroeger.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:00 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Wilt u de TT even vertalen voor mij
Nee maar hij vindt dat dus wel, en hij is nogal koppig. Geen idee van wie hij dat heeft.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat dus. En als je Gym en Athe niet wilt om hele logische redenen (nl dat je er een ander WEL nuttig vak voor moet laten vallen) dan kies je dus AthDa's echt niet lager of zo. Alleen in de ogen van velen wel. Want voor Grieks en Latijn zou je slim moeten zijn
CL.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:03 schreef CherryLips het volgende:
Latijns had me nog wel leuk geleken eigenlijk.
Als je dat weet kun je dat wellicht wel sturenquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:02 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nou dat hij dat dus niet haalt en daar niet mee om kan gaan.
Kijken of je door kan groeien? Ikzelf ben daar continu mee bezig, trainingen, cursussen etc volgen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik doe al 10 jaar werk onder mijn niveau.
Heb van de zomer wel een HBO-test gedaan bij het UWV, waarvan ze zeiden dat niemand die haalde. Ik haalde hem met glans.
Wederom zijn Grieks en Latijn talen, ergo: stampen. Je moet doorzettingsvermogen hebben. Bij natuurkunde, scheikunde etc. heb je inzicht nodigquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat dus. En als je Gym en Athe niet wilt om hele logische redenen (nl dat je er een ander WEL nuttig vak voor moet laten vallen) dan kies je dus AthDa's echt niet lager of zo. Alleen in de ogen van velen wel. Want voor Grieks en Latijn zou je slim moeten zijn
quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:03 schreef stbabylon het volgende:
[..]
TS minipuber kan er niet mee om gaan
(sorry, het vloog plots door mijn hoofd, NOFI)
Ik wilde TTO havo doen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:03 schreef CherryLips het volgende:
Latijns had me nog wel leuk geleken eigenlijk.
Ik wilde zo graag tweetalig VWO ofzo doen, maar dat kwam pas in het jaar na mij
Bij mij ookquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:03 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
nee hoor, mijn middelbare school had t wel goed geregeld, de brugklassen waren n combi havo/vwo, is toch van hetzelfde niveau in ed brugklas, dus je had pas in de tweede echt n keuze en je kon dus na brugklas HV zelfs doorstromen naar t gymnasium
Whut?quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:03 schreef stbabylon het volgende:
[..]
TS minipuber kan er niet mee om gaan
(sorry, het vloog plots door mijn hoofd, NOFI)
ik was met mn 547 een twijfelgevalletje, dus dan is havo/vwo wel redelijk safe, beter dan meteen gym ofzo en keihard op je bek gaanquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij mij ookIk heb in het eerste jaar Havo/VWO gedaan. Maar m'n cijfers waren niet zo goed en ik zat tussen allemaal kut-VWO'ers (misschien was er een verband
) dus toen ben ik havo gaan doen. Godzijdank.
Het is Latijn, jij schreef Latijnsquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Leuker dan Duits in ieder geval. En wiskunde. En Natuurkunde. En scheikunde.
Ja dat stampen lukte me wel hoorquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:03 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wederom zijn Grieks en Latijn talen, ergo: stampen. Je moet doorzettingsvermogen hebben. Bij natuurkunde, scheikunde etc. heb je inzicht nodig
Op dit moment ben ik vooral aan het zoeken naar een baan, en de laatste jaren zit ik een beetje vast omdat je als secretaresse heel lastig kan doorgroeien.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:03 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Kijken of je door kan groeien? Ikzelf ben daar continu mee bezig, trainingen, cursussen etc volgen.
Dat probeer ik nu al, hem laten weten dat er echt meer is dan Gymnasium en dat dat ook prima is enzo.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:03 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Als je dat weet kun je dat wellicht wel sturen
Maar het is ook Grieks en jij schreef Griekquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het is Latijn, jij schreef Latijns
Dat risico wil ik dus niet lopen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:00 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar die toets is toch ook niet doorslaggevend?
Ja whatever. Mag ik ook eens, ben de hele dag al aan het spellcheckenquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Maak hem iig duidelijk dat het niet uitmaakt. Ik weet nog wel dat mijn ouders aan de hele wereld vertelden dat ik Gym ging doen, en ik bezweek onder de druk.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:04 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nee ik ben helemaal niet zo'n pushende moeder! Ik ben al blij als hij het beter doet dan ik!
Gaan we dan ook stoeienquote:
En wie weet maak je je druk om niks en haalt hij alles welquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:05 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dat probeer ik nu al, hem laten weten dat er echt meer is dan Gymnasium en dat dat ook prima is enzo.
547 een twijfel? 550 is het hoogste? Dan zat je behoorlijk hoog.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:05 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik was met mn 547 een twijfelgevalletje, dus dan is havo/vwo wel redelijk safe, beter dan meteen gym ofzo en keihard op je bek gaan
Tsk en dat noemt zich de CEO van C.L.I.T.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja whatever. Mag ik ook eens, ben de hele dag al aan het spellchecken
Geschiedenis leer je zodat we de fouten uit het verleden in de toekomst niet meer maken.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:05 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja dat stampen lukte me wel hoorAlleen ik vond Geschiedenis al zo totaal nutteloos voor later, laat staan 2 dode talen
Thnx babequote:Op vrijdag 3 december 2010 13:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Alleenstaanden hadden hele goede CITO-cijfertjes vroeger.
Ja dat doe ik dus ook, maar hij heeft het zichzelf aangepraat ofzo, heel lastig wel. Helemaal omdat door alle shit zijn werkhouding niet echt geweldig is de laatste tijd, dus de kans dat het allemaal wat minder zal gaan best aanwezig is.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:06 schreef Kluts het volgende:
[..]
Maak hem iig duidelijk dat het niet uitmaakt. Ik weet nog wel dat mijn ouders aan de hele wereld vertelden dat ik Gym ging doen, en ik bezweek onder de druk.
Helaas heeft de geschiedenis keer op keer uitgewezen dat dit niet het geval is.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:06 schreef Kluts het volgende:
Geschiedenis leer je zodat we de fouten uit het verleden in de toekomst niet meer maken.
Dat zeker.quote:Geweldig vak.
Ik had wel tekenenquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:06 schreef Ang3l het volgende:
Ik had.... ff denken.....
• Nederlands
• Engels
• Duits
• Wiskunde A
• Wiskunde B
• Econiomie 1
• Economie 2
• Natuurkunde
Ik wilde tekenen als niet-nuttige-maar-wel-leuke vak... maar dat mocht bij ons op VWO niet in het eindexamenpakket
Tekenen zelf was bij ons weinig mis mee, maar de docent was zo'n ontzettende eikelquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:06 schreef Ang3l het volgende:
• Nederlands
• Engels
• Duits
• Wiskunde A
• Wiskunde B
• Econiomie 1
• Economie 2
• Natuurkunde
Ik wilde tekenen als niet-nuttige-maar-wel-leuke vak... maar dat mocht bij ons op VWO niet in het eindexamenpakket
Klinkt misschien stom hoor, maar ik denk dat ik het wel begrijp. Lastig dit. Hij moet het maximale eruit halen, maar er ook niet diep ongelukkig van worden.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:07 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja dat doe ik dus ook, maar hij heeft het zichzelf aangepraat ofzo, heel lastig wel. Helemaal omdat door alle shit zijn werkhouding niet echt geweldig is de laatste tijd, dus de kans dat het allemaal wat minder zal gaan best aanwezig is.
Ik ben op Fok niet aan het werkquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:06 schreef STING het volgende:
[..]
Tsk en dat noemt zich de CEO van C.L.I.T.
Die vind ik ook al zo engquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:01 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt was de Cito een leidraad, uiteindelijk bepaalde de leraar, iom ouders en decaan welke opleiding je daadwerkelijk ging/mocht doen.
Ik vond mezelf zo verstandig toen ik tekenen liet vallen zodat ik economie kon doen. Maar economie was een nog groter pret-vak. Hoe makkelijk was dat.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:06 schreef Ang3l het volgende:
• Nederlands
• Engels
• Duits
• Wiskunde A
• Wiskunde B
• Econiomie 1
• Economie 2
• Natuurkunde
Nee, maar zo legde mijn leraar ooit uit waarom we het vak hadden, it makes sense.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:07 schreef Techno het volgende:
[..]
Helaas heeft de geschiedenis keer op keer uitgewezen dat dit niet het geval is.
[..]
Dat zeker.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:08 schreef Kluts het volgende:
[..]
Klinkt misschien stom hoor, maar ik denk dat ik het wel begrijp. Lastig dit. Hij moet het maximale eruit halen, maar er ook niet diep ongelukkig van worden.
Daar zit wat in, toch kan je als je de juiste taken hebt (gekregen) heel veel op je CV zetten en zijn er meer groei mogelijkheden dan in 1e instantie lijkt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:05 schreef Kluts het volgende:
[..]
Op dit moment ben ik vooral aan het zoeken naar een baan, en de laatste jaren zit ik een beetje vast omdat je als secretaresse heel lastig kan doorgroeien.
Onze docent vond alles prima. Ik kon niet tekenen en liep gewoon wat te kliederen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:08 schreef oshiro het volgende:
[..]
Tekenen zelf was bij ons weinig mis mee, maar de docent was zo'n ontzettende eikel
Dat maakte het vak echt verschrikkelijk...
Plus dat we dingen moesten tekenen die ik niet leuk vond.
Ja hoe andersquote:
WOOOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOT!!quote:
ze kijken ook naar je presteren op school, dus leraar kijkt daar naar en naar de cito en dan maken ze n keus met de ouders, hoewel mijn ouders mij er ook wel bij berokken hebben,quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
547 een twijfel? 550 is het hoogste? Dan zat je behoorlijk hoog.
Economiequote:Op vrijdag 3 december 2010 13:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vond mezelf zo verstandig toen ik tekenen liet vallen zodat ik economie kon doen. Maar economie was een nog groter pret-vak. Hoe makkelijk was dat.
Nou dat kan ik zo ook wel lerenquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:06 schreef Kluts het volgende:
[..]
Geschiedenis leer je zodat we de fouten uit het verleden in de toekomst niet meer maken.
Geweldig vak.
Zo zou het inderdaad wel moeten zijn.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:08 schreef Kluts het volgende:
Nee, maar zo legde mijn leraar ooit uit waarom we het vak hadden, it makes sense.
Verhalen schrijven op de lagere school. Meerdere schriften aan elkaar geplakt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Onze docent vond alles prima. Ik kon niet tekenen en liep gewoon wat te kliederen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |