quote:U kunt 21 mei 2011 in uw agenda noteren als een vrije dag. Dan komt Jezus Christus namelijk terug op Aarde. Tenminste, dat denkt Harold Camping, de eigenaar van het Amerikaanse praatradiostation Family Radio.
Om de ongelovigen nog te redden in de maanden die hun resten, heeft Camping overal in de staat Tennessee reclameborden neergezet. Daarop staat in koeienletters aangegeven dat het eind der tijden eraan komt. Camping hoopt dat heidenen zich alsnog tot het Christelijk geloof bekeren, zodat ze niet in de wereldse tranendal worden achtergelaten.
Berekening
De datum van 21 mei 2011 is gebaseerd op het Bijbelboek Lucas. Via een zeer vrije interpretatie van de tekst en een bijzonder fantasierijke berekening is Camping tot de conclusie gekomen dat de Heiland volgend jaar zijn comeback zal beleven. Jezus blijft overigens maar vijf maanden; op 21 oktober volgend jaar zal hij de wereld vernietigen.
STOP DE PERSEN!!!!quote:Tenminste, dat denkt Harold Camping, de eigenaar van het Amerikaanse praatradiostation Family Radio.
zijn ze nu nog niet klaar met het drukken van die Bijbel?quote:
De fysieke aarde word niet vernietigd, maar er komt wel een oordeel over de mensheid.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:36 schreef Sisiorange94 het volgende:
Waarom zou Jezus de wereld vernietigen?
door wie? door de aliens die er aankomen (wat NASA ongetwijfeld straks gaat aankondigen)?quote:Op donderdag 2 december 2010 17:45 schreef iwulff het volgende:
[..]
De fysieke aarde word niet vernietigd, maar er komt wel een oordeel over de mensheid.
Ik dacht toch echt dat het hier ging om het Christelijke geloof en de Bijbel en profetieënquote:Op donderdag 2 december 2010 17:46 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
door wie? door de aliens die er aankomen (wat NASA ongetwijfeld straks gaat aankondigen)?
Wie ben jij om te zeggen dat er een oordeel komt over de mensheid zelf. Dit is typisch zoon uitspraak van een Christenen. Alle uitspraken en verhalen zijn allemaal geschreven door verschillende mensen ''namens Jezus''. Een mens heeft een aanleiding om alles zelf te schrijven.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:45 schreef iwulff het volgende:
[..]
De fysieke aarde word niet vernietigd, maar er komt wel een oordeel over de mensheid.
Één conclusie mogelijk: Harold Camping is de Vader. Zijn radiostation heet ook niet voor niets Family Radio.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:30 schreef iwulff het volgende:
Marcus 13:32
Niemand weet wanneer die dag of dat moment zal aanbreken, de engelen in de hemel niet en de Zoon niet, alleen de Vader.
Omdat hij van ons houdt, duh.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:36 schreef Sisiorange94 het volgende:
Waarom zou Jezus de wereld vernietigen?
Wordt vast een knalfeestquote:Op donderdag 2 december 2010 17:57 schreef Kingstown het volgende:
Fijn dat ze dat op mijn verjaardag hebben gepland.
Campingzender.quote:Tenminste, dat denkt Harold Camping, de eigenaar van het Amerikaanse praatradiostation Family Radio.
Ja, en de kalender van de maya's kapt ermee op mijn ouders hun trouwdag.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:57 schreef Kingstown het volgende:
'...But he loves you!'quote:
De maya's dachten geen zak. Hun kalender liep gewoon niet door na een bepaalde datum. Ik kan mijn computer ook maar tot 2088 instellen ofzo. Betekend niet dat de wereld dan vergaatquote:Op donderdag 2 december 2010 17:41 schreef koekii het volgende:
De Maya's denkt de wereld vergaat in 2012. En Harold Camping denkt dat 21 oktober 2011, Jezus de aarde wilt gaan vernietigen
.
Ik heb ook niet gezegd dat de wereld ECHT vergaat in 2012. Zulke mensen zijn gewoon aandachtshoeren of het nou de maya's zijn of de Christenenquote:Op vrijdag 3 december 2010 22:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De maya's dachten geen zak. Hun kalender liep gewoon niet door na een bepaalde datum. Ik kan mijn computer ook maar tot 2088 instellen ofzo. Betekend niet dat de wereld dan vergaat
Dat.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:30 schreef iwulff het volgende:
Marcus 13:32
Niemand weet wanneer die dag of dat moment zal aanbreken, de engelen in de hemel niet en de Zoon niet, alleen de Vader.
Eh, die Maya's zijn al honderden jaren dood hoor. En ze hebben nooit het einde van de wereld voorspeld, ze vonden het 500 jaar terug alleen niet zo heel nuttig om een kalender te hebben die nog een paar honderd jaar doorging. Ze moesten alles met de hand uitrekenen. Dus niet echt aandachtshoeren verder.quote:Op zaterdag 4 december 2010 09:49 schreef koekii het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat de wereld ECHT vergaat in 2012. Zulke mensen zijn gewoon aandachtshoeren of het nou de maya's zijn of de Christenen![]()
Ik kan me niet eens herinneren dat ik dit topic geopend had...quote:
quote:Jezus blijft overigens maar vijf maanden; op 21 oktober volgend jaar zal hij de wereld vernietigen.
quote:Het is niet te verwachten dat u de Schepper om de tuin kunt leiden.
Een inderhaast aangeschafte Bijbel boven op dat noodpakket zal u niet redden.
Als we Camping moeten geloven, moeten we genieten van onze laatste dag, de flappen uit de pinautomaat trekken als een Griek,![]()
het kampioensfeest van Ajax nog eens dunnetjes overdoen... Het einde der tijden, zelfs MaDiWoDo kan het niet wegkneuteren, het boent niettemin de vernedering weg over onze drie J’s.
uitlaggen??quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Als dit gebeurt lag ik iedereen uit vanuit de hemel die dit niet geloven.
Ik heb dit ook op Utrecht Centraal zien hangen ongeveer 1,5 maand geleden...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:19 schreef gamezz het volgende:
[ afbeelding ]
Die posters ook op Rotterdam Centraal, waar gaat dit over.
Het wordt steeds gekker.quote:BRON - Christenen die geloven dat de wereld vanaf morgen vergaat betalen atheïsten om op hun huisdieren te passen.
Zij denken dat Jezus Christus hen dit weekend al meeneemt naar de hemel, om de christenen een maandenlange lijdensweg te besparen. Andersgelovigen, atheïsten en dieren zouden moeten achterblijven om de komende maanden een pijnlijke dood te sterven. Dat meldt de krant New York Daily News vandaag.
De krant schrijft over een huisdierenoppasservice door atheïsten. Voor 135 dollar belooft Amerikaan Bart Centre een huisdier op te vangen mocht Jezus hun baasje komen ophalen. Veel christenen zouden dat bedrag al hebben betaald.
Zit die gozer nou te schijten?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:19 schreef gamezz het volgende:
[ afbeelding ]
Die posters ook op Rotterdam Centraal, waar gaat dit over.
Goed idee. Alleen jammer van die plagen die erna zullen komen...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:30 schreef Rettilpsemit het volgende:
In de aanbieding: Atheïst die op christelijke dieren wil passen voor het lullige bedrag van 10.000 euro per dier! Het bedrag lijkt wat hoog, maar wat maakt het uit? Dat geld heb je vanaf morgen toch niet meer nodig. Tevens ben ik ook wel bereid om huizen gratis over te nemen tijdens de eeuwige afwezigheid van onze christenvrienden (voorkeur gaat uit naar groot en vrijstaand, voor de dieren natuurlijk!).
Zondag weer even een paar gelovigen uitlachen en daarna weer vol goede moed richting 21 dec 2012. En dan kunnen we op 22 dec weer lachen![]()
En als Jezus morgen terugkomt dan hangen we hem toch gewoon aan een kruis? Dat werkte 2000 jaar geleden ook!
Inderdaad, dat mensen geloven in Jezus en in God enzo dat moeten ze helemaal zelf weten. En hoe lang de wetenschap nog niet kan bewijzen hoe het anders zit is de oerknal en evolutie net zo veel geloof als Jezus en God.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:41 schreef Selestha het volgende:
Nou morgen heb ik gelukkig een dagje met mijn vrienden, dus als ik ga ga ik gelukkig
Maar kom op, wat een onzin. Ik snap niet dat er mensen zijn die in dit soort voorspellingen geloven
Exact.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Bankfurt is de user die het voor de rest van BNW verpest.
Ik ben geen expert van de bijbel, maar volgens mij heb je eerst de "Grote Tribulatie" (een periode van grote verdrukking en vervolging van christenen, de kerk wordt op de proef gesteld, Rome wordt vernietigd), dan "De Opname" (alle "ware" gelovigen in de hele wereld op een bepaald ogenblik in een oogwenk door God van de aardbodem zullen worden weggehaald), dan het verbreken van de zeven zegels en de komst van de "De vier ruiters van de Apocalyps": wereldwijde oorlog, verovering, honger, dood en Armageddon door de Antichrist. En dan pas komt Jezus terug op aarde om tegen de Antichrist te strijden. Daarna vindt pas de Dag des oordeels plaats. Beetje kortaf allemaal voor morgenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:44 schreef Modus het volgende:
Maar eh, alle atheïsten gaan toch allemaal naar de hel op de dag des oordeels? En al die liefhebbende gelovigen laten daar hun arme huisdiertjes achter?
Kan god niet op ze passen?
VOORDAT het laatste oordeel geschiedde wist idd niemand het.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:41 schreef Ciske- het volgende:
Die man kent zijn eigen bijbel niet![]()
Mattheüs 24:
35 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.
36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.
37 En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
38 Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging;
39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
40 Alsdan zullen er twee op den akker zijn, de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.
41 Er zullen twee vrouwen malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.
42 Waakt dan; want gij weet niet, in welke ure uw Heere komen zal.
43 Maar weet dit, dat zo de heer des huizes geweten had, in welke nachtwake de dief komen zou, hij zou gewaakt hebben, en zou zijn huis niet hebben laten doorgraven.
44 Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen.
45 Wie is dan de getrouwe en voorzichtige dienstknecht, denwelken zijn heer over zijn dienstboden gesteld heeft, om hunlieder hun voedsel te geven ter rechter tijd?
46 Zalig is die dienstknecht, welken zijn heer, komende, zal vinden alzo doende.
47 Voorwaar, Ik zeg u, dat hij hem zal zetten over al zijn goederen.
48 Maar zo die kwade dienstknecht in zijn hart zou zeggen: Mijn heer vertoeft te komen;
49 En zou beginnen zijn mededienstknechten te slaan, en te eten en te drinken met de dronkaards;
50 Zo zal de heer van dezen dienstknecht komen ten dage, in welken hij hem niet verwacht, en ter ure, die hij niet weet;
51 En zal hem afscheiden, en zijn deel zetten met de geveinsden; daar zal wening zijn en knersing der tanden.
Klinkt als Pokémon.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:01 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
En dan pas komt Jezus terug op aarde om tegen de Antichrist te strijden.
Weet het ook alleen maar vanwege een docu over 'Armageddon' op NGC of History Channelquote:
quote:Op donderdag 2 december 2010 17:57 schreef Kingstown het volgende:
De maya's hadden een kalender, jesus begon gewoon ergens met tellen he..quote:Op donderdag 2 december 2010 17:24 schreef Daniel1976 het volgende:
Hmm de maya's en jezus zitten niet echt op één lijntje dan.
Jezus begon niet te tellen, men is later begonnen met tellen met een punt ergens in het de buurt van het geboortejaar van ene jezus. Vervolgens is men nog een keer overgestapt van julian date op gregorian date (http://en.wikipedia.org/wiki/Gregorian_calendar). Heeft die Harold Camping daar wel rekening mee gehouden in zijn berekeningen? Vragen, vragen, vragen...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
De maya's hadden een kalender, jesus begon gewoon ergens met tellen he..
OMG! moet je onderaan die CNN pagina kijken: 6115 responses!!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:45 schreef knokkels het volgende:
http://religion.blogs.cnn(...)lock/?iref=allsearch
Die vrouw vanaf 1 minuut kan haar lachen echt niet inhouden
gelukkig ik weet nu een tijd 6 uur in de avond en het merkwaardige is dat de aardbeving zeer traag gaat vanaf de tijdlijn tot de volgende 1 uur dus , dat is wel heel langzaam voor een gobale aardbevingquote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:51 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
OMG! moet je onderaan die CNN pagina kijken: 6115 responses!!
Zat nog (heel even) te denken wat voor natuurverschijnsel zoiets zou kunnen veroorzakenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:29 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
gelukkig ik weet nu een tijd 6 uur in de avond en het merkwaardige is dat de aardbeving zeer traag gaat vanaf de tijdlijn tot de volgende 1 uur dus , dat is wel heel langzaam voor een gobale aardbeving
maar als ik het dan goed begrijp hebben we in nederland 1 dag extra. deze aardbeving is namelijk utc en wij zitten op utc+1( wintertijd) verder de aardbeving beweegt in deze versie een kant op naar het oosten
Rekenfoutquote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:56 schreef Ciske- het volgende:
Toch wel benieuwd met wat voor lame excuus 'ie zondag weer komt
Gezellig, kunnen we daar verdergaan met Fok!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:04 schreef Sisiorange94 het volgende:
Over iets minder dan 25 uur zijn we allemaal in de hel
Ik wist niet dat ze daar aangesloten zijn met het Internetquote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:06 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Gezellig, kunnen we daar verdergaan met Fok!
Godmail.com.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:21 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze daar aangesloten zijn met het Internet
Alleen heten we daar geen "FOK" maar "FIK"quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:06 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Gezellig, kunnen we daar verdergaan met Fok!
Monty Pythonquote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:51 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
OMG! moet je onderaan die CNN pagina kijken: 6115 responses!!
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Ohja, en er kon toch ook geld worden overgemaakt naar die vent of zo?
Geniaal, er zullen vast idioten zijn die dat doen.
maar jij ligt dan ook al in je kistquote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:44 schreef opgebaarde het volgende:
ik ga er morgen dus geen rekening mee houden he, al genoeg aan mijn hoofd
Wel dát het gaat gebeuren, maar niet wanneer.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:29 schreef -Strawberry- het volgende:
Staat het trouwens echt in de bijbel? Zo ja, dan wordt het nogmaals ontkracht dat sprookjesboek.
Het was een erg kortdurend genoegenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 00:21 schreef miaeak het volgende:
[..]
Wel dát het gaat gebeuren, maar niet wanneer.
Maargoed, fijn jullie allen gekend te hebben.
Het was mij een waar genoegen.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |