Minority Report is geniaal jaquote:Op donderdag 2 december 2010 21:58 schreef Falco het volgende:
Steven Spielberg. Veilige regisseur, maar weet natuurlijk wel altijd een groot publiek te vermaken. Ik ben vooral een fan van zijn SF-films (Minority Report en A.I. Artificial Intelligence).
Nouja, voor een jongere generatie is die film hun star wars oid. En eerlijk gezegd vind ik Last Crusade beter dan Raidersquote:Op woensdag 15 december 2010 10:34 schreef japzooi het volgende:
[...]
Mensen die Jurassic Park boven Raiders kiezen zijn niet goed.
En jij bent ook niet goedquote:Op woensdag 15 december 2010 10:37 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nouja, voor een jongere generatie is die film hun star wars oid. En eerlijk gezegd vind ik Last Crusade beter dan Raiders
quote:Op woensdag 15 december 2010 11:39 schreef ValHallen het volgende:
... en Shindler's list is overschat.
Mensen die Munich boven Schindler kiezen zijn echt veel erger en bijna zwakzinnig te noemen.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:34 schreef japzooi het volgende:
Ronde 3
1.Munich vs. Schindler's List
2.Raiders of the Lost Ark vs. Jurassic Park
3.E.T. the Extra-Terrestrial vs. Saving Private Ryan
4.Jaws vs. Indiana Jones and the Last Crusade
Mensen die Jurassic Park boven Raiders kiezen zijn niet goed.
Blijft verwarrend, mensen met andere meningen...quote:Op vrijdag 17 december 2010 04:00 schreef catwaezle het volgende:
[..]
Mensen die Munich boven Schindler kiezen zijn echt veel erger en bijna zwakzinnig te noemen.
Is het geen kwestie meer van smaak dan?quote:Op woensdag 15 december 2010 10:45 schreef japzooi het volgende:
Ach, het ligt ook meer aan mij denk ik. Raiders is één van mijn favorieten allertijden. Ik kan wel uren discussiëren over waar Raiders kwalitatief beter is dan bijna elke andere film maar de 'jongere generatie' snapt dat toch niet.
Ik vond daar vooral dat de ultieme popcornfilm-maker te hard probeerde om een serieus, zwaarwichtig oorlogsdrama te maken waardoor het allemaal wat geforceerd was, later werd hij daar beter in (Ryan en Munich - al was die wat minder oorlog uiteraard)quote:Op zondag 19 december 2010 16:18 schreef Falco het volgende:
Dinosauriërs beter dan de holocaust vinden
Mwa, het heeft natuurlijk wel een duidelijke Spielberg stempel maar het feit dat het een van de meest indrukwekkende films over de Holocaust ooit is geworden wil toch ook wel zeggen dat hij in die opgave grotendeels wel geslaagd is.quote:Op zondag 19 december 2010 16:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vond daar vooral dat de ultieme popcornfilm-maker te hard probeerde om een serieus, zwaarwichtig oorlogsdrama te maken waardoor het allemaal wat geforceerd was,
Niet mee eens. 'Duel' is het begin geweest van heel veel soortgelijke films gemaakt door anderen. En Raiders of the lost arc is echt een mijlplaat geweest in filmhostory. Dus deze 4 finalisten zijn echt een aanfluiting. Shindler's list en Jurassic Parc horen er wel in thuis, maar SPR en Jaws niet echt.quote:Op maandag 20 december 2010 12:56 schreef DragonFodder het volgende:
Eigenlijk zijn het allevier winnaars (dat had ik eigenlijk al vanaf de kwartfinales).
Films hieronder zijn eigenlijk ook niet goed met elkaar te vergelijken.
1.Schindler's List vs. Jurassic Park
2.Saving Private Ryan vs. Jaws
Kijk Mike, jij snapt het tenminstequote:Op dinsdag 21 december 2010 05:15 schreef Mike het volgende:
Halve finale
1.Schindler's List vs. Jurassic Park
2.Saving Private Ryan vs. Jaws
Ik doelde meer op het feit dat er zoveel goede Spielbergfilms zijn. Raiders hoort daar zeker bij, Duel ook. Ik vind het een luxeprobleem. En ook de vier halve finalisten horen daarbij voor mij.quote:Op dinsdag 21 december 2010 04:46 schreef catwaezle het volgende:
[..]
Niet mee eens. 'Duel' is het begin geweest van heel veel soortgelijke films gemaakt door anderen. En Raiders of the lost arc is echt een mijlplaat geweest in filmhostory. Dus deze 4 finalisten zijn echt een aanfluiting. Shindler's list en Jurassic Parc horen er wel in thuis, maar SPR en Jaws niet echt.
Jurassic Park vond ik een van de allerminste Spielbergs, om eerlijk te zijn. Dat Raiders daarvan heeft verloren is een schande...quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:55 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat er zoveel goede Spielbergfilms zijn. Raiders hoort daar zeker bij, Duel ook. Ik vind het een luxeprobleem. En ook de vier halve finalisten horen daarbij voor mij.
Sorry, Cat, maar Jaws is imo echt een van de allerbeste films die Spielberg ooit heeft gemaakt. Zo retestrak geregisseerd...quote:Op dinsdag 21 december 2010 04:46 schreef catwaezle het volgende:
[..]
Niet mee eens. 'Duel' is het begin geweest van heel veel soortgelijke films gemaakt door anderen. En Raiders of the lost arc is echt een mijlplaat geweest in filmhostory. Dus deze 4 finalisten zijn echt een aanfluiting. Shindler's list en Jurassic Parc horen er wel in thuis, maar SPR en Jaws niet echt.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:44 schreef Verbal het volgende:
[..]
Sorry, Cat, maar Jaws is imo echt een van de allerbeste films die Spielberg ooit heeft gemaakt. Zo retestrak geregisseerd...
V.
Opinions, schmopinions.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:52 schreef Deckard het volgende:
Raiders of the lost ark is een van de beste films ooit en die verliest het van een film die over dertig jaar de tand des tijds niet zal kunnen doorstaan. Echt te dom voor woorden.
Ik vind van niet, en niet alleen omdat toenmalige effecten baanbrekend waren. Qua storytelling vind ik Jurassic Park goed in elkaar zitten, goede spanningsboog. Verder vind ik het acteerwerk behoorlijk naturel, op één of andere manier niet zo "geacteerd". Ik vind Raiders een meesterlijke film, maar Jurassic Park vind ik zeker geen onderdeurtje in het genre.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jurassic Park vond ik een van de allerminste Spielbergs, om eerlijk te zijn. Dat Raiders daarvan heeft verloren is een schande...
V.
Ik vind Raiders ook beter, maar Jurassic Park zal er over dertig jaar heus nog wel staan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:52 schreef Deckard het volgende:
Raiders of the lost ark is een van de beste films ooit en die verliest het van een film die over dertig jaar de tand des tijds niet zal kunnen doorstaan. Echt te dom voor woorden.
Jaws dus.quote:I watched hours on end the History Channel and the Discovery Channel just back and forth, like six hours. So ask me anything about sharks and Nazis. Not as bad as you might think. Sharks, I mean. Nazis: total rubbish. A shark can smell the tiniest secretion of blood or sweat from a human - one part in a billion - from a mile away. A shark would have found Anne Frank like that!. Nazis? Useless."
Ja oke, ik overdrijf misschien. Laatst nog weer eens JP gezien en toen vond ik hem qua verhaal beter te verteren dan toen de hype er om heen er nog was.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind Raiders ook beter, maar Jurassic Park zal er over dertig jaar heus nog wel staan.
quote:
Werkelijk ON-BE-GRIJPELIJKquote:Op woensdag 29 december 2010 12:20 schreef CobraVerde het volgende:
En dankzij deze fenomenale eindsprint neemt Jaws de titel over van Schindler's List
[ afbeelding ]
Hoera!
19-16
Allen dank voor het stemmen
[ afbeelding ]
Hap
Zijn beide zeer goede voorbeelden van storytelling natuurlijk. Ik vind SL ook net wat beter, maar Jaws staat ook in mijn Spielberg top 3.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:48 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Werkelijk ON-BE-GRIJPELIJK![]()
Smaak van de Fokkers hier is ver te zoeken![]()
Schindler's list is gewoon geniaal
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:11 schreef chroestjov het volgende:
Alleen op Fok kan een haai het winnen van de holocaust.
Dat maak jij er van. Ik vind het verhaaltechnisch gewoon een betere, aangrijpendere film die op het gebied van aandacht voor de holocaust voor een heel nieuwe generatie een behoorlijke grote rol heeft gespeeld. Dat en omdat het gewoon een sublieme film is, maakt het tot Spielberg's beste imo.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:14 schreef Falco het volgende:
Alleen maar omdat het een film over de holocaust is, moet die film winnen?
Blijkbaar, Fokkers zijn dan gelukkig ook geen leden die de Oscar voor beste buitenlandse film bepalen.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:14 schreef Falco het volgende:
Alleen maar omdat het een film over de holocaust is, moet die film winnen?
Samen met Minority Report de beste Spielberg-filmquote:
Appels en peren natuurlijk, die twee films vergelijken.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:16 schreef Dos37 het volgende:
Na Jaws gezien te hebben durfden mensen gewoon het water niet meer in, allemaal dankzij een film. Na Schindlers List gingen mensen nog steeds op vakantie in Duitsland. Dus Jaws is beter.
Inderdaad, wat een onzinquote:Op woensdag 29 december 2010 21:46 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Appels en peren natuurlijk, die twee films vergelijken.
Verhaaltechnisch zit Raiders of the lost ark daar weer ver boven.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat maak jij er van. Ik vind het verhaaltechnisch gewoon een betere, aangrijpendere film die op het gebied van aandacht voor de holocaust voor een heel nieuwe generatie een behoorlijke grote rol heeft gespeeld. Dat en omdat het gewoon een sublieme film is, maakt het tot Spielberg's beste imo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |