abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 december 2010 @ 13:54:20 #1
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89427413
.

Poll: Er moeten militairen worden ingezet tegen de drugscriminalit in brabant
eens
oneens
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

quote:
Handgranaten, schietpartijen en een burgemeester die is ondergedoken, omdat hij en zijn gezin ernstig worden bedreigd. De drugsoorlog in Zuid-Oost Brabant neemt extreme vormen aan. De PvdA wil dat onmiddellijk actie wordt ondernomen en heeft een spoeddebat aangevraagd. Volgens Rob van Gijzel, de burgemeester van Eindhoven zijn de autoriteiten de strijd met de drugsbazen aan het verliezen.

VVD en CDA vinden dat gemeenten met een zogeheten noodverordening de drugsoorlog moeten bestrijden. Zo kunnen bijvoorbeeld gebieden worden afgesloten en kan preventief worden gefouilleerd. De PVV gaat zelfs nog een stap verder en wil het leger inzetten. Is de inzet van militairen DE manier om de criminaliteit aan te pakken of ligt het probleem bij het softdrugsbeleid en moet dat op de schop worden genomen?
Elke werkdag op radio 1 stand.nl
pi_89427513
Mexicaanse toestanden.
I´m back.
  donderdag 2 december 2010 @ 14:01:06 #3
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89427672
Ik ben het oneens met de stelling.
Wanneer je soldaten in gaat zetten tegen drugscriminaliteit worden ze in de toekomst voor steeds meer 'burger"bescherming ingezet. Geef de politie meer bevoegdheden en vrijheid.
pi_89427810
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:01 schreef betyar het volgende:
Ik ben het oneens met de stelling.
Wanneer je soldaten in gaat zetten tegen drugscriminaliteit worden ze in de toekomst voor steeds meer 'burger"bescherming ingezet. Geef de politie meer bevoegdheden en vrijheid.
Ik denk dat het ook een escalerende invloed heeft.
Overigens heeft men na de oorlog de marechaussee in gezet tegen het boter smokkelen, in de zuidelijke grensstreek (zaliger mijn vader was één van die marechaussees), en dat leidde destijds ook tot escalatie. Massale vuurgevechten, wilde achtervolgingen waren het gevolg.
I´m back.
pi_89428030
Nee, gewoon (soft)drugs legaliseren, dan is er ook geen reden meer om de zogenaamde criminaliteit te bestrijden, omdat er dan niet langer sprake is van criminaliteit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † donderdag 2 december 2010 @ 14:13:54 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89428155
Betyar, ben je een kloon van SCH?
Carpe Libertatem
pi_89428850
Softdrugs legaliseren, hoera. Liefst op Europees Verband.
Nooit mogelijk, maar goed. :P
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 2 december 2010 @ 14:49:53 #8
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89429583
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:13 schreef Boze_Appel het volgende:
Betyar, ben je een kloon van SCH?
Who the fuck is SCH?
pi_89430289
Onze militairen staat nu neus peuteren, bovendien hebben zij ervaring met Afghanistan waar ook drugs afspelen.

Natuurlijk moet politie als leiding nemen, Zij bepalen hoe ver gaat en waar heen.

Criminelen zullen al goederen beschermen, ze zullen niet schuwen voor zware geweld.

Bovendien moeten wij de criminelen niet.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 2 december 2010 @ 15:07:48 #10
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89430350
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:10 schreef KoosVogels het volgende:
Nee, gewoon (soft)drugs legaliseren, dan is er ook geen reden meer om de zogenaamde criminaliteit te bestrijden, omdat er dan niet langer sprake is van criminaliteit.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_89430488
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:07 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Criminelen zullen dan coffeeshop dwingen hun spul afnemen.
Ze kunnen ook mensen lastig vallen!.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_89430535
Gewoon de animal cops van Dion inzetten........
  donderdag 2 december 2010 @ 15:15:34 #13
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89430662
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:06 schreef Captain_Ghost het volgende:
Onze militairen staat nu neus peuteren, bovendien hebben zij ervaring met Afghanistan waar ook drugs afspelen.

Natuurlijk moet politie als leiding nemen, Zij bepalen hoe ver gaat en waar heen.

Criminelen zullen al goederen beschermen, ze zullen niet schuwen voor zware geweld.

Bovendien moeten wij de criminelen niet.
Een agent die tegen een militair gaat zeggen tot en hier en niet verder? Wat denk jezelf?
  donderdag 2 december 2010 @ 15:24:20 #14
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89431036
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:11 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Criminelen zullen dan coffeeshop dwingen hun spul afnemen.
Ze kunnen ook mensen lastig vallen!.
Zoals ze nu dus doen, alleen is er nu geen legale mogelijkheid voor mensen waardoor de criminelen een goede machtspositie hebben?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 2 december 2010 @ 15:25:00 #15
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89431062
Ik ben wel voorstander van een Nederlands "BOPE" zoals in Brazilië. En dan geen marechaussee of leger onderdeel maar een aparte "elite" van de politie die met meer techniek en tactiek tegen zware criminaliteit strijdt.
pi_89431154
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:49 schreef betyar het volgende:

[..]

Who the fuck is SCH?
een gevallen held ..... weggemanipuleerd door rechtse krachten in de foktop..
pi_89431326
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:25 schreef betyar het volgende:
Ik ben wel voorstander van een Nederlands "BOPE" zoals in Brazilië. En dan geen marechaussee of leger onderdeel maar een aparte "elite" van de politie die met meer techniek en tactiek tegen zware criminaliteit strijdt.
ik weet niet wat er gaande is in Helmond en Eindhoven... en misschien is het nodig een extra unit te formeren..
maar dat moeten dan wel ervaren en geschoolde rechercheurs zijn en niet militairen, zonder scholing, zonder ervaring, zonder kennis.. zoals de PVV wilt..
dat is idiotie .... het lijkt alsof de PVV denkt dat veel mlitairen op straat met wapens die af en toe iemand doodschieten het probleem oplost.
wat er nu in Helmond eo gebeurt.. is al lang 20 jaar bezig in Amsterdam met al die moorden in de bendeoorlogen..., bedreigingen van OM etc..

of zou de PVV bedoelen dat die militairen ook stiekem principes van de rechtsstaat moeten verneuken...maar ze durven dat niet hardop te zeggen ?
  donderdag 2 december 2010 @ 15:33:32 #18
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_89431428
Brinkman had het over het koninklijke marechaussee. Die mensen worden ook ingezet in Schiphol om bijv. drugs te vinden. Op plaatsen waar dit zelfs gepaard gaat met granaten moet de politie het maar oplossen? :')
  donderdag 2 december 2010 @ 15:45:21 #19
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89431906
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

jammer :{
pi_89432790
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik weet niet wat er gaande is in Helmond en Eindhoven... en misschien is het nodig een extra unit te formeren..
maar dat moeten dan wel ervaren en geschoolde rechercheurs zijn en niet militairen, zonder scholing, zonder ervaring, zonder kennis.. zoals de PVV wilt..
dat is idiotie .... het lijkt alsof de PVV denkt dat veel mlitairen op straat met wapens die af en toe iemand doodschieten het probleem oplost.
wat er nu in Helmond eo gebeurt.. is al lang 20 jaar bezig in Amsterdam met al die moorden in de bendeoorlogen..., bedreigingen van OM etc..

of zou de PVV bedoelen dat die militairen ook stiekem principes van de rechtsstaat moeten verneuken...maar ze durven dat niet hardop te zeggen ?
PVV wil maatschappelijke problemen blijkbaar "militariseren"? Het idee van hen dat wij in oorlog zijn, dat wereldoorlog 3 allang begonnen is, krijgt zo ook meer smoel.
Neigt de PVV dan ook nog naar militarisme?
I´m back.
pi_89434054
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

PVV wil maatschappelijke problemen blijkbaar "militariseren"? Het idee van hen dat wij in oorlog zijn, dat wereldoorlog 3 allang begonnen is, krijgt zo ook meer smoel.
Italie is het model hier in de EU, wen er maar aan. :P
  † In Memoriam † donderdag 2 december 2010 @ 17:32:22 #22
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89438156
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En werkzaam bij stand.nl :)
Carpe Libertatem
pi_89440223
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is toch een normale neiging van buurtschoffies, al dan niet vermomd als law&ordermoralisten..?
pi_89441375
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is toch een normale neiging van buurtschoffies, al dan niet vermomd als law&ordermoralisten..?
Nou, ik weet niet. Deze neiging naar het oplossen van maatschappelijke problemen dmv militariseren is toch fascistisch?
Net als bijv. irrendentisme. Waar Wilders ook wel eens wat over gezegd heeft icm Vlaanderen.
Dat is dan toch ook weer een overeenkomst met......?
Allerlei militairen in hun fractie: Hernandez, Lucassen....
Of zie ik dat verkeerd?
I´m back.
  donderdag 2 december 2010 @ 19:11:44 #25
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89441949
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

En werkzaam bij stand.nl :)
Nou dat ben ik niet.Was het maar waar.. werken bij de radio :Y :Y
pi_89443808
Fijn je weer te zien Betyar!!!! ^O^
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_89445010
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, ik weet niet. Deze neiging naar het oplossen van maatschappelijke problemen dmv militariseren is toch fascistisch?
Net als bijv. irrendentisme. Waar Wilders ook wel eens wat over gezegd heeft icm Vlaanderen.
Dat is dan toch ook weer een overeenkomst met......?
Allerlei militairen in hun fractie: Hernandez, Lucassen....
Of zie ik dat verkeerd?
Het F-woord wil ik niet zo direct gebruiken. Wel in een breder context, met alle nuances, mitsen en maren, niet op die manier van Rob Riemen, zover ik het las en hem begreep.
Beter is dat verschijnsel op de conservatieve zijde....reactionair te noemen.
En ja.... fascisme en zijn exces het nazisme is een ouderwetse reactionare beweging(en). PVV is de moderne vorm..
Afkeer en zelfs haat tov maatschappelijke veranderingen wel of niet terecht de schuld geven aan de progressieven en bepaalde buitenlanders.
Religieus fundamentalisme is ook een vorm van 'de reactie''.. Zoals dat vroeger heette, maar de laatste 30 jaar is dat woord uit de mode geraakt.
Grappig ... ik moet denken aan het internationalisme van 1914.. Die keerde zich tegen de oorlogszuchtige nationalismes van de grote Europese naties.. Die nationalismes waren de reactionairen van hun tijd en voerden oorlog met elkaar. Vergelijk dat met de tegenstelling... islamitisch fundamentalisme versus westers cultureel fundamentalisme (PVV)
Een reactionaire 'state of mind' en militairisme zijn idd verwant. En militairisme is weer verwant via machismo-attitude met de buurtschoffiementaliteit....

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 02-12-2010 21:37:12 ]
  donderdag 2 december 2010 @ 21:24:53 #28
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89449497
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:48 schreef xandra47 het volgende:
Fijn je weer te zien Betyar!!!! ^O^
Aah dank je. Was toch zeker twee dagen
pi_89450749
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

quote:
Kamerlid Brinkman"We moeten schoon schip maken met die jongens en zestig man binnen twee weken in de lik zetten."
De politie kan prima zelf 60 man arresteren. Men doet dat niet omdat er te weinig vermoeden en bewijs is tegen bepaalde verdachten. En vermoedelijk helemaal niks tegen die andere 50.
Brinkman zegt hier eigenlijk: weg met die regels.. pak maar op wie men geassocieerd acht met bepaalde hardline-vedachten. Dus inderdaad... uitholling van de rechtsstaat.
Maar het leger heeft zwaardere wapens en Brinkman zal wel bedoelen dat men ook eerder mag schieten dan normaal.

Over de noodverordening die VVD en CDA wllen
quote:
Grote delen van Brabant en Limburg komen daarmee als het aan de Tweede Kamer ligt onder verscherpt toezicht van de politie.
Er is alleen wat meer geweld in Eindhoven e.o.
Het is onzin om grote delen van Brabant en Limburg ineens erbij te betrekken.
Al 20 jaar drugsbendeoorlogen, executies en bedreigingen van justitieleden in Amsterdam... Nog nooit riep de politiek dat Noordholland en Zuidholland onder noodverordening moet komen.
  donderdag 2 december 2010 @ 21:58:36 #30
321876 Cherna
Fuck the System
pi_89451511
Oneens. Liever niet de toestanden zoals in een bananenrepubliek.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_89453833
Ik maakte een spontane facepalm toen ik het idee van de PVV las.
What Would Goku Do
pi_89455432
Hoezo brabant trouwens? Moet je eens in Rotterdam proberen. :o
  donderdag 2 december 2010 @ 23:09:27 #33
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89455650
quote:
11s.gif Op donderdag 2 december 2010 23:05 schreef Odysseuzzz het volgende:
Hoezo brabant trouwens? Moet je eens in Rotterdam proberen. :o
Rotterdam is al opgegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo