Huuuuuh, Housequake?quote:Op donderdag 2 december 2010 10:15 schreef genakt het volgende:
[..]
ik vind er geen hol aan iedegeval met zn blije geluidjes![]()
meer housequake achtige rotzooi
hmm misschien is het live weer heel goed.quote:Op donderdag 2 december 2010 10:22 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Huuuuuh, Housequake?
Dit soort platen vind je op Housequake lijken?
Als Housequake dit draait rent al dat volk de zaal uitMaargoed, Huoratron is meer een soort harde electro imho
Een electro-OP in een dubstep topicquote:
Ja doe maar!quote:
'electro'quote:Op donderdag 2 december 2010 13:07 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Een electro-OP in een dubstep topic
Thanks a bunch, voor die plaat van Late. Ik heb me er helemaal in verlorenquote:
Erg vetquote:
Inderdaad een gruwelijk album.quote:Op zondag 5 december 2010 14:33 schreef vaasinbloem het volgende:
Vind het album North van Darkstar zo heerlijk
quote:Op donderdag 2 december 2010 17:23 schreef mr.flame het volgende:
bar 9Lekker om bij wakker te worden
![]()
Ja, begrijp wat je bedoeldquote:Op zondag 5 december 2010 21:29 schreef YazooW het volgende:
[..]
Inderdaad een gruwelijk album.
Geeft me altijd een beetje hetzelfde gevoel als wat ik krijg ik bij tracks van Burial.
Elke keer ontdek je weer nieuwe layers in de track. Elke layer in de track staat op zich, maar aan de andere kant zijn alle layers bij elkaar toch 1.
Klinkt misschien raar wat ik nu zeg, maar het is nou eenmaal lastig om tracks van masters als Burial en Darkstar te beschrijven.
Zo fucking diep
Magnetic man en dan harde dubstep?quote:Op maandag 6 december 2010 16:34 schreef friekin_ het volgende:
Er is niet veel beter dan The Bug. Daar blijf ik bij
op de vinyl?quote:Op maandag 6 december 2010 16:45 schreef TripleP het volgende:
Outside of the box van Skream gekocht, weet nog niet zo goed of ik het die 20 euro waard vind.
Op cdquote:Op maandag 6 december 2010 16:46 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
op de vinyl?
ik ga zo men draaitafeltjes maar weer eens aanslingeren
Nee fluit. Niet the bug van Magnetic Manquote:Op maandag 6 december 2010 16:44 schreef TripleP het volgende:
[..]
Magnetic man en dan harde dubstep?
Ik vroeg het net ook al, maar ze kent je gewoon te slecht om te bedenken dat je Skeng-Bug bedoelt.quote:Op maandag 6 december 2010 16:51 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Nee fluit. Niet the bug van Magnetic Man![]()
Skeng Bug. Hij heeft nog meer tracks hoorquote:Op maandag 6 december 2010 16:55 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik vroeg het net ook al, maar ze kent je gewoon te slecht om te bedenken dat je Skeng-Bug bedoelt.
Echt?quote:Op maandag 6 december 2010 17:07 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Skeng Bug. Hij heeft nog meer tracks hoor
Cello.quote:
Ortofons mattie..quote:Op maandag 6 december 2010 16:48 schreef TripleP het volgende:
[..]
Op cdzag hem liggen in de plato en ik kan mezelf nooit tegenhouden.
Ik wacht nog steeds op een goede naald voor de platenspelen. Pas als die aanwezig ga ik weer platen kopen!
JE ZOU ZATERDAG GAANquote:Op dinsdag 7 december 2010 15:13 schreef Bravebart het volgende:
Oeh nice, ik ga denk ik maar ff naar Den Haag vrijdag!
weet niet of je dit leuk vindt, maar lijkt mij hard genoeg *kuch* herrie *kuch*quote:Op maandag 6 december 2010 08:36 schreef Zwappel het volgende:
Kan iemand meer van die harde Dubstep posten?
Oja en vrijdag moest ik naar Amsterdam. Naja, ik zie nog wel.quote:
Like we care. Al komt hij in de kids top 20, het blijft een dik nummer.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:11 schreef TripleP het volgende:
http://perezhilton.com/tv(...)?ptvid=a06ea236649b9
James Blake op perezhilton.com ja
Wat een Rivella plaatquote:
dat is dan wel weer ernstigquote:Op woensdag 8 december 2010 12:23 schreef TripleP het volgende:
Het was mijn verbazing over de muzieksmaak van Perez. Die site is m'n startpagina.
Zag het ook vanmorgen. Schrok er ook van.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:23 schreef TripleP het volgende:
Het was mijn verbazing over de muzieksmaak van Perez. Die site is m'n startpagina.
liefst in a'dam?quote:Op donderdag 9 december 2010 13:33 schreef friekin_ het volgende:
Is er met oud en nieuw ergens nog iets vuigs aan dubstep te beleven?
ikkequote:Op donderdag 9 december 2010 13:32 schreef BzP het volgende:
een van de hardste/lijpste dubstep platen wat er in de omloop is..
Hey wie gaat allemaal naar P.R.S.P.C.T. XL in rotterdam met kerstavond??
moet ik je helaas teleurstellenquote:Op donderdag 9 december 2010 13:32 schreef BzP het volgende:
een van de hardste/lijpste dubstep platen wat er in de omloop is..
Hey wie gaat allemaal naar P.R.S.P.C.T. XL in rotterdam met kerstavond??
Ben benieuwd, zit alleen op werk dus vanaaf.quote:Op donderdag 9 december 2010 13:50 schreef genakt het volgende:
[..]
moet ik je helaas teleurstellen
luister deze maar eens
aw okquote:Op donderdag 9 december 2010 13:56 schreef BzP het volgende:
Maar ff tussendoor met hard bedoelde ik de heavyness van de Bass, niet de pitch, breaks of hoeveelheid grunts..
Heheheh ben benieuwdquote:Op donderdag 9 december 2010 13:58 schreef genakt het volgende:
[..]
aw okja dat is dat niet
Voor de rest ben ik ook niet zo bekend met dubstep meer metal en drum &base![]()
zie je kertsavond dan
fljsnoiufgwbsfquote:Op dinsdag 7 december 2010 16:58 schreef mr.flame het volgende:
[..]
weet niet of je dit leuk vindt, maar lijkt mij hard genoeg *kuch* herrie *kuch*![]()
(ja die laatste lijkt meer op deathmetal ofzo)
mE2!!!quote:Op donderdag 9 december 2010 15:15 schreef friekin_ het volgende:
[..]
liefst wat zuidelijker, woon in limburg
Heb je ook een oranje teint?quote:Op donderdag 9 december 2010 14:04 schreef BzP het volgende:
[..]
Heheheh ben benieuwd
En DnB is ook goddelijk.. Current value, Limewax, dieselboy
[ afbeelding ]
Als je iemand met zo'n achtig t-shirt en een truckerpet achterstevoren op ziet stuiteren, dan ben ik het
quote:
quote:teint
(Frans) de -woord & het -woord kleur, tint, vooral gezichts- of huidskleur
Als je dat soort dubstep lekker vindt zou ik je deze mix aanraden. Anderhalf uur van dat soort muziekquote:
Klinkt heerlijkquote:Op donderdag 9 december 2010 09:59 schreef TripleP het volgende:
InofaithKwam er gisteren achter dat hij uit Nederland kwam in plaats van Scandinavië of iets soortgelijks!
Jij hebt verstand van dubstep! thx voor de mixquote:Op donderdag 9 december 2010 18:20 schreef mr.flame het volgende:
[..]
Als je dat soort dubstep lekker vindt zou ik je deze mix aanraden. Anderhalf uur van dat soort muziek![]()
![]()
![]()
http://www.tjoonz.com/dub(...)la-2010-dubstep-mix/
Is trouwens ook een 2009 en 2008 versie van (ook lekker)
bonusnummers:
Die had ik kunnen verwachten iddquote:
quote:Op donderdag 9 december 2010 19:51 schreef Koepert het volgende:
[..]
Die had ik kunnen verwachten idden heb ik dus ook al... maar das wel een beetje het straatje wat ik bedoel...
quote:Op donderdag 9 december 2010 20:11 schreef TripleP het volgende:
Ik heb er 2 maanden over gedaan om mijn "move" uit te vinden. Move #1: doen alsof ik een negerorkest dirigeer.
dansen is natuurlijk gast.. dat leer je echt niet uit een boekje. Gewoon bouncenquote:Op donderdag 9 december 2010 20:03 schreef GreatThomas het volgende:
kan iemand mij, als een buitenstaander zijnde, even uitleggen hoe je precies kunt moven op dubstep?
ik hoor opeens veel meer vrienden erover praten en er komen een aantal dubstep feesten hier in de regio aan.
linker hand biertje. Rechter hand biertje en los gaanquote:Op donderdag 9 december 2010 20:21 schreef julian6 het volgende:
[..]
dansen is natuurlijk gast.. dat leer je echt niet uit een boekje. Gewoon bouncen
lege bekertjes dusquote:Op donderdag 9 december 2010 20:23 schreef genakt het volgende:
[..]
linker hand biertje. Rechter hand biertje en los gaan![]()
Daarom koop ik altijd beugeltjes als die er zijn en anders sta ik stiller.quote:
Ik heb er van alles gehaald op commercieel niveau, van queens of the stone age t/m rustie. Je kan er ook die nieuwe plaat van Horsepower Productions halen.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:34 schreef Yorrit het volgende:
gaat klein en niet commercieel uberhaupt samen met plato/concerto?
ik kom trouwens nooit in die winkels
rwina, subway, oi, radical, er is genoeg in nederlandquote:Op donderdag 9 december 2010 20:37 schreef TripleP het volgende:
[..]
Ik heb er van alles gehaald op commercieel niveau, van queens of the stone age t/m rustie. Je kan er ook die nieuwe plaat van Horsepower Productions halen.
Maar ok, dan ga ik wel gewoon een random label uitkiezen. Thanks anyway.
Kende ik nog niet. Lekker nummerquote:Op donderdag 9 december 2010 18:34 schreef julian6 het volgende:
[..]
Jij hebt verstand van dubstep! thx voor de mix
hier eentje voor jou:
Wat in plato te koop was he. Verder rwina maar gemaild, omdat ik geen inspiratie meer had en toen dus die gastenlijstplekken gekregen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:42 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
rwina, subway, oi, radical, er is genoeg in nederland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is precies het soort cdtjes wat ik bedoel..niet te heavy, niet te mellow...It starts with a shiver, an itch, a slow boil
Juist. Jezelf conformeren aan een bepaalde dansstijl is echt iets voor onzekere pubers.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:08 schreef Koepert het volgende:
zie filmpje iets hierboven... Wobblegirll... verder gewoon doen wat je zelf wil... ik heb iig schijt aan de rest en doe wat ik zelf 'voel' en niet wat sociaal verantwoord zou zijn eventueel ofzo
quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:45 schreef Koepert het volgende:
Wel mooi is dat![]()
K vraag hier om paar mooie "pop-dubstep-platen" (Ja das n beetje vloeken ik weet t) en k krijg n paar goeie suggesties maar weinig 'album-vol' .. zit ik een beetje te spitten in wat websites..
Kom k dit tegen.. MOS Presents The Sound Of Dubstep
met deze tracklists..Aardige cd ja, om een beetje in te komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is precies het soort cdtjes wat ik bedoel..niet te heavy, niet te mellow...Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
Zo was t deels ook bedoeld.. zoals gezegd heb ik wel een paar chill--dubsteppers, en een paar ruige shit, maar weinig toegankelijk-vlot, wat vrienden ook nog aan willen horenquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:38 schreef Bravebart het volgende:
Aardige cd ja, om een beetje in te komen.
SPOILER: TracklistOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
Klopt.quote:
Haha niet zozeer aan mn matties wil laten horenquote:Op zaterdag 11 december 2010 16:23 schreef mr.flame het volgende:
[..]
Klopt.
UKF dubstep 2010 (waar dat nummer o.a. opstaat) is een heerlijke cd![]()
![]()
. Vooral omdat het geen gezaag is maar meer 'toegankelijke' dubstep of hoe moet je dat zeggen
.
Waarschijnlijk juist de muziek die Koepert zoekt om aan zijn matties te laten horen![]()
Linkje naar iTunes http://itunes.apple.com/nl/album/ukf-dubstep-2010/id404438610
Jammer alleen dat de meeste nummers wel bekend zijn vanuit andere mixes en dergelijke.
Die feesten van radical zijn echt geweldigquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:42 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
rwina, subway, oi, radical, er is genoeg in nederland
Tears in the rainquote:Op zaterdag 11 december 2010 18:21 schreef TripleP het volgende:
[ afbeelding ]
Album van de week hier. Gaat helemaal nergens over, maar het is toch utterly brilliant. Die nummerovergangen, samples, beats wtf!
Er wordt wel vaker garage-achtige meuk gepost hier.quote:
dacht dat ik in het verleden wel eens had gepost is super nummer jaquote:Op vrijdag 17 december 2010 04:02 schreef beetotheizzo het volgende:
Heerlijk!
Zag hem in een trailer voor een spel.
vind het maar niks.. en niet in de buurt komen van dubstepquote:Op vrijdag 17 december 2010 08:02 schreef TripleP het volgende:
[..]
Er wordt wel vaker garage-achtige meuk gepost hier.Google maar op 'UK Garage'.
Caspa & Rusko bijvoorbeeld hebben ook tracks geproduceerd die onder 2 step / garage vallen. De competitie om tracks zo filthy / wobbly mogelijk te maken wordt ook zo vervelend op den duur.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:41 schreef julian6 het volgende:
[..]
vind het maar niks.. en niet in de buurt komen van dubstep
future garagequote:
quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Caspa & Rusko bijvoorbeeld hebben ook tracks geproduceerd die onder 2 step / garage vallen.
Niet disrespecten op de (groot)moeder van dubstep!quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:41 schreef julian6 het volgende:
[..]
vind het maar niks.. en niet in de buurt komen van dubstep
dat is L-Wiz... staat er nog onder hihiquote:
Oh noes.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:54 schreef Yorrit het volgende:
[..]
dat is L-Wiz... staat er nog onder hihi
ja dies chillquote:
gaan we even losquote:
is een oudje alweer maar heel die cd is goedquote:
quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:47 schreef tim. het volgende:
Wat zijn de klassiekers van 2-step en (UK) garage? Hebben die genres iets als "Untrue"? Als ik via rateyourmusic albums uitkies zit er veel matige zooi tussen, wat soms wel vermakelijk is.
Untrue als in Burial? Nee. Burial is uniek, kan je niet plaatsen onder garage en/of 2step.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:47 schreef tim. het volgende:
Wat zijn de klassiekers van 2-step en (UK) garage? Hebben die genres iets als "Untrue"? Als ik via rateyourmusic albums uitkies zit er veel matige zooi tussen, wat soms wel vermakelijk is.
Bedankt. Horsepower Productions ken ik van die single van vorig jaar, "Kingstep" ofzo. Ze hebben ook een nieuw album uit, die heb ik nog niet gehoord. Van "In Fine Style" heb ik een paar nummers gehoord, die zal ik wat vaker draaien.quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:56 schreef Ducktails het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.musicmeter.nl/album/92832
Klassiekertje
Ik bedoel: er zijn verschillende soorten dubstep, bijna elke dubstepliefhebber (eigenlijk elke muziekliefhebber) vindt Burial goed, hebben 2-step en garage ook zoiets? Darkstar ken ik wel, die anderen niet, bedankt!quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:32 schreef YazooW het volgende:
[..]
Untrue als in Burial? Nee. Burial is uniek, kan je niet plaatsen onder garage en/of 2step.
Gewoon een beetje zoeken op "best of garage/2step" op torrent sites etc. Zit wel een hoop zooi tussen zoals je zelf al zegt ja, maar ook een hoop classic tracks.
Ben je meer op zoek naar Burial-achtige muziek dan zou ik zoeken naar Darkstar, Spectrasoul en Instra:mental, lijkt er niet perse op, maar komt wel in de buurt.
hoe bedoel je? dingen die er op lijken of albums die eenzelfde status hebben?quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:47 schreef tim. het volgende:
Zoals ik hierboven al zei bedoel ik albums/EP's/singles met eenzelfde status. Ik ben gewoon op zoek naar goede garage- en 2-step-muziek. Het meeste wat ik vind valt tegen, in dit topic krijg ik misschien goede tips, dacht ik.quote:Op zondag 26 december 2010 11:37 schreef Yorrit het volgende:
[..]
hoe bedoel je? dingen die er op lijken of albums die eenzelfde status hebben?
als het dat eerste is: klassieke UKG heeft niet echt burial style dingen, hij heeft elementen uit oa garage genomen om een superspacey en emotioneel ouvre te maken. de tegenwoordige 'future garage' stroming heeft al meer weg van burial.
ik ben niet zo heel thuis in de oldschool garage scene.. maar volgens mij werd t over t algemeen niet zo heel breed serieus genomen.. zeker niet buiten de uk..quote:Op zondag 26 december 2010 15:53 schreef tim. het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al zei bedoel ik albums/EP's/singles met eenzelfde status. Ik ben gewoon op zoek naar goede garage- en 2-step-muziek. Het meeste wat ik vind valt tegen, in dit topic krijg ik misschien goede tips, dacht ik.
Haha, veel van wat ik tot nu toe heb gehoord klinkt ook een beetje fout. Maar de stijl spreekt me wel aan. Future garage vind ik wel goed, dus ik zoek de roots daarvan (en van dubstep en grime). El-B ga ik wat van opzoeken!quote:Op zondag 26 december 2010 16:02 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ik ben niet zo heel thuis in de oldschool garage scene.. maar volgens mij werd t over t algemeen niet zo heel breed serieus genomen.. zeker niet buiten de uk..
t meeste is ook gewoon niet zo goed
?quote:Op zondag 12 december 2010 14:33 schreef TripleP het volgende:
Ik ben op zoek naar een plaat!!
Mala draaide afgelopen vrijdag een diepe plaat die gekenmerkt werd door snelle gesamplede tikken van drumstokken tegen elkaar. Niet allemaal dezelfde tikken (veelal 32-sten), elke tik was weer een beetje anders. Verder kan ik het me niet goed genoeg herinneren, behalve dat ik die plaat ZIIIEEEK vond.
Ja, mag.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:04 schreef Daywalk3r het volgende:
Laatst postte ik een link naar een mix van dubstep van een kennis. Dat mocht niet.
Mag ik wel een filmpje van 'm posten waarin hij bezig is? Aangezien hier allemaal filmpjes van youtube staan.
Is de kwaliteit nou zo enorm kut of zit dan in de plaat?quote:
Zoals al zo vaak gezegd, dit is MUZ...quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:53 schreef TripleP het volgende:
Ik vind dat nogal raar, dat dat linkje naar een mix niet mocht, want ik zag Houniet oid kort daarna *ergens* een eigen mix posten.
De regelgeving is idd niet heel erg consistent.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:04 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Zoals al zo vaak gezegd, dit is MUZ...
Gelukkig niet nee. Ofwel, via PM regelen (zoals in meerdere MUZ-reeksen gebeurt) of een geschikt UVT-topic zoeken en de link daarin knallenquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:06 schreef friekin_ het volgende:
[..]
De regelgeving is idd niet heel erg consistent.
geinig staat indd veel goed spul tussenquote:Op woensdag 29 december 2010 17:52 schreef YazooW het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hendig voor mensen die Dubstep nog niet zo goed kennen en het wat verder willen ontdekken
Deze mist nog wel:quote:Op woensdag 29 december 2010 18:32 schreef MarsX het volgende:
[..]
geinig staat indd veel goed spul tussen
Boh bohquote:
trilt goed hier!quote:Op zondag 2 januari 2011 15:19 schreef Zwappel het volgende:
Hier nogwat spul wat ik de afgelopen dagen in me favorieten heb gepleurd
woow dit vind ik ook erg chill! thxquote:Op zondag 2 januari 2011 16:59 schreef TripleP het volgende:
KUTPLAAT STERF
Godverdomme, 150 eypo's aan plaatjes uitgegeven in Berlijn. Elke keer "IK GA MAAR EEN PLAAT KOPEN IK ZWEER OP MN MOEDER" en dan met 5 stuks terugkomen.
hardwaxquote:Op zondag 2 januari 2011 16:59 schreef TripleP het volgende:
KUTPLAAT STERF
Godverdomme, 150 eypo's aan plaatjes uitgegeven in Berlijn. Elke keer "IK GA MAAR EEN PLAAT KOPEN IK ZWEER OP MN MOEDER" en dan met 5 stuks terugkomen.
Pinned there, done that!quote:
quote:
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:45 schreef Yorrit het volgende:
verder geen dubstep alleen basic channel/rhythm&sound/wackies
quote:Op zondag 12 december 2010 14:33 schreef TripleP het volgende:
Ik ben op zoek naar een plaat!!
Mala draaide afgelopen vrijdag een diepe plaat die gekenmerkt werd door snelle gesamplede tikken van drumstokken tegen elkaar. Niet allemaal dezelfde tikken (veelal 32-sten), elke tik was weer een beetje anders. Verder kan ik het me niet goed genoeg herinneren, behalve dat ik die plaat ZIIIEEEK vond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
Als je een tijdmachine had, zou je naar 1831 kunnen reizen, daar hebben ze nog meer van deze muziek.quote:
Afgezien van het feit dat brostep echt een belabberde en niets-zeggende term is, ben ik er bang voor dat het dubstep topic dan binnen een week dood is gebloed, en het brostep topic vanzelf weer 'dubstep'-topic wordt genoemd, omdat niemand weet wat brostep is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:37 schreef vaasinbloem het volgende:
Misschien handig om twee topics te hebben, een dubstep en een brostep topic of hoe de fuck je het ook wilt noemen, is nogal een wereld van verschil..
Tivoliquote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:11 schreef TripleP het volgende:
Godverdomme hoe vaak is die plaat al langsgekomenhij wordt zelfs gedraaid in de pop-o-matic avonden van de tivoli, waar alle hipsters uit hun dak gaan en de rest snel van de dansvloer verdwijnt.
slecht voorbeeld maar, ja zoietsquote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:41 schreef TripleP het volgende:
Ik kan wel uitleggen wat dubstep is. Banaal genomen is dubstep een mix van 2-step en dub (reggea) en dan rond de 140 bpm, maar wordt als langzaam ervaren omdat het gebruik maakt van half-time beats. (Zie de wikipedia site)
Luister naar die whacke caspa mix enzovoorts en je zult horen dat er geen shit van dubstep in te herkennen. De enige overeenkomende factor is de half-time beat.
Die oudere dubstep met de nieuwe dubstep (wobblecore/brostep) vergelijken is net iets als een psychedelic 70's rock-band tegenover een hardrockband zetten. De overeenkomende factor is dat ze dezelfde instrumenten gebruiken. Toch zou ik raar opkijken als een hardrockband psychedelic 70's-rock genoemd wordt. Het kan elkaar geinspireerd hebben, maar het is wel iets anders.
Ik vind het niet erg dat het hier wobblecore gepost wordt, want er wordt hier ook gewoon garage en grime gepost en ik vind sommige meuk ook vet om kapot op te gaan, maar het is absoluuuut niet hetzelfde als dubstep.
Zo.
Ja ik wist niet wat ik als voorbeeld moest nemen en het ligt nog wat ingewikkelder dan dat, maar dit is de basis.quote:
Sowieso moet je niet aan genrediscussies willen beginnen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:47 schreef FeestBoek het volgende:
Ben het wel met je eens PPP, maar toch zal het de door jou aangehaalde wobblecore/brostep/wack midrange cack/popstep/etc altijd onder de noemen dubstep blijven vallen, omdat dat nu eenmaal overal op die manier aangekondigd wordt en zal blijven worden.
Ik heb er niet zo'n problemen mee, je ziet automatisch aan de artiestennamen met wat voor muziek je te maken hebt, en wat voor publiek er op af komt.
hoe kom je hierop, strikt genomen?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:53 schreef Bravebart het volgende:
\
Dubstep valt strikt genomen onder house\\
\
Ik ga ook geen anti-"wobblecore producers die zich dubstep producers"-groep oprichten, maar ik erger me eraan dat als ik op de HKU in de kantine zit en het over dubstep gaat mensen "OMG JA SKRILLEX" roepen, ga ik van "wut".quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:47 schreef FeestBoek het volgende:
Ben het wel met je eens PPP, maar toch zal het de door jou aangehaalde wobblecore/brostep/wack midrange cack/popstep/etc altijd onder de noemen dubstep blijven vallen, omdat dat nu eenmaal overal op die manier aangekondigd wordt en zal blijven worden.
Ik heb er niet zo'n problemen mee, je ziet automatisch aan de artiestennamen met wat voor muziek je te maken hebt, en wat voor publiek er op af komt.
Omdat dubstep een subgenre is van UK Garage en dat weer z'n origine heeft in house.quote:
Of je bedenkt je gewoon dat dubstep enorm breed is en dat zowel Burial als Skrillex onder dubstep vallen, ook al is het totaal niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:01 schreef TripleP het volgende:
[..]
Ik ga ook geen anti-"wobblecore producers die zich dubstep producers"-groep oprichten, maar ik erger me eraan dat als ik op de HKU in de kantine zit en het over dubstep gaat mensen "OMG JA SKRILLEX" roepen, ga ik van "wut".
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:06 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Of je bedenkt je gewoon dat dubstep enorm breed is en dat zowel Burial als Skrillex onder dubstep vallen, ook al is het totaal niet te vergelijken.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:41 schreef TripleP het volgende:
Ik kan wel uitleggen wat dubstep is. Banaal genomen is dubstep een mix van 2-step en dub (reggea) en dan rond de 140 bpm, maar wordt als langzaam ervaren omdat het gebruik maakt van half-time beats. (Zie de wikipedia site)
Luister naar die whacke caspa mix enzovoorts en je zult horen dat er geen shit van dubstep in te herkennen. De enige overeenkomende factor is de half-time beat.
Die oudere dubstep met de nieuwe dubstep (wobblecore/brostep) vergelijken is net iets als een psychedelic 70's rock-band tegenover een hardrockband zetten. De overeenkomende factor is dat ze dezelfde instrumenten gebruiken. Toch zou ik raar opkijken als een hardrockband psychedelic 70's-rock genoemd wordt. Het kan elkaar geinspireerd hebben, maar het is wel iets anders.
Ik vind het niet erg dat het hier wobblecore gepost wordt, want er wordt hier ook gewoon garage en grime gepost en ik vind sommige meuk ook vet om kapot op te gaan, maar het is absoluuuut niet hetzelfde als dubstep.
Zo.
Wat is je punt?quote:
Dat je moet lezen.quote:
Ja wat wil je dan, dubstep splitsen in al z'n subgenre's en voor elk subgenre een topic aanmaken?quote:
Je hebt gewoon niet gelezen hequote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:09 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ja wat wil je dan, dubstep splitsen in al z'n subgenre's en voor elk subgenre een topic aanmaken?
Ik vind 'm slecht.quote:
tja dat iets ergens wortels in heeft betekent niet dat het eronder valtquote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:04 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Omdat dubstep een subgenre is van UK Garage en dat weer z'n origine heeft in house.
Klopt ook, het hele uitsplitsen werkt jammer genoeg niet zo mooi als een stamboom maar meer als een Boebiedoe lijst, dat maakt het ook gelijk zo gecompliceerdquote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:12 schreef Yorrit het volgende:
[..]
tja dat iets ergens wortels in heeft betekent niet dat het eronder valt(anders kun je alles wel blues of jazz noemen hehe)
het heeft minstens evenveel wortels in drum n bass/breaks.. (wat Kode 9 het "Hardcore Continuum" noemt)
ik weet niet van voor lijst dat is maar dat zal wel! daarom is het zo intressantquote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:14 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Klopt ook, het hele uitsplitsen werkt jammer genoeg niet zo mooi als een stamboom maar meer als een Boebiedoe lijst, dat maakt het ook gelijk zo gecompliceerd![]()
Boebiedoe's lijsten niet kennen, tjongequote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:15 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ik weet niet van voor lijst dat is maar dat zal wel! daarom is het zo intressant
Juust.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:21 schreef TripleP het volgende:
Het gaat om boebiedoe's wie neukt(e) met wie lijst (in onz te vinden)
Maar bart, ga jij nou naar DMZ oder nicht?
DMZ gaat episch worden. Echt meest zieke lineup die je in 6 uur kan proppenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:21 schreef TripleP het volgende:
Het gaat om boebiedoe's wie neukt(e) met wie lijst (in onz te vinden)DMZ
Maar bart, ga jij nou naar DMZ oder nicht?
Die is wel dik... Ik mag dat wel... Moddervette bass onder een 'normale' track (lees: popmuziekje, pop/trance-vocaltjes)quote:
quote:Op maandag 10 januari 2011 19:49 schreef FeestBoek het volgende:
Donderdag avond naar ACU Utrecht komen als je nieuwe, verfrissende, echte dubstep wil horen
Klinkt goed!quote:Gute Laune!
Met live AstroPresk LIVE (Dubieus), Jaymo (L.E.D.) en de Dubieus DJ's
Een nieuw jaar, een vers begin, met dit keer wel een hele bijzondere editie van Gute Laune in het ACU. Na de meer dan succesvolle edities in 2010 gaat Dubieus een versnelling hoger. Nieuwe stijl, maar ouderwets goed. AstroPresk zijn AstroPoser en Presk, twee producers die dankzij internationale releases op de betere labels in 2011 ongetwijfeld door zullen breken. Tijdens deze Gute Laune zullen zij samen een speciale liveset ten gehore brengen, niet te missen dus! Jaymo is onder andere bekend van L.E.D., de organisatie die al sinds ruime tijd één van de beste dubstep feesten in Utrecht weet neer te zetten, en hij zal de zaal laten zweten met zijn kruising tussen zwoele beats en harde dubstep. Als vanouds zijn uiteraard de Dubieus DJ's aanwezig om de resterende uren in te vullen met het beste wat er op dubstep en aanverwante gebieden te vinden is. Oftewel, leuke mensen op een gratis feestje met een unieke lineup, wat houdt je nog tegen?
Aanvang: 23:00 uur * Prijs: gratis
Dit vond ik vroeger (hehehe) echt de shiiiiit. Nog steeds een gouwe ouwe.quote:
Juni.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:59 schreef laucas het volgende:
Er word hier oudere shit gepost... dit is van Oktober dacht ik, en hoorde z'n nieuwe EP laatst pas voor het eerst.. boehoe, oktober.
had het niet over jou maar over de mensen die nu deze shizzle makenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:59 schreef laucas het volgende:
Er word hier oudere shit gepost... dit is van Oktober dacht ik, en hoorde z'n nieuwe EP laatst pas voor het eerst.. boehoe, oktober.
Naar Hel en Verdoemenis!!!!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:12 schreef TC_Artemis het volgende:
Oh me god, britneyspears vs rusko dubstep op 3fm.. waar gaat het heen!
De nieuwe britney single is niet van Rusko, in tegenstelling tot wat heel veel mensen denken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:12 schreef TC_Artemis het volgende:
Oh me god, britneyspears vs rusko dubstep op 3fm.. waar gaat het heen!
Nieuwe single niet nee, maar wel een ander nummer op haar nieuwe album. Hij zat het afgelopen week te vertellen bij Mistajam op BBC 1Xtra. Hij heeft haar verder nooit ontmoet ofzo, Britney spears maakt de vocals, die worden vervolgens per mail door verzonden naar Rusko die het vervolgens "plakt" in zijn dubstep track.quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:15 schreef FeestBoek het volgende:
[..]
De nieuwe britney single is niet van Rusko, in tegenstelling tot wat heel veel mensen denken.
lol!quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:49 schreef vaasinbloem het volgende:
Ik word ook al gek van die tracks waarbij ze gewoon lui zo'n wobble eronder flikkeren en het meteen een dubstep remix noemen.
nee man, dat valt een beetje tegen. 't idee is wel cool, maar de uitvoering kan beter. Ik heb het niet zo met hardstyle-arrangementen. De harde kicks en harde geluiden zijn wel leuk enzo, maar ik wil leukere, meer dubstyle-achtige melodielijnen en arrangementen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 18:54 schreef FeestBoek het volgende:
Weet je wat pas écht vet is, dubstyle!!!!!!
Vraag me af wat erger is, dat of "drumstep".quote:Op donderdag 13 januari 2011 18:54 schreef FeestBoek het volgende:
Weet je wat pas écht vet is, dubstyle!!!!!!
Hardstyle en dubstep in één, wooh echt niet normaal
Ik zal de volgende keer het sarcasme iets dikker er op leggenquote:Op donderdag 13 januari 2011 18:58 schreef AlexanderC het volgende:
Emostep?
[..]
nee man, dat valt een beetje tegen. 't idee is wel cool, maar de uitvoering kan beter. Ik heb het niet zo met hardstyle-arrangementen. De harde kicks en harde geluiden zijn wel leuk enzo, maar ik wil leukere, meer dubstyle-achtige melodielijnen en arrangementen.
post anders wat dubstyle nummers hier, mag wel volgens mij.
Weer zo'n term die eigenlijk nergens op slaat. Het is gewoon drum n bass met de snare net even ergens anders gezet. Voor de rest een heel erg niet boeiend genre.quote:Op donderdag 13 januari 2011 18:59 schreef koeii het volgende:
[..]
Vraag me af wat erger is, dat of "drumstep".
Straks, misschien?quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:32 schreef YazooW het volgende:
Dubstep word zo langzaam aan de grote massa getoont waarna het genre straks helemaal verneukt gaat worden door de commercie, of misschien is dat al het geval...
Meet skrillexquote:
Skrillex, wat een bagger is dat zeg..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:39 schreef TripleP het volgende:
[..]
Meet skrillex
Ja mensen
Sonny Moore van From First To Last is Skrillex
Echt waar
Inderdaad.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:49 schreef vaasinbloem het volgende:
Ik word ook al gek van die tracks waarbij ze gewoon lui zo'n wobble eronder flikkeren en het meteen een dubstep remix noemen.
Als je dat soort muziek relaxt vindt dan moet je echt deze mixes checken van de artiest Solitude.quote:
DFRNTquote:
Dit beter danquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:30 schreef Yorrit het volgende:
dubstep???
global communications is welhoor.. maar wel offtopic, je kunt t beter in het chille muziek topic poster
een helft daarvan is trouwens ook Harmonic 313
wat is the usual stuff?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:35 schreef mr.flame het volgende:
[..]
Dit beter dan![]()
Vraag het me soms wel eens af of je dit soort muziek nog onder dubstep mag plaatsen? Heeft er wel erg veel van weg vind ikalleen dan veel rustiger / minder agressief dan the usual stuff
Nja ik noem maar wat artiesten die hier regelmatig worden gepost zoals Flux Pavilion, Datsik, Skream (ook relaxt hoor, begrijp me niet verkeerd). Maar vind dat die muziek wat ik net postte een heel andere vibe heeft... echt nog een stuk rustgevender ofzo. Dus vandaar vroeg ik me af of het nog onder dubstep vielquote:
tsja dan heb je dus *en met jou vele anderen) n verkeerd beeld van wat 'dubstep' usually is.. deze reeks staat vol met gezeik (oa door ondergetekendequote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:38 schreef mr.flame het volgende:
[..]
Nja ik noem maar wat artiesten die hier regelmatig worden gepost zoals Flux Pavilion, Datsik, Skream (ook relaxt hoor, begrijp me niet verkeerd). Maar vind dat die muziek wat ik net postte een heel andere vibe heeft... echt nog een stuk rustgevender ofzo. Dus vandaar vroeg ik me af of het nog onder dubstep viel
Ha, dat is dan ook precies waar ik Synkro vandaan heb. Met de tracklists op erg relaxte namen gestuit.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:16 schreef mr.flame het volgende:
[..]
Als je dat soort muziek relaxt vindt dan moet je echt deze mixes checken van de artiest Solitude.
http://soundcloud.com/solitude
Zijn nu 9 mixes van... dus zo'n 15 uur van precies dezelfde muziek die jij postteSoort van ambient-dubstep of iets in die richting.
En ja ze zijn gewoon daar legaal te downloaden
Jups!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ha, dat is dan ook precies waar ik Synkro vandaan heb. Met de tracklists op erg relaxte namen gestuit.![]()
Heb jij ze al wel eens gecheckt, Bravebart?
Haha, waarom dequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |