Punt is zegmaar dit:
Het raakt uit, je raakt in een emotionele achtbaan waar je nooit eerder in gezeten heb. De eerste weken/maanden verlang je zo intens naar je ex maar je kan haar niet terug krijgen, je moet verder.
Dus na dat alle heftigste emoties afgevlakt zijn, kijk je wat verder dan je neus lang is en zie je wat de toekomst allemaal nog meer te bieden heeft, ipv dat je blijft hangen in het verleden.
Het voelt nog steeds rot en je wilt eigenlijk gewoon je ex terug, maar hee, nieuwe kansen, nieuw leven, nieuwe dingen, laat het allemaal maar lekker op de vrije loop.
Je accepteert het langzaam maar zeker, maar echt gelukkig voel je je nog niet helemaal, want je mist haar toch wel, of in ieder geval iets dat je eerst wel had en nu niet meer.
Spontaan lach je je zelf uit naar het gedrag dat je de eerste weken/maanden heb vertoont, dat je zo zwak en zielig was en al die dingen, maar ach.. hoort er bij
Met alle pijn en moeite heb je dus een persoon achter je gelaten en ga je alleen verder.
Het kost wat tijd en moeite om dat allemaal te gaan inzien en als ik zelf zie hoe mongool en zwak ik me zelf heb gedragen voel ik me soms zo stom. Maar hee, that's life, blijkbaar.
Nu is het zo dus, dat mijn ex mij nog ziet zitten, ze heeft een hele lange mail getikt en ja, ik zie zeker de potentie in van ons beide. Maar fuck dat.
Na heel die helse rit van mindfucks en chaos in je kop, wil je wel eens wat rust om je zelf tijd te geven om andere zaken des levens op een rijtje te hebben, alvorens je weer opnieuw een relatie in duikt.
Dan kan ik haar dus wel ontzettend missen en terug willen, en dat blijkt dan allemaal wederzijds te zijn, maar alsjeblieft. NU EVEN NIET!
Jammer dan. Ik zie het wel zitten met haar, want die klik is er nog steeds en het is een hele toffe mooie meid, maar het is wel even goed zo dus. Wat heb je er aan, als je besluit weer bij elkaar terug te komen, als je zelf nog chaos bent. Is het dan nog wel leuk?
Serieus. Als jij nu weer met je ex zou gaan, dan zou de sfeer niet te harden zijn. Enkel omdat de balans er niet meer is. Jij zit met je hoofd nog in het verleden en verlangt naar de goede oude tijd en zij heeft zo iets van "mja.. fuck it"
Of iets dergelijks. Dusss jah, de spreuk is als volgt:
Je kan er pas weer voor gaan als je bereid bent het compleet los te laten. Alles loslaten en stabiliteit zoeken in je eigen leven. Pas daarna kan je gaan kijken of het echt wel de moeite waard is om bij elkaar terug te komen.
Maar tegen die tijd is het nog maar de vraag of je het niet veel leuker vind om weer op jacht te gaan en te kijken wat voor vrouwen er nog meer rond lopen.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!