goede humor !quote:Op maandag 6 december 2010 15:22 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ik heb hier en elders al 10x aangegeven waarom hoge inflatie in het CPI niet kan ontstaan zonder dat er bewust toe word aangestuurd. Iets waar bijvoorbeeld NWO-aanhangers in geloven, maar (imo) zeer onwaarschijnlijk is. Maar zij kunnen dat tenminste nog juist beargumenteren, los ervan of het gaat gebeuren. Dat ontgaat jullie goldbugs en ik wacht nog steeds op een gedegen tegenargument.
Bernanke weet overigens heel goed waar hij mee bezig is, helaas kunnen jullie dat beleid niet plaatsen in de feitelijke gebeurtenissen/omstandigheden.
De mensen die jij goldbugs noemt hebben jou al even vaak vertelt waarom je het verkeerd ziet.quote:
Nee, ik heb hun verteld waarom zij het verkeerd inzien. Het grote verschil tussen hen en types als jou is dat zij nog de moeite deden om hun visie te beargumenteren, waarin jij slechts een meeloper blijft.quote:Op maandag 6 december 2010 15:30 schreef Blandigan het volgende:
De mensen die jij goldbugs noemt hebben jou al even vaak vertelt waarom je het verkeerd ziet.
Daar kan ik de humor wel van in zien.
Je blijft een beetje slapjes. Weinig argumentatie, wel verwijten. "Wij" goldbugs (ik verwacht dat je daarmee alle goudbezitters wil aanspreken) zouden dingen 'niet kunnen plaatsen' etc.quote:Ik heb hier en elders al 10x aangegeven waarom hoge inflatie in het CPI niet kan ontstaan zonder dat er bewust toe word aangestuurd. Iets waar bijvoorbeeld NWO-aanhangers in geloven, maar (imo) zeer onwaarschijnlijk is. Maar zij kunnen dat tenminste nog juist beargumenteren, los ervan of het gaat gebeuren. Dat ontgaat jullie goldbugs en ik wacht nog steeds op een gedegen tegenargument.
Bernanke weet overigens heel goed waar hij mee bezig is, helaas kunnen jullie dat beleid niet plaatsen in de feitelijke gebeurtenissen/omstandigheden.
Voordat we weer onduidelijkheid krijgen omdat ik niet goed kan uitleggen of jij niet goed kan lezen:quote:1. Ze bekeren zich tot de religie die gelooft dat men doelbewust op hyperinflatie aanstuurt.
2. Ze leren in te zien welke werkelijke krachten schuil gaan achter de goudrally en verkopen als die krachten uitgeput raken/ ophouden te bestaan.
3. Ze blijven lekker slapen in hun treintje dat door de tunnel trekt en schrikken opeens wakker van het felle licht dat opdoemt aan het einde van de tunnel op enig moment in tijd.
Ik zal zeker verkopen als de krachten achter een stijgende goudprijs uitgeput raken.quote:Ze leren in te zien welke werkelijke krachten schuil gaan achter de goudrally en verkopen als die krachten uitgeput raken/ ophouden te bestaan.
Zelfs ik voorzie een stijgend goudprijs, zoals ik zo vaak heb aangegeven. En QE3 kan best komen net als QE4 en 5 en wie weet meer. Het kan echter niet zo zijn dat die QE tot een hoge inflatie(-verwachting) en daarmee een stijgende rente kan gaan leiden. Op dat moment is de QE gedaan, omdat de FEd daarmee haar doel voorbijstreeft.quote:Op maandag 6 december 2010 15:54 schreef GoudIsEcht het volgende:
Kunnen we daarmee noteren dat jij nu stelt dat er géén QE3 drie komt en dat de goudprijs vanaf nu gaat dalen?
Je leest zeer selectief, namelijk alleen wat in je straatje past. De rest schuif je aan de kant. Vragen beantwoord je niet.quote:Op maandag 6 december 2010 15:39 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Nee, ik heb hun verteld waarom zij het verkeerd inzien. Het grote verschil tussen hen en types als jou is dat zij nog de moeite deden om hun visie te beargumenteren, waarin jij slechts een meeloper blijft.
Dat je een goldbug een goldbug noemt lijkt me niet meer dan logisch. Ik heb tot nog toe alleen jou een meeloper genoemd en je reactie bevestigd maar wederom dat je er een bent. Je gaat namelijk nog steeds niet in op de beargumentatie, dat kun je waarschijnlijk ook niet eens meer dan het aanhalen van wat linkjes.quote:Op maandag 6 december 2010 16:08 schreef Blandigan het volgende:
Je leest zeer selectief, namelijk alleen wat in je straatje past. De rest schuif je aan de kant. Vragen beantwoord je niet.
En als mensen je een koekje van eigen deeg geven dan zijn het goldbugs en meelopers (aluhoedjes).
Ik zou zeggen, lees eens wat ik allemaal over goud en zilver heb geschreven, dan weet je precies hoe ik er over denk en wat mijn argumentatie is.quote:Op maandag 6 december 2010 16:13 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Dat je een goldbug een goldbug noemt lijkt me niet meer dan logisch. Ik heb tot nog toe alleen jou een meeloper genoemd en je reactie bevestigd maar wederom dat je er een bent. Je gaat namelijk nog steeds niet in op de beargumentatie, dat kun je waarschijnlijk ook niet eens meer dan het aanhalen van wat linkjes.
Diegene die selectief lezen ben ik trouwens niet, maar de goldbugs zelf. Ik en anderen moeten namelijk 100x uitleggen waarom iets niet zo is om 3 dagen later hetzelfde verhaal aan te horen. Tot nog toe ga ik nog op alle vragen in, of ben jij die gast die me een tijdje terug pmde of ik zijn studieproject wou maken?
Noem dan eens 3 argumenten op waarom ik het onjuist heb.quote:Op maandag 6 december 2010 16:17 schreef Blandigan het volgende:
Ik zou zeggen, lees eens wat ik allemaal over goud en zilver heb geschreven, dan weet je precies hoe ik er over denk en wat mijn argumentatie is.
Ik heb niet het geduld van de anderen hier om hetzelfde verhaal elke keer te herhalen. Bovendien is mijn inschatting dat het verspilde moeite is, want je bent erg overtuigd van eigen gelijk. Dat je jezelf daarbij diverse malen tegenspreekt, argumenten van anderen negeert, en het ook nodig vindt om te gaan schelden, zegt meer over jou dan over mij.
1 argument dan?quote:Op maandag 6 december 2010 16:19 schreef Blandigan het volgende:
Begin eens met mijn bijdrages te lezen? Als je dan nog vragen hebt, hoor ik het wel?
quote:Het kan echter niet zo zijn dat die QE tot een hoge inflatie(-verwachting) en daarmee een stijgende rente kan gaan leiden. Op dat moment is de QE gedaan, omdat de FEd daarmee haar doel voorbijstreeft.
Nou goed, je bent het meer met me eens dan het lijkt.quote:Zelfs ik voorzie een stijgend goudprijs, zoals ik zo vaak heb aangegeven. En QE3 kan best komen net als QE4 en 5 en wie weet meer. Het kan echter niet zo zijn dat die QE tot een hoge inflatie(-verwachting) en daarmee een stijgende rente kan gaan leiden. Op dat moment is de QE gedaan, omdat de FEd daarmee haar doel voorbijstreeft.
Ik weet niet aan wie dat gericht was, maar als je het tegen mij had graag even een quote erbij om je stelling kracht bij te zetten. Ik ben hier nog niet zo lang, en zoveel discussie hebben we nog niet gehad. Het lijkt me dan ook erg sterk dat je dit al tien keer tegen me gezegd hebt.quote:Ten eerste heb ik je al 10x uitgelegd waarom er geen hoge CPI kan komen, mits men daar niet bewust tot aanstuurt.
Je lijkt Wouter Bos wel. Noem mij eens 3, 2, 1 argument.....quote:
Ik zeg niet dat ik gelijk heb, maar denk dat wel en dat weerspiegelt zich in mijn visies en kritiek die ik geef. Overigens beantwoord je nu zelf een vraag niet, iets dat je mij ten onrechte verweet. Ik heb even snel door je post gelopen, maar zie voornamelijk linkjes en quotes van andere bronnen.quote:Op maandag 6 december 2010 16:23 schreef Blandigan het volgende:
Je lijkt Wouter Bos wel. Noem mij eens 3, 2, 1 argument.....
QED.
Ik discussier pas weer als je mijn bijdrages hebt gelezen en ook laat zien dat je inhoudelijk wilt ingaan op argumenten (dat is wat anders dan blijven zeggen dat je gelijk hebt). Tot die tijd wens ik je het allerbeste.
Nou piepeloi, ik vind:quote:Goudisecht, die antwoorden heb ik je al eerder gegeven. Waarna je erop reageerde. Zelfs in ditzelfde topic! Vandaar dat ik denk dat je niet dezelfde persoon bent.
Gevolgd door:quote:Maar nogmaals, de geldpers doet er niet meer toe voor de werkelijk economie en daarmee het CPI door het ontbreken van kredietgroei en de enig overgebleven helicopter is het begrotingstekort. Dat is eindig.
"Maar nogmaals, de geldpers doet er niet meer toe voor de werkelijk economie en daarmee het CPI door het ontbreken van kredietgroei en de enig overgebleven helicopter is het begrotingstekort. Dat is eindig."quote:Ik heb hier en elders al 10x aangegeven waarom hoge inflatie in het CPI niet kan ontstaan zonder dat er bewust toe word aangestuurd.
Bedrijven die hoge investeringen hebben gedaan (overcapaciteit) zullen wat onder de kostprijs blijven, maar als inkoopprijzen te hard gaan stijgen zullen ze op ten duur toch hun prijs moeten verhogen (je kan er voor kiezen afschrijvingen op investeringen tijdelijk niet door te bereken, maar je kan geen cash/werkkapitaal gaan toeleggen). Verkoopprijzen zullen boven die van materiaalinkoop moeten blijven.quote:Verhoogde kosten worden dankzij een lage productiecapaciteit niet doorberekend en dat zal in de nabije toekomst ook niet snel gebeuren. Het is pompen of verzuipen voor die bedrijven, maar ook dat heb ik al eerder uitgelegd.
Onzin, je zegt:quote:Overigens negeer je mijn vorige stellinginname (opnieuw!) waarin ik uitlegde dat je verhaal over een nep CPI lulkoek is. Overigens maakt het niet uit wat het gerapporteerde CPI is omdat de markt en economie zich gedraagd naar het werkelijke CPI. Ook daar niets van een hoger CPI terug te zien.
Prima dat je de HQM erbij haalt, maar dat zegt niet dat de CPI niet gemanipuleerd kan worden, ofwel????quote:Ten tweede is er niets waar van je inflatie-manipulatie-lulkoek. De inflatie word juist weergegeven en de zogenoemde Hedonic Quality Measurement heeft amper effect op het inflatiecijfer. Overigens maakt het niets uit of die inflatie juist word weergegeven, aangezien de markt handelt naar het werkelijke CPI.
Laatste keer dat ik op je ad-hominems inga.quote:Nogmaals bewezen, diegene die echt selectief lezen zijn de goldbugs. Niet ik. Zwaar geval van indoctrinatie, triest.
Ik denk dat dvr, jij en ik er in grote lijnen hetzelfde over denken.quote:Op maandag 6 december 2010 16:42 schreef GoudIsEcht het volgende:
Om bovenstaande even te stroomlijnen voor verdere discussie:
• Begrijp je wat cost-push inflatie is (in theorie)
• Is cost-push inflatie onmogelijk? Zo ja, waarom?
Je kunt je prijzen wel verhogen, maar met een dergelijk lage productiecapaciteit zal er snel worden overgestapt naar de concurrent die wel prijsvoordelen bied waardoor je nog minder omzet maakt. Bedrijven weten dat en berekenen hogere kostprijzen daarom niet door. Gevolg is dat alleen de sterkste bedrijven het overleven en zo word gekomen tot een normale productiecapaciteit. Probleem is alleen dat door het gepimps deze marktwerking tegen word gewerkt waardoor de lage productiecapaciteit in stand word gehouden. Er is dus geen inflationaire druk hiervandaan. Ik word daarin bevestigd door tal van instituten/bedrijven en zelfs het beige book.quote:Op maandag 6 december 2010 17:01 schreef GoudIsEcht het volgende:
Bedrijven die hoge investeringen hebben gedaan (overcapaciteit) zullen wat onder de kostprijs blijven, maar als inkoopprijzen te hard gaan stijgen zullen ze op ten duur toch hun prijs moeten verhogen (je kan er voor kiezen afschrijvingen op investeringen tijdelijk niet door te bereken, maar je kan geen cash/werkkapitaal gaan toeleggen). Verkoopprijzen zullen boven die van materiaalinkoop moeten blijven.
Ik ga even niet meer in op vragen die ik heb beantwoord. Dat de prijzen van je aangehaalde zaken stijgen komt omdat autoriteiten de bubble in stand proberen te houden, dat is tijdelijk. Echter moet je vooral kijken naar de core-inflatie om de inflatie trend te zien, ondanks al het gepimp dalende! Het is dus terecht dat de FED vreest voor delfatie, helaas kunnen ze er niets aan doen want vroeg of laat gaat die komen. Het is wachtten tot de fiscale speelruimte op is, de enig overgebleven helicopter.quote:Ziektekosten stijgen, belastingen stijgen, grondstofprijzen stijgen. Misschien nog niet heel merkbaar, en huizenprijzen dalen, dus per saldo lijkt er nog niet veel koopkracht ontwaarding te zijn, maar de drukpers doet zijn best.
En veel van die zaken met dalende prijzen - huizen, auto's etc. - zijn voor een deel van de burgers niet toegankelijk, terwijl ze wel de hogere kosten voor andere zaken voelen.
Ik gaf aan daar ten dele in mee te gaan, met de opmerking dat men daarin door liquiditeit begrensd wordt.quote:Bedrijven weten dat en berekenen hogere kostprijzen daarom niet door.
Ik gaf je net al aan dat je wel vaker stelt bepaalde dingen gezegd, ontkracht of beargumenteerd te hebben waarvan vervolgens niets of slechts ten dele iets van terug te vinden valt.quote:Ik ga even niet meer in op vragen die ik heb beantwoord.
Dat overheden belastingen verhogen komt wat mij betreft niet omdat 'ze de bubbel in stand willen houden', maar veeleer omdat ze met budgettaire problemen kampen. Voor ziektekosten idem. Benzineprijzen stijgen overigens ook.quote:Dat de prijzen van je aangehaalde zaken stijgen komt omdat autoriteiten de bubble in stand proberen te houden, dat is tijdelijk.
Zoals ik aangaf kan daar met QE - waarbij de centjes eigenlijk gewoon worden bijgedrukt - de nodige rek aan gegeven worden. Volgens jou gaat dat door totdat rentes stijgen. Volgens jou gebeurt dat zodra er sprake van inflatie (prijsstijgingen) zou zijn, volgens mij gaan rentes pas stijgen (ver) nadat prijzen gaan stijgen en de inflatie er al is.quote:Het is wachtten tot de fiscale speelruimte op is, de enig overgebleven helicopter.
Voor wat ik van DVR gelezen heb doet hij zijn huiswerk in elk geval beter dan jij, met al je verwijzingen naar argumenten die nergens te vinden zijn.quote:Ik ben bang dat ik nu een onderwerp geraakt die de enige goudbug die zijn huiswerk wel doet niet kan negeren.
En die "uitleg" is dan:quote:Overigens negeer je mijn vorige stellinginname (opnieuw!) waarin ik uitlegde dat je verhaal over een nep CPI lulkoek is. Overigens maakt het niet uit wat het gerapporteerde CPI is omdat de markt en economie zich gedraagd naar het werkelijke CPI. Ook daar niets van een hoger CPI terug te zien.
Dus: er is niets van waar dat inflatiecijfers gemanipuleerd worden, want: "ze worden juist weergegeven" EN "de zogenoemde Hedonic Quality Measurement heeft amper effect op het inflatiecijfer."quote:Ten tweede is er niets waar van je inflatie-manipulatie-lulkoek. De inflatie word juist weergegeven en de zogenoemde Hedonic Quality Measurement heeft amper effect op het inflatiecijfer. Overigens maakt het niets uit of die inflatie juist word weergegeven, aangezien de markt handelt naar het werkelijke CPI.
Nee, je kon niet met me daarin meegaan eerder. Nu draai je weer een beetje, iets wat je keer op keer blijkt te doen als je beargumentatie niet lijkt te kloppen.quote:Op maandag 6 december 2010 17:16 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ik gaf aan daar ten dele in mee te gaan, met de opmerking dat men daarin door liquiditeit begrensd wordt.
Beige boek is het boek van Bernanke en zal zijn belangen verkopen/doelstellingen inkleden. Ik vind dat geen correcte bron zoals ik vaker aangaf.
Ik kan ze je allemaal opzoeken, maar waarom zou ik jou huiswerk moeten doen?quote:Ik gaf je net al aan dat je wel vaker stelt bepaalde dingen gezegd, ontkracht of beargumenteerd te hebben waarvan vervolgens niets of slechts ten dele iets van terug te vinden valt.
Hoe moeten ze die stimuleringen om die bubble in stand proberen te houden anders betalen? Overigens vallen die stijgende belastingen wel reuze mee tot nog toe. Stijgende ziektenkosten hoort ook deels bij de bubble, maar grotendeels tot de vergrijzing.quote:Dat overheden belastingen verhogen komt wat mij betreft niet omdat 'ze de bubbel in stand willen houden', maar veeleer omdat ze met budgettaire problemen kampen. Voor ziektekosten idem. Benzineprijzen stijgen overigens ook.
De inflatieverwachtingen komen altijd eerder dan de inflatie zelf, zeker als er sprake is van QE.quote:Zoals ik aangaf kan daar met QE - waarbij de centjes eigenlijk gewoon worden bijgedrukt - de nodige rek aan gegeven worden. Volgens jou gaat dat door totdat rentes stijgen. Volgens jou gebeurt dat zodra er sprake van inflatie (prijsstijgingen) zou zijn, volgens mij gaan rentes pas stijgen (ver) nadat prijzen gaan stijgen en de inflatie er al is.
We zien het wel.
Naar ik me kan herinneren heeft Selang een heel verhaal daarove rgepost op dit forum, wat zeker het opzoeken waard is en tegelijkertijd besvestigd dat het inderdaad lulkoek is.quote:Op maandag 6 december 2010 18:15 schreef GoudIsEcht het volgende:
Hoe kan je dat nou uitleg noemen?
Op het al dan niet relevant zijn van het CPI cijfer voor de markt valt natuurlijk best wat af te dingen, maar om dan te zeggen dat het verhaal van gemanipuleerde CPI-cijfers onzin is?
Ik heb er hierboven een voor je uitgezocht.quote:Ik kan ze je allemaal opzoeken, maar waarom zou ik jou huiswerk moeten doen?![]()
Mooi dat je op dit verhaal wil wijzen, ik leer graag iets.quote:Naar ik me kan herinneren heeft Selang een heel verhaal daarove rgepost op dit forum, wat zeker het opzoeken waard is en tegelijkertijd besvestigd dat het inderdaad lulkoek is.
Die argumenten kan je zeker vinden, maar je moet er wel naar op zoek gaan. Mijn mening is tegen de consensus en daarom ook wat lastiger opzoekbaar. Jouw menign daarentegen staat het hele internet mee vol en daarom ook zo makkelijk te ontkrachtten.quote:Op maandag 6 december 2010 17:18 schreef GoudIsEcht het volgende:
Voor wat ik van DVR gelezen heb doet hij zijn huiswerk in elk geval beter dan jij, met al je verwijzingen naar argumenten die nergens te vinden zijn.
Ik kan het je zelf ook uitgebreid uitleggen maar dan moet ik weet wat tijd erin steken en dat heeft geen zin bij iemand die zo zwaar geindoctrineerd is dat die zelfs zijn naam en onderschrift erop baseerd.quote:Op maandag 6 december 2010 18:26 schreef GoudIsEcht het volgende:
Mooi dat je op dit verhaal wil wijzen, ik leer graag iets.
Hopelijk zie je daarbij wel in dat het je niet zo misstaan zelf iets terughoudender met de termen 'uitleg' of 'argument' te smijten in het geval het over je eigen teksten gaat.
Ik heb het uitgelegd in dit topic, aan jou zelfs! Als jij vergeet wat je 2 dagen geleden gelezen hebt, kunnen we wel ebzig blijven.quote:Op maandag 6 december 2010 18:24 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ik heb er hierboven een voor je uitgezocht.
Waar jij claimt iets uit te leggen doe je dat niet, zoals je ziet.
Dat betwijfel ik.quote:Die argumenten kan je zeker vinden, maar je moet er wel naar op zoek gaan. Mijn mening is tegen de consensus en daarom ook wat lastiger opzoekbaar. Jouw menign daarentegen staat het hele internet mee vol en daarom ook zo makkelijk te ontkrachtten.
Ik geef je hierboven nota bene letterlijke quotes vanjezelf waarin je eerst stelt dat er geen gemanipuleerde CPI-cijfers naar buiten gebracht worden met als argument 'omdat ze niet gemanipuleerd worden' en nog een niet ter zake doende verwijzing naar de HQM, om dan vervolgens te claimen dat je je stelling voldoende hebt bekrachtigd.quote:Ik heb het uitgelegd in dit topic, aan jou zelfs! Dat jij vergeet wat je 2 dagen geleden gelezen hebt, kan ik niets aan doen. Zo kunnen we wel bezig blijven.
Moet ik nou over jouw naam maar zeggen dat het aan een blije kleuter doet denken die slechts zeer oppervlakkig 'kiekeboe' kan zeggen?quote:Ik kan het je zelf ook uitgebreid uitleggen maar dan moet ik weet wat tijd erin steken en dat heeft geen zin bij iemand die zo zwaar geindoctrineerd is dat die zelfs zijn naam en onderschrift erop baseerd.
Nou ja, nu ben je oprecht aan het liegen, en dat is toch wel laag van je al past het in de lijn van je verdere 'argumentatie'.quote:Nee, je kon niet met me daarin meegaan eerder. Nu draai je weer een beetje, iets wat je keer op keer blijkt te doen als je beargumentatie niet lijkt te kloppen.
Vervolgens kom jij:quote:Bedrijven die hoge investeringen hebben gedaan (overcapaciteit) zullen wat onder de kostprijs blijven, maar als inkoopprijzen te hard gaan stijgen zullen ze op ten duur toch hun prijs moeten verhogen (je kan er voor kiezen afschrijvingen op investeringen tijdelijk niet door te bereken, maar je kan geen cash/werkkapitaal gaan toeleggen). Verkoopprijzen zullen boven die van materiaalinkoop moeten blijven.
En zeg ik:quote:Bedrijven weten dat en berekenen hogere kostprijzen daarom niet door.
Ter duiding: ik stelde, zoals je in hierboven in de quote ziet, dat verkooprijzen onder kostprijs kunnen liggen, boven die van meteriaal moeten blijven, en dat heeft zeer duidelijk met liquiditeit te maken zoals je zult begrijpenquote:Ik gaf aan daar ten dele in mee te gaan, met de opmerking dat men daarin door liquiditeit begrensd wordt.
En dat is echt een lage streek van je, vind je zelf niet? Ik draai namelijk helemaal niet zoals je zelf kunt nalezen. Wat een kinderachtige discussiemethodiek houd je er op na zeg.quote:]Nee, je kon niet met me daarin meegaan eerder. Nu draai je weer een beetje, iets wat je keer op keer blijkt te doen als je beargumentatie niet lijkt te kloppen.
Verkeerd verwoordt:quote:En ik stel dat Bernanke daar niet almachtig in is en waarschijnlijk al impotent is. De rente staat al op 0, kredietgroei ontbreekt en de rente loopt op door QE. De enige werkende helicopter die overblijft is Obama. Dat kan nog een paar jaar doorgaan, maar is ook eindig.
Waar het op neerkomt is dat jij ervanuit gaat dat Bernanke/Obama de markt is en bepaald en ik ervanuit ga dat dat niet het geval is en Bernanke/Obama maar een beperkte speeltuimte hebben.
Wellicht heb ik me daar niet helemaal goed uitgedrukt. Hij zal zeker proberen de rente laag te houden. Absoluut. Maar mocht hem dat niet lukken - wat ik inderdaad niet verwacht - zal hij toch blijven drukken. Hij heeft namelijk - zoals ik wel degelijk vaker aangaf - een zeer beperkte speelruimte omdat hij schulden niet kan laten klappen.quote:Het best voorbeeld daarvan is dat jij verwacht dat Bernanke de rente zal kunnen laten dalen op het moment dat de rente stijgt door angst uit blijvende monetarisatie/inflatie.
Omdat je hier weer zo vrolijk met het woord 'dom' loopt te gooien:quote:Het is niet liquidiiteit dat er toe doet, maar productiecapaciteit. Liquiditeit zegt alleen iets over de financiele positie van een individueel bedrijf, niet over prijsdruk. Als er te weinig liquiditeit is gaat een bedrijf failliet en dus zal een bedrijf alles doen om liquiditeit binnen te halen, vooral op korte termijn. Echter bij prijsverhogingen in een markt met een lage producticapaciteit gaat dat omzet kosten, wat de liquiditeitspositie direct verslechtert. Een tekort aan liquiditeit zegt dus niets over opwaartse prijsdruk als er overcapaciteit is. Je zou zelfs eerder verwachten dat een bedrijf de prijzen omlaag brengt om op korte termijn extra omzet (=liquiditeit) binnen te halen. Weer een dom argument ontkracht.
Zolang totdat je failliet eraan gaat. Dat is ook de bedoeling, omdat op dat moment de markt tot normale evenwichten komt. Helaas word dat proces nu uitgesteld door de autoriteiten.quote:Op maandag 6 december 2010 18:46 schreef GoudIsEcht het volgende:
Omdat je hier weer zo vrolijk met het woord 'dom' loopt te gooien:
Ik stelde dat verkoopprijzen boven die van inkoop moesten liggen. Als je goedkoper verkoopt dan wat je inkoopt, wat doet dat met je liquiditeit??????
Hoe lang kan je zoiets dan volhouden?
Nou geen babbels maken.quote:Lol dat is geen lage streek, ik stelde alleen dat de prijsdruk afhangt van de productiecapaciteit en niet jouw pietpraat. Overigens ga je weer eens niet in op de pietpraat van jou die ik weerleg, betreffende liquiditeit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |