Als het niet gaat, dan gaat het niet. Dat zou nooit de verantwoordelijkheid van de werknemer kunnen zijn.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:30 schreef klipper het volgende:
[..]
Alleen bloedprikken of is het noodzakelijk dat er bij die patiënten bloed wordt geprikt?
Dat maakt namelijk nogal een groot verschil of het wel of niet uitgesteld kan worden.
Maar wanneer is het nu zo extreem dat het echt niet meer gaat?quote:Op woensdag 1 december 2010 23:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als het niet gaat, dan gaat het niet. Dat zou nooit de verantwoordelijkheid van de werknemer kunnen zijn.
Het afbellen toch wel?quote:Op woensdag 1 december 2010 23:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als het niet gaat, dan gaat het niet. Dat zou nooit de verantwoordelijkheid van de werknemer kunnen zijn.
Ik heb hier zat dagen meegemaakt waarin het eigenlijk niet verantwoord was t.o.v. het risico. Vergeet niet dat het hier gaat om lokale diensten, dus er wordt voornamelijk binnen de woonwijken gereden, waar normaliter nooit gestrooid wordt en de wegen na enkele dagen vriezen een grote ijsbaan waren, vorig jaar.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:37 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar wanneer is het nu zo extreem dat het echt niet meer gaat?
Ligt er natuurlijk ook aan waar je woont, maar in de randstad heb ik verleden jaar geen dag meegemaakt dat het niet meer verantwoord was om de weg op te gaan, terwijl er al vele bij de eerste vlokken riepen dat het onverantwoordelijk was en vervolgens vreemd vonden dat ze erop an gesproken werden.
Tenminste verleden jaar stond fok vol met dat soort verhalen.
De afspraken worden niet met de prikster gemaakt.quote:
dus dit is dan een uitzondering ineensquote:Op woensdag 1 december 2010 23:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De afspraken worden niet met de prikster gemaakt.Als ze ziek is belt ze uiteraard ook niet af. Mensen hebben een overeenkomst met de organisatie.
quote:Op woensdag 1 december 2010 23:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dus dit is dan een uitzondering ineens.
Dat is geen relevante casus. Deze wel: http://www.letselschadema(...)v-611-boek-7-bw.htmlquote:Op woensdag 1 december 2010 23:57 schreef klipper het volgende:
http://www.jongejuristen.nl/nieuws.php
Het risico op ongevallen met letsel is veel groter als het glad is. In privé-situaties heb je meer zelf in de hand en kun je kiezen hoe, waar en wanneer je de weg op gaat. De kans op een ongeval of glijpartij neem je dan voor lief, maar het blijft een fors extra risico. Een werkgever kan niet zomaar van een werknemer verwachten dat hij dat extra risico voor zijn werk neemt.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:37 schreef klipper het volgende:
Ligt er natuurlijk ook aan waar je woont, maar in de randstad heb ik verleden jaar geen dag meegemaakt dat het niet meer verantwoord was om de weg op te gaan
Maar als je stapvoets rijdt en van de snelweg af blijft blijft kan er feitelijk weinig gebeuren, dan heb je alleen risico op beschadigde auto ipv op persoonlijk letsel.quote:Op donderdag 2 december 2010 08:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het risico op ongevallen met letsel is veel groter als het glad is. In privé-situaties heb je meer zelf in de hand en kun je kiezen hoe, waar en wanneer je de weg op gaat. De kans op een ongeval of glijpartij neem je dan voor lief, maar het blijft een fors extra risico. Een werkgever kan niet zomaar van een werknemer verwachten dat hij dat extra risico voor zijn werk neemt.
Tenzij je een sloot of medeweggebruiker tegenkomt.quote:Op donderdag 2 december 2010 08:20 schreef Maanvis het volgende:
Maar als je stapvoets rijdt en van de snelweg af blijft blijft kan er feitelijk weinig gebeuren, dan heb je alleen risico op beschadigde auto ipv op persoonlijk letsel.
Stapvoets rijden zodat je voor de sloot al stilstaat.quote:Op donderdag 2 december 2010 08:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tenzij je een sloot of medeweggebruiker tegenkomt.
stapvoets tijden zodat je remweg nihil is.quote:Op donderdag 2 december 2010 08:21 schreef Vanyel het volgende:
Wat dacht je van risico op persoonlijk letsel van een ander?
Het wil niet zeggen dat zodra je remt je ook stil staat, zeker niet wanneer je naar beneden glijdt.quote:Op donderdag 2 december 2010 08:25 schreef Maanvis het volgende:
Stapvoets rijden zodat je voor de sloot al stilstaat.
Daarmee tackel je nog geen situaties waarin de remweg van iemand anders niet nihil is. Verder vraag ik me af hoe je een remweg die nihil is voor je ziet bij gladheid.quote:stapvoets tijden zodat je remweg nihil is.
een agent zal in dergelijk weer idd een beroving niet laten gaan. maar ze zullen zeker wel zeggen: "hier komen wij niet voor" als je botst en enkel blikschade hebt. net zo goed als dat de brandweer echt niet elke kelder gaat uitpompen bij wateroverlast alom.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:13 schreef klipper het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk niet op, sommige mensen zijn nu eenmaal afhankelijk van zorg die ze echt nodig hebben, wel kun je natuurlijk bekijken of de zorg op dat moment gegeven moet worden of dat het uitgesteld kan worden.
En lang niet alles kan uitgesteld worden, dat is soms het nadeel van het beroep.
Een agent kan ook niet zeggen: sorry dat u nu beroofd wordt maar volgende week als de sneeuw weg is komen we u redden.
Sommige beroepen nemen nu eenmaal andere verantwoordingen met zich mee.
En het valt mij wel op dat zeer veel mensen zich er wel erg makkelijk vanaf proberen te maken.
Eigen verantwoording nemen kan geen kwaad, en als je weet dat het slecht gaat worden kun je je daar op voor bereiden.
Eten en drinken mee in de auto, waxinelichtjes meenemen, 1 waxinenlichtje kan voor 5 uur warmte zorgen, het geeft meer warmte dan de motor laten draaien, dekentje mee, zaklamp mee en extra trui in het geval je de reis lopend moet voortzetten.
Winterbanden is natuurlijk ook geen overbodige luxe en is zeker niet duurder, de periode dat je op winterbanden rijd slijten je zomerbanden niet, dus het is niet zo dat het extra kosten meebrengt.
ligt er idd aan waar je woont. hier strooien ze zelden hoor (durpje in drenthe). vorige winter was het idd een paar dagen echt onverantwoord. toen heeft manlief dus ook thuisgewerkt en een dagje vrij genomen (om in de sneeuw te spelenquote:Op woensdag 1 december 2010 23:37 schreef klipper het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook aan waar je woont, maar in de randstad heb ik verleden jaar geen dag meegemaakt dat het niet meer verantwoord was om de weg op te gaan, terwijl er al vele bij de eerste vlokken riepen dat het onverantwoordelijk was en vervolgens vreemd vonden dat ze erop an gesproken werden.
Tenminste verleden jaar stond fok vol met dat soort verhalen.
maar dan kan het. Als je een baan hebt waarvoor je weg moet is het simpel: of werken of vrij nemenquote:Op donderdag 2 december 2010 09:05 schreef simmu het volgende:
[..]
ligt er idd aan waar je woont. hier strooien ze zelden hoor (durpje in drenthe). vorige winter was het idd een paar dagen echt onverantwoord. toen heeft manlief dus ook thuisgewerkt en een dagje vrij genomen (om in de sneeuw te spelen)
true, maar manlief heeft geen baan waarvoor hij de weg op moet. dat maakt nogal een verschil! ik vrees dat het gewoon echt heel erg uitmaakt wat de omstandigheden zijn. net wat ik eerder al zei: ze lieten toen hier de bussen ook niet rijden, het ov heeft hier toen 2 weken lang maar heel af en toe gereden. dat doen ze niet voor niks. als het onverantwoord is om beroepschauffeurs te laten rijden, dan is het toch van den gekke dat anderen verplicht wel moeten?quote:Op donderdag 2 december 2010 10:01 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
maar dan kan het. Als je een baan hebt waarvoor je weg moet is het simpel: of werken of vrij nemen
Mwoa, ben ik niet met je eens. Je patiënten hebben niets aan je als je in de kreukels tegen een lantaarnpaal ligt, onderwijl een extra bed gevuld hebben, omdat er tussen die lantaarnpaal en je auto helaas nog een fietser lag.quote:Op donderdag 2 december 2010 10:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik had vorig jaar met een sneeuw/weeralarm ook een collega die afbelde. Ja hallo, wij moesten ook met gevaar voor eigen leven naar het werk. "ja maar, de anwb zegt dat je niet de weg op moet gaan als het niet echt nodig is". Ja nou, dit is nou juist een geval waarbij het wel nodig is. De zorg is wat dat betreft een aparte categorie, je kunt moeilijk de cliënten een dag zonder eten en medicatie incontinent in hun bed laten liggen, ze hebben toch echt zorg nodig. Dan heb je, wat mij betreft, geen keuze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |