None of the above
Ik kom aan
rijdenrollen bij een rotonde, druk, de klojo voor me verslikt zich in een tussenruimte en remt plotseling, ik moest hem dus ook vrij abrubt stilzetten om niet achterop te rijden, die kerel voor me rijdt op, ik wil erachteraan, loopt het kuthok ineens op 4 cilinders ipv 6
Bokkend en stotterend naar de volgende pomp gereden om te kijken of er niet ergens iets losgeschoten was, maar alle ontstekingszut zit in het midden onder een kap, en ik heb dus van alles in de gereedschapsset, behalve een inbusje om die kap los te maken..
Nog even getwijfeld om de ANWB op te laten draven, maar ik stond in Boskoop langs de provinciale weg bij de Schelp Express, en het was ernstig druk, dus ben maar doorgereden binnendoor naar huis.. thuis meteen de kap losgetrokken, alles uit elkaar gepield en losgehaald (hele inlaattraject moet eraf om erbij te komen) in de vrieskou, maar niks te vinden, computers allemaal gecheckt, de halve kabelboom losgehad en nagekeken, alles in de contactspray gezet, ik vond twee losse vacuumslangetjes, waarvan er eentje zo weer aangesloten kon worden, die was blijkbaar losgeschoten, maar in die andere zit nog het kunststof tuutje waarop hij was aangesloten, en ik kan nergens vinden waar hij op hoort, dezelfde kleur vond ik wel ergens in het rechtervoorscherm, maar die zit ergens anders op aangesloten via een verloopje, en die loopt ergens naar binnen..
En nergens in het bereik van dat slangetje vind ik een onderdeel waarop hij aangesloten kan worden of zou kunnen zijn geweest .. alles weer in elkaar gebouwd, en toen liep hij op 5 ipv 4 cilinders .. ik snap er geen hol van .. sowieso al té debiel dat je het stuk krijgt door domweg te remmen
Ik gokte in eerste instantie op een bobine omdat er 2 cilinders tegelijk mee uitvielen, vorig jaar ook al eentje stuk gehad, maar die was overleden door storingen in de kabelboom, die toen compleet is vervangen voor 1700 ¤

er zitten 3 van die krengen op; eentje per 2 cilinders, maar je kunt dat niet zomaar testen, je kunt ook niet de pitten eruit draaien en ouderwets tegen het blok houden om te kijken of ze vonken, want het zijn open spoelen en daar waag ik me niet aan, daarbij is het zodanig in elkaar geflanst, dat de bobine's meteen ook de bougiedop is voor 3 cilinders, dus die vlieger gaat mooi niet op
Uitlezen wil ook niet want da's uiteraard weer anders als anders, dus ik kan weer naar de sleutelboer binnenkort, alleen heb ik nu wel een vervoersprobleempje, óf ik moet met de Lincoln door de pekel gaan rijden, óf ik moet op de brommert door die fucking kou