abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 december 2010 @ 01:46:20 #76
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89416042
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Periode maakt niet uit? Moah :P In die zin ben ik wel jaloers hoor op de mensen die een 10 jaar eerder zijn geboren. Je succesrate is sowieso hoger door de bijna lineaire lijn omhoog op de markt in die tijd. En wij moeten nu continu naar die oude vandagen luisteren hoe goed zij wel niet waren :P In deze markt is het een stuk moeilijker om centen te verdienen dan een jaar of 20 geleden.
De jaren '90 waren de bloei jaren van de "lucky fools"

quote:
En ik zie kansen op lange termijn beleggen voor komende 10 a 20 jaar echt somber in. En wil ik over 20 jaar toch echt genoeg bij elkaar hebben dat ik niet meer hoef te werken. En met 20 jaar werken en elke maand continu een groot gedeelte storten in staatsobligaties of andere assets kom je er ook niet mee.
Op de huidige waarderingen valt er inderdaad geen rendement te halen, maar er zijn momenteel zoveel instabiliteiten dan de kans op een flinke crash ergens in de komende paar jaar echt behoorlijk groot is. En dan de bal inkoppen :)

En inderdaad, het is essentieel dat je voor je 40-ste kunt stoppen met werken maar dat ga jij wel halen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 2 december 2010 @ 01:48:41 #77
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_89416058
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Periode maakt niet uit? Moah :P In die zin ben ik wel jaloers hoor op de mensen die een 10 jaar eerder zijn geboren. Je succesrate is sowieso hoger door de bijna lineaire lijn omhoog op de markt in die tijd. En wij moeten nu continu naar die oude vandagen luisteren hoe goed zij wel niet waren :P In deze markt is het een stuk moeilijker om centen te verdienen dan een jaar of 20 geleden.

En ik zie kansen op lange termijn beleggen voor komende 10 a 20 jaar echt somber in. En wil ik over 20 jaar toch echt genoeg bij elkaar hebben dat ik niet meer hoef te werken. En met 20 jaar werken en elke maand continu een groot gedeelte storten in staatsobligaties of andere assets kom je er ook niet mee.
Ja zijwaarts is lastig in te verdienen. Maar bijvoorbeeld de TA 25 heeft het het de laatste 20 jaar heel lekker gedaan. De aex is en zal denk ik voorlopig nog wel crap blijven. Met name omdat financials nog altijd zo'n derde van de index uitmaken.
The more debt, the better
  donderdag 2 december 2010 @ 01:51:07 #78
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89416075
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook blij dat ik mijn leeftijd mee heb. Wat ik ook fout doe, heb nog een leven voor je om dat weer goed te zetten. Dat is bij users zoals jezelf of LXIV wel anders. Niet dat ik nou wil zeggen dat jullie enorme oude knarren zijn maar je begrijpt me wel :P
Het is gewoon waar. Ik ga dit dus ook niet meer uit handen geven. Risk off. Maar vroeger nam ik inderdaad veel meer risicos (al was ik nooit zo'n cowboy als jij) :P
Mijn reisverslagen
pi_89416182
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:48 schreef flyguy het volgende:

[..]

Ja zijwaarts is lastig in te verdienen. Maar bijvoorbeeld de TA 25 heeft het het de laatste 20 jaar heel lekker gedaan. De aex is en zal denk ik voorlopig nog wel crap blijven. Met name omdat financials nog altijd zo'n derde van de index uitmaken.
Mja, laatste 20 jaar. Maar ik zit eigenlijk nog maar een 5 jaar in het vak. En ik heb gewoon de mazzel gehad dat ik midden in een enorme bull markt zat (2003 - 2007) toen ik begon. Dus al mijn eerste trades waren succesvol. Lucky fool all the way ^O^

Dat is ook de reden waarom ik destijds ben door gedaan. Het beleggen ging destijds wel erg makkelijk. Gewoon beetje interessant in blaadjes meelezen en koop adviezen lezen van een rabo beleggingskrantje wat we toen vaak kregen, dat was een stuk beter dan werken bij Super De Boer :')

Als ik nu kijk waar op lange termijn veel mogelijkheden liggen heb ik echt geen idee. We krijgen immers relatief spoedig een moeder aller crashes die de kaarten weer flink zal laten schudden. En dan maar eens kijken wat voor interessante beleggingen er over blijven :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89416206
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is gewoon waar. Ik ga dit dus ook niet meer uit handen geven. Risk off. Maar vroeger nam ik inderdaad veel meer risicos (al was ik nooit zo'n cowboy als jij) :P
Ik ben ook met veel kleiner kapitaal begonnen en jij had destijds nog niet de mogelijkheid om te beleggen in zaken zoals turbo's en cfds. Veel studenten en 'nieuwe' beleggers in de UK slaan nu bijna alle stappen van beleggen over en gaan direct over op CFDs zonder ook maar te weten hoe je een aandeel moet valueren.

Wat betreft risico's nemen wacht ik eigenlijk op de nieuwe crisis, ik zal dan echt keihard zaken shorten. Kan niet wachten. Elke shortpoging die ik nu wil ondernemen wordt omgelegd door de overheden of anderen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_89417937
Waar halen jullie trouwens de informatie vandaan? Ook van beleggen.nl, analist.nl en yahoo finance? Ik zit zelf in de medische sector dus veel verstand van economie heb ik niet. Misschien ga ik nog wel een keer een mba doen om dat gat te overbruggen, maar dat heeft niets hier mee te maken.

Is het dus voor mij wel slim om hier in te stappen dan? Jullie zeggen dat dit een slecht moment is over het algemeen genomen, maar ik dacht dat we nog steeds herstellende waren van een crisis en dus in de lift zaten. Nu hopen dat de euro niet ontploft vanwegen gevallen als Ierland.

Ik ben van plan om weinig trades te doen dus technische analyse wat ik op zich wel het leukst vind, heeft niet zo veel zin, want volgens mij is dat meer gericht op de korte termijn. Ik zal meer varen op de adviezen van experts, wanneer deze het een beetje eens zijn.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_89417978
Pff had toch echt geld moeten gebruiken. Keek vandaag weer even naar mijn beursspel van een maand geleden:

1Totaal (¤): 100.000 155.252 +55,25%

Had ik toch een jaarsalaris binnengekopt :P Dan was ik een hele blije lucky fool.
pi_89418456
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:54 schreef ssebass het volgende:
Waar halen jullie trouwens de informatie vandaan? Ook van beleggen.nl, analist.nl en yahoo finance? Ik zit zelf in de medische sector dus veel verstand van economie heb ik niet. Misschien ga ik nog wel een keer een mba doen om dat gat te overbruggen, maar dat heeft niets hier mee te maken.

Is het dus voor mij wel slim om hier in te stappen dan? Jullie zeggen dat dit een slecht moment is over het algemeen genomen, maar ik dacht dat we nog steeds herstellende waren van een crisis en dus in de lift zaten. Nu hopen dat de euro niet ontploft vanwegen gevallen als Ierland.

Ik ben van plan om weinig trades te doen dus technische analyse wat ik op zich wel het leukst vind, heeft niet zo veel zin, want volgens mij is dat meer gericht op de korte termijn. Ik zal meer varen op de adviezen van experts, wanneer deze het een beetje eens zijn.
wat dacht je van biomedische bedrijven bekijken?

ik studeer ook in de medische sector en hoor zo vaak eerder van nieuwe ontwikkelingen dan anderen.
zoek het bedrijf erbij die erin zit of progressie maakt en bingo :+
  donderdag 2 december 2010 @ 09:54:44 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89419471
Mijn reisverslagen
pi_89420582
trouwens welk boek raden jullie aan voor technische analyses?
  donderdag 2 december 2010 @ 11:39:23 #86
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89422580
Forex is een goede mogelijkheid of de beurs nu goed of slecht staat.
Voordelen zijn transparantie en leverage. Maar het hoge leverage is ook het nadeel. Je kunt heel snel geld verdienen en ook heel snel verliezen.
Het gevaar van forex is dat er nogal wat scams, oplichters, in omloop zijn. Die robots en zo. Gooi je geld dan liever in de kachel, levert het meer op (vooral in deze tijd van het jaar!).

Een realistische rekenrente voor Forex verdiensten is 0.5% per maand. Iedereen die meer belooft probeert je op te lichten. Een een half procent lijkt weinig maar het is per maand en met rente op rente kun je dan leuk rentenieren. Alleen moet je iets meer startkapitaal hebben dan 2000 EUR en een tijdje vrij kunnen nemen om droog te oefenen.
  donderdag 2 december 2010 @ 14:06:48 #87
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_89427886
0.5% vind ik wel erg weinig, dat is ¤10,- winst per maand.. Als je je geld op een spaarrekening gooit, krijg je volgens mij nog meer dan dat, zonder risico te lopen. Forex is denk ik meer iets voor mensen met veel geld, want als je er honderdduizenden in stopt, is 0.5% opeens wel veel geld.

Ik ga denk ik eerst oefenen met Binck en als het goed gaat, begin ik met echt geld. Zelf blijf ik ook wel geld verdienen, dus mocht er iets fout gaan, dan zal de schade wel mee vallen. Ik koop en verkoop namelijk dvd's, bd's en games en dat levert elke maand ook wel wat leuks op. :)
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
pi_89428138
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:20 schreef jamesstewart het volgende:
Hallo,

ik denk er al een tijdje over na om mijn geld te beleggen. Ik ben nu 17, bijna 18, en ik heb in de afgelopen jaren duizenden euro's uitgegeven aan mijn hobby's (films, games, Tweede Wereldoorlog items) en wil nu iets écht nuttigs met mijn geld doen.

Ik heb zelf al wat voorkennis opgedaan, maar dit is de eerste keer dat ik om hulp vraag via een forum. Ik heb voor dit forum gekozen, omdat dit een heel erg actief forum is en er vast wel experts tussen zitten op het gebied van beleggen.

Ik heb dus gelezen over Forex, een website waarbij je je geld online kan inwisselen voor een ander valuta en hiermee winst kunt maken. Omdat ik zelf redelijk de koersen volg en hier wel het een en ander van begrijp, lijkt mij dit wel iets goeds om mee te beginnen. Ik weet alleen niet hoe en wat en ik zou graag willen weten of er mensen zijn met ervaring op Forex.com en hoe het allemaal precies in elkaar zit.

Ik sta ook gewoon open voor het beleggen in aandelen. Zelf denk ik bij beleggen in aandelen aan:

- Geld op een website storten en hiermee aandelen kopen bij een bedrijf, het liefst bij een bedrijf waarmee het goed gaat. Wanneer je aandelen gekocht hebt, kun je profiteren van de winst die het bedrijf maakt, of je kunt je aandelen van het bedrijf verkopen wanneer deze duurder worden, waardoor je ook winst maakt.

Als het niet zo zit, verbeter mij dan. Hier zou ik ook graag informatie over willen hebben.
Een tijd geleden heb ik zelf via binckbank een starterspakket aangevraagd, maar hier verder weinig meegedaan.

O ja, mocht het belangrijk zijn:

Ik wil beginnen met ongeveer ¤1.500,- á ¤2.000,-.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!
Alvast bedankt :D
Laat mij je dit advies geven naast al de andere 'goede'adviezen die veel mensen je zullen toestoppen.

Ga ervan uit dat je dat geld wat je gaat beleggen kwijt bent op termijn. :Y

Zul je misschien raar vinden maar dit is gemeend aangezien beleggen niet iets is wat je even doet en snel weer wegzet. :N Het is langer termijnwerk en het eerste waar je als leek niet in gaat beleggen is in fondsen die mensen van banken of wellke maatschappij je aanbieden onder het mom van " kijk maar naar de grafieken die een rendement laten zien " of " wij doen het al tig jaar "want dat zijn vaak de valkuilen op langer termijn.

Een handvat die ik je geef is dat je kijkt naar fondsen die niet zo 1,2,3 opvallen en die nog heel laag staan en dan moet je denken tussen de 5,10 of hooguit 20 euro pst.
En nu beleggen is stom,wacht nog even tot na januari en valuteer sowieso je geld niet want dan begin je al met verliezen.... O-)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  donderdag 2 december 2010 @ 14:35:37 #89
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_89429033
Ik ben ook nog niet van plan binnen een maand te beginnen, maar eerst een beetje te oefenen. En hoe kun je al je geld kwijt raken? Als ik b.v. 100 aandelen koop van ¤20,- per stuk, dan kost mij dat ¤2000,-. Als die met b.v. ¤10,- in waarde zakken, blijf ik toch nog de helft van mijn geld over hebben en kan ik die aandelen toch snel verkopen of niet?
  donderdag 2 december 2010 @ 14:38:13 #90
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_89429124
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:35 schreef jamesstewart het volgende:
Ik ben ook nog niet van plan binnen een maand te beginnen, maar eerst een beetje te oefenen. En hoe kun je al je geld kwijt raken? Als ik b.v. 100 aandelen koop van ¤20,- per stuk, dan kost mij dat ¤2000,-. Als die met b.v. ¤10,- in waarde zakken, blijf ik toch nog de helft van mijn geld over hebben en kan ik die aandelen toch snel verkopen of niet?
Met aandelen klopt dat wel redelijk, alleen moet je ook nog twee keer transactiekosten meerekenen dus dan hou je iets van 970 euro over afhankelijk van welke broker je hebt.
The more debt, the better
pi_89429991
quote:
15s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:13 schreef rubje het volgende:

En nu beleggen is stom,wacht nog even tot na januari en valuteer sowieso je geld niet want dan begin je al met verliezen.... O-)
Waarom is dit zo'n slecht moment?
  donderdag 2 december 2010 @ 16:02:42 #92
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89432686
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:06 schreef jamesstewart het volgende:
0.5% vind ik wel erg weinig, dat is ¤10,- winst per maand.. Als je je geld op een spaarrekening gooit, krijg je volgens mij nog meer dan dat, zonder risico te lopen. Forex is denk ik meer iets voor mensen met veel geld, want als je er honderdduizenden in stopt, is 0.5% opeens wel veel geld.

Ik ga denk ik eerst oefenen met Binck en als het goed gaat, begin ik met echt geld. Zelf blijf ik ook wel geld verdienen, dus mocht er iets fout gaan, dan zal de schade wel mee vallen. Ik koop en verkoop namelijk dvd's, bd's en games en dat levert elke maand ook wel wat leuks op. :)
Ik denk dat je dat toch eens even moet narekenen. Want 0.5% per maand is aanzienlijk meer dan je op een spaarrekening krijgt.
pi_89433690
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:06 schreef jamesstewart het volgende:
Die fout wordt heel vaak gemaakt. 0.5% lijkt heel weinig op maandbasis, maar het is 6% per jaar uitgaande van interest op interest. En dat is hoger dan de shit die je op de bank krijgt :)
  donderdag 2 december 2010 @ 16:23:24 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89433830
Ik zou direct tekenen voor 0,5% per maand als het consistent is.
En de meeste professionele beleggers ook (bij de huidige waarderingen).
Mijn reisverslagen
pi_89433904
quote:
15s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:13 schreef rubje het volgende:
Een handvat die ik je geef is dat je kijkt naar fondsen die niet zo 1,2,3 opvallen en die nog heel laag staan en dan moet je denken tussen de 5,10 of hooguit 20 euro pst.
Wat zegt de koers van een aandeel over het toekomstperpectief? He-le-maal niets toch?

Met die logica zou een aandeel Berkshire Hathaway die bijna 100k euro kost per aandeel een slechte belegging zijn en Aegon voor 4 euro een goede belegging. Als je mensen gaat wijzen op valkuilen dan moet je er zelf niet intrappen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_89437991
Vandaag een nieuwe portefeuille gestart van duizend euro, daar heb ik de aandelen gekocht die ik zou hebben gekocht. Helaas zitten er geen transactiekosten bij want dat verschilt natuurlijk ook per broker of manier van beleggen. Begint in ieder geval goed:

Altera Corp. 11 28,13 309 28,3962 312 3 (+0,95%)
L Royal Dutch Shell A 13 23,64 307 23,8150 310 2 (+0,74%)
L Unilever cert. 18 22,11 398 22,36 402 5 (+1,13%)
  donderdag 2 december 2010 @ 17:30:48 #97
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_89438090
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:28 schreef ssebass het volgende:
Vandaag een nieuwe portefeuille gestart van duizend euro, daar heb ik de aandelen gekocht die ik zou hebben gekocht. Helaas zitten er geen transactiekosten bij want dat verschilt natuurlijk ook per broker of manier van beleggen. Begint in ieder geval goed:

Altera Corp. 11 28,13 309 28,3962 312 3 (+0,95%)
L Unilever cert. 18 22,11 398 22,36 402 5 (+1,13%)
Geen idee wat al die cijfertjes betekenen. Kun je het uitleggen? :P
pi_89438388
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:30 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Geen idee wat al die cijfertjes betekenen. Kun je het uitleggen? :P
Oh dat is inderdaad onduidelijk. Eerste is aanschafprijs per aandeel, tweede het bedrag waarvoor ik aandelen heb gekocht, derde de huidige waarde van het aandeel, vierde de huidige bedrag dat mijn aandelen nu waard zijn. Vervolgens tussen haakjes het percentage winst/verlies.
  donderdag 2 december 2010 @ 17:50:59 #99
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_89438775
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:38 schreef ssebass het volgende:

[..]

Oh dat is inderdaad onduidelijk. Eerste is aanschafprijs per aandeel, tweede het bedrag waarvoor ik aandelen heb gekocht, derde de huidige waarde van het aandeel, vierde de huidige bedrag dat mijn aandelen nu waard zijn. Vervolgens tussen haakjes het percentage winst/verlies.
Ik zie het niet echt helemaal, zie het 4e bedrag sowieso niet?

Prijs per aandeel: ¤13,23
Je hebt voor: ¤64.307,23 aandelen gekocht
Het aandeel is nu: ¤8150.310,20 waard.
(4e bedrag zie ik niet?)

En je hebt 0,74 winst gemaakt.

Ik zie elke komma dus als nieuw bedrijf, zou niet weten hoe ik de bedragen/aantal aandelen anders moet onderscheiden :P
Wat doe ik fout?
  donderdag 2 december 2010 @ 18:28:45 #100
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89440154
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die fout wordt heel vaak gemaakt. 0.5% lijkt heel weinig op maandbasis, maar het is 6% per jaar uitgaande van interest op interest. En dat is hoger dan de shit die je op de bank krijgt :)
1.005^12 = 1.06167781
dus 6,16% zelfs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')