Het kost tijd.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:48 schreef stbabylon het volgende:
Hij zegt moeilijker, dat heeft niks met grinds te maken. Grinds zijn niet moeilijk. Dat kan een doofstom varken met Parkinson nog voor elkaar krijgen.
Grinden en varkens? Doet me hier aan denkenquote:Op donderdag 2 december 2010 15:48 schreef stbabylon het volgende:
Hij zegt moeilijker, dat heeft niks met grinds te maken. Grinds zijn niet moeilijk. Dat kan een doofstom varken met Parkinson nog voor elkaar krijgen.
Als iets veel tijd kost betekend dat niet meteen dat het ook moeilijk is hequote:Op donderdag 2 december 2010 15:26 schreef Blistering het volgende:
[..]
Lekker tegenstrijdig allemaal. Reps grinden makkelijker maken maar toch het spel moeilijker maken? Een beetje rep behoor je niet in 2 uurtjes gehaald te hebben, daarvoor zijn die titels er juist. Om mensen moeite te laten doen. Of je dat dan ook daadwerkelijk gaat doen is aan jou, maar om het makkelijker te maken is gewoon onzin. Das net als met The Insane nu, daar kies je zelf voor om het te halen, tis gewoon schandelijk als ze alles zouden nerfen zodat je die titel in een paar uurtjes kan halen.
Awh, zieligquote:Op donderdag 2 december 2010 15:54 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Het kost tijd.
En mensen die het NU doen kost het veel minder tijd.
Het zelfde kan ook op een andere manier bekeken worden. Is die titel nou echt zo geweldig dat de grindfest verminderd moet worden zodat de casual players hem ook kunnen halen.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Awh, zielig
Het gaat om een flipping titel, tis niet dat je complete wow-ervaring wordt verkloot als je niet die tijd er in had gestopt. Zeker omdat het doodsaai grinden is.
Ach, zo volgen we wel leuk de TTquote:Op donderdag 2 december 2010 16:15 schreef ApoclysmX het volgende:
Achja.. ik kan er ook zeker niet wakker van liggen, snap alleen niet waarom het minder lang moet duren. Het is je eigen keus.. en nu zijn de mensen die er dus wel meer tijd in hebben gestoken in principe benadeeld.. en, ondanks dat het hersenloos grinden is wil het nog niet zeggen dat je dat non stop achter elkaar hoeft te doen.
Misschien tijd voor een change of subject?
Mensen die zo'n beetje alle Vanilla-content tijdens Vanilla hebben gedaan worden sowieso aan alle kanten genaaid.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:15 schreef ApoclysmX het volgende:
Achja.. ik kan er ook zeker niet wakker van liggen, snap alleen niet waarom het minder lang moet duren. Het is je eigen keus.. en nu zijn de mensen die er dus wel meer tijd in hebben gestoken in principe benadeeld.. en, ondanks dat het hersenloos grinden is wil het nog niet zeggen dat je dat non stop achter elkaar hoeft te doen.
Misschien tijd voor een change of subject?
Da's waar.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mensen die zo'n beetje alle Vanilla-content tijdens Vanilla hebben gedaan worden sowieso aan alle kanten genaaid.
Feitelijk niets. Maar als ik het van tevoren had geweten, had ik het *nu* gedaan i.p.v. toen.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:36 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben een casual speler, en ik hem hem ook gehaald toen het lang duurde. Nu is het makkelijker...so be it. Als mensen nu ineens op die titel neer zouden kijken dan is het maar triest. Bovendien staat er nog steeds 5/11/2008 als datum bij de mijne, dus wat maakt het nou uit?
Ik speel wow voor m'n achievements. Zonder dat was ik allang gestopt. Maar goed, door het gebruik van de " " smiley is al duidelijk dat jij niets hebt met andermans mening.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Awh, zielig
Het gaat om een flipping titel, tis niet dat je complete wow-ervaring wordt verkloot als je niet die tijd er in had gestopt. Zeker omdat het doodsaai grinden is.
Dus voor jou is tijd -> moeilijkheid. Okay, weten we dat ook weer. Voor mij is een moeilijk spel zoiets als Europa Universalis op hard/very hard, Football Manager met Excelsior en dat soort praktijken. Everquest, de eerste 3D mmorpg, was bikkelhard. Iets te hard, maar aan zulk een niveau moet je denken. In Baldurs Gate ging je regelmatig dood, dat is goed.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:26 schreef Blistering het volgende:
[..]
Lekker tegenstrijdig allemaal. Reps grinden makkelijker maken maar toch het spel moeilijker maken? Een beetje rep behoor je niet in 2 uurtjes gehaald te hebben, daarvoor zijn die titels er juist. Om mensen moeite te laten doen. Of je dat dan ook daadwerkelijk gaat doen is aan jou, maar om het makkelijker te maken is gewoon onzin. Das net als met The Insane nu, daar kies je zelf voor om het te halen, tis gewoon schandelijk als ze alles zouden nerfen zodat je die titel in een paar uurtjes kan halen.
Dus, om het even kort te sluiten.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:12 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Dus voor jou is tijd -> moeilijkheid. Okay, weten we dat ook weer. Voor mij is een moeilijk spel zoiets als Europa Universalis op hard/very hard, Football Manager met Excelsior en dat soort praktijken. Everquest, de eerste 3D mmorpg, was bikkelhard. Iets te hard, maar aan zulk een niveau moet je denken. In Baldurs Gate ging je regelmatig dood, dat is goed.
WoW? Oh, je moet dus voor mij itempje A halen en dat is hier op de kaart. Ja, ga vooral niet de wereld zelf ontdekken, laat ons het allemaal maar voor je regelen
Hardcore vs casual is niet de discussie, het is gamer vs farmville fanaat dat WoW de das om doet.
Als de achievement puur en alleen inhoudt: ik heb hier xx uur ingestopt, maar nul moeite, vind ik het inderdaad evenveel waard als klikken op een knop waardoor een tellertje naar de 1000 gaat en dan krijg je een andere achtergrondkleur.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:07 schreef Faithfulness het volgende:
Ik speel wow voor m'n achievements. Zonder dat was ik allang gestopt. Maar goed, door het gebruik van de " " smiley is al duidelijk dat jij niets hebt met andermans mening.
Die discussie heeft geen zin.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:12 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Dus voor jou is tijd -> moeilijkheid. Okay, weten we dat ook weer. Voor mij is een moeilijk spel zoiets als Europa Universalis op hard/very hard, Football Manager met Excelsior en dat soort praktijken. Everquest, de eerste 3D mmorpg, was bikkelhard. Iets te hard, maar aan zulk een niveau moet je denken. In Baldurs Gate ging je regelmatig dood, dat is goed.
WoW? Oh, je moet dus voor mij itempje A halen en dat is hier op de kaart. Ja, ga vooral niet de wereld zelf ontdekken, laat ons het allemaal maar voor je regelen
Hardcore vs casual is niet de discussie, het is gamer vs farmville fanaat dat WoW de das om doet.
Ergens uren instoppen kost ook moeite. Anders zou iedereen het wel doen.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als de achievement puur en alleen inhoudt: ik heb hier xx uur ingestopt, maar nul moeite, vind ik het inderdaad evenveel waard als klikken op een knop waardoor een tellertje naar de 1000 gaat en dan krijg je een andere achtergrondkleur.
Ga dan http://armorgames.com/play/2893/achievement-unlocked spelen
Nein, moeite doen en een moeilijk iets behalen is een heel verschil. Mijn Insane titel heeft mij moeite gekost, Lich King heroic killen met een 20% buff was moeilijk (en heeft ook moeite gekost, maar dat terzijde).quote:Op donderdag 2 december 2010 17:12 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Dus voor jou is tijd -> moeilijkheid. Okay, weten we dat ook weer. Voor mij is een moeilijk spel zoiets als Europa Universalis op hard/very hard, Football Manager met Excelsior en dat soort praktijken. Everquest, de eerste 3D mmorpg, was bikkelhard. Iets te hard, maar aan zulk een niveau moet je denken. In Baldurs Gate ging je regelmatig dood, dat is goed.
WoW? Oh, je moet dus voor mij itempje A halen en dat is hier op de kaart. Ja, ga vooral niet de wereld zelf ontdekken, laat ons het allemaal maar voor je regelen
Hardcore vs casual is niet de discussie, het is gamer vs farmville fanaat dat WoW de das om doet.
Iedereen KAN rep grinden door Furbies te killen, niet iedereen kan samenwerken in een groep van 25 man en daar dan ook nog succesvol de moeilijkere content mee clearen. Dat is het verschil.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:33 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ergens uren instoppen kost ook moeite. Anders zou iedereen het wel doen.
Als jij je kan dwingen om mindless uren dezelfde mobs te farmen kan jij jezelf vast ook wel dwingen om een paar uurtjes met wat anderen samen te spelen?quote:Op donderdag 2 december 2010 17:35 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Iedereen KAN rep grinden door Furbies te killen, niet iedereen kan samenwerken in een groep van 25 man en daar dan ook nog succesvol de moeilijkere content mee clearen. Dat is het verschil.
succesvol de end-game content is wat meer dan van mob naar mob lopen en 1 skill gebruiken schat.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:36 schreef Migwi het volgende:
[..]
Als jij je kan dwingen om mindless uren dezelfde mobs te farmen kan jij jezelf vast ook wel dwingen om een paar uurtjes met wat anderen samen te spelen?
Of je moet anti-sociaal zijn, maar dan is een MMO sowieso niet voor jou.
Het gaat niet om KUNNEN, het gaat om WILLEN.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:35 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Iedereen KAN rep grinden door Furbies te killen, niet iedereen kan samenwerken in een groep van 25 man en daar dan ook nog succesvol de moeilijkere content mee clearen. Dat is het verschil.
Ja, okay, de idioten die eigenlijk de hele game niet zouden moeten kopen omdat ze blijkbaar een leesprobleem hebben reken ik uiteraard niet mee. Maar verder kan iedereen hendig endgame doen.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:38 schreef stbabylon het volgende:
[..]
succesvol de end-game content is wat meer dan van mob naar mob lopen en 1 skill gebruiken schat.
Dit snap ik even niet. Je vindt het zonde dat ze alles versoepelen maar tegelijkertijd zou je zelf ook vrolijk hebben geprofiteerd van deze nerf als je de keuze nog had. Sterker nog, als je het van tevoren had geweten, had je er zelfs graag op gewacht! Prat gaan op uitdaging, maar tegelijkertijd met liefde twee jaar (!) wachten op een title omdat je er het liefst zo min mogelijk voor grind... dat klinkt nogal tegenstrijdig.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:07 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Feitelijk niets. Maar als ik het van tevoren had geweten, had ik het *nu* gedaan i.p.v. toen.
Toch blijf ik van mening dat een achievement, en zeker een titel, iets is waar je moeite voor moet doen. Zij het qua tijd, of qua moeilijkheid, of whatever. Ik vind het zonde dat ze het nu allemaal versoepelen.
Jep, want het is nu toch zo. Het liefst zou ik zien dat er geen verandering plaats vindt, maar dat is nu al te laat he. Dus ja, als ik dan TERUG kijk, had ik liever gewacht.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:46 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Dit snap ik even niet. Je vindt het zonde dat ze alles versoepelen maar tegelijkertijd zou je zelf ook vrolijk hebben geprofiteerd van deze nerf als je de keuze nog had. Sterker nog, als je het van tevoren had geweten, had je er zelfs graag op gewacht! Prat gaan op uitdaging, maar tegelijkertijd met liefde twee jaar (!) wachten op een title omdat je er het liefst zo min mogelijk voor grind... dat klinkt nogal tegenstrijdig.
Dit vind ik dus ook, ik speel op Kor'gall (pvp realm) maar ik kan eigenlijk "nergens" mensen killen. Alliance area niet (kan ze gewoon niet aanvallen), shared stadjes ook niet (wordt gelijk assraped door guards).quote:Op donderdag 2 december 2010 17:44 schreef pugehenis het volgende:
zit ik een nieuwe undead te levelen in stranglethorn, staan er lvl 85 guards bij nessingwary, kan dus geen andere players aanvallen daar
Het is wel, De veranderingen zijn kut, maar als je wist dat ze het zouden veranderen,, waarom zou je dan de moeite gaan doen? Net als gear verzamelen nu,, ik raid al een maand ofzo niet meer want volgende week kan ik het toch destroyen.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:52 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Jep, want het is nu toch zo. Het liefst zou ik zien dat er geen verandering plaats vindt, maar dat is nu al te laat he. Dus ja, als ik dan TERUG kijk, had ik liever gewacht.
Daarnaast maakt Blizzard er ook geen geheim van. Als er een nieuwe expansion komt dan moet je gewoon dingen gaan doen die dadelijk niet meer kunnen, al het andere is toch irrelevant als je het doet voor gear en zulks.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:54 schreef Olment het volgende:
[..]
Het is wel, De veranderingen zijn kut, maar als je wist dat ze het zouden veranderen,, waarom zou je dan de moeite gaan doen? Net als gear verzamelen nu,, ik raid al een maand ofzo niet meer want volgende week kan ik het toch destroyen.
Raiden = een mogelijkheid tot nieuwe achievements. Voor gear hoef ik het al heel lang niet meer te doen. Verkapt: Ohhh-kijk-mij-imba-zijn. Het is meer dat anderen op mijn server geen zin meer hebben om te raiden omdat cata eraan komt.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:54 schreef Olment het volgende:
[..]
Het is wel, De veranderingen zijn kut, maar als je wist dat ze het zouden veranderen,, waarom zou je dan de moeite gaan doen? Net als gear verzamelen nu,, ik raid al een maand ofzo niet meer want volgende week kan ik het toch destroyen.
Ik verdwaal weer continu in Stormwind, nou kwam ik er al niet vaak en is iets niet kunnen vinden irritant. Maar het heeft wel wat eigenlijk. Het is wat mij betreft een compleet nieuw spel geworden waarbij je je "saved game`van WotLK mee hebt kunnen nemen zeg maar. Weer lekker alles opnieuw ontdekken is geweldig.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Raiden = een mogelijkheid tot nieuwe achievements. Voor gear hoef ik het al heel lang niet meer te doen. Verkapt: Ohhh-kijk-mij-imba-zijn. Het is meer dat anderen op mijn server geen zin meer hebben om te raiden omdat cata eraan komt.
Ik vermaak me overigens wel weer door de nieuwe achievements. Heb alle quests alweer gedaan (behalve "Ashenvale Quests", die zit vast op 71/80). En ik vind het geweldig mooi en leuk geworden allemaal. Ik zie een hoop mensen zeiken: "They ruined the game!", maar qua quests, landschap, etc, vind ik het echt een verbetering. Ik was wel uitgekeken op het oude Azeroth.
Nu lekker vissen voor The Limnologist & The Oceanographer
Dat vind ik ook kut maar bij nesingwary kan het nog wel, man wat heb ik daar vaak een quest proberen in te leveren waarna ik gelijk gedood werd.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:53 schreef Olment het volgende:
[..]
Dit vind ik dus ook, ik speel op Kor'gall (pvp realm) maar ik kan eigenlijk "nergens" mensen killen. Alliance area niet (kan ze gewoon niet aanvallen), shared stadjes ook niet (wordt gelijk assraped door guards).
Enigste is door iemand "random" ergens tegen te komen. Mja,, dit gebeurt nu niet belachelijk vaak.
K kan me nog herinneren dat je bij Nessingwary gigantische slaughterfests kon houden.
Ja, nú is het te laat. Maar je hebt wel twee jaar lang met gepaste trots een titel kunnen dragen. Ik denk dan: als je op zoek bent naar uitdaging, dan moet zo'n lange grind toch helemaal geweldig zijn. Bovendien: nu is de grind korter maar tegelijkertijd stelt die titel niet meer zoveel voor als eerst.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:52 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Jep, want het is nu toch zo. Het liefst zou ik zien dat er geen verandering plaats vindt, maar dat is nu al te laat he. Dus ja, als ik dan TERUG kijk, had ik liever gewacht.
Maar jouw titel wordt dus minder waard, dat is dan toch gewoon kut?quote:Op donderdag 2 december 2010 18:40 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ja, nú is het te laat. Maar je hebt wel twee jaar lang met gepaste trots een titel kunnen dragen. Ik denk dan: als je op zoek bent naar uitdaging, dan moet zo'n lange grind toch helemaal geweldig zijn. Bovendien: nu is de grind korter maar tegelijkertijd stelt die titel niet meer zoveel voor als eerst.
Dus dat valt me gewoon op. Lang leve de uitdaging verkondigen, maar als puntje bij paaltje komt, kies je toch voor de nerfs. Sterker nog, je bent bereid er jaren op te wachten. Wie hou je dan eigenlijk voor de gek hier?
Dat zou wel mooi zijn geweest, want die wil ikquote:Op donderdag 2 december 2010 18:58 schreef Migwi het volgende:
[..]
Maar jouw titel wordt dus minder waard, dat is dan toch gewoon kut?
Met dezelfde redenatie hebben ze bijv. de Amani War Bear uit de game geflikkerd, die had er dan dus ook net zo goed in kunnen blijven zitten.
Niet dat ik me er druk om kan maken, ik vind het achterlijk en onnodig, but so be it.
Maar goed, ik mag er niks over zeggen hier
Het stelde destijds niet zoveel voor Hij is wel mooiquote:Op donderdag 2 december 2010 19:32 schreef internal het volgende:
Dat zou wel mooi zijn geweest, want die wil ik
Ik heb jammer genoeg niet tijdens TBC gespeeld dus gemiste kans.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het stelde destijds niet zoveel voor Hij is wel mooi
Ik kan nú makkelijk zeggen dat ik "wel had willen wachten", want daar is geen sprake van.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:40 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ja, nú is het te laat. Maar je hebt wel twee jaar lang met gepaste trots een titel kunnen dragen. Ik denk dan: als je op zoek bent naar uitdaging, dan moet zo'n lange grind toch helemaal geweldig zijn. Bovendien: nu is de grind korter maar tegelijkertijd stelt die titel niet meer zoveel voor als eerst.
Dus dat valt me gewoon op. Lang leve de uitdaging verkondigen, maar als puntje bij paaltje komt, kies je toch voor de nerfs. Sterker nog, je bent bereid er jaren op te wachten. Wie hou je dan eigenlijk voor de gek hier?
Dat vind ik iets heel anders, dat van Molten Core. We gaan allemaal (twinks daar gelaten) level up. Dat heeft natuurlijk niets te maken met reputatie grinden makkelijker maken, dat vind ik niet te vergelijken.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:06 schreef Isabeau het volgende:
Maar zo werkt het altijd al in wow, toch?
Je doet nu met gemak Molten Core; sommigen doen dat solo. Daar had je destijds 40 man voor nodig. Dan gaan mensen nu toch ook niet jammeren dat het nu te makkelijk is? Of zie ik het helemaal verkeerd.
Er staat nog altijd een datum bij je achievements hoor. En er komen weer nieuwe dingen om na te jagen en nieuwe titels om trots op te zijn en mee rond te lopen. Ik vind het leuk dat ik Loremaster had voor Cata. Maar goed, wat ik dan minder vind is dat ze die hoeveelheid quests ook domweg van je statistics af hebben getrokken
Ik hoop dat iedereen z'n Cata op tijd binnen heeft!quote:De postbodes gaan komende week opnieuw staken voor vermindering van het aantal gedwongen ontslagen bij TNT Post. Dat heeft een woordvoerster van Abvakabo FNV donderdag gezegd.
© ANP
Ze leggen het werk volgens de vakbond neer van dinsdagavond 7 december 23.00 uur tot en met vrijdag 10 december 23.00 uur. TNT gaat reorganiseren en dat kost elfduizend banen.
Ik kreeg de mijne toen bij de launch en TBC gewoon op launch dag, dus ehm, dat gaat 'm dan niet worden voor de mensen die 'm besteld hebben als dat nog zo isquote:Op donderdag 2 december 2010 20:11 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik hoop dat iedereen z'n Cata op tijd binnen heeft!
Ze staken pas vanaf 23:00 uur, dus ik verwacht dat de post van dinsdag nog gewoon aankomt!quote:Op donderdag 2 december 2010 20:15 schreef Migwi het volgende:
[..]
Ik kreeg de mijne toen bij de launch en TBC gewoon op launch dag, dus ehm, dat gaat 'm dan niet worden voor de mensen die 'm besteld hebben als dat nog zo is
Hm, en als dat zo is, dan betekent dat dus gewoon heel de week geen Cata
Digital download voor mij
Maar iets anders, kut, dan had ik ipv volgende week dus die week daarna verlof moeten hebben. Dat gaat druk worden dan
Nee hoor, want ik heb moeite gedaan voor mijn titel en ik ben er trots op Wat een ander daar van vindt of de titel een stuk makkelijker krijgt zal me worst wezen.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:09 schreef Faithfulness het volgende:
Dat vind ik iets heel anders, dat van Molten Core. We gaan allemaal (twinks daar gelaten) level up. Dat heeft natuurlijk niets te maken met reputatie grinden makkelijker maken, dat vind ik niet te vergelijken.
Ik heb ook m'n Loremaster al tij-den, maar de titel hoef ik nu niet meer te gebruiken. Elke level 80 kan nu in een paar dagen loremaster zijn. Je hoeft niet meer te zoeken naar quests, alles is versimpeld. Beetje jammer, toch?
Ja, ik had verkeerd gelezen. Zag het net. Dinsdagavond.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:16 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ze staken pas vanaf 23:00 uur, dus ik verwacht dat de post van dinsdag nog gewoon aankomt!
Maar je zal maar net de pech hebben dat 'ie een dag vertraging heeft... En dan dus tot zaterdag moet wachten.
Uiteindelijk is dat ook zo. Maar laat mij maar een paar dagen bokken, dan ben ik het daarna helemaal kwijt.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, want ik heb moeite gedaan voor mijn titel en ik ben er trots op Wat een ander daar van vindt of de titel een stuk makkelijker krijgt zal me worst wezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |