Hij is een obsessie voor je, dat voelt niet zo lekker als partner en dat verstikt hem.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:31 schreef Whiteflower18 het volgende:
Ik ben op de wachtlijst voor psychische hulp..schiet alleen niet op..
Hobbies en vrienden heb ik op zich wel.. maar als ik hem kan spreken doe ik dat.. of als ik bezorgd ben zoek ik contact met hem.. een leven naast mijn relatie zoeken vind ik lastig.. omdat ik bang ben dat ik hem dan tekort doe.. Dit kort ook uit mijn jeugd..
Die time-out heeft ons laten zien dat we bij elkaar horen.. maar ik ben bang dat als ik hem iets wil verbieden dat hij dan zoiets heeft van Ja hallo, dan zoek ik zelf de vrijheid wel op.. en dan ben ik doodsbang hem kwijt te raken.. Hij is mijn alles
Maar het maakt mij kapot.. het continu contact MOETEN zoeken vooral...
De zgn. angst-klinieken zitten door heel Nederland en zijn vrijwel zonder wachttijd.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:39 schreef Whiteflower18 het volgende:
ik ben bezig met hulp zoeken maar dat duurt gewoon lang
Maar waarom ga je ervan uit dat er iets aan de hand zou zijn? Met 6 miljard (nouja, laten we eens zeggen 5 miljard) mensen op deze aardbol gaat het prima. van de 1 miljard waarmee het niet prima gaat zit 99.999999% in 3e wereld landen. De overige 1-miljardse procent zit verspreid over de wereld en krijgt misschien wel een ongeluk.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:45 schreef Whiteflower18 het volgende:
Als jij mij kan helpen aan een website dan wil ik me best aanmelden hoor..
het is niet dat ik niet wil.. maar ik blokkeer gewoon als ik niet weet of hij oke is.. en dan zoek ik contact.. ik heb hem beloofd vanavond geen smsjes of belletjes te doen.. hij zou mij smsen als hij in de trein terug naar huis zit..
tot nu toe lukt het nog wel.. maar straks tegen 23.00 weet ik niet..
Dat houdt niet in dat je in de tussentijd niets hoeft te doen. Maar je kan wel blindelings zeggen van 'dat heb ik overgenomen van m'n moeder' , maar waarom ben je dan bezorgd? Probeer bij jezelf de reden te zoeken (en dan dus niet van ja dat heb ik van m'n moeder)quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:56 schreef Whiteflower18 het volgende:
dit komt omdat mijn moeder mij vroeger 3 x per dag belde/smste of alles goed was.. al reageerde ik niet meteen dan was ze nog bezorgder.. ik weet bijna wel zeker dat ik dit gedrag heb overgenomen en aan mijn vriend heb gekoppeld.. ik heb vandaag mijn eerste afspraak gemaakt bij de psychologe.. nu wachten tot 6 decmber.. dan is 1ste afspraak
Als je dit niet wilt voor de rest van je leven, overweeg dan om met iemand erover te praten.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:59 schreef Whiteflower18 het volgende:
ja hoe moet ik dat doen dan? ik weet het niet meer hoor.. ik kan niet savonds even bij een vriendin langs ofzo want dan voel ik me schuldig.. stel dat hij me nodig heeft?
ik ge beneden tv kijken in de woonkamer.. maar nog loop ik elke pauze naar boven..
ik ben bezorgd omdat ik bang ben dat hem iets overkomt.. ik weet niet waar dit vandaan komt..
Waarvoor heeft ie je nodig dan? Kan hij zelf niet naar de WC? Voelt hij zich zielsongelukkig als ie 5 minuten alleen is? Heeft ie een stoma die vervangen moet worden?quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:59 schreef Whiteflower18 het volgende:
ja hoe moet ik dat doen dan? ik weet het niet meer hoor.. ik kan niet savonds even bij een vriendin langs ofzo want dan voel ik me schuldig.. stel dat hij me nodig heeft?
Wat zou hem moeten overkomen dan? Is het een psychopaat die niet alleen kan zijn? Is ie depressief en dreigt ie zich te verhangen? Is het een roekeloos persoon die elk moment onder de auto kan rijden?quote:ik ge beneden tv kijken in de woonkamer.. maar nog loop ik elke pauze naar boven..
ik ben bezorgd omdat ik bang ben dat hem iets overkomt.. ik weet niet waar dit vandaan komt..
Vast allemaal met nee te beantwoorden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarvoor heeft ie je nodig dan? Kan hij zelf niet naar de WC? Voelt hij zich zielsongelukkig als ie 5 minuten alleen is? Heeft ie een stoma die vervangen moet worden?
[..]
Wat zou hem moeten overkomen dan? Is het een psychopaat die niet alleen kan zijn? Is ie depressief en dreigt ie zich te verhangen? Is het een roekeloos persoon die elk moment onder de auto kan rijden?
Ik wil wel eens weten waar ze dan wél bang voor is.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:03 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Vast allemaal met nee te beantwoorden.
Het gaat helemaal niet om hem !
Verlatingsangst , om de 5 minuten checken of het nog "aan" is.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik wil wel eens weten waar ze dan wél bang voor is.
Je moet je gedachten keer op keer gelijk relativeren als je zoiets denkt. Je hoeft je niet schuldig te voelen en als hij je nodig heeft belt hij je wel. Je moet gewoon in de pauze niet naar boven lopen. Er is zoiets als gedachte > actie ondernemen. Onderneem gewoon niet de actie. Het is als een soort verslaving waarin je iedere keer toegeeft aan je gedachten, omdat dat de makkelijkste weg is voor je hersenen. En dit omdat je jarenlang onder invloed van je moeder hebt gestaan die doodsbang was dat jou wat overkwam. Je weet diep van binnen dat deze houding abnormaal is, maar je hersenen denken tegelijkertijd dat het het beste is, omdat ze gewend zijn om zo te reageren/denken (en je wil geen intern gevecht met jezelf). Als je je gedachten niet beantwoordt met actie en je gedachten telkens relativeert dan gaan je hersenen uiteindelijk vanzelf een andere manier vinden om ermee om te gaan. Het kost in het begin moeite, maar naarmate je het herhaalt steeds minder. Zie het elke keer als een overwinning.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:59 schreef Whiteflower18 het volgende:
ik ge beneden tv kijken in de woonkamer.. maar nog loop ik elke pauze naar boven..
Dat lijkt me niet, ze is echt bang dat hem iets overkomt. Zoals dat ie in de trein zit en deze ontspoort, of dat ie ontvoerd wordt door mensen die geld van haar willen, of dat ie een hartaanval krijgt omdat hij op school aan het schrikken wordt gemaakt, of dat zijn lever er opeens mee ophoudt vanwege het borrelen op school.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:06 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Verlatingsangst , om de 5 minuten checken of het nog "aan" is.
Sorry TS.
En wie is er dan alleen als dat zou gebeuren ?quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, ze is echt bang dat hem iets overkomt. Zoals dat ie in de trein zit en deze ontspoort, of dat ie ontvoerd wordt door mensen die geld van haar willen, of dat ie een hartaanval krijgt omdat hij op school aan het schrikken wordt gemaakt, of dat zijn lever er opeens mee ophoudt vanwege het borrelen op school.
20,000 seconds since you left and I'm still countingquote:Op dinsdag 30 november 2010 18:23 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
En wie is er dan alleen als dat zou gebeuren ?
Dit is bij een volgende relatie weer aan de orde vrees ik.
Waarom denk je dat hem iets overkomt?quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:42 schreef Whiteflower18 het volgende:
Het gaat me niet om dat hij alleen is.. want dan belt hij me wel of zoekt me wel op.. het gaat me er gewoon om dat ik dat continu controleren enzo af wil leren..
Ik heb in dei time-out week me eigen dingen wel gedaan.. want ja hij wou een week zijn eigen ding doen.. dus nu laat ik hem ook..
maar ik voel me er niet fijn onder..
Prozac kan helpen. Veranderde mij behoorlijk. Minder zorgen en remmingen, socialer, extroverter. Werkte alleen een beetje te goed, ging uit in buurten waar ik me anders nooit zou wagen, sprak mensen aan die je beter met rust laat...quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:42 schreef Whiteflower18 het volgende:
Het gaat me niet om dat hij alleen is.. want dan belt hij me wel of zoekt me wel op.. het gaat me er gewoon om dat ik dat continu controleren enzo af wil leren..
Ik heb in dei time-out week me eigen dingen wel gedaan.. want ja hij wou een week zijn eigen ding doen.. dus nu laat ik hem ook..
maar ik voel me er niet fijn onder..
quote:This website is a collection of 4,300+ news stories with the full media article available, mainly criminal in nature, that have appeared in the media (newspapers, TV, scientific journals) or that were part of FDA testimony in either 1991, 2004 or 2006, in which antidepressants are mentioned.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |