abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89376280
Het zou natuurlijk wel heel cool zijn. Ik hoop dat ik in mijn leven mag meemaken dat er ergens buiten onze planeet leven gevonden wordt.
  woensdag 1 december 2010 @ 14:18:56 #27
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_89384757
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:20 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat dus. Net als die Mars-meteoriet, of dat een satelliet methaan aantoonde in de Marsatmosfeer die door UV-straling afgebroken had moeten zijn, dus dat er een methaanbron op Mars is.
Het zal wel een indirecte aantoning voor mogelijk leven zijn. Dat ze het achteraf mis hadden hoor je nooit meer.
De eerste exoplaneet werd in de jaren '80 ontdekt. Later werd die ontdekking weer ingetrokken.

[..]

Als het een 'astro-biologisch'-gerelateerd bericht is lijkt het waarschijnlijker dat het niet dicht bij huis is, alhoewel ik het eerder zie gebeuren dat er een intelligente levensvorm op de bodem van onze eigen oceanen wordt gevonden.
Dit zou namelijk betekenen dat leven op aarde onafhankelijk van elkaar vaker "ontstaan" is. Dit vergroot de kansen op leven elders :)
I follow you......but not on Twitter
  woensdag 1 december 2010 @ 14:56:30 #28
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_89386396
quote:
Nasa raises hopes of finding extra-terrestrials with discovery of 'alien' bacteria that survives in arsenic
By DAILY MAIL REPORTER
Last updated at 12:51 PM on 1st December 2010
Comments (55)
Add to My Stories

Incredible microbe found in California lake
Nasa scientists are set to announce that bacteria have been discovered that can survive in arsenic, an element previously thought too toxic to support life, it can be revealed.

In a press conference scheduled for tomorrow evening, researchers will unveil the discovery of the incredible microbe - which substitutes arsenic for phosphorus to sustain its growth - in a lake in California.

The remarkable discovery raises the prospect that life could exist on other planets which do not have phosphorus in the atmosphere, which had previously been thought vital for life to begin.

But it will come as a major disappointment for those who had hoped Nasa was about to announce that it had found life on other planets.

Find: Scientists have discovered bacteria that live on arsenic in Mono lake near Yosemite National Park in California

Nasa sparked alien hysteria around the world with its announcement of a major press conference to be held tomorrow.

It induced feverish debate as to whether scientists were about to announce that they had discovered life on other worlds.

But after The Sun broke the embargo on the story this morning, it can be revealed that the truth is rather closer to home.

The scientists discovered the bacteria in Mono Lake near California's Yosemite National Park.

The space agency had said it plans to reveal an 'astrobiology finding that will impact the search for evidence of extraterrestrial life' but the information was under embargo until 7pm GMT.

The announcement caused frenzied speculation on the internet.

'Did they find ET?', asked one headline in the U S., while another wrote, 'Has Nasa found little green men?'

Speculation mounted around the world about the mystery information and buoyed people who already believe in aliens.

One said on U.S. news website MSNBC, 'It's still hard for me to understand why people can't accept that aliens exist... ET is real'.

'Fact is, life is everywhere,' another wrote. 'I don't need some BS announcement to know it because I have common sense.'

A newspaper in South Korea proclaimed 'Nasa to hold news conference on alien life'.
The event will be streamed live on the internet tomorrow evening.

Is there life out there? Speculators had hoped that a major announcement about alien life would be made
There are also conspiracy theorists who believe the government is involved in a cover-up of some kind.

'It is embarrassing how our country makes it all a secret and hides and controls what we know,' one American ranted, insisting aliens do exist and the U.S. knows it.

'The government lies to us all the time.'

Others were more light-hearted in their predictions.

'Looks like good old Elvis finally ran out of hiding places!,' joked a person on a science blog.
A study last month said that the universe is teeming with planets capable of supporting alien life, according to a new study.

After studying stars similar to the Sun, astronomers found that almost one in four could have small, rocky planets just like the Earth.

This advisory, posted on the NASA website, caused a media frenzy
Many of these worlds may occupy the 'Goldilocks' zone - the region where conditions are neither too hot, nor too cold, for liquid water and possibly life.

The findings mean that there could be tens of billions of planets like the Earth in our own galaxy alone - and trillions upon trillions of planet able to support life throughout the universe.

Planets outside our own solar system are too far away and too small to see directly with telescopes.

Instead, astronomers study distant stars for tell-tale 'wobbles' - caused when stars are pulled by a planet's gravity.

In the last decade, nearly 500 planets have been discovered outside the solar system this way.

In September astronomers announced the discovery of the most Earth-like planet ever found - a rocky world three times the size of our own world, orbiting a star 20 light years away.

The planet appears to have an atmosphere, a gravity like our own and could have flowing water on its surface.

The discovery came three years after astronomers found a similar, slightly less habitable planet around the same small red star called Gliese 581 in the constellation of Libra.

The planet, named Gliese g, is 118,000,000,000,000 miles away - so far away that light from its start takes 20 years to reach the Earth.
  woensdag 1 december 2010 @ 14:58:16 #29
185327 Thory
Weet wat goed voor je is
pi_89386461
quote:
De NASA heeft een bijzondere bacterie ontdekt die mogelijk ook kan voorkomen op planeten die tot nu toe als ‘levensloos’ werden beschouwd
.

quote:
De NASA wil de bevinding eigenlijk pas morgen bekend maken, maar de Britse kranten The Sun en The Daily Mail hebben het verbod op publicatie van het nieuws geschonden.
http://www.nu.nl/wetensch(...)-bacterie-aarde.html
En wat slecht voor je is.
pi_89386832
Heeft het arseen in het DNA i.p.v. fosfor? Bevat het uberhaupt ergens fosfor?
pi_89388396
En nog belangrijker, is dit leven volledig onafhankelijk ontstaan van Fosfor afhankelijk leven? Of heeft het zich aangepast op een bijzondere manier?
  woensdag 1 december 2010 @ 19:15:04 #32
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_89397482
Dan liep Labyrint achter. Daar was het nog volop in onderzoek, amper een week later wordt het al bevestigd. Het zou natuurlijk wel mooi zijn als het erfelijk materiaal van die arseenbacterie compleet anders is opgebouwd, ipv de standaard vier basen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_89398833
Niet eens op een planeet...maar ergens in een meer in Californië :')
pi_89402092
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 08:29 schreef Faux. het volgende:
Ik ben benieuwd. Hopelijk komen ze met iets anders dan alleen "we hebben water gevonden".
Dat is niks bijzonders natuurlijk, water is al lang gevonden buiten de Aarde. Zowel in vaste stof en gas. Men zoekt nu naar vloeibaar water en de grootse kanshebber in onze zonnestelsel is waarschijnlijk de maan Europa

Zo te zien heeft 1-of-6Billion gelijk gehad over Arsenicum gebaseerd leven. ^O^
  woensdag 1 december 2010 @ 22:14:32 #35
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_89407938
NASA gaat vermoedelijk onthullen dat er in een voor 'normaal leven' giftig meer (op aarde) toch leven is gevonden. Dit leven heeft op arsenicum gebaseerd DNA, waardoor alles wat we tot nu toe dachten te weten over de beperkingen van de mogelijkheden voor leven herzien moeten worden en de kans op buitenaards leven enorm toeneemt..

Journaal24 Live liet dit zojuist (ondanks het embargo?) al weten, dus tune in ;)

http://nos.nl/artikel/202302-nieuw-soort-leven-ontdekt.html

http://weblogs.vpro.nl/labyrint/

http://www.dailymail.co.u(...)ch-life-planets.html

[ Bericht 10% gewijzigd door alien8ed op 01-12-2010 22:30:10 ]
hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
  woensdag 1 december 2010 @ 22:20:18 #36
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_89408270
Ik hoop dat het geen grote teleurstelling gaat worden. Hoe is het opgebouwd? Is de fosfor vervangen door arseen? Dan moet het mogelijk zijn een profiel te maken, aan te nemen dat arseen de fosfor vervangen heeft en op basis daarvan de voorouder vinden. Interessant gaat het pas worden als deze bacterie écht heel anders is. Eerder werd al gespeculeerd over leven dat op silicium ipv koolstof gebaseerd is. Dan zou elk element vervangen kunnen worden door een van dezelfde groep en de volgende periode.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 1 december 2010 @ 22:45:22 #37
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_89409709
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:20 schreef ouderejongere het volgende:
Ik hoop dat het geen grote teleurstelling gaat worden. Hoe is het opgebouwd? Is de fosfor vervangen door arseen? Dan moet het mogelijk zijn een profiel te maken, aan te nemen dat arseen de fosfor vervangen heeft en op basis daarvan de voorouder vinden. Interessant gaat het pas worden als deze bacterie écht heel anders is. Eerder werd al gespeculeerd over leven dat op silicium ipv koolstof gebaseerd is. Dan zou elk element vervangen kunnen worden door een van dezelfde groep en de volgende periode.
Dat is dan ook het interessante, wat kan er dan nog meer vervangen worden?
pi_89410383
koolstof -> silicium is erg onwaarschijnlijk. silicium kan geen dubbele bindingen aangaan, iets wat redelijk essentieel is voor veel complexe atomen. dit maakt het natuurlijk niet gelijk 'onmogelijk', maar wel erg onwaarschijnlijk. in elk geval een stuk onwaarschijnlijker dan de arsenicum mogelijkheid.

verder ben ik weer eens teleurgesteld in de kranten. al die koppen over buitenaards leven, terwijl elke wetenschapsjournalist al lang door moet hebben gehad dat het waarschijnlijk niet over ET zou gaan...
pi_89410446
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:45 schreef Tokamak het volgende:

[..]

Dat is dan ook het interessante, wat kan er dan nog meer vervangen worden?

Dan zou alles dus een plaatsje naar beneden schuiven en dan passen arseen en seleen erin.
Maar zouden al die stoffen dan elders wel zo copieus voor handen dat daar grootschalig leven op te baseren valt?

Prof. Icke zei gister bij DWDD dat het leven dat tot dus ver bekend is gebaseerd is op al het "onkruid" (oid) van de bekende elementen...
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
  donderdag 2 december 2010 @ 00:16:40 #40
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_89414231
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:56 schreef outtayourleague het volgende:

Prof. Icke zei gister bij DWDD dat het leven dat tot dus ver bekend is gebaseerd is op al het "onkruid" (oid) van de bekende elementen...
"De goedkoopste meuk in het helaal." waren zijn woorden.

Even een vraag van een volkomen leek op dit gebied:
Betekend dit dat deze levensvorm een stof heeft vervangen in zijn DNA of is deze levensvorm los van onze levensvorm onstaan met de, op een na, zelfde bouwstenen als onze eerste voorouders?

Edit: NOS heeft het er nu over dat het fosfor in een lab is vervangen door arseen dus als dat klopt is mijn vraag verder overbodig.

[ Bericht 8% gewijzigd door BrainOverfloW op 02-12-2010 03:02:36 ]
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_89416743
het gaat voor zover ik weet over fosfor beestjes die geevolueerd zijn in arseen beestjes. niet appart ontstaan van leven.

maar ben er niet helemaal zeker van.
pi_89418312
01-12-2010

NASA geeft uitleg over nieuwe levensvorm in giftig meer

Het onherbergzame Monomeer, in de Amerikaanse staat Californië.
Op de bodem van een giftig meer in Californië is een nieuwe levensvorm ontdekt, die kan overleven in barre omstandigheden. Dat verhoogt mogelijk de kans dat buitenaards leven bestaat.

De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA geeft donderdag een persconferentie over de ontdekking, meldden Britse media.

Arsenicum bij stofwisseling
Het Monomeer zit vol arsenicum en is voor alle tot nu toe bekende levensvormen te giftig. Het nu ontdekte micro-organisme kan er wel in leven en gebruikt het arsenicum zelfs in zijn stofwisseling, in plaats van fosfor bij de tot nu toe bekende levensvormen.

Bij de persconferentie komen naast de biologe die de ontdekking heeft gedaan, ook wetenschappers aanschuiven die zoeken naar leven op Mars en op een maan van Saturnus. (afp/tw)

(HLN)

[ Bericht 65% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 02-12-2010 09:37:30 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  donderdag 2 december 2010 @ 10:14:28 #43
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_89419933
Sterker nog, het gaat hier om fosfor-beestjes die 'het ook doen met' arseen. Toch is het revolutionair, aangezien men voorheen altijd dacht: geen fosfor, geen leven! Dat lijkt dus onjuist. Er moet ws nog wel verder onderzoek gedaan worden.

Hoe dan ook, de 6 elementen zijn niet meer heilig, en dus zou er grondig naar gekeken kunnen worden, wat tot nieuwe inzichten kan leiden. Mogelijk zelfs in de ontstaansgeschiedenis van onze eigen aarde. Ik zat net als OudereJongere ook al te kijken naar Seleen, en de Wiki vertelt me dit:

quote:
Seleen kan in veel organische moleculen die zwavel bevatten het zwavelatoom vervangen. Daarbij blijven veel eigenschappen behouden. Deze vervanging is zelfs in eiwitmoleculen mogelijk: door bacteriën in een medium te kweken waarin het aminozuur methionine is vervangen door seleno-methionine, kan men een seleenhoudende variant van geproduceerde eiwitten isoleren. Voor deze varianten is het veel eenvoudiger dan voor de gewone eiwitten met behulp van röntgendiffractie de structuur te bepalen.
Ik ben geen scheikundige, maar Seleen lijkt dus een mogelijke vervanger voor Zwavel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tokamak op 02-12-2010 10:29:42 ]
pi_89420520
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:46 schreef Tokamak het volgende:

[..]

Vorige week in 'Labyrint' een halfuur mede hierover:

http://beta.uitzendinggem(...)37-zoeken-naar-leven

Ook ik gok dat het hierover gaat, de Felisa Wolfe-Simon die hiermee bezig is, is een van de namen op de persconferentie.

Kort gezegd: Het gaat dan om de vervanging van Fosfor door Arsenicum in de elementaire bouwstenen van het bekende leven, aminozuren. En als dat waar zou zijn, welk van de elementaire bouwstenen (koolstof, stikstof, zuurstof, waterstof, fosfor, zwavel) zouden dan nog meer vervangen kunnen worden door andere elementen. Een theoretische andere kandidaat is Silicium voor Koolstof. Met andere woorden, mogelijk bestaat leven niet uitsluitend uit de bekende aminozuren, maar zijn er nog tal van andere soorten bouwstenen die leven kunnen maken. En dat vergroot aanzienlijk de kans dat we (microbisch) leven zullen vinden op andere planeten.
He he, na die labyrint uitzending had ik vorige week zelf ook al het idee dat het min of meer bekend was dat sommige bacterien Arsenicum gebruiken als elementaire bouwsteen. Had ik dus niet helemaal goed begrepen. Daardoor viel het nieuws van gisterenavond wel een beetje tegen, aangezien ik voor mijn gevoel niks nieuws hoorde.
Overigens blijft het natuurlijk spectaculair nieuws.
  donderdag 2 december 2010 @ 11:50:21 #45
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_89422942
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:14 schreef Tokamak het volgende:
Sterker nog, het gaat hier om fosfor-beestjes die 'het ook doen met' arseen. Toch is het revolutionair, aangezien men voorheen altijd dacht: geen fosfor, geen leven! Dat lijkt dus onjuist. Er moet ws nog wel verder onderzoek gedaan worden.

Hoe dan ook, de 6 elementen zijn niet meer heilig, en dus zou er grondig naar gekeken kunnen worden, wat tot nieuwe inzichten kan leiden. Mogelijk zelfs in de ontstaansgeschiedenis van onze eigen aarde. Ik zat net als OudereJongere ook al te kijken naar Seleen, en de Wiki vertelt me dit:

[..]

Ik ben geen scheikundige, maar Seleen lijkt dus een mogelijke vervanger voor Zwavel.
Daar is zelfs een film over http://www.imdb.com/title/tt0251075/ *O*
I follow you......but not on Twitter
pi_89434791
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 06:01 schreef Asphias het volgende:
het gaat voor zover ik weet over fosfor beestjes die geevolueerd zijn in arseen beestjes. niet appart ontstaan van leven.

maar ben er niet helemaal zeker van.
We horen het vanavond van de NASA zelf :Y
  donderdag 2 december 2010 @ 17:39:38 #47
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_89438419
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:50 schreef 1-of-6Billion het volgende:

[..]

Daar is zelfs een film over http://www.imdb.com/title/tt0251075/ *O*
Head & Shoulders :D
pi_89443147
Elementen tot en met ijzer worden gevormd in sterren dmv kernfusie. Elementen daarboven zijn ontstaan in supernovae. Alleen hierom is het al opmerkelijk te noemen dat in een relatief jong melkwegstelsel al genoeg arseen is dat als bouwstenen voor leven dient.
We moeten natuurlijk de resultaten afwachten. We kennen allemaal extremofielen die gevonden zijn op de bodem van de oceaan, in poolijs en zelfs organismen die van de Maan zijn teruggekomen. Misschien is het allemaal niet zo heel erg spectaculair, we zullen zo zien.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_89444346
We zullen zo zien. Ben benieuwd.. 3 minuten nog...
pi_89444580
ik zie niks
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')