abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 december 2010 @ 21:00:44 #226
104871 remlof
Europees federalist
pi_89448045
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

voyager is daar toch voorbij gevlogen!!
Nee hoor, Voyager-1 is langs Jupiter en Saturnus gevlogen en Voyager-2 langs Jupiter, Saturnus, Uranus en Neptunus.
Yankee go home!
  donderdag 2 december 2010 @ 21:02:33 #228
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89448156
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee hoor, Voyager-1 is langs Jupiter en Saturnus gevlogen en Voyager-2 langs Jupiter, Saturnus, Uranus en Neptunus.
nou dan was het op uranus, ik haal die planeten altijd door elkaar.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 2 december 2010 @ 21:03:13 #229
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89448209
HEY DJEEZ HIER ZIJN JE ALIENS
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 2 december 2010 @ 21:04:01 #230
104871 remlof
Europees federalist
pi_89448260
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:03 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]
Ze zijn wel dikker dan de fosforvarianten:

Yankee go home!
  donderdag 2 december 2010 @ 21:05:29 #231
104871 remlof
Europees federalist
pi_89448336
Dus: levensvormen gebaseerd op fosfor zijn dik. Daar ga je met je magere aliens die al decennia onze SF-films bevolken.
Yankee go home!
pi_89448623
:')
  donderdag 2 december 2010 @ 21:18:37 #233
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89449100
quote:
3s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:05 schreef remlof het volgende:
Dus: levensvormen gebaseerd op fosfor zijn dik. Daar ga je met je magere aliens die al decennia onze SF-films bevolken.
gebaseerd op arseen bedoel je ;) wij zijn gebaseerd op fosfor (o rly)
Een gedicht over Maanvis
pi_89449119
Ja en hoeveel geld heeft dit ons weer gekost? Beetje bacterieen lopen zoeken.
Ron Paul 2012
  donderdag 2 december 2010 @ 21:19:26 #235
104871 remlof
Europees federalist
pi_89449146
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

gebaseerd op arseen bedoel je ;) wij zijn gebaseerd op fosfor (o rly)
Ow ja, sorry arseen inderdaad.
Yankee go home!
pi_89449173
quote:
15s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:18 schreef Supersoep het volgende:
Vrijwel niets..... één vrouw heeft dit in haar eentje uitgezocht met een beetje financiering van de NASA...
En dan te bedenken dat dit eigenlijk een wereldschokkend ontdekking is.... niet direct zo zeuren ;)
pi_89449205
quote:
15s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:18 schreef Supersoep het volgende:
Dit heeft ons niets gekost, want wij wonen in Nederland en niet in de VS.
pi_89449410
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:20 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Dit heeft ons niets gekost, want wij wonen in Nederland en niet in de VS.
Het gaat ons geld kosten want nu gaan Europese onderzoekers hier ook mee beginnen. Bv bacteriën die leven op peroxide in Geert's haar.
Ron Paul 2012
  donderdag 2 december 2010 @ 21:24:06 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_89449447
Maar het zijn dus gewoon fosforgebaseerde bacterien die ook op arsenicum kunnen leven? Ik zie niet hoe dit nou echt nieuwe paden opent in de ontdekking van leven. Dan kun je zeggen dat een planeet bedekt in arsenicum leven kan hebben als hij tenminste vroeger niet bedekt was in arsenicum, whooptiefuckingdoo.

Het is een leuk resultaat voor de onderzoekster hoor, maar niets waar een wereldwijde persconferentie voor belegd hoeft te worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 2 december 2010 @ 21:25:28 #240
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89449533
speknek, deze bacteriën zijn ontdekt op uranus. dat maakt het wereldbelangrijk, niet dat ze op arseen leven ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_89449610
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:24 schreef speknek het volgende:
Maar het zijn dus gewoon fosforgebaseerde bacterien die ook op arsenicum kunnen leven? Ik zie niet hoe dit nou echt nieuwe paden opent in de ontdekking van leven. Dan kun je zeggen dat een planeet bedekt in arsenicum leven kan hebben als hij tenminste vroeger niet bedekt was in arsenicum, whooptiefuckingdoo.

Het is een leuk resultaat voor de onderzoekster hoor, maar niets waar een wereldwijde persconferentie voor belegd hoeft te worden.
Ik zag gisteren in het nieuws (ja ik loop nog wat achter ja :') ) dat die beestjes ipv fosfor arsenicum als bouwstof hebben, en niets over dat ze arsenicum zouden eten en gewoon uit fosfor bestaan. Maar dat is dus alweer achterhaald? :?
pi_89449886
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:03 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]
Dus daar komt crack vandaan...
pi_89450149
quote:

de evolutie van het leven is nog een ander punt natuurlijk, maar het is echt wel een doorbraak dat er leven kan bestaan op een plek waar geen fosfor maar arsenicum is. dat betekend dus dat het misschien wel mogelijk is dat er leven ontstaan en evolueert op een arsenicumplaneet. oftewel een hele berg planeten die eerst als dood was beschouwt (want geen fosfor) kan nu mogelijk toch leven bevatten.
pi_89450162
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:26 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Ik zag gisteren in het nieuws (ja ik loop nog wat achter ja :') ) dat die beestjes ipv fosfor arsenicum als bouwstof hebben, en niets over dat ze arsenicum zouden eten en gewoon uit fosfor bestaan. Maar dat is dus alweer achterhaald? :?
Er zijn gemengde verhalen.
De minst spannende is dat deze beesten gewoon fosfor gebaseerd zijn, maar als je in een dieet fosfor met arsenicum vervangt repliceren ze hun DNA ook met arsenicum erin ipv fosfor.
En dat is wel iets bijzonders, want er is geen enkele reden om niet aan te nemen dat dit ook op buitenaardse planeten kan. Fosfor is enkel de handigere van de 2 en daarom bestaat al het leven op aarde daaruit. Evolutie enzo.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 2 december 2010 @ 21:37:36 #245
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89450223
Is mevrouwtje al genomineerd voor een prijs :P? Dit lijkt me voor wetenschappers wel een belangrijke ontdekking.
pi_89450710
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:37 schreef Nibb-it het volgende:
Is mevrouwtje al genomineerd voor een prijs :P? Dit lijkt me voor wetenschappers wel een belangrijke ontdekking.
Dan moet het eerst een tijdje stand houden tegen kritiek na publicaties in peer-review journals.
Ron Paul 2012
  donderdag 2 december 2010 @ 21:46:05 #247
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89450739
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:36 schreef Asphias het volgende:

[..]

de evolutie van het leven is nog een ander punt natuurlijk, maar het is echt wel een doorbraak dat er leven kan bestaan op een plek waar geen fosfor maar arsenicum is. dat betekend dus dat het misschien wel mogelijk is dat er leven ontstaan en evolueert op een arsenicumplaneet. oftewel een hele berg planeten die eerst als dood was beschouwt (want geen fosfor) kan nu mogelijk toch leven bevatten.
hoezo misschien? uranus.
Een gedicht over Maanvis
pi_89452503
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:36 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Er zijn gemengde verhalen.
De minst spannende is dat deze beesten gewoon fosfor gebaseerd zijn, maar als je in een dieet fosfor met arsenicum vervangt repliceren ze hun DNA ook met arsenicum erin ipv fosfor.
En dat is wel iets bijzonders, want er is geen enkele reden om niet aan te nemen dat dit ook op buitenaardse planeten kan. Fosfor is enkel de handigere van de 2 en daarom bestaat al het leven op aarde daaruit. Evolutie enzo.
Dus er zijn twee soorten? :? Met fosfor erin en met arsenicum? En die met arsenicum stammen af van diegenen met fosfor erin?
pi_89452762
quote:

Niet alleen kunnen ze op arseen leven, maar waarschijnlijk hebben ze fosfor in hun DNA vervangen met arseen, en dat is iets wat toch wel voor onmogelijk werd geacht, doordat arseen een stuk instabielere moleculen oplevert. Dat opzich is al een grote ontdekking, want al het leven wat we tot dusver kennen bestaat uit fosfor. Ik ben ook heel benieuwd of deze bacterie ook een op arseen gebaseerde ATP heeft.

Wat betreft nieuwe paden voor buitenaards leven. Waar voorheen vooral gezocht werd naar een omgeving die heel erg op de aarde lijkt, kan nu serieus rekening gehouden worden met hele andere omgevingen. En dat vergroot je kansen op het daadwerkelijk vinden van leven buiten de aarde. Toch wel erg fijn bij een missie die enkele tientallen jaren duurt en vele miljoenen kost.
-
pi_89453132
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:14 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Dus er zijn twee soorten? :? Met fosfor erin en met arsenicum? En die met arsenicum stammen af van diegenen met fosfor erin?
quote:
''We weten dat sommige microbes arseen kunnen opnemen, maar wij hebben een organisme gevonden dat iets nieuws doet: het bouwt delen van zichzelf uit arseen, verklaarde ontdekker Felisa Wolfe-Simon.

Nader onderzoek moet uitwijzen hoe het arseen in het DNA van de bacterie Halomonadaceae is beland.
http://www.nu.nl/buitenla(...)terie-bevestigd.html

Die vraag is nog open dus. :)
Ze zei tijdens de persconferentie ook duidelijk dat dit een soort conceptonderzoek was. De basis ligt er, de eerste vermoedens zijn bevestigd, en andere onderzoekers kunnen nu pas echt aan de slag.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')