Teneerste, ik hoef niet te kopen. Als ik zou kopen dan ging ik zeker niet mijn huidige woning kopen. De kantoorpanden zijn soms nog bijna nieuw, die banksters waren het er na 10 jaar soms al zat, die gingen liever naar een gebouw met gouden kranen op de WC.quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:27 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jij kan straks kiezen om je coöp.woning (tochtige bouwval zoals je die woningen zelf noemt) te kopen of in een door bankster afgeleefde kantoorpand te gaan wonen. Die eerste moet je kopen en anders moet je de laatste huren
Een huis is om in te wonen imo, maar menig mens hoopt er toch ook gratis rijk door te worden.quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:49 schreef Perrin het volgende:
Xeno, sommige mensen kopen een huis niet om rijk mee te worden maar om gewoon lekker in te leven.
Als je niet hoeft te kopen waar maak je je dan zo druk om?quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Teneerste, ik hoef niet te kopen. Als ik zou kopen dan ging ik zeker niet mijn huidige woning kopen. De kantoorpanden zijn soms nog bijna nieuw, die banksters waren het er na 10 jaar soms al zat, die gingen liever naar een gebouw met gouden kranen op de WC.
Overigens... in mijn regio is de daling op de huizenmarkt goed begonnen, sprak net een insider... huis met vraagprijs van 200k (staan een stuk of 5 soortgelijke woningen te koop voor dezelfde vraagprijs) is verkocht voor 170k, dat is toch even -15%. De huidige eigenaar kon de lasten niet meer opbrengen en moest er vanaf. Tja... daar sta je dan als teleurgestelde buurman die nog steeds 200k meent te kunnen beuren
Komop, het lijkt hier wel spam voor die site zeg.quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:46 schreef xenobinol het volgende:
Voor de mensen die het allemaal nog niet (willen) begrijpen:
http://www.huizenmarkt-ze(...)van-een-woningmarkt/
adres? hebben we eindelijk iets controleerbaars ipv de hond van de neef van de vriendin van een *kuch* insider.quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:35 schreef xenobinol het volgende:Overigens... in mijn regio is de daling op de huizenmarkt goed begonnen, sprak net een insider... huis met vraagprijs van 200k (staan een stuk of 5 soortgelijke woningen te koop voor dezelfde vraagprijs) is verkocht voor 170k, dat is toch even -15%. De huidige eigenaar kon de lasten niet meer opbrengen en moest er vanaf. Tja... daar sta je dan als teleurgestelde buurman die nog steeds 200k meent te kunnen beuren
quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
adres? hebben we eindelijk iets controleerbaars ipv de hond van de neef van de vriendin van een *kuch* insider.
Het moet iemand met jouw kwaliteiten toch wel lukken soortgelijke situaties in je eigen omgeving te kunnen vinden? Ooh nee..... wacht.... jij woonde tussen de miljonairs die alleen maar op unieke locaties wensen te wonenquote:Op vrijdag 3 december 2010 10:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
adres? hebben we eindelijk iets controleerbaars ipv de hond van de neef van de vriendin van een *kuch* insider.
Waarom geef je niet gewoon de Funda link?quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het moet iemand met jouw kwaliteiten toch wel lukken soortgelijke situaties in je eigen omgeving te kunnen vinden? Ooh nee..... wacht.... jij woonde tussen de miljonairs die alleen maar op unieke locaties wensen te wonen
Van zijn duim bestaat geen Funda link. Of hij komt met die spamsite van Huizenmarktzeepbel, je weet wel, die jongen die totaal niet geobsedeerd is door de huizenmarkt en ook helemaal geen gevoelens van afgunst kent jegens kopers.quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:31 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Waarom geef je niet gewoon de Funda link?
Waarom geloof je mij niet op mijn woord?quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:31 schreef Sjabba het volgende:
Waarom geef je niet gewoon de Funda link?
Afgunst is voor mensen die menen dat ze altijd tekort gedaan worden. Ik ben van mening dat de gemiddelde Nederlander zich tekort laat doen door banken, verzekeraars en speculanten. Ben ik nu mega jaloers? Ik vindt het gewoon triest om te zien hoe makkelijk de inwoners van dit land zich laten slaven door de financiele sector, wat rest er nog van onze VOC mentaliteitquote:Op vrijdag 3 december 2010 10:42 schreef Scorpie het volgende:
Van zijn duim bestaat geen Funda link. Of hij komt met die spamsite van Huizenmarktzeepbel, je weet wel, die jongen die totaal niet geobsedeerd is door de huizenmarkt en ook helemaal geen gevoelens van afgunst kent jegens kopers.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom geloof je mij niet op mijn woord?
Lul er niet overheen en geef gewoon die link van dat huis (en die 5 andere dezelfde).quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Afgunst is voor mensen die menen dat ze altijd tekort gedaan worden. Ik ben van mening dat de gemiddelde Nederlander zich tekort laat doen door banken, verzekeraars en speculanten. Ben ik nu mega jaloers? Ik vindt het gewoon triest om te zien hoe makkelijk de inwoners van dit land zich laten slaven door de financiele sector, wat rest er nog van onze VOC mentaliteit
alsjeblieft...... (meende je er nog achter te zetten, hoop ik)quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:53 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Lul er niet overheen en geef gewoon die link van dat huis (en die 5 andere dezelfde).
Dat is maar de vraag. Als alles zo zeker is, is het leven toch geen reet aan?quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:08 schreef Sjabba het volgende:
Het is nu al 1,5 jaar een mooie tijd om te kopen als je dit finicieel kan bolwerken. Superveel keuze, goede onderhandelingpositie en lage rente.
Maar ipv hun kans te grijpen wachten veel op iest dta niet komen gaat. Een instorting van de huizenmarkt. Dus voorlopig gebeurt er niet veel en ondertussen is er weer 1,5 jaar gewoont in een woning die niet naar je zin is, waar je teveel huur voor betaald en dat huis wat je leuk vind is misschien al verkocht. Staat het nog te koop is er niet veel van de prijs af en dus gaan sommige maar gal spuwen dat het 1 complot is enz.
kennelijk woont men goed of men krijgt de aankoop niet rond, ik ken ook wel wat verkopers die knap radeloos raken met twee huizen, en het accepteren van een bod dat 15% beneden de vraagprijs ligt is misschien pijnlijk, maar wel verstandig.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:08 schreef Sjabba het volgende:
Het is nu al 1,5 jaar een mooie tijd om te kopen als je dit finicieel kan bolwerken. Superveel keuze, goede onderhandelingpositie en lage rente.
Maar ipv hun kans te grijpen wachten veel op iest dta niet komen gaat. Een instorting van de huizenmarkt. Dus voorlopig gebeurt er niet veel en ondertussen is er weer 1,5 jaar gewoont in een woning die niet naar je zin is, waar je teveel huur voor betaald en dat huis wat je leuk vind is misschien al verkocht. Staat het nog te koop is er niet veel van de prijs af en dus gaan sommige maar gal spuwen dat het 1 complot is enz.
ik ken zelfs mensen die huizen op de top van de markt in 2008 verkochten voor meer dan 25% onder de vraagprijs. Was het huis dan duur of goedkoop?quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kennelijk woont men goed of men krijgt de aankoop niet rond, ik ken ook wel wat verkopers die knap radeloos raken met twee huizen, en het accepteren van een bod dat 15% beneden de vraagprijs ligt is misschien pijnlijk, maar wel verstandig
Als je 1,5 jaar geleden gekocht had was je niet zo goed af geweest dan wanneer je gewacht had. Want de positie van de koper is in die tijd nog beter geworden.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:08 schreef Sjabba het volgende:
als je naar omringende landen en naar bouwkosten kijkt is dat zo jaquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:17 schreef Sjabba het volgende:
Ja...
Reageert iedereen hier met ik woon best naar miijn zin. Dus waarom klaag je dan dat de prijzen te hoog zijn?
Tja, klagen. Dat heeft geen zin. De prijzen zijn zoals ze zijn. Blijkbaar is dat wat de markt er voor over heeft.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:17 schreef Sjabba het volgende:
Ja...
Reageert iedereen hier met ik woon best naar miijn zin. Dus waarom klaag je dan dat de prijzen te hoog zijn?
Welke markt? De markt is met 40% ingezakt wat het aantal transacties betreft. De verkopende partijen willen gewoon geen prijsreductie accepteren, daar moeten de geesten eerst op voorbereid worden, vandaar de delay.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:19 schreef LXIV het volgende:
Tja, klagen. Dat heeft geen zin. De prijzen zijn zoals ze zijn. Blijkbaar is dat wat de markt er voor over heeft.
Ik denk alleen dat de markt nog wat verder afkalft, dus dat het verstandiger is om nog even te wachten.
Ach... alles is relatief, de laatste keer dat ik een brood kocht bij de bakker heb ik maar afgezien van de optie om ook direct een aandeel in zijn bedrijf erbij te kopenquote:In principe is het natuurlijk slimmer (in Nederland met zijn HRA) om vanaf een bepaald inkomen een koophuis te hebben. Want je hebt geen recht op huursubsidie maar wel op HRA.
Verder is er mi wel één groot nadeel aan huren, maar dat is niet dat het duurder is, want dat is niet zo. Het grote nadeel is dat je niet kunt investeren in je huis. Dat is weggegooid geld.
Huren is altijd duurder tenzij je in een subsidiewoning huurt en geen minimuminkomen hebt. Alle andere gevallen is het altijd duurder op termijn omdat ene verhuurder geld eraan overhoud. Het grootste nadeel is idd dat je niet snel tuindeuren, keuken, toilet enz gaat aanpassen omdat dat geld weggooien is als je eens verhuist.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja, klagen. Dat heeft geen zin. De prijzen zijn zoals ze zijn. Blijkbaar is dat wat de markt er voor over heeft.
Ik denk alleen dat de markt nog wat verder afkalft, dus dat het verstandiger is om nog even te wachten.
In principe is het natuurlijk slimmer (in Nederland met zijn HRA) om vanaf een bepaald inkomen een koophuis te hebben. Want je hebt geen recht op huursubsidie maar wel op HRA.
Verder is er mi wel één groot nadeel aan huren, maar dat is niet dat het duurder is, want dat is niet zo. Het grote nadeel is dat je niet kunt investeren in je huis. Dat is weggegooid geld.
Het zelfde als jou voorbeelden;quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:27 schreef xenobinol het volgende:
Maar wat vinden jullie nou eigenlijk van de 'vrij op naam weken' ?
Het maakt het op het oog goedkoper om de woning te kopen. Waarschijnlijk is er alleen een stuk minder onderhandelingsruimte, wellicht ook de huizenprijs iets omhooggeschroefd.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:27 schreef xenobinol het volgende:
Dat is natuurlijk geen geldig argument, misschien neemt een verhuurder wel genoegen met een veel lager rendement als de projectontwikkelaar die echt ziekelijk veel verdient heeft aan die nieuwbouwwoningenquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:27 schreef Sjabba het volgende:
Huren is altijd duurder tenzij je in een subsidiewoning huurt en geen minimuminkomen hebt. Alle andere gevallen is het altijd duurder op termijn omdat ene verhuurder geld eraan overhoud.
Waarom zou je dat aanpassen als het nog in prima staat is? Was jij niet een van die mensen die starters wist voor te houden dat ze niet meteen het onderste uit de kan moesten halen?quote:Het grootste nadeel is idd dat je niet snel tuindeuren, keuken, toilet enz gaat aanpassen omdat dat geld weggooien is als je eens verhuist.
Mmm.... op dit punt moet ik je gedeeltelijk gelijk geven, mensen die willen kopen en de middelen daartoe hebben zullen dat gewoon blijven doen. Toch moet het ook jouw opgevallen zijn dat hun aantal sterk gereduceerd is. Dit zal hoe dan ook zijn uitwerking hebben op de prijsvorming, in dat licht gezien kan het dus ook voor de groep 'koopjesjagers' interessant zijn nog even te wachten.quote:Het is makkelijk praten om te zeggen dat wachten slimmer is als je zelf prima woont. Echter wordt de markt bepaald door mensen die kopen en dus blijkbaar niet prima wonen en/of beter willen/kunnen/moeten wonen. Het adviseren van wachten is erg relatief en geld alleen voor de mensen die toch al niet willen kopen.
Aaaah wat liefquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:28 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Het zelfde als jou voorbeelden;
Onzin op een leuke manier verpakt...
Dat was ook mijn idee, in het geval de prijs niet is aangepast zou je het kunnen zien als een korting van zo'n 7 a 8%. Te weinig naar mijn smaakquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:29 schreef dasorakel het volgende:
Het maakt het op het oog goedkoper om de woning te kopen. Waarschijnlijk is er alleen een stuk minder onderhandelingsruimte, wellicht ook de huizenprijs iets omhooggeschroefd.
[..]quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen geldig argument, misschien neemt een verhuurder wel genoegen met een veel lager rendement als de projectontwikkelaar die echt ziekelijk veel verdient heeft aan die nieuwbouwwoningen
[..]
Waarom zou je dat aanpassen als het nog in prima staat is? Was jij niet een van die mensen die starters wist voor te houden dat ze niet meteen het onderste uit de kan moesten halen?
[..]
Mmm.... op dit punt moet ik je gedeeltelijk gelijk geven, mensen die willen kopen en de middelen daartoe hebben zullen dat gewoon blijven doen. Toch moet het ook jouw opgevallen zijn dat hun aantal sterk gereduceerd is. Dit zal hoe dan ook zijn uitwerking hebben op de prijsvorming, in dat licht gezien kan het dus ook voor de groep 'koopjesjagers' interessant zijn nog even te wachten.
kleine editquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:27 schreef dasorakel het volgende:
Over de lange termijn genomen is huren wel duurder. Over t algemeen betaal je bij huur hetzelfde of meer dan bij kopen. (uitgaande van gelijkwaardige woningen etc. etc.) Echter bij je huurwoning gooi je het over de schutting, bij koopwoning heb je een stuk vermogensopbouw dmv stijgende dalende huizenprijzen
Dus 100 jaar stijging en 2 jaar daling zie jij als een permanente daling?quote:
Dat is maar 6% van de koopprijs halen waarbij de verkoper ook nog het belastingvoordeel ontvangt. Een truc waar misschien de wat dommere koper intrapt. Een nieuwe marketingstrategie in de makelaarswereld net zo als de internetveiling met een vanafprijs (wat in landen als bijvoorbeeld Australie normaal is trouwens). De vanafprijs is een lokkertje waar de woning niet voor verkocht hoeft te worden overigens aangezien de verkoper een hogere minimumverkoopprijs kan aangeven.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:27 schreef xenobinol het volgende:
Dat belastingvoordeel is niet voor de verkoper. De verkoper verlaagt zijjn prijs met het percentage dat de koper kwijt is aan overdrachtbelasting en evt. notariskosten. De koper moet altijd zelf de overdrachtbelasting betalen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:47 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Dat is maar 6% van de koopprijs halen waarbij de verkoper ook nog het belastingvoordeel ontvangt. Een truc waar misschien de wat dommere koper intrapt. Een nieuwe marketingstrategie in de makelaarswereld net zo als de internetveiling met een vanafprijs (wat in landen als bijvoorbeeld Australie normaal is trouwens). De vanafprijs is een lokkertje waar de woning niet voor verkocht hoeft te worden overigens aangezien de verkoper een hogere minimumverkoopprijs kan aangeven.
Indien de verkoper de overdrachtbelasting van de koper gaat betalen neem ik aan dat hij ook het belastingvoordeel gaat bedingen via een clausule in de acte.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:57 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat belastingvoordeel is niet voor de verkoper. De verkoper verlaagt zijjn prijs met het percentage dat de koper kwijt is aan overdrachtbelasting en evt. notariskosten. De koper moet altijd zelf de overdrachtbelasting betalen.
Nee, het wordt simpelweg uitgerekend en als korting verwerkt op de aankoopsom. Anders kan het belastingtechnisch niet. Wordt het een schenking...quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:07 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Indien de verkoper de overdrachtbelasting van de koper gaat betalen neem ik aan dat hij ook het belastingvoordeel gaat bedingen via een clausule in de acte.
In dat geval een huis dat 318.000 von verkocht wordt moet dan in de acte komen met een prijs van 300.000 kk. Eigenlijk wel logisch.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:09 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nee, het wordt simpelweg uitgerekend en als korting verwerkt op de aankoopsom. Anders kan het belastingtechnisch niet. Wordt het een schenking...
In prijs verlaagd! Nog in 2010 kopen, want in 2011 moet ik anders de vraagprijs weer verlagenquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:07 schreef Sjabba het volgende:
Sommige mensne weten prima zelf hun woning te verkopen. Zo'n pakkende tekst kunnen ze best zelf maken;
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie.php?id=3511027
Die kans is vrij groot in Vlissingenquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:40 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
In prijs verlaagd! Nog in 2010 kopen, want in 2011 moet ik anders de vraagprijs weer verlagen
Lees de faq maar eens en je ziet dat het geen liefdadigheid is. Je zit vast aan FBTO en je moet de 'voorgeschoten' rente later alsnog terugbetalen. Een echt leentokkie product dusquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:07 schreef Bayswater het volgende:
Gelukkig hebben verhuurders hier al wat op gevonden, fijn volk is het toch.
http://www.startersrente.nl/nieuws.asp?id=29
Laat dat nu net de definitie van 'voorschieten' zijn....quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:51 schreef xenobinol het volgende:
en je moet de 'voorgeschoten' rente later alsnog terugbetalen.
En zijn de leentokkies dus weer blijquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Laat dat nu net de definitie van 'voorschieten' zijn....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |