abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89464761
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:27 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Jij kan straks kiezen om je coöp.woning (tochtige bouwval zoals je die woningen zelf noemt) te kopen of in een door bankster afgeleefde kantoorpand te gaan wonen. Die eerste moet je kopen en anders moet je de laatste huren _O-
Teneerste, ik hoef niet te kopen. Als ik zou kopen dan ging ik zeker niet mijn huidige woning kopen. De kantoorpanden zijn soms nog bijna nieuw, die banksters waren het er na 10 jaar soms al zat, die gingen liever naar een gebouw met gouden kranen op de WC.

Overigens... in mijn regio is de daling op de huizenmarkt goed begonnen, sprak net een insider... huis met vraagprijs van 200k (staan een stuk of 5 soortgelijke woningen te koop voor dezelfde vraagprijs) is verkocht voor 170k, dat is toch even -15%. De huidige eigenaar kon de lasten niet meer opbrengen en moest er vanaf. Tja... daar sta je dan als teleurgestelde buurman die nog steeds 200k meent te kunnen beuren _O-
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_89465055
Voor de mensen die het allemaal nog niet (willen) begrijpen:

http://www.huizenmarkt-ze(...)van-een-woningmarkt/
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:49:10 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_89465120
Xeno, sommige mensen kopen een huis niet om rijk mee te worden maar om gewoon lekker in te leven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_89465268
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:49 schreef Perrin het volgende:
Xeno, sommige mensen kopen een huis niet om rijk mee te worden maar om gewoon lekker in te leven.
Een huis is om in te wonen imo, maar menig mens hoopt er toch ook gratis rijk door te worden.

Wat vinden jullie trouwens van deze nieuw 'verkapte' korting: de vrij-op-naam-weken

Eindelijk weer eens een verfrissende marketing strategie?

Overigens duren ze bij sommige makelaars wel erg lang.... die weken.... het zijn eerder maanden :')
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:57:26 #205
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89465328
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Teneerste, ik hoef niet te kopen. Als ik zou kopen dan ging ik zeker niet mijn huidige woning kopen. De kantoorpanden zijn soms nog bijna nieuw, die banksters waren het er na 10 jaar soms al zat, die gingen liever naar een gebouw met gouden kranen op de WC.

Overigens... in mijn regio is de daling op de huizenmarkt goed begonnen, sprak net een insider... huis met vraagprijs van 200k (staan een stuk of 5 soortgelijke woningen te koop voor dezelfde vraagprijs) is verkocht voor 170k, dat is toch even -15%. De huidige eigenaar kon de lasten niet meer opbrengen en moest er vanaf. Tja... daar sta je dan als teleurgestelde buurman die nog steeds 200k meent te kunnen beuren _O-
Als je niet hoeft te kopen waar maak je je dan zo druk om?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:58:57 #206
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89465371
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:46 schreef xenobinol het volgende:
Voor de mensen die het allemaal nog niet (willen) begrijpen:

http://www.huizenmarkt-ze(...)van-een-woningmarkt/
Komop, het lijkt hier wel spam voor die site zeg.
Een gecensureerde site van iemand die in een caravan woont...

En alleen reacties van huurders=verzuurders.
and made it rain upward
pi_89466101
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:35 schreef xenobinol het volgende:Overigens... in mijn regio is de daling op de huizenmarkt goed begonnen, sprak net een insider... huis met vraagprijs van 200k (staan een stuk of 5 soortgelijke woningen te koop voor dezelfde vraagprijs) is verkocht voor 170k, dat is toch even -15%. De huidige eigenaar kon de lasten niet meer opbrengen en moest er vanaf. Tja... daar sta je dan als teleurgestelde buurman die nog steeds 200k meent te kunnen beuren _O-
adres? hebben we eindelijk iets controleerbaars ipv de hond van de neef van de vriendin van een *kuch* insider. :)
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:26:16 #208
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89466166
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

adres? hebben we eindelijk iets controleerbaars ipv de hond van de neef van de vriendin van een *kuch* insider. :)
:D

Wachten op het smoesje...
and made it rain upward
pi_89466276
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Het moet iemand met jouw kwaliteiten toch wel lukken soortgelijke situaties in je eigen omgeving te kunnen vinden? Ooh nee..... wacht.... jij woonde tussen de miljonairs die alleen maar op unieke locaties wensen te wonen :P
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:31:55 #210
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89466304
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het moet iemand met jouw kwaliteiten toch wel lukken soortgelijke situaties in je eigen omgeving te kunnen vinden? Ooh nee..... wacht.... jij woonde tussen de miljonairs die alleen maar op unieke locaties wensen te wonen :P
Waarom geef je niet gewoon de Funda link?
and made it rain upward
pi_89466623
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:31 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Van zijn duim bestaat geen Funda link. Of hij komt met die spamsite van Huizenmarktzeepbel, je weet wel, die jongen die totaal niet geobsedeerd is door de huizenmarkt en ook helemaal geen gevoelens van afgunst kent jegens kopers.
pi_89466870
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:31 schreef Sjabba het volgende:

Waarom geloof je mij niet op mijn woord?
I'll sing you a lullaby.
pi_89466937
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:42 schreef Scorpie het volgende:

Van zijn duim bestaat geen Funda link. Of hij komt met die spamsite van Huizenmarktzeepbel, je weet wel, die jongen die totaal niet geobsedeerd is door de huizenmarkt en ook helemaal geen gevoelens van afgunst kent jegens kopers.
Afgunst is voor mensen die menen dat ze altijd tekort gedaan worden. Ik ben van mening dat de gemiddelde Nederlander zich tekort laat doen door banken, verzekeraars en speculanten. Ben ik nu mega jaloers? Ik vindt het gewoon triest om te zien hoe makkelijk de inwoners van dit land zich laten slaven door de financiele sector, wat rest er nog van onze VOC mentaliteit :|W
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:53:03 #214
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89466968
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Waarom geloof je mij niet op mijn woord?
_O-

Ben je al je andere "voorbeelden" vergeten?
and made it rain upward
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:53:48 #215
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89466995
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Afgunst is voor mensen die menen dat ze altijd tekort gedaan worden. Ik ben van mening dat de gemiddelde Nederlander zich tekort laat doen door banken, verzekeraars en speculanten. Ben ik nu mega jaloers? Ik vindt het gewoon triest om te zien hoe makkelijk de inwoners van dit land zich laten slaven door de financiele sector, wat rest er nog van onze VOC mentaliteit :|W
Lul er niet overheen en geef gewoon die link van dat huis (en die 5 andere dezelfde).

SVP

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjabba op 03-12-2010 11:00:21 ]
and made it rain upward
pi_89467024
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:53 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Lul er niet overheen en geef gewoon die link van dat huis (en die 5 andere dezelfde).
alsjeblieft...... (meende je er nog achter te zetten, hoop ik) ;)
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:03:59 #217
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_89467329
mijn eerlijke visie is dat de Ned. huizenmarkt heel langzaam het buitenland zal volgen, maar om daar nu een welles-nietes over te houden is niet zinvol, niemand weet het.

Maar wel valt op dat de politiek hier zoveel mogelijk de markt probeert te sturen / rekken, in wiens voordeel dat is laat zich raden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:08:55 #218
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89467470
Het is nu al 1,5 jaar een mooie tijd om te kopen als je dit finicieel kan bolwerken. Superveel keuze, goede onderhandelingpositie en lage rente.

Maar ipv hun kans te grijpen wachten veel op iest dta niet komen gaat. Een instorting van de huizenmarkt. Dus voorlopig gebeurt er niet veel en ondertussen is er weer 1,5 jaar gewoont in een woning die niet naar je zin is, waar je teveel huur voor betaald en dat huis wat je leuk vind is misschien al verkocht. Staat het nog te koop is er niet veel van de prijs af en dus gaan sommige maar gal spuwen dat het 1 complot is enz.
and made it rain upward
pi_89467545
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:08 schreef Sjabba het volgende:
Het is nu al 1,5 jaar een mooie tijd om te kopen als je dit finicieel kan bolwerken. Superveel keuze, goede onderhandelingpositie en lage rente.

Maar ipv hun kans te grijpen wachten veel op iest dta niet komen gaat. Een instorting van de huizenmarkt. Dus voorlopig gebeurt er niet veel en ondertussen is er weer 1,5 jaar gewoont in een woning die niet naar je zin is, waar je teveel huur voor betaald en dat huis wat je leuk vind is misschien al verkocht. Staat het nog te koop is er niet veel van de prijs af en dus gaan sommige maar gal spuwen dat het 1 complot is enz.
Dat is maar de vraag. Als alles zo zeker is, is het leven toch geen reet aan? :P

Nee, ik betaal niet teveel en woon eigenlijk best naar mijn zin. :)
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:13:48 #220
323876 michaelmoore
pi_89467634
quote:

kennelijk woont men goed of men krijgt de aankoop niet rond, ik ken ook wel wat verkopers die knap radeloos raken met twee huizen, en het accepteren van een bod dat 15% beneden de vraagprijs ligt is misschien pijnlijk, maar wel verstandig.

En heel stoer zeggen dat ga ik het verhuren dat klinkt leuk maar als je gaat rekenen dan moet je gewoon voortaan iedere maand 400 euro toeleggen en dan ook het onderhoud doen, dus blijven de corporaties en verzekeraars verkopen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_89467701
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kennelijk woont men goed of men krijgt de aankoop niet rond, ik ken ook wel wat verkopers die knap radeloos raken met twee huizen, en het accepteren van een bod dat 15% beneden de vraagprijs ligt is misschien pijnlijk, maar wel verstandig
ik ken zelfs mensen die huizen op de top van de markt in 2008 verkochten voor meer dan 25% onder de vraagprijs. Was het huis dan duur of goedkoop?

Of dat pand wat eind vorig verkocht is, en medio dit jaar doorverkocht is met meer dan 50% winst. Was het huis dan duur of goedkoop?

Linkjes hebben naar die panden? ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 03-12-2010 11:17:19 (duidelijker :)) ]
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:15:43 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89467703
quote:

Als je 1,5 jaar geleden gekocht had was je niet zo goed af geweest dan wanneer je gewacht had. Want de positie van de koper is in die tijd nog beter geworden.
Daarmee moet wel als kanttekening geplaatst worden dat wanneer je inderdaad tegen je zin ergens gewoond had en graag had weggewild, je het nog vrij geringe voordeel van wachten voor lief had genomen.
The End Times are wild
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:17:00 #223
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89467756
Ja...

Reageert iedereen hier met ik woon best naar miijn zin. Dus waarom klaag je dan dat de prijzen te hoog zijn?
and made it rain upward
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:18:37 #224
323876 michaelmoore
pi_89467827
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:17 schreef Sjabba het volgende:
Ja...

Reageert iedereen hier met ik woon best naar miijn zin. Dus waarom klaag je dan dat de prijzen te hoog zijn?
als je naar omringende landen en naar bouwkosten kijkt is dat zo ja
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:19:06 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89467841
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:17 schreef Sjabba het volgende:
Ja...

Tja, klagen. Dat heeft geen zin. De prijzen zijn zoals ze zijn. Blijkbaar is dat wat de markt er voor over heeft.
Ik denk alleen dat de markt nog wat verder afkalft, dus dat het verstandiger is om nog even te wachten.

In principe is het natuurlijk slimmer (in Nederland met zijn HRA) om vanaf een bepaald inkomen een koophuis te hebben. Want je hebt geen recht op huursubsidie maar wel op HRA.

Verder is er mi wel één groot nadeel aan huren, maar dat is niet dat het duurder is, want dat is niet zo. Het grote nadeel is dat je niet kunt investeren in je huis. Dat is weggegooid geld.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')