Jammer dat het niet aftrekbaar is..quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gashaard heeft een beter rendement
Wat jij wil, zolang er maar niet van die huilieberichten verschijnen als een ander een topic opent vind ik het best.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mensen die gaan kopen zijn kopers, mensen die al reeds gekocht hebben zijn grootschuldbezitters.
Zo genuanceerd genoeg
quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:23 schreef xenobinol het volgende:
Boehoe.... mijn topic is gekaapt....![]()
![]()
Volkomen terecht, topic kapen is gewoon niet netjesquote:Op dinsdag 30 november 2010 12:16 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Wat jij wil, zolang er maar niet van die huilieberichten verschijnen als een ander een topic opent vind ik het best.
[..]
Je gaat nu een promotie van de TU Delft ontkrachten?quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:18 schreef xenobinol het volgende:
[ afbeelding ]
Objectief onderzoek uit de koker van een onderzoeker die uit de ruif van de VEH vreet![]()
Ze zijn de wanhoop nabij
alles wat zich niet hyper negatief uitlaat wordt toch betaald door de VEH? Ontvang jij je maandelijkse checque dan niet, ondertekent met 'liefdevolle groet, Ger'?quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:17 schreef Scorpie het volgende:
Sinds wanneer is de TU Delft direct verbonden met de VEH?
Ssssssst, dat moet een geheim blijvenquote:Op dinsdag 30 november 2010 16:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
alles wat zich niet hyper negatief uitlaat wordt toch betaald door de VEH? Ontvang jij je maandelijkse checque dan niet, ondertekent met 'liefdevolle groet, Ger'?
Zo gepiept. Die promotie gaat er van uit dat de WOZ waarde een accurate indicatie van de woningprijs geeft en onderbouwd dat met een datareeks uit het verleden.quote:Je gaat nu een promotie van de TU Delft ontkrachten?
Het zou kunnen? ja, zo kan ik alle proefschriften onder uit halen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:23 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Juist in deze dynamische tijd zou het goed kunnen dat die stelling niet meer houdt, en daarmee is het onderzoek ook meteen eens stuk minder waar.
Het proefschrift zelf heb ik niet gelezen maar als de TU-Delft hem er op laat promoveren neem ik het voor het gemak maar voor waar aan.quote:In zijn proefschrift toont De Vries aan dat 79% van alle WOZ-waarden minder dan 10% afwijken van de marktprijs .
Deze meneer heeft al reeds onderzoek gedaan in opdracht van de VEH. Kortom.... de hand die geeft heeft macht over de hand die neemt en kan dus de uitkomst van een 'wetenschappelijk' onderzoek definiėren. Dat is toch niet iets nieuws voor jullie?quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:17 schreef Scorpie het volgende:
Sinds wanneer is de TU Delft direct verbonden met de VEH?
Dom, dom... beetje wetenschapper neemt niets voor waar aan, ongeacht de bron. Nou vraag ik mij af wat een TU met dit soort onderzoekers moet? Het is geen eens een natuurwetenschap. Subsidielurkers, want inkomens halen uit fundamenteel onderzoek m.b.t. technologie loopt niet in een land waar de technologiesector aan het uitsterven is. Dus ga je op zoek naar alternatieve inkomstenbronnen. De vastgoedmaffia is daar ongetwijfeld 1 van.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:36 schreef lutser.com het volgende:
Het proefschrift zelf heb ik niet gelezen maar als de TU-Delft hem er op laat promoveren neem ik het voor het gemak maar voor waar aan.
De kwaliteit van de WOZ-waarde is door de 1 jaarlijkse waardering en de sterk verbeterde softwarepakketten modelmatig waarderen juist alleen maar beter geworden. Verder wordt er door de Basis admistratie gebouwen uniform de woonoppervlakte gemeten (Nen 2580). Iets wat makelaars nu pas invoeren.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:23 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Zo gepiept. Die promotie gaat er van uit dat de WOZ waarde een accurate indicatie van de woningprijs geeft en onderbouwd dat met een datareeks uit het verleden.
Juist in deze dynamische tijd zou het goed kunnen dat die stelling niet meer houdt, en daarmee is het onderzoek ook meteen eens stuk minder waar.
Los daarvan geeft de promotie - in mijn optiek terecht - aan dat bij een rente stijging de prijzen waarschijnlijk dalen, en dat enkel bij correcte voorspelling door het CBS van inflatie en economische ontwikkelingen (en natuurlijk eerder genoemde stelling tav WOZ-waarde) de prijs licht zal stijgen (gelijk met inflatie).
Al met al wordt er wellicht helemaal niet zoveel gezegd door de beste man.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:52 schreef Bayswater het volgende:
[..]
De kwaliteit van de WOZ-waarde is door de 1 jaarlijkse waardering en de sterk verbeterde softwarepakketten modelmatig waarderen juist alleen maar beter geworden. Verder wordt er door de Basis admistratie gebouwen uniform de woonoppervlakte gemeten (Nen 2580). Iets wat makelaars nu pas invoeren.
Volgens:quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:57 schreef antfukker het volgende:
Leuk voorbeeldje:
Dit huis staat al ruim een jaar te koop. Is er dus blijkbaar afgehaald en staat nu weer als nieuw aangeboden sinds 26 november 2010. Mooie praktijken
Hij is alleen niet op Jaap.nl te vinden :S
Dat was het 10 jaar geleden. Historische data doen niet ter zake. De polynoom stelt de laatste 5 jaar niet veel meer voor in de huizenmarkt, daarvoor is het te vlak. Daarbij zijn de harde Kadastercijfers en vraagprijzen bekend dus zo ingewikkeld is het allemaal niet om samen met een PMA het wiel van een juiste taxatie uit te vinden, zolang men maar de goede objectgevens hanteert en koppelt.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Altijd lachen als mensen de 'kreten' van de leugensheets van software fabrikanten klakeloos napapegaaien![]()
Je zou eens moeten kijken op welke aannamen zo'n model gebaseerd is, waarschijnlijk is het gewoon een curve fit van historische data en vindt er een extrapolatie plaats, immers: "business as usual" toch?
Dat is natuurlijk een open deur in trappen, elk model kan betrouwbaar gemaakt worden door de correcte factoren en data in te brengenquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:24 schreef Bayswater het volgende:
Dat was het 10 jaar geleden. Historische data doen niet ter zake. De polynoom stelt de laatste 5 jaar niet veel meer voor in de huizenmarkt, daarvoor is het te vlak. Daarbij zijn de harde Kadastercijfers en vraagprijzen bekend dus zo ingewikkeld is het allemaal niet om samen met een PMA het wiel van een juiste taxatie uit te vinden, zolang men maar de goede objectgevens hanteert en koppelt.
Oja, jij zit in de technologie en wordt onderbetaald dus dat is de schuld van alles en iedereen....quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dom, dom... beetje wetenschapper neemt niets voor waar aan, ongeacht de bron. Nou vraag ik mij af wat een TU met dit soort onderzoekers moet? Het is geen eens een natuurwetenschap. Subsidielurkers, want inkomens halen uit fundamenteel onderzoek m.b.t. technologie loopt niet in een land waar de technologiesector aan het uitsterven is. Dus ga je op zoek naar alternatieve inkomstenbronnen. De vastgoedmaffia is daar ongetwijfeld 1 van.
Koppelingen met het Kadaster en een programma Zoekhuis dat vraagprijzen download (Funda ed), tevens een registratie van alle koopovereenkomsten in de toekomst via notarissen. Ik denk juist dat gemeenten het meest complete overzicht hebben over de huizenmarkt, toekomstige externe factoren buiten beschouwing latend. Model maakt de gemeente zelf dmv het linken van buurten, type woning bundelen, bereiken maken van woonoppervlakten, bouwjaren enz. Sommige gemeenten zullen inderdaad de resultaten vrij snel aannemen, andere bouwen controles in.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een open deur in trappen, elk model kan betrouwbaar gemaakt worden door de correcte factoren en data in te brengen![]()
Vraag blijft echter, hoe zit zo'n model in elkaar en waar komt de meest actuele data vandaan? Ik vindt dit altijd maar natte vinger werk hoor. Ik heb niet zoveel vertrouwen in dit soort modellen, vooral ook omdat de mensen die er mee moeten werken vaak klakkeloos de uitkomsten als waarheid aannemen.
Kenmerkend voor jouw karakter om aan te nemen dat iedereen alleen maar aan geld denktquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:10 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Oja, jij zit in de technologie en wordt onderbetaald dus dat is de schuld van alles en iedereen....
Wel vreemd om de vraagprijs mee te wegen, immers.... wat is nu een vraagprijs? Enige relevante gegevens zijn de werkelijke verkoopprijzen. Zelfs dan nog zijn er diverse detailgegevens die zelfs de gemeente niet heeft. Overigens... waarom is de taxatie van een makelaar beter als een taxatie door een niet makelaar?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:45 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Koppelingen met het Kadaster en een programma Zoekhuis dat vraagprijzen download (Funda ed), tevens een registratie van alle koopovereenkomsten in de toekomst via notarissen. Ik denk juist dat gemeenten het meest complete overzicht hebben over de huizenmarkt, toekomstige externe factoren buiten beschouwing latend. Model maakt de gemeente zelf dmv het linken van buurten, type woning bundelen, bereiken maken van woonoppervlakten, bouwjaren enz. Sommige gemeenten zullen inderdaad de resultaten vrij snel aannemen, andere bouwen controles in.
Zo moeilijk is het allemaal niet, waar een makelaar al snel 300 - 400 euro per taxatie voor rekent.
Kadaster maakt overigens via Dataland weer gebruik van veel info van de gemeenten bij het presenteren van de maandelijkse vastgoedcijfers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |