Heyquote:
Nee, die conclusie is onjuist.quote:de psychologische testen lijken mij niet zo'n probleem, gezien ik dus wel een vwo diploma heb en op hoog niveau kan denken.
Insinueer jij hier dat getrainde mensen dommer zijn?quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:27 schreef mpc007 het volgende:
Het is toch niet zo dat gewone soldaten en onderofficieren een zwaardere fysieke test krijgen dan officieren? (kan me niet voorstellen, maar misschien omdat lagere rangen meer het 'echte werk' doen)
Zeker weten niet! Ik heb veel respect voor mensen die het 'echte werk' doen, waarschijnlijk komen zij in situaties die ik niet zou kunnen handlen!quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:28 schreef P8 het volgende:
[..]
Insinueer jij hier dat getrainde mensen dommer zijn?
Je maakt het niet beter voor jezelfquote:Op dinsdag 30 november 2010 00:30 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Zeker weten niet! Ik heb veel respect voor mensen die het 'echte werk' doen, waarschijnlijk komen zij in situaties die ik niet zou kunnen handlen!
Haha, integendeel. Voor officieren gelden hogere fysieke eisen. Ook wel begrijpelijk, je zou maar een pelotonscommandant zijn die zijn eigen peloton niet bij kan benen... Wat voor leider ben je dan?quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:27 schreef mpc007 het volgende:
Nee hoor, geen Special Forces voor mij![]()
Gewoon Landmacht officier. Waarschijnlijk beetje standaard onderdeel zoals pantserinfanterie of zo.
Het is toch niet zo dat gewone soldaten en onderofficieren een zwaardere fysieke test krijgen dan officieren? (kan me niet voorstellen, maar misschien omdat lagere rangen meer het 'echte werk' doen)
EDIT: enne, mijn ouders zijn er nog niet zo gek van... Die zien natuurlijk liever dat ik een echte universitaire studie ga doen, met een normaal beroepZoiets moet je natuurlijk ook niet in een opwelling beslissen en ik kan altijd nog een minor krijgswetenschappen doen las ik. Desnoods doe ik de studie alsnog als ik een paar jaar werk heb. als ik 25 ben ofzo, dan kan ik lekker zelf beslissen.
Gast, ga niet muggenziften.quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:33 schreef P8 het volgende:
[..]
Je maakt het niet beter voor jezelf
Domme mensen zijn getrainder, maar je hebt er gelukkig wel voor respect voor
Welcome to Fok!quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:35 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Gast, ga niet muggenziften.![]()
Ja, dat heb ik idd ook gelezen... Hoewel er wel gewoon vacatures op officiersniveau op de site staan, dus zou de rekruteringsstop misschien alleen gelden voor mbo studenten?quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:32 schreef Schaffelaar het volgende:
Misschien niet de gunstigste tijden om aan de bak proberen te komen bij defensie...
quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:32 schreef Schaffelaar het volgende:
Misschien niet de gunstigste tijden om aan de bak proberen te komen bij defensie...
Dat klink idd wel logisch jaquote:Op dinsdag 30 november 2010 00:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Haha, integendeel. Voor officieren gelden hogere fysieke eisen. Ook wel begrijpelijk, je zou maar een pelotonscommandant zijn die zijn eigen peloton niet bij kan benen... Wat voor leider ben je dan?
Overigens heb je volgens mij een enorm vertekend beeld van wat een officier doet. Je gaat als luitenant gewoon mee het veld in en loopt daar voorop, verwacht geen kantoorbaantje.
Vwo gedaan ja? Dan is een psychologische test idd een formaliteit.quote:de psychologische testen lijken mij niet zo'n probleem, gezien ik dus wel een vwo diploma heb en op hoog niveau kan denken.
je bedoelt t als geintje zeker? want al die andere gasten zeggen net dat de test voor iedereen even moeilijk is... eigenlijk ook wel logisch... zal wel net zo zijn als bij auto theorie examen, ook voor iedereen even moeilijk... je hebt alleen een voordeel als je snel kunt leren..quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:49 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Vwo gedaan ja? Dan is een psychologische test idd een formaliteit.
Klopt.quote:
Deze AMO halen is relatief makkelijk. Mijn huisgenoot heeft wel eens een anekdote verteld dat hij onder een sergeant zat die eigenlijk een relatief slechte schutter was, met een relatief slechte fysieke conditie, maar verder gewoon goed was in de dingen waarvoor hij sergeant was.quote:De rekruten leren de grondbeginselen van de Landmacht en Marechaussee en ze worden onder andere getraind in schieten, zelfverdediging, bivakkeren, kaartlezen en marcheren.
Volgens mij is er een vacaturestop jah...quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:42 schreef Cobra4 het volgende:
[..]voor 2012 kom je niet meer aan de bak bij Defensie.
Vriend van me heeft in ieder geval zelfde weg proberen te bewandelen, maar is er op advies van de leiding mee gestopt na een half jaar. Was net 18 en moest dus voor kerels voor 25 gaan staan met veel meer ervaring. Die hebben ook duidelijk gemaakt dat het niks persoonlijks was, maar dat ze geen zin hadden om te luisteren naar en kut kerelte van 18.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:08 schreef mpc007 het volgende:
Haha, en ze hebben gelijk ook!![]()
Ik neem aan dat je natuurlijk getraind word om zo goed mogelijk leiding te geven, maar je hoopt natuurlijk dat je als je net begint een peloton krijgt met ook allemaal nieuwe soldaten, dan leer je samen het hele gebeuren en dat lijkt me voor de verhoudingen beter!
Enne, die AMO, moet je dat voor elk niveau doen? Ik had er niets over gelezen op de nlda site, maar ja, mensen die het echt gedaan hebben zulle te wel weten
De AMO is voor elke rekruut. Maar zoals al is gezegd, verwacht er niet heel veel van. En uiteindelijk bén je een leider, of je bent het niet. Je leert de technische vaardigheden die je moet weten als leider, maar het echt zijn moet je in je hebben.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:08 schreef mpc007 het volgende:
Ik neem aan dat je natuurlijk getraind word om zo goed mogelijk leiding te geven, maar je hoopt natuurlijk dat je als je net begint een peloton krijgt met ook allemaal nieuwe soldaten, dan leer je samen het hele gebeuren en dat lijkt me voor de verhoudingen beter!
Enne, die AMO, moet je dat voor elk niveau doen? Ik had er niets over gelezen op de nlda site, maar ja, mensen die het echt gedaan hebben zulle te wel weten
Kijk even in DEF, daar loopt een topic hier over, mss is het een idee om dit hele topic daar naar toe te verplaatsen,modjes ?quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:35 schreef mpc007 het volgende:
Zeker weten! Zijn er trouwens onder jullie nog mensen die ook echt in het leger werken, en zo ja, bij welke afdeling en wat is je rang?
De amo is niet voor idereen hetzelfde, op de KMS en KMA zul je gewoon af en toe de groeps danwel peletons oudste zijn en dan ben je er van. Oftewel, dan ben je ff het baasje. In de de soldaten amo hoef je eigenlijk alleen maar te volgen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:25 schreef P8 het volgende:
[..]
De AMO is voor elke rekruut. Maar zoals al is gezegd, verwacht er niet heel veel van. En uiteindelijk bén je een leider, of je bent het niet. Je leert de technische vaardigheden die je moet weten als leider, maar het echt zijn moet je in je hebben.
Je verkijkt je op de opleiding tot officier infanterie als je denkt dat dit standaard is.quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:27 schreef mpc007 het volgende:
Gewoon Landmacht officier. Waarschijnlijk beetje standaard onderdeel zoals pantserinfanterie of zo.
Ok, wist ik niet. Ik ken een korporaal en een hospik en die hebben me verteld dat de AMO voor iedereen is. Daarnaast zei wiki hetzelfdequote:Op dinsdag 30 november 2010 05:28 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
De amo is niet voor idereen hetzelfde, op de KMS en KMA zul je gewoon af en toe de groeps danwel peletons oudste zijn en dan ben je er van. Oftewel, dan ben je ff het baasje. In de de soldaten amo hoef je eigenlijk alleen maar te volgen.
maar goed, das mijn beperkte mening. Ik snap t natuurlijk niet helemaal, ik ben maar een domme uh tijdelijke korporaal.
Het zijn juist de 'kleine ventjes' die het bizar goed doen bij zo'n sporttest, bij de politietoelatingstest waar ik ervaring mee heb tenminste. De selectieprocedure schijnt (in ieder geval voor de HBO en WO functies) vergelijkbaar te zijn. Ik begrijp derhalve niet wat je lengte er mee te maken zou hebben. En ja, het is fysiek zwaar. Als je nu al zegt dat je conditie slecht is, dan zou ik eerst een paar maanden uittrekken om dagelijks minstens een uur of anderhalf te trainen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:19 schreef mpc007 het volgende:
Ik ben zeker geen klein ventje (1,86m.), maar heb de laatste tijd mijn conditie behoorlijk verwaarloost...
Iedereen krijgt ook een AMO. Maar, zoals Bouke-p al schreef, zit er een verschil in de invulling. De AMO (ALO) voor officieren is gewoon langer en uitgebreider omdat daar veel leiderschapstrainingen in verwerkt zitten.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:18 schreef P8 het volgende:
[..]
Ok, wist ik niet. Ik ken een korporaal en een hospik en die hebben me verteld dat de AMO voor iedereen is. Daarnaast zei wiki hetzelfde
I stand corrected.
In grote lijnen is het hetzelfde hoor, alleen bij de KMS/KMA moet je net ff wat meer zelfstandig doen en zelf nadenken. Dat is ook niet meer dan logisch uiteraard, dat word je werk namenlijk.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:18 schreef P8 het volgende:
[..]
Ok, wist ik niet. Ik ken een korporaal en een hospik en die hebben me verteld dat de AMO voor iedereen is. Daarnaast zei wiki hetzelfde
I stand corrected.
Bullshit. De KMA is voor alle krijgsmachtdelen gelijk.quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:23 schreef Kaas- het volgende:
Hangt van het krijgsmachtonderdeel af. Als je bij iets als KCT/LMB/Mariniers gaat zal het enorm zwaar zijn, maar fysiek vallen de andere onderdelen wel mee. Elke gezonde jongen met een beetje wilskracht kan dat halen.
Alleen doe je op de KMA geen AMO...quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:02 schreef P8 het volgende:
Wat ik er van weet zul je eerst de AMO moeten doen. Stukje van wiki:
[..]
Deze AMO halen is relatief makkelijk. Mijn huisgenoot heeft wel eens een anekdote verteld dat hij onder een sergeant zat die eigenlijk een relatief slechte schutter was, met een relatief slechte fysieke conditie, maar verder gewoon goed was in de dingen waarvoor hij sergeant was.
Je opereert in het veld in groepen en hierdoor is kunnen samenwerken belangrijker dan GI Joe kunnen uithangen.
Als je er voor gaat, red je die AMO wel. Twijfel je daaraan, dan ben je (voorlopig ieg) ongeschikt om als leider op te kunnen treden.
Je weet zelf ook wel dat dit bullshit is he?quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:17 schreef Rave_NL het volgende:
KMA is een cursus met mes en vork eten met een paar modules thee drinken.
Op de KMA doe je geen AMO. Je doet de ALO, Algemene Luitenants Opleiding. Je leert de basis militaire vaardigheden en daarbij leer je leidinggeven onder moeilijke en zware omstandigheden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:08 schreef mpc007 het volgende:
Geen bullshit, je begrijpt me alleen verkeerd. Ik heb het over het fysieke gedeelte, niet over de cursus die je volgt aan het KMA. En mariniers gaan overigens niet naar het KMA, maar naar het KIM.quote:Op woensdag 1 december 2010 07:25 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Bullshit. De KMA is voor alle krijgsmachtdelen gelijk.
Nee, het heet de ALO en op de KMS doe je IVO-1(was ini-1) en hoe het ook heet, je doet nagenoeg elke keer hetzelfde kunstje: basis militaire vaardigheden, alleen heb je dan de verschillen die ik al eerder noemdequote:Op woensdag 1 december 2010 07:28 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Alleen doe je op de KMA geen AMO...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |