We leggen er nog een blokje opquote:Op maandag 29 november 2010 18:26 schreef Gripper het volgende:
We hebben ergens wat stukken boom bemachtigd, dus dit weekend is er flink gezaagd en gehakt. De eerste 2 van ons 8-kuub houthok liggen vol met eikenhout
Eerst onze nieuwe zaag aangezwengeld en alles in mootjes van 30 cm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En uiteindelijk alles kloven en opstapelen (nog net te zien, rechtsachter in beeld)
[ afbeelding ]
Nou is deze voorraad toch pas over tenminste een jaar te stoken, maar het ligt er alvast
Toch maar wel een nette dampdoorlatende folie leggen denk ik. Een rot dakbeschot vervangen is duurder dan nu even geld uitgeven aan een rolletje folie. Onze fijne aannemer levert ons de spuillen gewoon tegen inkoopprijs, dus het is 1,50 / m2. Het dak van de schuur+houthok zal bij elkaar zo'n 40 m2 zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:04 schreef Gurb het volgende:
Ik ga dit weer volgen, al wat beslist over je pannendak van de schuur en de folie eronder?
Werkt het goed?quote:Op zondag 19 december 2010 13:24 schreef Gripper het volgende:
Binnen een leuk nieuw gadget: een ecofan. Dit ding draait door de warmte van de houtkachel, en verspreidt de warme lucht beter door de kamer. Hierdoor heb je niet alleen stralingswarmte, maar ook circulatie. Als het goed is zou dat minder hout moeten kosten, maar daarnaast is het natuurlijk ook gewoon heel leuk.
[ afbeelding ]
Ja, heel goed! Normaal is het alleen dicht bij de kachel lekker warm, en als je er 4 meter vandaan op de bank zit al veel minder. Omdat de lucht in de kamer nu in beweging wordt gebracht, is de warmte veel gelijkmatiger. De uitdaging is elke dag weer om m zo hard mogelijk te laten draaien, en het stoken zo uit te kienen dat ongeveer rond 23 uur de kachel leeggebrand is en de fan stopt. Als ie niet meer draait, moeten we naar bovenquote:
Wel lekker inderdaad. En eindelijk de bevestiging dat we groene, zuunige, geitenwollensokken dragende natuurhippies zijn. Met onze sedumplantjes, houtkachel, en overal in huis de radiatoren dichtdoen omdat we die kamers toch niet hoeven te verwarmen als we er niet zijnquote:Op vrijdag 8 april 2011 13:29 schreef Hallie het volgende:
Zo dat is een leuk bedrag om terug te krijgen! Hallo zeg..
En ook een knap verschil wat jullie nu per maand gaan betalen.
Die veranda ga ik ook zeker volgen. Voor ons gaat die hopelijk nog dit jaar komen maar we gaan eerst de badkamer en andere noodzakelijke klussen doen. Die willen we gedaan hebben voordat we in ons nieuwe huis gaan wonen. En omdat wij beginnende klussers zijn schat ik zo in dat de veranda pas volgend jaar ergens komt. Kan ik mooi van jullie de kunst afkijken![]()
Lijkt mij heel mooi antraciet met wit voor de badkamer!
Nou, ik heb wel zitten kijken naar zo'n warmtekoppeling in de badkamerafvoer. Als je je aanvoerwater voorverwarmt met restwarmte uit het doucheputje, kun je behoorlijk op energie besparen!quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:52 schreef Ml-etje het volgende:
hippies, wel goed zeg! Dat gaan wij niet redden
*koukleum meld.
Ga je ook nog bijzondere opties in de badkamer toepassen?
Ik heb er een van bries geplaatst (huis is nog in opbouw, dus nog niet kunnen testen). Als je onder de badkamer in de meterkast of in een koof ruimte hebt, kun je er 1 plaatsen.quote:Op maandag 11 april 2011 12:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, ik heb wel zitten kijken naar zo'n warmtekoppeling in de badkamerafvoer. Als je je aanvoerwater voorverwarmt met restwarmte uit het doucheputje, kun je behoorlijk op energie besparen!
http://www.groene-energiewinkel.nl/upload/fb_files/63112010.pdf
Oh balen!! Ziet er wel goed uit die warmte terugwinningquote:Op maandag 11 april 2011 12:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, ik heb wel zitten kijken naar zo'n warmtekoppeling in de badkamerafvoer. Als je je aanvoerwater voorverwarmt met restwarmte uit het doucheputje, kun je behoorlijk op energie besparen!
En ik ben me toch een partij chagerijnig op mezelf.... Zaterdag met mn stomme kop dè beginnersfout bij schilderen gemaakt. Begonnen met de boeiboorden schilderen, in de volle zon
Dat zit nu vol blaasjes, en kan dus overnieuw.
Er zijn trouwens zaterdag ook 3 wagenladingen puin vanuit de tuin afgevoerd, voorbereidend werk voor de veranda-bouw.
Nooit geweten van het bestaan van zo'n warmtekoppeling. Ik leer echt behoorlijk bij hier!quote:Op maandag 11 april 2011 12:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
En ik ben me toch een partij chagerijnig op mezelf.... Zaterdag met mn stomme kop dè beginnersfout bij schilderen gemaakt. Begonnen met de boeiboorden schilderen, in de volle zon
Dat zit nu vol blaasjes, en kan dus overnieuw.
Er zijn trouwens zaterdag ook 3 wagenladingen puin vanuit de tuin afgevoerd, voorbereidend werk voor de veranda-bouw.
Nou en ofquote:Op maandag 9 mei 2011 07:33 schreef Ml-etje het volgende:
Woeii dat is echt eerst rommel maken voor het mooi kan worden.
" Nog even poepen op dit antieke gerei, de nieuwe komt op 9 mei! "quote:
Het is in ieder geval prima koel binnen op warme dagenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:28 schreef DJMO het volgende:
je was klaar voor de kou, maar is het huis ook hittebestendig?![]()
dat was wel de stille hnt die ik gafquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het is in ieder geval prima koel binnen op warme dagen![]()
TT is nu wel een beetje achterhaald ja.
Dit:quote:Op zondag 29 mei 2011 16:52 schreef Freddeh het volgende:
Nou, vertel. Wat is er allemaal gedaan gisteren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 27-06-2011 23:58:03 ]
Dat zou kunnen, maar we hebben een belangrijk nadeel: er zit geen enkele radiator of leiding bij de kachel in de buurt. En omdat we geen kruipruimte hebben (volgestort en geisoleerd, beton dekvloer) kunnen we niet onderlangs. Langs de muur vanaf de dichtstbijzijnde radiator is ook niet echt mooi, maar kan wel.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:45 schreef realbase het volgende:
waarom neem je geen houtkachel die je kan aansluiten op je CV ? dan stook je gelijk je hele huis warm
Onder de veranda hangen al 2 haken om in de openlucht aan de fiets te kunnen sleutelenquote:
Net hebben we zelfs in de regen onder de veranda een wijntje gedronken, met de kachel aan. Hachelijk, want er is nog geen isolerende dakdoorvoer, zodat het dakbeschot te heet zou kunnen worden. In de regen durfden we het welquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:25 schreef Ml-etje het volgende:
dat raam
Het gaat steeds meer 1 geheel wordenbloembak is gewoon gemetseld?
Dat is wel lekker handig, mooi ook met die houtkachels, ik zou ook wel een allesbrander willen in de woonkamer, maar daar komen we nu niet aan toe vrees ik.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:10 schreef Gripper het volgende:
Onder de veranda hangen al 2 haken om in de openlucht aan de fiets te kunnen sleutelen
Jij gaat ook verhuizen en bent volop keukens aan het kijken zag ik onlangs nog ergens?
Ik heb een vermoeden op welk soort schunnigheden jij doelt, en een vuurtje stoken is minstens zo leuk. Fikken met die handel!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:45 schreef Freddeh het volgende:
Denk dat je het heerlijk warm kunt maken zonder een kachel hoor
Tjah, het ziet er eigenlijk nog steeds zo uit, met de buis op een paar kratjes gestapeld. maar, er komt verandering in, want we hebben vlak voordat we op vakantie gingen een kachel gevonden!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:26 schreef Gripper het volgende:
en binnen is het dus nog heel even wachten, nu ziet het er zo uit
[ afbeelding ]
Duurde allemaal toch wat langer dan verwacht, maar afgelopen dinsdag heb ik m opgehaald. De hoop was dat we meteen alle buizen in elkaar konden schuiven, en dezelfde avond nog fikken, maar 1 onderdeeltje paste helaas niet goed. Deze kachel wordt alleen geleverd met een 180 mm uitgang, en onze plafonddoorvoer en rookkanaal zijn 150 mm (oude kachelbuis was ook 150)quote:Op woensdag 14 september 2011 10:03 schreef Gripper het volgende:
Als t allemaal goed gaat komt ie deze week binnen.
Hoe bedoel je precies? Alle buizen passen klemvast in elkaar, en elke buis is voorzien van een verjongd deel om het volgende stuk in te schuiven.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:14 schreef junkiexp het volgende:
Hoe dichten die fittingen op elkaar af ?
Precies zoals jij het zegt, dat wilde ik weten want ik heb hier geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? Alle buizen passen klemvast in elkaar, en elke buis is voorzien van een verjongd deel om het volgende stuk in te schuiven.
Jep, nergens last van. Door de hitte, en doordat kleine roetdeeltjes de minieme kieren opvullen wordt het ook alleen maar beter rookgasdicht met de tijd. Ook de trek zorgt ervoor dat de rookgassen al snelheid richting de uitgang hebben voordat ze er überhaupt maar over na kunnen denken om al halverwege een ontsnappingsroute te zoekenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:06 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Precies zoals jij het zegt, dat wilde ik weten want ik heb hier geen ervaring mee.
Maar het is 100% rookgasdicht ?
Geen enkel rookkanaal is 100% dicht. En dat hoeft ook niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:06 schreef junkiexp het volgende:
Precies zoals jij het zegt, dat wilde ik weten want ik heb hier geen ervaring mee.
Maar het is 100% rookgasdicht ?
Aardig minder warmteverlies naar buiten toe dusquote:Op maandag 6 februari 2012 23:27 schreef Gripper het volgende:
Vreeswijk update!
Er wordt nu even niet volop geklust, we gaan pas na de vorst met de badkamer aan de slag, maart ofzo. Maar toch even een leuk plaatje: Dit is het effect van sedum + (heel normale, niks fancy) isolatie op je dak vs. het niet geïsoleerde dak van de buurvrouw....
[ afbeelding ]
Zo duidelijker? (klikbaar)quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:50 schreef Freddeh het volgende:
Ik weet het niet Gripper, ik kan er geen goed beeld bij krijgen. Benieuwd hoe het wordt, de eindfoto's zijn vast duidelijker voor me
Nee, de spanning is er voor de meesten misschien een beetje vanaf...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:48 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Wat raar eigenlijk dat er na zo'n flitsende badkamer-verbouwing nooit meer is gereageerd. Zijn er sindsdien nog dingen veranderd?
Er is eindelijk weer eens een klusupdate van enig formaat te melden, en daarmee is project Vreeswijk nu eigenlijk wel klaar. Nou ja, er moeten nog wat plintjes op de muur beneden, en er wordt nog wel eens een kozijn geschilderd natuurlijk. Maar alle grote klussen zijn af!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:33 schreef kaasplankje het volgende:
Heb je die drukknop al op de inbouw wc gezet intussen Gripper?
Gelukkig, toch nog iemand die dit niet uit z'n myat heeft gehaaldquote:Op zondag 16 augustus 2015 19:17 schreef Gieliovd het volgende:
Kerel, prachtig! Ik heb jaren geleden al eens mee gelezen maar top dat je weer post!!!
Ja, dat vind ik zelf eigenlijk ook wel.quote:
Ja, nu zit je 4 cm lager, of eigenlijk is de vloer dichterbij gekomen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:03 schreef dop het volgende:
Niks jammer , het was best grappig , maar je kan niet je hele leven op een tokkie wc blijven kakken in een huisje wat er verder top uit ziet.
enige voordeel was eigenlijk dat die plee voor mij juist lekker op hoogte was
Wat is de volgende klus / wens, of zijn jullie nu helemaal tevreden
Lek raam is meestal niet verzekerd. dus ff per ongeluk met een trap ofzo ertegen aan stotenquote:Op maandag 17 augustus 2015 14:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, nu zit je 4 cm lager, of eigenlijk is de vloer dichterbij gekomen.
paar kleine dingetjes nog:
- Eigenlijk moet nog een keer het dak van de schuur aangepakt, zitten wat rotte planken in het dakbeschot, vooral onderaan. En voor winters klussen in de schuur zou het eigenlijk wel lekker zijn als ie geisoleerd is.
- Dubbel glas nog in de 2 kamers aan de voorkant.
- Nieuwe voordeur
En sinds kort heeft 1 van de ruiten in het keukenraam condens erin, dus die is lek. Eens kijken of de glasverzekering dat dekt en dan moeten we die liefst voor de winter nog vervangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |