Ja, dat vroeg ik me laatst ook al af? In principe zou ik dus mijn Boss GT-8 kunnen gebruiken om in Guitar Rig de effecten te switchen?quote:Op woensdag 1 december 2010 07:13 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
via midi controller op je pc geloof ik....
Ja, dat kan. Ik heb ooit mijn podxt live gebruikt om via midi guitar rig te bedienen. T is een beetje een rare omweg, de modeling van line6 vind ik beter dan die van GR, maar ik wilde gewoon kijken of het kon. Ja dusquote:Op woensdag 1 december 2010 07:36 schreef Metalfreak het volgende:
Nog sterkte heren!
[..]
Ja, dat vroeg ik me laatst ook al af? In principe zou ik dus mijn Boss GT-8 kunnen gebruiken om in Guitar Rig de effecten te switchen?
dus als ik via me toneport ux2 op me computer met guitarirg een boss gt8 aansluit zou dat meoten werken ?quote:Ja, dat kan. Ik heb ooit mijn podxt live gebruikt om via midi guitar rig te bedienen. T is een beetje een rare omweg, de modeling van line6 vind ik beter dan die van GR, maar ik wilde gewoon kijken of het kon. Ja dusje moet alleen wel een midi input in je pc hebben, maar de meeste goede geluidskaarten hebben dat wel.
Nee je sluit hem niet via je toneport aan, je moet die toneport even helemaal wegdenken. Die GT8 gaat via midi je computer in en daarmee kan je dus dingen op je computer aansturen. Bijvoorbeeld guitarrig kan je dan aansturen wat jij wil.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:25 schreef genakt het volgende:
[..]
dus als ik via me toneport ux2 op me computer met guitarirg een boss gt8 aansluit zou dat meoten werken ?
want kan er 1 krijgen voor 200 euro
hoe weet ik of ik midi aansluiting heb ?quote:Op woensdag 1 december 2010 13:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee je sluit hem niet via je toneport aan, je moet die toneport even helemaal wegdenken. Die GT8 gaat via midi je computer in en daarmee kan je dus dingen op je computer aansturen. Bijvoorbeeld guitarrig kan je dan aansturen wat jij wil.
Die toneport is puur een interface om je gitaar naar je computer te krijgen.
Als je een geluidskaart hebt die zulke poorten heeft:quote:Op woensdag 1 december 2010 13:37 schreef genakt het volgende:
[..]
hoe weet ik of ik midi aansluiting heb ?
is dat makkelijk te ontroleren ?
?quote:Conrad USB Midi-kabel
Maak van uw computer een kleine muziekstudio. Sluit eenvoudig via de Conrad USB Midi-adapter uw keyboard en alle andere midi-compatibele apparatuur aan op uw PC. Binnen enkele minuten kunt u uw muziek direct op de PC opnemen, nabewerken, mixen en afspelen. De adapter wordt via de USB-poort van stroom voorzien en er hoeven geen drivers te worden geīnstalleerd. De adapter ondersteunt 16 inkomende en 16 uitgaande Midi-kanalen.
Midi naar USB is al erg gangbaar in 2010quote:Op woensdag 1 december 2010 13:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Google op midi aansluiting, kijk hoe het eruit ziet en kijk of je computer dat heeft
Ja, maar je moet wel de midi uitgang van je gt8 gebruiken wil je m als controller voor bv guitar rig inzetten. Als je je gt8 via de USB uitgang aansluit, ziet je computer hem als externe geluidskaart, niet als midi-apparaat.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:53 schreef genakt het volgende:
nee dus. Dan maar kaartje kopen tegen de tijd
zou ziets ook kunnen
[ afbeelding ]
[..]
?
de gt 10 die doet alles via usb
dan ga ik daar wel vooreven sparen dan maar
iedegeval bedankt jongens![]()
ow crapquote:Op woensdag 1 december 2010 15:55 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, maar je moet wel de midi uitgang van je gt8 gebruiken wil je m als controller voor bv guitar rig inzetten. Als je je gt8 via de USB uitgang aansluit, ziet je computer hem als externe geluidskaart, niet als midi-apparaat.
Je kunt natuurlijk wel een midi naar USB kabel gebruiken tussen je gt8 en je pc.
Snap je het nog?
Voor zover ik weet zou dat ook moeten kunnen. Maar een GT10 kopen alleen voor de MIDI-aansturing is wel een beetje overkill x 10.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:01 schreef genakt het volgende:
[..]
ow crap
ja snap hem haha
uit het filmpje begreep ik (gt10) dat hij via de usb wel als midi apparaat gebruikt kan worden
bij mij gaat er binnenkort een bestelling uit, als je wilt, dan wil ik wel wat meebestellen!quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En mijn Wilkinson tuners en Sprague Orange Drop zijn door GFS verstuurd vandaag!.
Moet alleen nog een topkam hebben. Best makkelijk over het hoofd te zien.
Ik heb zelf al een bestelling bij Thomann klaar staan. GFS is, op de tuners na, een beetje schraal met basspul.quote:Op woensdag 1 december 2010 17:58 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
bij mij gaat er binnenkort een bestelling uit, als je wilt, dan wil ik wel wat meebestellen!
Elke MIDI footcontroller?quote:Op woensdag 1 december 2010 18:32 schreef genakt het volgende:
nou nog vraagje ik kan alleen de gt 8 en gt 10 vinden die eigenlijk midi ondersteunen van boss :S
weet iemand nog andere ?
Bummer.quote:
nope.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:29 schreef brother52 het volgende:
[..]
Bummer.
Het contract wordt niet verlengd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |