abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92839008
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:26 schreef Joysa het volgende:

[..]

Waar ligt jouw winkel eigenlijk?

Aan een uitleg van P heb ik niks.. 'Ja ergens bij zo'n winkel met kleren' }:|
Whehehe! :D In de Klaasstraat, naast de KPN winkel, en die klerewinkel is de Vogele. :P
pi_92839111
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:27 schreef fratsman het volgende:

[..]

Whehehe! :D In de Klaasstraat, naast de KPN winkel, en die klerewinkel is de Vogele. :P
Meneer weet dus niet eens hoe die straat heet :')
Maar thanks, nu weet ik het :D
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_92839154
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:29 schreef Joysa het volgende:

[..]

Meneer weet dus niet eens hoe die straat heet :')
Maar thanks, nu weet ik het :D
En dat woont dan in de binnenstad! :D _O- :')
pi_92839212
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:29 schreef fratsman het volgende:

[..]

En dat woont dan in de binnenstad! :D _O- :')
Inderdaad _O- woont er om de hoek :')
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:33:02 #255
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_92839380
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:30 schreef Joysa het volgende:

[..]

Inderdaad _O- woont er om de hoek :')
WTF :? ?
_O-
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_92839434
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:33 schreef MPG het volgende:

[..]

WTF :? ?
_O-
Meneer woont op de parade, maar weet niet hoe de klaasstraat heet...... _O-
pi_92839448
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:24 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ja duh. Een frietkraam. :') Natuurlijk heb je het dan ontzettend druk. :') Maar als supermarkt of gewone winkel moet je op zo'n dag niet open gaan. De omzet is slechts een fractie van een normale zaterdag, en je bent meer bezig met alles in de gaten te houden, dan te verkopen.

Maar dat moet iedere winkelier voor zichzelf weten. Ik ga me de stress niet op de nek halen en blijf lekker dicht. :+
Die sukkels van de AH To Go bleven op die zaterdag gewoon dicht. Hun enige kans op een fatsoenlijke omzet :P ;)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:40:12 #258
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_92839856
de winkel van frats is makkelijk te vinden, gewoon het donkerste hol van alle winkels in de klaasstraat, kan niet missen :+
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_92841379
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:40 schreef Klonk het volgende:
de winkel van frats is makkelijk te vinden, gewoon het donkerste hol van alle winkels in de klaasstraat, kan niet missen :+
Je bent zaterdag binnen geweest, maar die prachtige nieuwe heldere verlichting is je niet opgevallen? :+ Stufkes zit om de hoek, en anders Xie een paar deuren terug! :D :P
pi_92841442
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:01 schreef fratsman het volgende:

[..]

Je bent zaterdag binnen geweest, maar die prachtige nieuwe heldere verlichting is je niet opgevallen? :+ Stufkes zit om de hoek, en anders Xie een paar deuren terug! :D :P
Oh thanks, that reminds me, vrijdag bril ophalen :')
pi_92841461
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:33 schreef Ruder het volgende:

[..]

Die sukkels van de AH To Go bleven op die zaterdag gewoon dicht. Hun enige kans op een fatsoenlijke omzet :P ;)
Is AH to go dicht geweest met Vastelaovend? Die waren op zaterdag en dinsdag toch altijd open? :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:02 schreef Joysa het volgende:

[..]

Oh thanks, that reminds me, vrijdag bril ophalen :')
Kijk, daar ga je al. :')

[ Bericht 13% gewijzigd door fratsman op 15-02-2011 22:04:09 (.) ]
pi_92841568
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:03 schreef fratsman het volgende:

[..]

Kijk, daar ga je al. :')
Dan kan ik je winkel tenminste vinden 8-)
pi_92847430
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:40 schreef Klonk het volgende:
Dielen is anders ook een donker hol van buitenaf gezien. :P
pi_92847790
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:23 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Dielen is anders ook een donker hol van buitenaf gezien. :P
Nou die flessen vallen toch aardig op :P ;)
pi_92849385
Weet er iemand meer over het gerucht dat de Saturn slecht loopt in vergelijking met de verwachtingen? Heb dit gerucht nu al meermalen gehoord.
pi_92850522
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:55 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Weet er iemand meer over het gerucht dat de Saturn slecht loopt in vergelijking met de verwachtingen? Heb dit gerucht nu al meermalen gehoord.
Er gaan veel geruchten rond in de binnenstad van Venlo op dit moment. Ik heb dat gerucht ook al meerdere malen gehoord, maar weet niet wat er van waar is. Personeel zegt dat het fan-tas-tisch loopt, terwijl ik weer van andere mensen hoor dat je er, zeker in de avonduren, een kanon af kunt schieten. Niet verwonderlijk als er, behalve de Jumbo, verder niks open is. :{

Ik ben dan ook sceptisch genoeg om te stellen dat de Maasboulevard niet de gedroomde trigger voor centrum Venlo gaat worden. Toegegeven, het is een verbetering voor het centrum, maar aan de andere kant zie je straten als de Vleesstraat(vooraan) en Lommstraat verloederen met lege panden en ramsj-winkels die er slechts een paar maanden zitten.

Ook het plan om iedere zondag open te gaan zal, als het doorgang zou vinden,op den duur verliezers betekenen. Veel winkeliers hebben gewoon niet de middelen om 7 dagen in de week open te gaan, wat op termijn een hoop opheffingen/faillisementen zal betekenen. Geld kan nou eenmaal maar één keer worden uitgegeven. Als het er door zou komen ga ik mee, maar onder protest. Venlo heeft te weinig aanbod om 52 zondagen rendabel te maken. Hell, zelfs een stad als Eindhoven (3x Venlo) heeft niet iedere zondag koopzondag.

Venlo moet maar eens ophouden met het proberen te imiteren van Roermond. Zij hebben op sommige punten hun kans gegrepen, daar waar Venlo die liet liggen. Neem je verlies en focus je op andere sterke punten van je stad, maar 52 zondagen open in een stad als Venlo gaat niet werken. Dan kan meneer van Rijn van de Saturn roepen dat ie op een zondag 5000 bezoekers heeft, maar hij vertelt er wijselijk niet bij hoeveel daarvan kopende klant is.

En om even terug te komen op Saturn; veel personeel aangenomen voor de opening, met allemaal een halfjaarcontract. Dat contract is waarschijnlijk in oktober ingegaan. Rustige winkel + bijna April, 1+1=2... :{

[ Bericht 3% gewijzigd door fratsman op 16-02-2011 00:34:18 ]
pi_92850642
Saturn heeft iig wel weer vacatures openstaan.
pi_92850728
quote:
2s.gif Op woensdag 16 februari 2011 00:22 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Saturn heeft iig wel weer vacatures openstaan.
Zijn in de tussentijd al een aantal mensen weggegaan. Vriend van me had het na een paar weken in het magazijn ook al gezien.
pi_92880897
52 koopzondagen vind ik ook heel erg overdreven. De Maasboulevard is zeker wel een verreiking voor het centrum van Venlo.

Maar nou ook weer niet dé van het. Ik bedoel het zijn allemaal standaard, 13 in een dozijnwinkels. Op zich vinden mensen dat wel leuk, maar om nou daarvoor een heel eind te gaan reizen.

Onze trekpleisters zijn en blijven:

Die 2 Brüder (superconcept blijft de Duitsertjes lokken ;) )
Onze supergunstige ligging ten opzichte van Duitsland. Als Duitsers ff willen gaan shoppen in Nederland, gaan ze naar Venlo.
Het toeristische dorpje Arcen (zorgt vooral in de zomer voor veel extra bezoekers)
Tuincentrum Leurs + Woonboulaverd (Met name de AH XL is zowel onder Duitsers als onder dorpelingen die boven Venlo wonen erg populair)

Maar de Maasboulevard als standaardwinkelcentrum is slechts een kleine toevoeging, niet meer niet minder. Qua winkelaanbod is het niet super denderend. De Duitsers hebben genoeg Saturns, waar het spul vaak nog goedkoper is als hier in NL. H&M is ook overal te vinden, leuk voor Venlo maar geen ultratrekpleister voor Duitsers en dagjesmensen. The Sting moet je winkel zijn, ik ben er nu al weer een beetje op uitgekeken. In Duitsland heeft deze winkel totaal geen naamsbekendheid, dus voor hun is het ook geen megagrote trekker de Jumbo is alleen leuk voor buurtbewoners, stonede Duitsers die pudding nodig hebben en mensen die in de stad werken en de rest van de winkels zijn nou niet echt megatrekkers vind ik maar, meer doorsnee kledingzaken. Waarbij ik nog wil vermelden dat de winkeloppervlakte van de Newyorker (zéker de herenafdeling) en de Perry Sport nogal aan de kleine kant zijn voor dat type winkels.

Het Outletcenter in Roermond blijft merkgeile koopjesjagers trekken en is best uniek zo in de regio, dus blijft in trek.

Retailparkcenter vind ik zelf op het gebied van winkels niks bijzonders, maar hun hebben de ideale ligging aan de snelweg.

Daarbij vind ik het centrum van Roermond (iig waar de winkels liggen) leuker en gezelliger dan in Venlo en dat lokt ook mensen.

en in steden als Eindhoven en Maastricht (Nijmegen noem ik neet omdat ik het qua winkelaanbod ontzettend vind tegenvallen) maar natuurlijk in Duitse steden als Düsseldorf en Köln is op het gebied van kleding en dergelijke natuurlijk véél meer te halen dan hier in Venlo-City

Tel daar nog eens bij op dat de centra van grote dorpen/kleine steden hier in de regio (Panningen, Horst, Venray) de laatste jaren ook een behoorlijke facelift hebben gehad en het volk vanuit daar niet voor álles naar de 'stad' gaat.

Uiteindelijk kun je de conclusie trekken dat Venlo er een doorsnee winkelcentrum bij heeft, dat welliswaar wat wel iets extra's brengt maar niet veel, zeker niet voor Duitsers, toeristen en dagjesmensen.

En dat met die koopzondagen is gewoon een prestigestijd van 'kijk ons eens elke zondag open zijn' die nergens op slaat en tevens ook niet haalbaar is voor kleine ondernemers (die in Venlo niet onderschat mogen worden, want we hebben best een paar kwaliteitszaken).

Koopzondagen waarbij alleen hier en daar een winkel in de Lom en Vleesstraat open zijn en de Maasboulevard en waarbij de 2Bruder dicht blijft zijn zoizo harstikke kansloos.

Mijn advies:

12 koopzondagen per jaar en rond de feestdagen wat extra koopavonden en dergelijke nét al vroegah. Toen had je tenminste nog koopzondagen die massaal druk waren.

Niet alle hoop op de Maasboulevard vestigen, maar ook de Vleesstraat, Lomstraat en Parade laten floreren, dat blijven toch de hoofdstraten van Venlo-Centrum.

Nog meer op de sterke punten van Venlo letten en niet proberen een wannabe-Roermond of wannabe-Eindhoven te zijn.

Wel een goed puntje vind ik dat bijna alle supermarkten zondags geopend zijn, dit is best succesvol en af en toe ook nog eens erg handig :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ruder op 18-02-2011 04:59:05 ]
pi_92881231
Respect voor mij, ik heb het helemaal gelezen.

Maar ik heb er weinig verstand van, dus geen reactie :+
pi_92889614
Ruder! ^O^ beetje warrig, maar verder wel grotendeels wat ik ook bedoel.. ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:45 schreef Joysa het volgende:
Respect voor mij, ik heb het helemaal gelezen.

Maar ik heb er weinig verstand van, dus geen reactie :+
En bij jullie dan? Is de baas tevreden, of is het beneden verwachting? :)
pi_92890778
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:38 schreef fratsman het volgende:
Ruder! ^O^ beetje warrig, maar verder wel grotendeels wat ik ook bedoel.. ;)

[..]

En bij jullie dan? Is de baas tevreden, of is het beneden verwachting? :)
Het loopt heel slecht.. Vandaar ook al die speciale acties die alleen bij ons geldig zijn.

Wat Ruder al zei in zijn verhaaltje, we krijgen alleen wat mensen die in de stad werken en lunch komen halen, een omaatje die een bloemkool is vergeten te halen bij haar eigen supermarkt en een duitser die vla komt halen.

Die volle boodschappenkarretjes zijn echt zeldzaam.
pi_92908350
Hm. Dat is ook niet al te positief dan. :{ Ben eens benieuwd wat dat in de komende maanden gaat worden op de MB. De huur zal ook niet al te zuinig zijn voor die winkeliers.. :{
pi_92993595

Nummer 1 beej ut LVK! *O*

Nummer 4 door die pipo's oet de Westelijke Mijnstreek. :r Maar toch 4e! *O*
  vrijdag 18 februari 2011 @ 23:49:22 #275
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_92995043
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 23:25 schreef fratsman het volgende:

Nummer 1 beej ut LVK! *O*

Nummer 4 door die pipo's oet de Westelijke Mijnstreek. :r Maar toch 4e! *O*
*O*